Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hip hei, 550e lasten talvipukuihin ja -kenkiin... ! Järkyttävä raha.

Vierailija
17.09.2008 |

Vielä pitäisi rukkaset ostaa, eli jotain 50e menee niihin ja sitten sukkia goretex-kenkiin yms....

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketin sivuilta. Hinta tosiaan 5 euroa, mutta eivät ole Lassieteciä vaan tavalliset. Niiden kanssa täytyy siis käyttää kurahansoja joita myös näytti olevan Mammuttimarkkinoiden tarjouksessa 5 eurolla pari, joten noiden hanskojen vertailuhinnaksi tulee 10 euroa yhteensä. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että lapsen kannalta tuo yhdistelmä on ikävämpi kuin pelkkä yksi rukkanen.

Vierailija
62/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo 50 euroa edes riitä hanskoihin alkuunkaan. Yleensä hyvistä hanskoista joutuu maksamaan n. 15-25 euroa pari. Niitä kolmet per lapsi (kahdet tarvitsee ehdottomasti, koska kastuvat kuitenkin, kolmannet siksi, että niitä joka tapauksessa menee rikki ja hukkuu) esimerkiksi kolmelle lapselle tekee jo 135-225 euroa yhteensä.

cittarista saa muutamalla kympillä puvun, ei hanskoihihin 50 euroa voi mennä.. ettekö ole kuullut kirppareista, ei kallein ole aina parasta..

Mitä ominaisuuksia niissä sun hanskoissa on jos ne kerran kastuu ja silti maksaa maltaita?

Minä ostin molemmille tytöille kahdet kintaat á 5€/pari ja vielä edellisen vuoden kintaat on molemmilla ihan iskussa, ei varmaan ihan kovimmilla pakkasilla ole parhaat mutta alkutalvesta varmasti ihan jees. Molemmille olen neulonut parit lapaset eli yhteensä 20€ kintaat tänä vuonna+langat lapasiin muutaman euron.

100 euroa saati kahtasataa en ole eläissäni saanut menemään kenenkään käsineisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen yrittämiseen ja hoidot sen kuin jatkuu... Maksaisin ilomielin saman summan lapsen vaatteista, kun vain sen lapsen saisin.

Vierailija
64/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taatusti inhoaisin talvihaalari-kurahousuyhdistelmää. jos siis saatavilla on miellyttävämpi ratkaisu kuten kosteussuojattu haalari niin en mieti hetkeäkään.

Vierailija
65/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen yrittämiseen ja hoidot sen kuin jatkuu... Maksaisin ilomielin saman summan lapsen vaatteista, kun vain sen lapsen saisin.

Vierailija
66/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetistä ostin lapsillemme ReimaTec puvut yht. 130€ .

Toinen on täysin uusi ja toinen hyväkuntoinen yhden talven käytetty.

Tytölle menee viime talven Viking coret ja poika sai ilmaiseksi käyttöönsä yhden talven käytetyt Vikingit. Eli kenkiin ei mene tänä talvena euroakaan.

Myssyjä ja hanskoja löytyy kaapista jo entuudestaa reilusti.

Mekin aloimme käyttämään järkeä hankinnoissa, kun toinen lapsi tuli kuvioihin. Todella hyvää ja laadukasta vaatetta ja tavaraa saa esim. juuri huuto netistä, kirpputoreilta tai ilmoitustauluilta.

Olen nyt viikon verran etsiskellyt lapselle huuto.netistä toppapukua. Kriteereinä tietty koko, kaksiosaisuus (olen hakenut myös pelkkiä housuja ja takkeja) ja se, että hinta-laatusuhde noin suunnilleen kohtaa ja puku miellyttää jossain määrin silmää. Merkillä en ole pitänyt suurta väliä, paitsi skipannut tietyt merkit, joista itsellä on huonoja kokemuksia.

Tarmokkaan etsiskelyni tulokset voi luokitella seuraavasti:

1. Viime kevään alelöytöjä kauppaavat "huuto.net on uskontoni" -tyypit

"osta heti" 90 e, laput kiinni, ovh 155 e (ja lapussa jäljet kuinka oransseja alelappuja on hinkattu pois)". "Tilinumeroni automaattisessa viestissä, maksu tilille kolmessa päivässä tai lähtee automaattisesti nega."

En periaatteesta osta ennen kuin olen tosi hädässä.

Näitä on runsaasti.

2. Pari ihan hyvää, mutta joissa esim. takin kunto hyvä, housujen vältävä.

Lähtöhinta tietenkin reteät 40 e tai enemmän. "Tässä vielä hyvä puku jollekin pihapuvuksi".

3. Ja sitten suurin ongelma.

Pari ihan hyvää pukua on löytynyt, mutta koska emme asu pk-seudulla, emme lähelläkään, ovat postituksen kustannukset n. 10 euroa/puku. Se on aika iso pamaus puvun hinnan päälle. Koko aikana en ole tästä lähialueiltakaan löytänyt kuin yhden talvipuvun osana vaatepakettia.

Ei se huutis mikään autuaaksi tekevä asia ole jos ei ole kauheasti aikaa, hintatietoutta ja mahdollisuutta noutaa vaatteita. Lisäksi olen tuskastunut etsimisen vaatimaan aikaan ja loppupeleissä kuitenkin sian ostamisen säkissä kun ei kuntoa voi nähdä postitettaessa.

Vierailija
67/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takana myös sikakalliita ICSI hoitoja x3 ja PAS:eja x4. Rahaa on palanut ja kaksi elävää lasta olemme saaneet.

Siitä huolimatta toisen lapsen kohdalla tulimme järkiimme ja aloimme käyttämään vähän viisaammin sitä rahaa. Eli nykyään ostetaan talvipuvut huutonetistä vähän halvemmalla :)

Vierailija
68/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 2 lasta- reimateceja ostavalla normaliraha- niin se vaan on- mutta senkin säästää lääkärikuluissa ap talven mittaan jos lohduttaa

Vierailija
69/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan ne eivät estä käsinettä kostumasta hieman sisältä käden mahdollisesti hikoillessa, ne eivät taatusti estä käsinettä kastumasta sisältä, jos käsineeseen menee lunta tai jos käsineen ottaa pois kädestä ja pudottaa vesilammikkoon (tällaistakin meidän lasten kanssa joskus sattuu, niin kovasti kuin sellainen mahdollisuus AV-mammoja ehkä järkyttääkin.) kaikin puolin on mukavampi, kun hanskoja on koko ajan käytössä kahdet. Toiset päiväkodin aamu-ulkoiluun, toiset iltapäiväulkoiluun. Ja kuten sanoin, aina niitä menee rikki tai hukkuu, joten onnellista on, jos kolmilla selviää koko talven.

Ominaisuus, josta maksan maltaita, on se, että ne pitävät tästä huolimatta sen verran vettä, että niiden kanssa ei tarvitse käyttää kurahanskoja, jotka haittaavat leikkiä. Lisäksi niissä kalliissa versioissa (Rasavil n. 20 euroa) on sellainen ominaisuus, että eivät mene yhtä helposti rikki kuin esim. Lassietec. Reimateceissä (30 euroa) olisi sitten lisäksi sellainen ominaisuus, että ne saisi kuivata lämpimässä.

Mitä ominaisuuksia niissä sun hanskoissa on jos ne kerran kastuu ja silti maksaa maltaita?

Minä ostin molemmille tytöille kahdet kintaat á 5€/pari ja vielä edellisen vuoden kintaat on molemmilla ihan iskussa, ei varmaan ihan kovimmilla pakkasilla ole parhaat mutta alkutalvesta varmasti ihan jees. Molemmille olen neulonut parit lapaset eli yhteensä 20€ kintaat tänä vuonna+langat lapasiin muutaman euron.

100 euroa saati kahtasataa en ole eläissäni saanut menemään kenenkään käsineisiin!

Vierailija
70/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viikon verran etsiskellyt lapselle huuto.netistä toppapukua. Kriteereinä tietty koko, kaksiosaisuus (olen hakenut myös pelkkiä housuja ja takkeja) ja se, että hinta-laatusuhde noin suunnilleen kohtaa ja puku miellyttää jossain määrin silmää. Merkillä en ole pitänyt suurta väliä, paitsi skipannut tietyt merkit, joista itsellä on huonoja kokemuksia.

Tarmokkaan etsiskelyni tulokset voi luokitella seuraavasti:

1. Viime kevään alelöytöjä kauppaavat "huuto.net on uskontoni" -tyypit

"osta heti" 90 e, laput kiinni, ovh 155 e (ja lapussa jäljet kuinka oransseja alelappuja on hinkattu pois)". "Tilinumeroni automaattisessa viestissä, maksu tilille kolmessa päivässä tai lähtee automaattisesti nega."

En periaatteesta osta ennen kuin olen tosi hädässä.

Näitä on runsaasti.

2. Pari ihan hyvää, mutta joissa esim. takin kunto hyvä, housujen vältävä.

Lähtöhinta tietenkin reteät 40 e tai enemmän. "Tässä vielä hyvä puku jollekin pihapuvuksi".

3. Ja sitten suurin ongelma.

Pari ihan hyvää pukua on löytynyt, mutta koska emme asu pk-seudulla, emme lähelläkään, ovat postituksen kustannukset n. 10 euroa/puku. Se on aika iso pamaus puvun hinnan päälle. Koko aikana en ole tästä lähialueiltakaan löytänyt kuin yhden talvipuvun osana vaatepakettia.

Ei se huutis mikään autuaaksi tekevä asia ole jos ei ole kauheasti aikaa, hintatietoutta ja mahdollisuutta noutaa vaatteita. Lisäksi olen tuskastunut etsimisen vaatimaan aikaan ja loppupeleissä kuitenkin sian ostamisen säkissä kun ei kuntoa voi nähdä postitettaessa.

[/quote]

Olemme vastikään mieheni kanssa alkaneet käyttämään huutonettiä. Talvipuvut olemme lapsillemme ostaneet vasta. Olemme halunneet ostaa joko ihan uuden tai sitten vähän käytetyn ReimaTec-puvun.

Siksi Reima, kun olen itse aiemmin ostanut oikeaan OVH hintaa kaupasta sellaisia ja olen todennut ne mitä parhaimmiksi käytössä.

Kun huomasin huutonetissä vastaavia pukuja paljon halvemmalla, niin päätimme alkaa etsimään sieltä.

Minulle sillä ei ole mitään merkitystä, onko myyjä hankkinut puvun jälleenmyynti ja hyötymis tarkoituksessa. Minulle merkitee vain se, että saan puvun selkeästi halvemmalla kuin itse kaupasta ostamalla.

Postikulut eivät olleet kuin 7,90€. Ajatteleppa kuinka paljon sinulla menee bensakuluja näillä bensanhinnoilla, jos lähdet sieltä maalta markettiin tai ostoskeskukseen etsimään sitä pukua lapsellesi!

Kaikenlisäksi pukujen myyjät ovat olleet tosi kivoja ihmisiä ja heidän kanssa on ollut ihan helppo käydä kauppaa, vaikka esim. hintavaraus ei ollutkaan ylittynyt. Aina voi kuitenkin hieroa kauppoja, vaikka näyttäisi, että kauaksi jäi korkein huuto myyjän pyynnöstä.

Vierailija
71/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten alku on lainausta aiemmasta viestistä ja sitten jatkuu minun tekstinä alkaen lauseesta "Olemme vastikään mieheni kanssa.." jne, jne

Vierailija
72/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko perustella?

Itselläni 2 lasta- reimateceja ostavalla normaliraha- niin se vaan on- mutta senkin säästää lääkärikuluissa ap talven mittaan jos lohduttaa

Vierailija
73/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikolla:

lennen active haalari (käytössä jo viimetakvena, ostettu alesta 42e)

seppälän kokonumeroa isompi toppahaalari (alesta 30e , mielestäni ihana ja poikakin tykkää)

2.os puku (spiderman takki H&m kirppikseltä 10e, oli käytössä jo viime talven)

puunaiset haalari housut H&m 29,90

lennen activet (tuli joskus 3v sitten ostettua liian iisot ja nyt sopivat :-)) olisko hinta ollut sillo 6e

jonathan hanskat (ostettu kaksi talvee sitten ja nyt sopivat....) 8.50e

lisäksi 3:met lassien hanskat (mukelomestan loppuunmyyntistä 4.00e/pari

jos laskee noista viimevuonna jo käytetyistä puolet pois ni tulee summaksi 113.40e

kengät pitää ostaa vielä

pikkukakkoselle.

esikon vanhat jonathan haalarit 86 vm ja 92 cm (ehjät ja pitää vettä vaikka tuo pienempi on ollut jo 4:llä käytössä.

H&M mikki takki ja housut 20 e (käytettynä/postikuluineen.)

kenkinä on saatu yhet kuomat ja tarralenkkarin tyyliset.

ostin kirppikeltä uuden veroiset muumin nahkaiset talvikengät 2,50 (pohjat moitteettomassa kunnossa, ei kulumia missään)

hankoja mallia lassie mini (tai joku sinnepäin) mukelomestan loppuun myynnistä 4e/pari ostin kolmet.

tästä laskutoimituksena 34,50

kaappiin jäi odottamaan lassien kaksiosainen jonka suunnittelin pikkukakkosen käyttöön maksoi 30e , mutta jäänee seuraavaan talveen koska vastaa kokoa 98 vaikka lapuissa 92...

eli yhteensä mennyt 147.90 ja ne esikon kengät kustantaa varmaan tollasen 30-40e...

Vierailija
74/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille on jo saatu serkuilta muutamat kengät ja molemmille muutamat ulkopuvut(uutta vastaavat). Eipä tule kalliiksi lasten vaatetus, kun voi kierrättää ja meille kelpaa toisten hyväkuntoiset käytetytkin! Toisille ei ja merkki releitäkin pitää olla!

Vierailija
75/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran ole valmis menemään aleen, pitämään ns. hakua päällä normaaliostosreissuilla tai etsimään käytettynä.

Mä olen ostanut alesta varastoon (vink vink, lastenvaate-aleja on myös tavallisissa kaupoissa eikä vaan jesperjunioreissa ym., viime vuoden malleja voi saada edullisesti jne). Olen verrannut kaupassa kokoja toisiinsa/mitannut mittanauhalla löytääkseni sopivan koon. Ale-ajat on suunnilleen tiedossa, joten niiden lähestyessa katselen lehden mainokset vähän tarkemmin eli ei mene siihen aikaa. Yleensä olen käynyt lasten ulkovaateostoksilla sen 2 kertaa vuodessa alepäivinä, jos ei alesta ole löytynyt (yleensä on) sopivia olen ostanut normaalihinnalla. Aikaa ei ole mennyt sen enempää kuin jos olisin käynyt ostamassa ei-ale-aikaan.

Huutonettiä olen käyttänyt, aika nopeasti sieltä on nähnyt onko tarjolla sopivaa. Kerran viikossa käyn jos jotain tiettyä etsin, pistän hakuun esim. toppapuku 116 cm ja katson mitä löytyy ja missä hintaluokassa. Joskus löytyy, joskus ei, aikaa menee ehkä 20-30 min/viikko. Postikulut tietysti otan mukaan kun arvioin millä hinnalla haluan jotain ostaa, mutta toisaalta jos saan esim. sen toppapuvun puoleen hintaan niin ei ne postikulut hirveän isot ole, bussilippuihin menisi vain pari euroa vähemmän (emme omista autoa).

Kirppiksillä käyn ehkä 2 kertaa vuodessa ja ostan sieltäkin varastoon jos jotain löytyy, yleensä löytyy. Samoin pidän hakua päällä, eli jos tiedän että jotain vaatetta kohta tarvitaan saatan kauppareissulla nopeasti vilaista jonkun kohdalle osuvan kaupan tarjonnan, vie ehkä 10 ylimääräistä minuuttia.

Yleensä siis ostan lapselle vaatteita muutaman kerran vuodessa, päälle satunnaiskerran huutonetistä ja muiden asioiden yhteydessä. Ei minusta tuohon ole mennyt mitenkään hirveästi aikaa, ja kalliista vaatteista vaan kengät on ostettu täydellä hinnalla.

Vierailija
76/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut niin niukkaa, että ikinä en pystyisi ostamaan lapselle yli 30 euron hintaista pukua puhumattakaan satasista. Miettisin vain mitä muuta sillä rahalla olisi saanut ja monta laskua pystynyt maksamaan. Saa nähdä mitä tänä vuonna pystyy lapsille talvivaatteiksi ostamaan. Hyvässä lykyssä entiset menevät vielä. Kaikkein pahinta on, että olen nirso köyhä, mikä tahansa ei kelpaa, vaan pitää olla vielä kivan näköistäkin.

Vierailija
77/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jipii, eipä tarvii 2v ja 4v ostaa ku toiselle villainen kypärämyssy"

Edellenkään on turha tulla tänne keskustelemaan jos saa kaiken. Mitäpä jos olitsit itse se serkku joka ostaa ja sitten ilmaiseksi antaa eteenpäin? Tuskin olet noista edes rahaa tarjonnut, vaan otat tyytyväisenä vastaan ja kehut kuinka halvalla pääset. Minä en enään anna sukulaisille, vaan myyn eteenpäin, koska sukulaiset eivät todellakaan maksa mitään. Ja ihan siksi haluan niistä rahaa että saan ostettua taas niitä uusia vaatteita.

Vierailija
78/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyllä tästä provo viestistä upeet naurut :D :D

Ja jotkut idiootit vielä ottivat tosissaan nää kirjoitukset.... :D

P.s. Mä olin kanssa tästä syksystä jo kauhuissani,kun pelkkiin saappaisiin meni melkein 600€ ;)

Vierailija
79/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v tyttö:

-toppatakki 100e

-3 pipoa 70e

-2 hansikkaat 30e

-kaulahuivi 15e

-hupparifleece 50e

-sadetakki n. 20e (?)

-vedenpitävä syystakki ja housut n. 70e

-talvikengät vielä ostamatta, maksanevat n. 70e

-viime vuodelta reimatecin toppahousut (jos niitä suostuu enää pitämään...), ja pari muuta takkia vielä

7v tyttö:

-välikausikengät 60e

-hanskoja ja 1 pipo 40e

-tikkitakki n. 50e

-sadetakki ja -housut ???e (en muista hintaa, Rukka)

-ostamatta talvikengät, varmaan n. 70e

-viime vuodelta reimatecin takki ja housut, sekä reimatecin haalari pihaleikkeihin

-viime vuodelta lisäksi reimatecin hanskat ja pari talvihattua

Lisäksi olen ostanut sisävaatteita n. 500e kummallekin.

Vierailija
80/81 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun alat aukomaan rumaa naamaas täällä ja morkkaamaan kettän! Fakta on se, että serkkuja on 5 tyttöä ja itselläni 2! Joten nämä vaatteet ovat meidän nuorimmaiselle tullessaa kiertäneet sitä ennen kuusi tyttöä, lähinnä sisävaatteet! Ja meiltä ne menevät vuorotellen kahdelle mummitytölleni! Joten kenen tässä pitäisi maksaa ja kenelle, häh????????? Kyllä meiltäkin menee uusia itseostettuja vaatteita muille kiertoon, enkä todellakaan niistä ota keneltäkään maksua!!!!!