Vaitiolovelvollisuus ja lappeenrannassa työnsä menettänyt uimahallivirkailija
Saako esimerkiksi uimahallin kassa kertoa asiakkaista tällaisia yksityiskohtia julkisuuteen? Etenkään jos ei ole näyttöä, että tuo olisi johtanut potkuihin.
En väitä etteikö tilanne olisi voinut mennä niin että varakansanedustaja käyttäytyi huonosti, mutta mietityttää että voiko kuka vaan asiakaspalvelija kertoa tunnistettavasti eteenpäin jos hänellä on se kokemus että olen ollut ikävä asiakas? Itse kun olen asiakaspalvelutehtävissä ollut, niin on ollut selvää että en lörpöttele siinä esiin tulleista tiedoista eteenpäin, vaikka miten sapettaisi.
Joskus vika on asiakkaansa, mutta joskus myös asiakaspalvelijassa. Olen itse ollut tilanteessa jossa asiakaspalvelija alkoi tonkimaan ostoshistoriaani ja syyttämään asioista, ja kun valitin tuosta eteenpäin, tämä asiakaspalvelija uhriutui. Karmivaa, jos joutuisi itse syytetyksi tilanteesta julkisuudessa.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Erikoinen sananlasku. Jos lyöt koiraa halolla, se haukahtaa? Miten se kuvaa tilannetta mielestäsi?
Ihan yleisellä tasolla, puuttumatta yksityistapauksiin; se selittää, jolla on selitettävää.
Sananlaskussa koira symboloi ihmistä ja kalikka asiaa, joka paljastuu.
Ihminen paljastaa aina itse itsensä. Se, joka tietää menetelleensä väärin, yrittää peitellä asiaa valehtelemalla, vääristelemällä asioita, syyttelemällä ja vaientamalla muita ja haalimalla kavereitaan puolustamaan vääriä tekojaan.
Mä oon syyttäjä. Jos tuota sinun argumenttiasi voisi käyttää, en ikinä häviäisi yhtään juttua, kun pelkkä puolustautumisen yrittäminen osoittaisi syytetyn olevan syyllinen siihen, mistä häntä syytän. Onneksi oikeusvaltiossa ei kuitenkaan yksikään tuomari tuomitse tuollaisella barbaarisella tavalla. Noitaroviot paloivat 500 vuotta sitten, ja sinne jääkööt.
Vierailija kirjoitti:
Outo asenne joillakin. Asiakaspalvelijoiden ymmärrystä kyseenalaistetaan ihan yleisesti yhdessä kommentissakin.
Asiat hoituvat parhaiten, kun lopettaa muitten halveksimisen ja syyttelyn ja kantaa aina vastuun teoistaan.
Jep. Etenkin kun taisi olla Lindan oma ymmärrys asemaansa sopivasta käytöksestä nyt se missä häikkää. Ei ainoastaan rähinää koskien, vaan myös hiljennysyritystä.
Linda Linda, oo Linda
Linda Linda, muistan sua
Kun saavun uudestaan
Sut haastan uusintaan
Saat silloin liekin tään kuumentaa
Linda Linda vaalijuna meni jo.Ahneella Ahneen loppu.
Erilaiset julkisuuteen tulevat jutut poliitikoista ovat yleensä vain jäävuoren huippu.
Jos heidän moraalinsa sallii paljastuneen jutun, se on jo pitkään sallinut paljon muutakin. Korulauseet on korulauseita. Kannattaa pitää mielessä.
Yksittäisiin tapauksiin en ota kantaa.
Mitä ajattelet ihmisestä, joka korottaa äänensä keski-ikäiselle kassahenkilölle solvaten rumasti, usean ihmisen kuullen, syyn ollessa se, ettei hän pääse maksamatta uimaan?
Jos oma täysi-ikäinen lapseni tekisi noin, häpeäisin silmät päästäni, haukkuisin kunnolla ja antaisin kotiin porttikiellon. Moraalisen krapulan määrä olisi Himalajan kokoinen, samoin itsetutkiskelu, mikä meni lastenkasvatuksessa niin pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Erikoinen sananlasku. Jos lyöt koiraa halolla, se haukahtaa? Miten se kuvaa tilannetta mielestäsi?
Ihan yleisellä tasolla, puuttumatta yksityistapauksiin; se selittää, jolla on selitettävää.
Sananlaskussa koira symboloi ihmistä ja kalikka asiaa, joka paljastuu.
Ihminen paljastaa aina itse itsensä. Se, joka tietää menetelleensä väärin, yrittää peitellä asiaa valehtelemalla, vääristelemällä asioita, syyttelemällä ja vaientamalla muita ja haalimalla kavereitaan puolustamaan vääriä tekojaan.
Mä oon syyttäjä. Jos tuota sinun argumenttiasi voisi käyttää, en ikinä häviäisi yhtään juttua, kun pelkkä puolustautumisen yrittäminen osoittaisi syytetyn
Ai sun mielestä peittely, valehtelu ja vääristely ovat puolustautumisen yrittämistä?
Aiempi kirjoittaja tosiaan sanoi asian niinkuin se on. Väärintekijät paljastavat itsensä valehtelemalla, peittelemällä ja vääristelemällä. Tekevät sen yleensä hyvin hyökkäävään sävyyn. Ihan niinkuin tässä keskustelussa näkyy tapahtuvan.
Kirjoitin aiemmin siitä, että ihminen paljastaa aina itse itsensä.
Se, joka tietää menetelleensä väärin, alkaa peitellä tekojaan valehtelemalla, syyttämällä ja vaientamalla muita ja valjastamalla verkostonsa puolustelemasn tekojaan. Tästä muut tajuavat, että hän on hädissään. Mitä syytä oikein toimineella olisi valehdella?
Poliitikot menevät aina joskus tähän ansaan ja keittävät asiasta suuremman puuron kuin olisi ollut tarpeen. Poliitikot ovat riippuvaisia julkisuudesta ja kansan mielipiteestä ja pahimmassa tapauksessa jopa yrittävät vaientaa median.
Oikeuslaitoksen toimintaan en ota mitään kantaa.
Poliitikkojen asiat hoituvat yleensä viimeistään vaaleissa, mikäli puolue ei puutu mainehaittaan aiemmin.
Onhan tuossa yhteiskunnallisesti merkittävä asia. Yksi asianosainen on poliitikko ja pari virkamiestä ja työntekijä. Uutisointia puolustaa asian tavallista suurempi merkitys. Ja osapuolen julkinen, poliittinen asema.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet ihmisestä, joka korottaa äänensä keski-ikäiselle kassahenkilölle solvaten rumasti, usean ihmisen kuullen, syyn ollessa se, ettei hän pääse maksamatta uimaan?
Jos oma täysi-ikäinen lapseni tekisi noin, häpeäisin silmät päästäni, haukkuisin kunnolla ja antaisin kotiin porttikiellon. Moraalisen krapulan määrä olisi Himalajan kokoinen, samoin itsetutkiskelu, mikä meni lastenkasvatuksessa niin pieleen.
Hyvä kun kysyit. En ajattele hyvää, koska asiakaspalvelvelijalle öykkäröinti on huonoa käytöstä.
Meinasin sanoa että en haluaisi palvella Lindaa, mutta toisaalta kun olen asiakaspalvelutyötä tehnyt niska vääränä takavuosina että sain pesämunaa käydä opinnot joiden jälkeen ei tarvitse miellyttää ketään, niin kyllä minä osaisin palvella hänen kaltaistaan ihmistä sikäli kun on netissä kerrottu.
Sellaista nyt vaan kohdellaan kuin kuningatarta, ja sille tehdään olo että häntä kuullaan ja että asia hoidetaan ykkösprioriteettina. Muistan tuollaisia asiakkaita ja aina piti olla hyvällä tuulella. Teinkö sitä siksi että halusin pokkuroida, niin en, vaan koska siitä minulle maksettiin ja työnantaja oli tyytyväinen.
Huutavalle asiakkaalle saatoin sanoa että teitä on kohdannut nyt vääryys, laitetaan asia kuntoon. Minä edustin aina jotain yritystä, en itseäni. Kunnan työntekijöiltä tätä ei varmaan voi odottaa...
Vierailija kirjoitti:
Näyttää, että jotkut harmittelee sitä, että asiat tulevat julki. Etsitään vuotajaa kuin rikollisliiga dekkarisarjassa. Ja yritetään mustamaalata häntä.
Uskomatonta.
Onks hää ees koskaan pyytänyt anteeksi käytöstään, vai vaan yrittänyt estää medioita julkaisemasta uutisia tapauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään vaitiolovelvollisuutta jollain uimahallin kassalla 😂
Oikeasti saavat lörpötellä noita vaikka lehtiin?
yksityisyydensuojan turvin. esim. vaikka naapuri asioita et voi levitellä juuri tuon puolesta. tarkkuutta. vaikka et ole ns vaitiolovelvollinen,niin sen sijaan astuu oletko syyllistynyt yksityiselmää koskevan tiedonlevittämiseen. tämä käsittää vähänkin arkaluontoisuuden missä se raja kulkee. tarkkana kannattaa olla.
Ei tuo ole oikleudenkaan mukaan yksityinen henkilö enää siinä vaiheessa, kun on mukana (kunnalis)politiikassa, sorry nyt vaan.
>>Onhan tuossa yhteiskunnallisesti merkittävä asia<<
Aivan vuoren kokoinen asia!
- uimahallin vapaaliput sossutädillä? (miksi ihmeessä?)
- kassahenkilön kunnianloukkaus, kun vaikeasti ymmärrettävää ilmaislippua ei löydy
- kassahenkilön vaikeasti ymmärrettävät potkut
- kunnianloukkaussyytteen Suomenennätys-nopea syyttämättä jättäminen
- median vaientamisyritys
unohtuiko jotain?
Aivan Mafialta haiseva vuori ihmeellisyyksiä kunnallispolitiikassa. Mitä muuta ei ole vielä tullut päivänvaloon???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään vaitiolovelvollisuutta jollain uimahallin kassalla 😂
Oikeasti saavat lörpötellä noita vaikka lehtiin?
Ajattele edes käräjäoikeudella ei ole vaitolovelvollisuutta ja verotiedotkin saa kuka vain käsiinsä.
22 Tuomioistuimen ratkaisun julkisuus
Tuomioistuimen ratkaisu on julkinen, jollei tuomioistuin 24 :n nojalla määrää sitä pidettäväksi salassa. Asianosaisilla ja yleisöllä on oikeus olla läsnä ratkaisua julistettaessa. Ratkaisun sisältävä oikeudenkäyntiasiakirja on julkinen.
Koskee myös Lindan tulevia käräjiä, hihhih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun kysyit. En ajattele hyvää, koska asiakaspalvelvelijalle öykkäröinti on huonoa käytöstä.
Meinasin sanoa että en haluaisi palvella Lindaa, mutta toisaalta kun olen asiakaspalvelutyötä tehnyt niska vääränä takavuosina että sain pesämunaa käydä opinnot joiden jälkeen ei tarvitse miellyttää ketään, niin kyllä minä osaisin palvella hänen kaltaistaan ihmistä sikäli kun on neti
Mitn olisit hoitanut tän asian myös käytännön tasolla, eikä puheen. Siellä oli ollut esimieskin puhelimessa yrittämässä.
"Poliitikon ja muun vallankäyttäjän yksityiselämän suoja on tavallisten kansalaisten ja julkkisten yksityiselämän suojaa kapeampi. Poliitikkojen ja muiden vallankäyttäjien yksityiselämän piiriin kuuluvia asioita saa julkaista ja levittää, jos julkaistava seikka voi vaikuttaa kyseisessä tehtävässä toimivan henkilön toiminnan arviointiin ja seikan esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin sanoa että en haluaisi palvella Lindaa, mutta toisaalta kun olen asiakaspalvelutyötä tehnyt niska vääränä takavuosina että sain pesämunaa käydä opinnot joiden jälkeen ei tarvitse miellyttää ketään, niin kyllä minä osaisin palvella hänen kaltaistaan ihmistä sikäli kun on neti
Kyllä asiakaspalvelussa voi törmätä tasapainottomiin, suuruudenhulluihin ja luonnevikaisiin ihmisiin.
Jotkut saattavat jopa uhkailla. Yleensä työpaikalla nämä häiriköt tunnetaan ja heistä kerrotaan uusille työntekijöille. Tämä ei tarkoita, että heidän ala-arvoinen käytöksensä olisi hyväksyttävää, mutta sillä ei yleensä onneksi ole sen pidemmälle meneviä seurauksia. Heillä ei ole valtaa toteuttaa uhkauksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin v'ttuiluna jos joku asiakaspalvelija alkaisi lässyttämään, että "sinua on kohdannut vääryys", jos sarjalippuni olisi mennyt tyhjäksi.
Sen takiahan tämä Linda alkoi huutamaan ja haukkumaan kun lipullaan ei ollut saldoa ja piti ostaa uusi lippu.
Näyttää, että jotkut harmittelee sitä, että asiat tulevat julki. Etsitään vuotajaa kuin rikollisliiga dekkarisarjassa. Ja yritetään mustamaalata häntä.
Uskomatonta.