Millään muulla kuin menestyksellä ei ole väliä tässä maailmassa
Ja se joka muuta väittää on tyhmä tai kieltää asian. Se miten itse menestyt elämässä ja miten lapsesi menestyvät elämässään, sillä on väliä. Täälläkin hyvätuloiset ja menestyneet haukkuu huonompiaan. Yhteiskunnassa ihmisarvo mitataan menestyksellä. Itse oon se huonompiosainen. Sisarukseni menestynyt. Molemmilla perheet, oma perheeni epäonnistunut. Oon se suvun mustalammas. Ei odotettavissa enää mitään.
Kommentit (11)
Ihan yleisesti ilmapiiri on se että ne jotka eivät hyödytä yhteiskuntaa pitäisi karsia. Tässä tulee mieleen että ketä varten tämä yhteiskunta sitten on kun ihminen itsessään on arvoton. Toinen on luonto sitä pidetään enemmän arvossa kuin ihmistä joka kuitenkin on osa luontoa. Mitä kukaan hyötyy kun me vähäosaiset leimataan arvottomaksi ja elämme häpeässä. Joo ei ole samat mahdollisuudet kaikille kun on eri lahjat. Joistakin lahjoista on taloudellinen eli arvostettu hyöty joistakin lahjoista ei ole hyötyä rikastumiseen kun niillä ei pääse edes opiskelemaan korkeakouluun tai yliopistoon. Silti huudetaan oma vika kaikilla on samat mahdollisuudet!
Terv. Toivonsa ja luottotietonsa menettänyt työtön.
Olet väärässä. Sun elämä on sitä varten, että susta tuntuu hyvältä se mitä teet. Saat vaikka kiksejä laulujen teosta. Olet fiiliksissä aina kun niitä teet ja elät niitä varten. Yhtään biisiä ei kuule koskaan kukaan muu. Mitä väliä? Sait tehdä juuri sitä mitä halusit :)
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain olet masentunut.
Niin että lääkettä naamaan, että jaksaa kuunella tätä menkää töihin, kaikilla on samat mahdollisuudet, supatusta ettei sillä onnistu mikään, mitä järkeä on asua vuokralla, aina voi opiskella uuden ammatin, kaverit karsiutuu kun ei voi tehdä mitään kun valitsevat maksullista ajanvietettä jne.
Oo, Katsoin työpaikkoja ei koulutus riittänyt, hain korkeakouluun en päässyt, hain töihin en päässyt, opiskelin uuden ammatin en edelleenkään päässyt töihin. En päässyt myyjäksi en siivoojaksi en mihinkään. Lisäksi vuokrat nousee kokoajan ja asuminenkin aikaa huolettaa kun lainaa ei saa ja pikkuhiljaa alkaa vaikuttaa omistusasumisen olevan edullisempaa kuin vuokra-asumise. Nyt sitten jaat täällä diagnoosin kun yritän miettiä miten nousta tästä yhteiskunnan pohjasakasta. Tuskin kuitenkaan masennusdiagnoosilla siitä pääsen.
Yhteiskunta on mätä ja mätänee koko ajan enemmän. Se ei kuitenkaan määrittele kenenkään arvoa. Nyt jos koska kannattaa käpertyä sinne omaan kuplaan niiden asioiden ja ihmisten pariin josta nauttii. Toki kannattaa pyrkiä käymään töissä yms, mutta jos ei niin ei. Itsensä ruoskiminen ei auta mitään. Nauti elämästä, älä vertaile, älä tuomitse.
Turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta.
-saarnaaja
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on mätä ja mätänee koko ajan enemmän. Se ei kuitenkaan määrittele kenenkään arvoa. Nyt jos koska kannattaa käpertyä sinne omaan kuplaan niiden asioiden ja ihmisten pariin josta nauttii. Toki kannattaa pyrkiä käymään töissä yms, mutta jos ei niin ei. Itsensä ruoskiminen ei auta mitään. Nauti elämästä, älä vertaile, älä tuomitse.
Kovin on yksinäistä kun tuttavat viettävät vapaata paikoissa joihin minulla ei ole varaa. Pelivuoroissa, kahviloissa, ravintoloissa, matkoilla ym. En erityisesti kaipaa nouta asioita vaan ystävyyttä ja ihmisarvoa. Onhan se nyt kivempi mennä, Matin, Maijan Liisan ja Lassen kanssa risteilylle kuin Keenan kanssa lenkille.
Ei kiinnosta mikään menestyminen. Sillä on merkitystä vain jos se on ihmiselle itselleen tärkeä asia. Minulle riittää suhteellisen matala toimeentulo, rauha, oman näköinen elämä jossa ei koko ajan suoriteta. Joka tapauksessa ihminen elää ja räpistelee aikansa ja sitten kuolee. Se mitä teki eläessään on lastensa jälkeen kaikille tuleville ihmisille se ja sama ja kuollut itse ei menestyksestään hyödy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin on yksinäistä kun tuttavat viettävät vapaata paikoissa joihin minulla ei ole varaa. Pelivuoroissa, kahviloissa, ravintoloissa, matkoilla ym. En erityisesti kaipaa nouta asioita vaan ystävyyttä ja ihmisarvoa. Onhan se nyt kivempi mennä, Matin, Maijan Liisan ja Lassen kanssa risteilylle kuin Keenan kanssa lenkille.
Työttömiä ja muuten vaan menestyksettömiä ihmisiä on paljon. Kannattaa yrittää hankkia sieltä uusia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain olet masentunut.
Niin että lääkettä naamaan, että jaksaa kuunella tätä menkää töihin, kaikilla on samat mahdollisuudet, supatusta ettei sillä onnistu mikään, mitä järkeä on asua vuokralla, aina voi opiskella uuden ammatin, kaverit karsiutuu kun ei voi tehdä mitään kun valitsevat maksullista ajanvietettä jne.
Oo, Katsoin työpaikkoja ei koulutus riittänyt, hain korkeakouluun en päässyt, hain töihin en päässyt, opiskelin uuden ammatin en edelleenkään päässyt töihin. En päässyt myyjäksi en siivoojaksi en mihinkään. Lisäksi vuokrat nousee kokoajan ja asuminenkin aikaa huolettaa kun lainaa ei saa ja pikkuhiljaa alkaa vaikuttaa omistusasumisen olevan edullisempaa kuin vuokra-asumise. Nyt sitten jaat täällä diagnoosin kun yritän miettiä miten nousta tästä yhteiskunnan pohjasakasta. Tuskin kuitenkaan masennusdiagnoosilla siitä pääsen.
Omistat hyvin negatiivisen asenteen ja se estää sinua menestymästä.
Up