Hoitoalalla työskentelevä, minkä asiakasryhmän koet erityisen hankalaksi?
Kommentit (243)
"No, onhan se totta, että älykkäämmät ihmiset eivät viihdy hoivakodin tarjoamassa työympäristössä, koska se on niin pirun monotonista, epä-älyllistä ja latistavaa.
Työskentelin lyhyen aikaa hoivakodissa ja vihasin sitä yli kaiken. Ei enää ikinä, kiitos. "
Jos sinä koet jonkin työn tietynlaiseksi, se ei automaattisesti tarkoita, että kaikki muut kokisivat sen samalla tavalla. Esim. äitini kehitti osaamistaan työvuosiensa aikana todella paljon. Hän kävi erilaisia koulutuksia, kehitti asuinpaikkakuntansa vanhustyötä ja oli perustamassa kahta uutta yksikköä.
"Oletko itse hoitaja? "
En ole itse hoitaja, eikä tarvitse ollakaan tunnistaakseen ikävän ja hyökkäävän käytöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvolatukkaiset, miehensä autolla ajavat.
Mistä saa tietää, kenen nimissä auto on? Ja miten sä edes näet sen auton?
Pieni terveyskeskus ja muutama autopaikka ikkunoiden edessä. Netistä löytää auton omistajan tiedot, myös osoitteen ja puhelinnumeron.
Kannattaa keskittyä oikeisiin töihin, eikä netistä etsiä autojen omistajia työajalla.. mä luulin et noi etsinnät maksaa. Maksatko siis huvikseen noista rekkaritiedoista? Onko palkka liian iso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset, aina valittavat kaikesta.
Kiva sun sitten vanhuksena mennä hakemaan hoitoa kun tiedät etukäteen sinua tuntematta kuinka sua vihataan. Oletkohan väärällä alalla? Kuulostat jo valmiiksi rasittavalta tapaukselta.
Outoa, labrahoitajana olen todennut, että vanhukset ovat kilteimpiä asiakkaita. Suhtautuvat ikäänkuin olisin viisaampi kuin olenkaan. Eivät selitä, että mut kun netissä sanottiin sitä ja tätä yms.🤯
Vierailija kirjoitti:
"No, onhan se totta, että älykkäämmät ihmiset eivät viihdy hoivakodin tarjoamassa työympäristössä, koska se on niin pirun monotonista, epä-älyllistä ja latistavaa.
Työskentelin lyhyen aikaa hoivakodissa ja vihasin sitä yli kaiken. Ei enää ikinä, kiitos. "
Jos sinä koet jonkin työn tietynlaiseksi, se ei automaattisesti tarkoita, että kaikki muut kokisivat sen samalla tavalla. Esim. äitini kehitti osaamistaan työvuosiensa aikana todella paljon. Hän kävi erilaisia koulutuksia, kehitti asuinpaikkakuntansa vanhustyötä ja oli perustamassa kahta uutta yksikköä.
Että ihan koulutuksia? Mitä siellä opetettiin, jotain viriketoimintaako? Joutavaa pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sun sitten vanhuksena mennä hakemaan hoitoa kun tiedät etukäteen sinua tuntematta kuinka sua vihataan. Oletkohan väärällä alalla? Kuulostat jo valmiiksi rasittavalta tapaukselta.En ole tuo jolle vastasit, mutta jos itse tekisit vanhustyötä pari vuotta, alkaisit itsekin inhota vanhuksia.
Mun äiti teki vanhustyötä enimmän osan uraansa eikä todellakaan inhonnut vanhuksia.
Kiva juttu. Vanhushommissa viihtyvätkin sellaiset vähän yksinkertaiset hoitajat, jotka eivät älyllä loista.
Toivottavasti joudut itse niiden älyvapaiden hoidettavaksi👹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sun sitten vanhuksena mennä hakemaan hoitoa kun tiedät etukäteen sinua tuntematta kuinka sua vihataan. Oletkohan väärällä alalla? Kuulostat jo valmiiksi rasittavalta tapaukselta.En ole tuo jolle vastasit, mutta jos itse tekisit vanhustyötä pari vuotta, alkaisit itsekin inhota vanhuksia.
En ihmettele, miksi vanhusten hoito- ja hoivatyö on mitä on. Asenne ja arvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan koulutuksia? Mitä siellä opetettiin, jotain viriketoimintaako? Joutavaa pskaa.
No en minä niissä koulutuksissa ole ollut ja äitikin on ollut yli 10 vuotta eläkkeellä, mutta kaikenlaista vanhustenhoitoon liittyvää asiaa, oletan. Sun ei tarvitse enää kertoa itsestäsi enempää, mulle riittää tämä, mitä olet kertonut, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Muista että et itse valita aikanasi mistään.
Päihtyneet.
Oikeasti, dementoituneen vanhuksenkin kanssa voi käydä järkevämpää keskustelua.
Olen todella hyvä käsittelemään ihmisiä ja saan yleensä aggressiivisenkin asiakkaan rauhoittumaan. Kuulema mun puhetapa ja ääni on niin tasaisen ystävällinen. Olen saanut jopa täydessä psykoosissa olevan ihmisen ja paniikkikohtauksen keskellä olevan ihmisen puheyhteyden äärelle ja rauhoittumaan yhteistyöhön. Töissä moni puhuu että tää on mun supervoima.
Päihtyneet (alko tai huumeet, ei väliä) on ainoa ihmisryhmä jonka kanssa mun kärsivällisyys puhejudoon ei riitä ja en haluaisi olla niiden kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko itse hoitaja? "
En ole itse hoitaja, eikä tarvitse ollakaan tunnistaakseen ikävän ja hyökkäävän käytöksen.
Aivan. Pahimmat jeesustelut ja hurskastelut kuullaan aina niiltä, jotka eivät ole tehneet itse vanhustyötä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi noin ja vain katsoin kuinka muut hoitivat vanhuksia (siivosin hoivakodissa). Kärsimätön luonne (adhd), kehityksen paikka.
On täysin normaalia, että hoivakodissa työskentelyn jälkeen inhoaa vanhuksia. Rasittavia, käytöshäiriöisiä kitisijöitä, jotka ovat pelkkä kuluerä yhteiskunnalle.
Onneksi se vanhuus on sullakin edessä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi noin ja vain katsoin kuinka muut hoitivat vanhuksia (siivosin hoivakodissa). Kärsimätön luonne (adhd), kehityksen paikka.
On täysin normaalia, että hoivakodissa työskentelyn jälkeen inhoaa vanhuksia. Rasittavia, käytöshäiriöisiä kitisijöitä, jotka ovat pelkkä kuluerä yhteiskunnalle.
Ei ole kuoleminen helppoa... Mutta tuokin vaihe on vaan lusittava läpi, vaikka hoitajina olis millaisia pissiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iästä riippumatta potilaissa on ihania ja ikäviä, ehkä kohtaamiseen vaikuttaa myös hoitajan asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvolatukkaiset, miehensä autolla ajavat.
Mistä saa tietää, kenen nimissä auto on? Ja miten sä edes näet sen auton?
asenteestahan sen näkee
Hoiva-alalla lääkärit ovat olleet parhaita. Hoitajat heikoin lenkki, tuli tunne, että olen vain rasite heille ja häiritsen heidän kahvitteluaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä alalla alkaa inhoamaan kaikkia ihmisiä, varsinkin työkavereita, ja kyllä raskaimpia ovat ylipainoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, miksi vanhusten hoito- ja hoivatyö on mitä on. Asenne ja arvot.
Menepä itse hoitamaan niitä väkivaltaisia, ulosteilla sotkevia latvalahoja. Ja tutkiskele sitten omia asenteitasi, saattavat nimittäin pikkuisen muuttua.
Oletko itse hoitaja?