Olen perhepäivähoitaja ja kaipaan mielipidettänne tähän:
Tämän päivän aikana kurkkuni on tullut kipeäksi ja näen siellä peitteitä.
Ruoka ei maistu yhtään..
Miten näkisitte VANHEMPANA asian, että tulisiko minun ilmoittaa etten hoida to-pe lapsia (vanhempien olisi tiedettävä ajoitta että saavat lapset mummolle varahoitoon) vai odotanko jos nousee kuume ja ilmoitan vasta sitten?
Peitteet, syljen runsas eritys ja ruokahaluttomuus yleensä viittaavat kurkkutulehdukseen (=angiinaan) ja olo voi pahentua tosi yllättävästi.
Kommentit (6)
Hän sanoi järjestävänsä hoidon huomiseksi ja pitävänsä itse vapaata perjantain.
Tuntuu vaan vähän nololta kun ei ole ihan varmaa nouseeko kova kuume vai ei :(
Nyt 38 tienoilla.
Hui... Kai ne lapset sen tartunnan jo ovat saaneet, mutta toivoisin kyllä että hoitaja jää sairaslomalle jos on noinkin selvästi kipeänä - kyllä 38 on jo aikuisella mielestäni laskettavissa kovaksi kuumeeksi. En siis toivoisi, että lastani hoidetaan tuossa kunnossa!
t. se sama äiti
mutta melko vähän (minulle, ei kaada vielä sänkyyn).
Siksi nolottaa koska hyvässä lykyssä huomenna ei ole mitään oireita ellei kyseessä ole joku angiinatyyppinen tauti..
"Tavalliset" kurkkutaudit ei yleensä ole kovin ärhäköitä..
-ap
On se janna juttu miten Suomessa edelleenkin pitaa olla se paa siella kainalossa ennen kun voi jaada toista pois!!
Itse 4 vuotta ulkomailla nyt tyoskenneltyani olen oppinut arvostamaan enemman omaa terveyttani. Ja muittenkin! Tokihan se on kaikkien edun mukaista, etta sairaana ei tehda toita ja tartuteta muita ihmisia.
Koitahan vaan nyt hyvalla omalla tunnolla menna sankyyn parantelemaan itseasi! :)
Se on opittu tapa joka johtuu siitä, että "kaikki muut" tekee töitä alle 40 asteen kuumeessa.
Tartunta on jo tapahtunut jos on tapahtuakseen joten se ei ole syynä..
Tuntuu vähän siltä että jos en ole vuodepotilas ja hoidan omia lapsia niin se näyttää siltä kuin laiskuuttani luistaisin työstä.
Olen melko paljon kipeänä helmi-huhtikuussa ja näin alkusyksystä joten yritän välttää hoitopäivän perumista pienen syyn vuoksi..
-ap
jotta tietävät asiaan varautua. Lopullista päätöstä sinun ei kuitenkaan tarvitse asiasta vielä tehdä; mikäli vanhemmat haluavat pelata varman päälle, he voivat järjestää sen varahoidon loppuviikoksi joka tapauksessa.
t.. perhepäivähoidossa olevan lapsen äiti