Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitoalalla työskentelevä, minkä asiakasryhmän koet erityisen hankalaksi?

Vierailija
18.03.2025 |

Saa avautua. 

Kommentit (243)

Vierailija
41/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oletko itse hoitaja? "

En ole itse hoitaja, eikä tarvitse ollakaan tunnistaakseen ikävän ja hyökkäävän käytöksen.

Aivan. Pahimmat jeesustelut ja hurskastelut kuullaan aina niiltä, jotka eivät ole tehneet itse vanhustyötä ikinä. 

Kerropa, millä tavalla jeeustelin ja hurskastelin. 

Vierailija
42/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvolatukkaiset, miehensä autolla ajavat.

Mistä saa tietää, kenen nimissä auto on? Ja miten sä edes näet sen auton?

Pieni terveyskeskus ja muutama autopaikka ikkunoiden edessä. Netistä löytää auton omistajan tiedot, myös osoitteen ja puhelinnumeron.

Kannattaa keskittyä oikeisiin töihin, eikä netistä etsiä autojen omistajia työajalla.. mä luulin et noi etsinnät maksaa. Maksatko siis huvikseen noista rekkaritiedoista? Onko palkka liian iso?

Ei kannata trollin kanssa väitellä, paitsi jos olet itsekin sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset, aina valittavat kaikesta.

Tilanne on muuttunut päivystyksessä siihen, että jäät ilman hoitoa ellet osaa äänekkäästi vaatia sitä. Parasta aina vaatia, että sinut viedään ambulanssilla, omalla autolla tulo tarkoittaa heille automaattisesti, ettet ole kiireisen hoidon tarpeessa. Viidakon lait, heikot jäävät vaikertelemaan tunneiksi penkkiriville.

Vierailija
44/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihtyneet.

Oikeasti, dementoituneen vanhuksenkin kanssa voi käydä järkevämpää keskustelua.

Olen todella hyvä käsittelemään ihmisiä ja saan yleensä aggressiivisenkin asiakkaan rauhoittumaan. Kuulema mun puhetapa ja ääni on niin tasaisen ystävällinen. Olen saanut jopa täydessä psykoosissa olevan ihmisen ja paniikkikohtauksen keskellä olevan ihmisen puheyhteyden äärelle ja rauhoittumaan yhteistyöhön. Töissä moni puhuu että tää on mun supervoima.

Päihtyneet (alko tai huumeet, ei väliä) on ainoa ihmisryhmä jonka kanssa mun kärsivällisyys puhejudoon ei riitä ja en haluaisi olla niiden kanssa missään tekemisissä.

Ja puhuminenko muka on tarkeintä tässä työssä. Ite en puhu päihteissä olevalla tai muuten ha kalalle tapaukselle mitään ylimääräistä. Äkkiä pakollinen työ ja vit...n

Vierailija
45/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaiset dementikot, alkoholidementikot, lähes kaikki vanhukset. 

Olen vanhustyönosaamisalan lh. Näitä muistisairaita täytyy osata käsitellä, jotta ei aina väkivalta läsnä. Oletko kunnioittamisesta ja kohtaamisesta kuullut? 

Vierailija
46/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sun sitten vanhuksena mennä hakemaan hoitoa kun tiedät etukäteen sinua tuntematta kuinka sua vihataan. Oletkohan väärällä alalla? Kuulostat jo valmiiksi rasittavalta tapaukselta. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta jos itse tekisit vanhustyötä pari vuotta, alkaisit itsekin inhota vanhuksia. 

Tällä alalla alkaa inhoamaan kaikkia ihmisiä, varsinkin työkavereita, ja kyllä raskaimpia ovat ylipainoiset. 

Mä olen ollut nyt yli 20 v sairaalahuoltajana ja ajattelin että se ihmisinho on vaan oman pään sisällä. Haluaisin fläppitaulun missä lukee iltapalavaihtoehdot, ja napit korviin. Onneksi on enää osa-aikatyö ettei tarvitse aina jaksaa. Tauot menevät kieltämättä keittiössä että saa olla yksin. Tytär on ihan toisella alalla, mutta päivät pitkät puhuu ihmisten kanssa ja vapaa-ajallaan inhoaa kaikkia. Missä ammatissa näin ei käy? Majakanvartijana?

Vierailija
47/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko hoitajavihaista trollia.

Vierailija
48/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pup pailijat on rasittavia.😎🥳🤠

Vierailija
49/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihtyneet.

Oikeasti, dementoituneen vanhuksenkin kanssa voi käydä järkevämpää keskustelua.

Olen todella hyvä käsittelemään ihmisiä ja saan yleensä aggressiivisenkin asiakkaan rauhoittumaan. Kuulema mun puhetapa ja ääni on niin tasaisen ystävällinen. Olen saanut jopa täydessä psykoosissa olevan ihmisen ja paniikkikohtauksen keskellä olevan ihmisen puheyhteyden äärelle ja rauhoittumaan yhteistyöhön. Töissä moni puhuu että tää on mun supervoima.

Päihtyneet (alko tai huumeet, ei väliä) on ainoa ihmisryhmä jonka kanssa mun kärsivällisyys puhejudoon ei riitä ja en haluaisi olla niiden kanssa missään tekemisissä.

Ja puhuminenko muka on tarkeintä tässä työssä. Ite en puhu päihteissä olevalla ta muuten ha kalalle tapaukselle mitään ylimääräistä. Äkkiä pakollinen työ ja vit...n

Puhuminen on yliarvostettua. Puhun vaan maksavien kanssa, muista en edes piittaa sitäkään vertaa. Tää on paska työtä ja sen huomaan noin parivuodessa. Ja joka muuta väittää valehtelee. Itse olen täysin kyynistynyt ja inhoan hoitamista teen tätä vain rahan takia. 

Vierailija
50/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"raskaimpia ovat ylipainoiset" 🤣

Vierailija
51/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sun sitten vanhuksena mennä hakemaan hoitoa kun tiedät etukäteen sinua tuntematta kuinka sua vihataan. Oletkohan väärällä alalla? Kuulostat jo valmiiksi rasittavalta tapaukselta. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta jos itse tekisit vanhustyötä pari vuotta, alkaisit itsekin inhota vanhuksia. 

Tein 30 vuotta ja JOUDUIN fyysisistä syistä vaihtamaan kevyempään. Onneksi myös keva puolella asiakkaat ikääntyy. Kaipaan ikääntyvien parissa työskentelyä. Muistisairaiden hoito oli minun vahvuus. Löysää nutturaa, opettele kunnioittamaan ja kohtaamaan. Muistisairaiden parissa on hyvä heittäytyä mukaan. Kokeile, yllätyt.

Vierailija
52/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään asiakkaita, mutta omaiset kyllä. Minulla on työssä päinvastainen kokemus kuin julkisuudessa. Ne joille ammattilainen katsoo olevan turvatonta ja epäinhimillistä asia kotona eivät omaiset halua hoitoon. Puolestaan ne jotka pärjäävät kotona halutaan hoitoon. Yleensä syynä tuntuu olevan se, että muistisairas vaivaa jatkuvasti omaisia puheluillaan tai lapsi edunvalvojana haluaa saada esim. kiinteistön myytyä. Vanhuksen tilillä saattaa olla kymmeniä tuhansia joita voisi käyttää hänelle vaikka seuraneidin hankkimiseen, jos yhteydenotot niin häiritsee, mutta ei niitä häneen haluta käyttää.

Vierailija
53/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti teki vanhustyötä enimmän osan uraansa eikä todellakaan inhonnut vanhuksia.

Kiva juttu. Vanhushommissa viihtyvätkin sellaiset vähän yksinkertaiset hoitajat, jotka eivät älyllä loista. 

Vttu mikä sika!!!

Vierailija
54/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kanssa pärjää jotenkuten. Persoonallisuushäiröiset työkaverit enemmänkin haasteena. 

Vierailija
55/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oletko itse hoitaja? "

En ole itse hoitaja, eikä tarvitse ollakaan tunnistaakseen ikävän ja hyökkäävän käytöksen.

Niin, ammattitaitoinen osaa kohdata.

Vierailija
56/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, onhan se totta, että älykkäämmät ihmiset eivät viihdy hoivakodin tarjoamassa työympäristössä, koska se on niin pirun monotonista, epä-älyllistä ja latistavaa. 

Työskentelin lyhyen aikaa hoivakodissa ja vihasin sitä yli kaiken. Ei enää ikinä, kiitos. "

Jos sinä koet jonkin työn tietynlaiseksi, se ei automaattisesti tarkoita, että kaikki muut kokisivat sen samalla tavalla. Esim. äitini kehitti osaamistaan työvuosiensa aikana todella paljon. Hän kävi erilaisia koulutuksia, kehitti asuinpaikkakuntansa vanhustyötä ja oli perustamassa kahta uutta yksikköä. 

Että ihan koulutuksia? Mitä siellä opetettiin, jotain viriketoimintaako? Joutavaa pskaa. 

Kuka ne monisairaat siellä yksikössä hoitaa? Vanhustyönosaamisalan lh koulutetaan mm. sydän-ja verisuonisairauksiin. Minun koulutusohjelmassa pääpaino oli sydämenvajaatoiminta, copd. Esim. nämä kaksi pitää osata erottaa toisistaan. Ja kyllä erotan. Erotan psyykkisesti sairaan psykogeriatrisesta ja noista kahdesta muistisairaan. 

Vierailija
57/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivokaa vanhuksia vihaavat, että vanhempanne lähtevät suht. nuorina saappaat jalassa. 

Vierailija
58/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ne hyvät hoitajat, jotka noiden pissishoitajien kanssa joutuvat työskentelemään.

Vierailija
59/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein 30 vuotta ja JOUDUIN fyysisistä syistä vaihtamaan kevyempään. Onneksi myös keva puolella asiakkaat ikääntyy. Kaipaan ikääntyvien parissa työskentelyä. Muistisairaiden hoito oli minun vahvuus. Löysää nutturaa, opettele kunnioittamaan ja kohtaamaan. Muistisairaiden parissa on hyvä heittäytyä mukaan. Kokeile, yllätyt.

Kokeilin mutta en nähnyt muistisairaiden kanssa työskentelyssä mitään mieltä. Yllätyin lähinnä siitä, miten raskasta ja turhauttavaa se työ oli. Eli ei kiitos enää. 

Vierailija
60/243 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaiset dementikot, alkoholidementikot, lähes kaikki vanhukset. 

Olen vanhustyönosaamisalan lh. Näitä muistisairaita täytyy osata käsitellä, jotta ei aina väkivalta läsnä. Oletko kunnioittamisesta ja kohtaamisesta kuullut? 

Jotkut ovat väkivaltaisia, vaikka hoitaja tekisi mitä. Turha siitä on syyllistää.