Mä en pysty lopettamaan tupakanpolttoa, auttakaa minua
Sanokaa suorat sanat ja kertokaa mitä ajattelette, jos näette jonkun polttavan. Pahimmat ajatukset ja tunteet, pliis. Jos inhorehellisyys auttaisi minua muuttumaan.
Kommentit (91)
Mulle tupakka on aina tarkoittanut eleganttia intelligenttiä imagoa. Kun haluan inspiroitua, niin nautin savukkeen kahvikupin kanssa terassilla sivistynyt nirppanoikkainen ilme naamallani. Samalla siemailen kahvia ja lueskelen aitoa paperista sanomalehteä. Toisinaan nojailen seinään kuin rokkari nojaten yhdellä jalalla pillifarkut jalassani ja poolopaitani kielii että nyt alkaa suu napsua kuin eilisen teeren pojalla konsanaan.
Autsikka viutsikka vau vau vau. Musta poolopaita, mustat pillifarkut ja tummat kirkuvan harmaat silmänaluset.
Pastori Remedy on syntynyt urku soolojen alle. Antakaa armoa.
Olen ollut kohta vuoden polttamatta. Poltin yli askin päivässä. 25 vuotta.
Itse siirryin ns. Miedompiin (harmaisiin) tupakoihin ensin.
Sitten päätin pitää taukoa, kun keräsin rahaa. 500 euroa. Itselleni oli henkisesti tärkeä se,että ajattelin kyseessä olevan tauon. En siis "luopunut "mistään lopullisesti..
No ekojen päivien jälkeen ajattelin vaan, että vielä seuraava viikko. Ja äkkiä oli kyseessä kuukaudet. Hetkittäin tehnyt mieli, mutta menee ohi todella nopeasti ja aina vaan harvemmin iskee tuo mieliteko
Käsille sain tekemistä kännykkäpeleistä.
Itselle auttoi ajatus: "pelkkä tauko"
Siirtyminen vähemmän nikotiinia sisältäviin tupakoihin
Tekeminen käsille, itselle kännykkäpelit
Vierailija kirjoitti:
Sitten päätin pitää taukoa, kun keräsin rahaa. 500 euroa. Itselleni oli henkisesti tärkeä se,että ajattelin kyseessä olevan tauon. En siis "luopunut "mistään lopullisesti..
No ekojen päivien jälkeen ajattelin vaan, että vielä seuraava viikko. Ja äkkiä oli kyseessä kuukaudet. Hetkittäin tehnyt mieli, mutta menee ohi todella nopeasti ja aina vaan harvemmin iskee tuo mieliteko
Miksi alapeukutettu? Kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teet rehellisen aikataulun kellonaikoineen tupakkahetkistäsi. sinulla on siellä kuitenkin joku aikataulu, jonka mukaan menet.
kuvitellaan, että poltat yhden 45 minuutin välein.
Seuraava askel on alkaa viivästyttää tupakan sytyttämistä. Vaikka viidellä minuutilla. Pysyt siinä. Sitten taas uudet viisi minuuttia. ennen kuin huomaatkaan, niin tupakoit vain tunnin välein. tästä eteenpäin.
toinen vaihtoehto on mennä lääkäriin pyytämään tupakasta vieroituslääkettä.
Plääh. Tosi harvat polttaa kerran tunnissa edes.
Noin neljän tunnin välein on ehkä realistisempi. Ei mene päivässä kymmentäkään savuketta.
Et sitten tajunnut, että kyseessä oli esimerkki.... se ihan näkyy tuosta tekstistä.... HUOH.....
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi työttömyys ja alkoholin jättäminen pois. Työttömyys teki senkin helpoksi.
Viinahimot aika kasvoi perjantaisin ja maanantaina pikkuhiljaa kasvoi sietämättömiksi. Joskus keskiviikkona tuli juotua, kun pää ei kestänyt paskaa. Tupakka maistui aina alkoholin siivellä ja töissäkin. Elämäntavat uusiksi. Työelämä aiheutti paljon terveyshaittoja elimistölle.
Kokeilin työssäkäyntiä lyhyen pätkän verran, niin verenpaineet nousi tappavalle tasolle kahden kuukauden pätkätyön aikana. Olisi pitänyt alkaa vetää noin muuten terveellä pohjalla verenpanelääkkeitä. Stressi sen teki ja stressi sai aikoinaan polttamaan ja juomaankin.
Lyhytkin aika ihmisten parissa saa hermot menemään ja verenpaineet kohoaa yli 150.
Olen tästä lääkärillekin todennut että kotona näyttää 110 ja kun saa omassa rauhassa pihatöitä puuhailla ilman aikarajoja, mutta työelämässä pamahtaa kamalia päänsärkyjä ja kyseessä on psyykkinen verenpaineen nousu. Työelämä tappaa meikäläisen. Korona-aikana oli hyvä, kun sai tehdä etätöitä.
Aloita otsikon kääntämisestä positiiviseen muotoon "minä pystyn lopettamaan, mutta tarvitsen tukeanne". Käytä sisäistä, psykologista puhetta "Minä en tarvitse tupakkaa mihinkään", tai "Minä olen tupakoimaton". Toistoja ja toistoja tälle puheelle. Älä anna tupakoinnille enää ajatustakaan, vaikka lipeäisit tavoitteestasi. Opettele ajattelemaan ihan muita asioita ja mieti mitä aeuraavaksi tekisit. Kun saat mielesi muutettua, saat mielitekosi muutettua. Se toimii, tiedän itsestäni 25 tupakointivuoden jälkeen. Tsemppiä! Sinä onnistut, sillä olet jo matkalla!
Just näin asiakkaan, joka oli saanut aivoinfarktin tupakoinnin vuoksi. Saa nähdä pystyykö koskaan palaamaan töihin.
Pääsin eroon tupakasta 13 vuotta sitten. Pakon edessä, sillä olin sairasrunut ja leikkaus tulossa. Aamulla päätin, etten nouse sängystä ja tänään lopetan tupakoinnin. Ikkunassa oli pimennysverho. En juonut kahviakaan ollenkaan. Makasin pimeässä ja yritin pysyä nahkani sisällä. Tupakanhimo raastoi sielua ja joka solua. Pysyin huoneessa, vedin peittoa korville. Mies kävi oven raosta huikkaamassa, että ruokaakin olis, heitin tyynyllä. Kipitin vessakäynnitkin silmät kiinni. Niin makasin siellä makkarissa pimeässä kolme päivää ja yötä. Sitten aamulla nousin ja menin suihkuun pesemään hikitahkaisen ihoni ja rasvaiset hiukseni. Sinne jäi tupakanhimo mutta en uskaltanut pitkään aikaan juoda kahvia tai käydä terassilla, sillä niihin liittyivät tupakointitapani. Mutta nyt olen terve ja rahaa on jäänyt säästöön sillä laitan joka kuukausi 25xsenhetkisen tupakka-askin hinnan säästötilille.
Monen muun keinon kuten Nicoretten jälkeen katsoin elokuvan The Insider enkä sen jälkeen voinut maksaa penniäkään yhdellekään tupakka firmalle:
https://fi.wikipedia.org/wiki/The_Insider__sisäpiirissä
tuohon leffaan loppui kolmikymmenvuotinen tupakointini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teet rehellisen aikataulun kellonaikoineen tupakkahetkistäsi. sinulla on siellä kuitenkin joku aikataulu, jonka mukaan menet.
Seuraava askel on alkaa viivästyttää tupakan sytyttämistä. Vaikka viidellä minuutilla. Pysyt siinä. Sitten taas uudet viisi minuuttia. ennen kuin huomaatkaan, niin tupakoit vain tunnin välein. tästä eteenpäin.
Noin neljän tunnin välein on ehkä realistisempi. Ei mene päivässä kymmentäkään savuketta.
Kyllä aski päivässä on tupakoivalle käypä keskiarvo. Aiemmin tuon huomasi helpommin kun tupakoivia oli työpaikoilla enemmän.
Jos et pysty lopettamaan niin anna mennä sitten vaan oikein kunnolla. Järjestä orgiat niiden tupakkakäärylöidesi kanssa. Ime niin maan per...eesti ja ketjussa, ei mitään taukoja. Mieti miten ihanaa on kun saat tupakoida, kukaan ei ole kieltämässä eikä estämässä. Et saa lopettaa vaikka oksennus lentää ja silmissä pyörii. Ihanaa.
Jossain välissä voisit vähän kieräyttää niitä muutamaa aivosoluasi ja onnitella tupakkayhtiöitä, että ovat höynäyttäneet sinutkin orjakseen. Ne valmistajat tekevät kaikkensa että heille tulevat rahahanat pysyvät auki. Ovat kehittäneet sellaiset coctailit tupakoihin, että ne aineet aiheuttavat riippuvuutta mahdollisimman paljon. Anna heille rahaa, että rikastuvat mahdollisimman paljon, he ansaitsevat joka ikisen euron. Ja sinulle on oikein, että köyhdytät itseäsi ja samalla teet itsesi naurunalaiseksi.
Minä lopetin tupakoinnin noin kaksi ja puoli kuukautta sitten uutena vuotena. Tein sen niin että vähensin pikkuhiljaa samalla käyttäen nikotiinipurkkaa ja kun poltin enää vain kaksi tupakkaa päivässä jätin tupakat pois. Olin polttanut 30 vuotta sitä ennen. Alkuun oli tosi outo olo sen muutaman päivän ajan, sitten alkoi helpottaa. Nikotiinipurkkaa syön yhä, se auttaa pitämään tupakanhimon kurissa. Suosittelen lämpimästi nikotiinipurkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten tajunnut, että kyseessä oli esimerkki.... se ihan näkyy tuosta tekstistä.... HUOH.....
Jos poltat vaan viikonloppuisin tai muutaman päivässä, niiin miksi pitää lopettaa, kun ne haitat ei ole merkittävät kuten niillä jotka vetää tunnin välein?
Eivät edes ole riippuvaisia tupakasta.
Lue vagus hermosta. Tupakan syvään hengittäminen helpottaa koska hengität syvään. Hengitä syvään. Voit hengittää vaikka mehupillin läpi.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Polttakaa röökiä älkääkö itkekö kuin pikkulapset. Kessu huuleen niin helpottaa. Niin minäkin teen...
Nikotiini inhalaattori! Vahva suositus! Hyvä tupakan korvike ja saat nikotiinia ja pikkuhiljaa huomaat että harvemmin ja harvemmin tulee tupakka ja inhalaattori mieleen. Mutta hädän tullen voit aina ottaa inhalaattorista "hermosauhut" vaikka missä. Kokeile ihmeessä!
Löyhkää rauhassa ja ryi limaklönttejä. Olet silloin niin houkutteleva.....
Mutta onko kukaan tuprutellut nahkasikaria?