Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin teini-ikäisenä, että kaikki nuoret vihaavat vanhempiaan yli kaiken

Vierailija
18.03.2025 |

Nyt kolmen aikuisen lapsen äitinä tajuan olleeni väärässä. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempani eivät olisi antaneet minulle elämää, se voisi olla hyvä asia minun kannalta. En tiedä. Vanhemmille se olisi huono asia, koska olin toivottu lapsi.

Vierailija
42/51 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa jankutusta taas vähän eri otsikon alla. Ei taida tämä palstaterapiakaan auttaa kun samat tarinat uudelleen ja uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi todellakaan voinut käyttäytyä samalla tavalla vanhempiani kohtaan kuin tv-sarjoissa ja elokuvissa teinit käyttäytyy. Huudothan siitä olisi tullut.

Salaisesti kyllä ärsyynnyin, mutta nykyään on myönteisempi fiilis. Ja vasta 20v. sentään olen.

Miten ne sitten käyttäytyy?

Siis huutaa vanhemmilleen, "OOT PASKIN VANHEMPI IKINÄ!".

No voi apua, eikä tuo ole suorastaan lasten tehtävä?

Minusta on hienoa, että lapsilla on niin hyvät suhteet vanhempiinsa että uskalletaan näyttää heille kaikki tunteet, toisinaan myös kiukku, ärtymys, turhautuminen jne.

Vierailija
44/51 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua raivostuttaa ihmiset jotka vihaa vanhempiaan eikä ymmärrä olla kiitollisia vanhemmistaan. Itse menetin vanhempani teini-ikäisenä ja oli kauheaa kuunnella miten kaverit valitti vanhemmistaan.

Oletpa lapsellinen jos et ymmärrä että muiden elämä ei ole yhtä kuin omasi.

Vierailija
45/51 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua raivostuttaa ihmiset jotka vihaa vanhempiaan eikä ymmärrä olla kiitollisia vanhemmistaan. Itse menetin vanhempani teini-ikäisenä ja oli kauheaa kuunnella miten kaverit valitti vanhemmistaan.

Hähäh, ärsyttääkö?

Vierailija
46/51 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynel

Vu mua vituttaa tuo typerä kyynel! idiootin vastaus kaikkeen. 

Yhyy. 

Vierailija
47/51 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ollut teini-ikäisenä mitään syytä olla kiitollisia surkeista vanhemmistani, ja nyt aikuisena en olekaan heidän kanssaan missään tekemisissä. Ja on sanomattakin selvää, että omien lasteni lähelle en heitä päästä.

Vierailija
48/51 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi todellakaan voinut käyttäytyä samalla tavalla vanhempiani kohtaan kuin tv-sarjoissa ja elokuvissa teinit käyttäytyy. Huudothan siitä olisi tullut.

Salaisesti kyllä ärsyynnyin, mutta nykyään on myönteisempi fiilis. Ja vasta 20v. sentään olen.

Meillä oli niin, että vanhemmat saivat käyttäytyä miten halusivat ja esim. huutaa, haukkua ja repiä ranteesta miten tykkäsivät. 

Mutta lapsilta vaadittiin korrektia käytöstä aina ja kaikissa tilanteissa.

Vierailija
49/51 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei ole tullut jankuttamaan lasten oikeuksistaan isään ja äiteeseen :)

Vierailija
50/51 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa vanhemmuutta perustellaan aina vanhempien huonolla lapsuudella. 

Se, että näitä traumoja siirtää seuraavalle sukupolvelle, on puhdasta laiskuutta. On helpompaa rypöä itsesäälissä ja olla tympeä omille lapsilleen, kuin työstää omia traumoja ja sitä kautta tulla paremmaksi vanhemmaksi.

Suomessa ymmärretään liikaa tällaista vanhemmuutta. Ja näitä äitejä ja isiä on paljon vielä meillä 90-luvulla syntyneillä.

Vierailija
51/51 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa vanhemmuutta perustellaan aina vanhempien huonolla lapsuudella. 

Se, että näitä traumoja siirtää seuraavalle sukupolvelle, on puhdasta laiskuutta. On helpompaa rypöä itsesäälissä ja olla tympeä omille lapsilleen, kuin työstää omia traumoja ja sitä kautta tulla paremmaksi vanhemmaksi.

Suomessa ymmärretään liikaa tällaista vanhemmuutta. Ja näitä äitejä ja isiä on paljon vielä meillä 90-luvulla syntyneillä.

Totta. Esimerkiksi meillä isän tekemisiä perusteltiin hänen lapsuudellaan ja tämä itsekin itsesäälissä rypien ja sääliä kerjäten hoki että mä nyt vaan olen tällainen, kun oli saanut kohtuuttomia raivareita mitättömistä asioista, harjoittanut henkistä väkivaltaa, kaltoinkohdellut lapsia, uhkaillut jne. Todellisuudessa hän oli ihan vaan ilkeä, muista ihmisistä piittaamaton, itsekäs, epäluotettava ja arvaamaton. Koskaan hän ei tehnyt mitään muuttaakseen käytöstään.