Mä en pysty lopettamaan tupakanpolttoa, auttakaa minua
Sanokaa suorat sanat ja kertokaa mitä ajattelette, jos näette jonkun polttavan. Pahimmat ajatukset ja tunteet, pliis. Jos inhorehellisyys auttaisi minua muuttumaan.
Kommentit (91)
Tupakoivat ihmiset on harvinaisen ahkeria. En kyllä itse ikinä tupakoidessa onnistunut polttaa kokonaista askia päivän aikana. Jotkut poltti kaksikin askia päivässä.
Samalla tekivät kauhean määrän töitä päivän aikana tupakoinnin lomassa.
Tupakoivat on ahkerampia ihmisiä maanpäällä.
Toivottavasti et asu kerrostalossa, vaan jossakin maalla korvessa, ettet myrkytä muita.
Ehkä ehdotukset oli vähän alkeellisia jos riippuvuus on kova... sori. Olen kuullut, että Voxra-niminen lääke vie tupakanhimon. -19
Polttaminen on vaarallista. Nikotiinikoukun saa tyydytettyäö ilman keholle vaarallisia palamistuotteita. Savun hengittäminen on suoraa myrkkyä verisuonille muunmuassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen pahaa jokaisesta tupakoitsijasta, joka altistaa ulkopuoliset tupakalleen. Se on yksiselitteisesti väärin ja sellainen ihminen on ainoastaan vain pahoinpitelijä/myrkyttäjä (tupakka on myrkky).
mutta jos osaa tupakoida niin ettei muita altista, niin sitten se on vain oma valinta
Ton takii mä poltan ja teen sitä julkisesti esim kaduilla ja pysäkeillä.
Kotona tai pihalla en jaksa käydä. Mut ihmisvihaajana poltan julkisesti esim duunissa tauoilla.
Minä tykkään laittaa kessun huuleen ja sytyttää palamaan. Tulee hyvä ja rento fiilis.
En aio ikinä lopettaa tai siirtyä nikotiinipusseihin. Rööki on rock!
Mulle se motivaattori oli raha. Nyt 7 vuotta polttamatta. Ei vaan ollu rahaa polttaa, joten lahjoita ylimääräiset rahasi minulle, niin ei tarvitse polttaa.
Olen lopettanut. Se on kamalaa, mutta se on mahdollista. Muuta elämäsi rutiinit. Juo vettä kun tekee mieli tupakkaa, syö hitaasti hedelmä. Säästä rahat. Osta joka kuukausi itsellesi jotakin kivaa. Kuntoile. Tee käsilläsi jotakin mitä et ole ennen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulle se motivaattori oli raha. Nyt 7 vuotta polttamatta. Ei vaan ollu rahaa polttaa, joten lahjoita ylimääräiset rahasi minulle, niin ei tarvitse polttaa.
Mulla pieni palkka tekee sen että jos säästäisin niistä, niin saisin tyyliin rahat ajokoulua varten kahdessakymmenessä vuodessa kasaan. Niin mieluummin poltan röökiä topan kuussa kuin säästelen lasten leikkirahoja. Jos tienaisn kuin lääkäri, niin tottakait ajattelisin tulevaisuuttani ja terveyttäni ensin, koska mulla olisi valoisa tulevaisuus.
Nyt mieluumin ryyppään nekin muutamat eurot mitä pitäisi säästää vuosikymmeniä että saisi jotain järkevää kasaan.
Eikä niilläkään mitään kännejä juoda.
Tosi monet tupakoi koska ovat pienituloisia. Eikä ne polta mitään askia päivässä kuten monet luulee.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut. Se on kamalaa, mutta se on mahdollista. Muuta elämäsi rutiinit. Juo vettä kun tekee mieli tupakkaa, syö hitaasti hedelmä. Säästä rahat. Osta joka kuukausi itsellesi jotakin kivaa. Kuntoile. Tee käsilläsi jotakin mitä et ole ennen tehnyt.
Lopeta työnteko on tehokkain tapa. Tulee lopetettua myös alkon kanssa läträys. Säästyy viikossa jopa 20e rahaa. Ajatella!
Kaipaan 1970-lukua kun kaikilla oli kaikkialla sätkä huulessa. Meno oli rentoa ja mukavaa. Kukaan ei itkenyt mistään haitoista. Lääkärissäkin lääkäri saattoi kehottaa alkaa tupakoimaan jos joku halusi laihtua. Älkää ottako elämäänne niin vakavasti.
Kaikki on vaarallista. Kaikki voi aiheuttaaa syöpää, kinkkukin leivän päälle. Jokainen kuolee joskus johonkin.
En koskaan lopeta tupakointia, se on varma.
1970-luvulla kylläkin puhuttiin jo tupakoinnin haitoista. Synnyin itse 1970-luvun puolivälissä ja silloin ukkini lääkäri sanoi ukilleni, että paas pappa kopettaen se tupakointi ettei lapsenlapsi saa huono esimerkkiä ja pysyy lapsen keuhkotkin sitten terveenä ja sinä saat lisävuosia nauttia lapsenlapsestasi. Ukki oli kuulemma mennyt sen jälkeen terveyskeskuksen pihalle istumaan ja poltti viimeisen tupakkansa miettien, että onko se sen väärti. päätti, että on. Se oli hänen viimeinen röökinsä. Sanoi, että ensimmäienn viikko oli vaikea, mutta sitten helpotti. Oli päättänyt lopettaa sen kerrasta, kuulemma ihminen ei ole aito pohjalainen jos ei sellaiseen kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta työnteko on tehokkain tapa. Tulee lopetettua myös alkon kanssa läträys. Säästyy viikossa jopa 20e rahaa. Ajatella!
Säästäiskö kymmenen kaljaa ja topan röökiä ja sätkävrmeet ja ottaisi viikossa 2oe rahaa, jolla ei eds nykyään saa mitään hyvää syötävää päiväksi?
Vai joisko lauantaina kymmenen ja polttelis viikossa tupakkia topan?
hmm. Ei sillä parillakympillä mitään tee. Pikkurahoja. Ei säästä paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
teet rehellisen aikataulun kellonaikoineen tupakkahetkistäsi. sinulla on siellä kuitenkin joku aikataulu, jonka mukaan menet.
kuvitellaan, että poltat yhden 45 minuutin välein.
Seuraava askel on alkaa viivästyttää tupakan sytyttämistä. Vaikka viidellä minuutilla. Pysyt siinä. Sitten taas uudet viisi minuuttia. ennen kuin huomaatkaan, niin tupakoit vain tunnin välein. tästä eteenpäin.
toinen vaihtoehto on mennä lääkäriin pyytämään tupakasta vieroituslääkettä.
Plääh. Tosi harvat polttaa kerran tunnissa edes.
Noin neljän tunnin välein on ehkä realistisempi. Ei mene päivässä kymmentäkään savuketta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pystyt! Hakeudu lääkäriin ja hae apua - nikotiiniriippuvuus on todella vahvaa joillakin ja siihen voi tarvita todellakin apua.
Tupakka on niin pahaksi sun terveydelle. Ei vain keuhkosyövän muodossa vaan ihan kaikella tavalla. Se hajottaa verisuonistosi pikku hiljaa mutta varmasti.
Minä kävin 5 v. sitten julkisessa terveydenhuollossa tupakkahoitajan vastaanotolla eikä tarvinnut odotella lääkäriin pääsyä, hoitaja haastatteli ja antoi erinäisiä ohjeita sekä toimitti vieroituslääkereseptipyynnön lääkärille ja reseptin taisin saada muutaman päivän kuluttua. Siitä se sitten lähti, epäilin kyllä ensin lääkkeiden autuaaksi tekemää voimaa, mutta niin siinä sitten vain kävi, että kymmeniä vuosia kestänyt tupakointi loppui, kun olin tehnyt päätösen päivästä jolloin lopetan. Nikotiinista pääsi nopeasti eroon, mutta vaikeinta oli päästä eroon tavasta käydä tupakalla ja minun piti oikein opetella käymään tavanomaisella tupakointipaikallani ilman sitä tupakkaa, tummaa suklaata kului jokunen levy kunnes pääsin tavasta eroon eikä ole enää sen jälkern tupakkaa tehnyt mieli.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan 1970-lukua kun kaikilla oli kaikkialla sätkä huulessa. Meno oli rentoa ja mukavaa. Kukaan ei itkenyt mistään haitoista. Lääkärissäkin lääkäri saattoi kehottaa alkaa tupakoimaan jos joku halusi laihtua. Älkää ottako elämäänne niin vakavasti.
Kaikki on vaarallista. Kaikki voi aiheuttaaa syöpää, kinkkukin leivän päälle. Jokainen kuolee joskus johonkin.
En koskaan lopeta tupakointia, se on varma.
Näin minäkin ajattelen. Silloin poltettiin junissakin, joissa oli erikseen omat röökivaunut. Jopa lentokoneiden takaosassa sai olla rööki huulessa.
Rintasyöpä sai lopettamaan 20 vuoden polttamisen jälkeen. Nykyään tupakoitsijat haiskahtavat tuhkakupilta minun nenään, hyi. 🤢
Kun se motivaatio tulee niin mikään ei pysäytä sinua. Minulla se oli refluksi. - 28 vuotta röökiä, aski päivässä loppuvaiheessa, loppui kun seinään ja ilman apuja. Olin ajatellut polttavani loppuun asti, mutta en polttanut.
Minä ajattelen pahaa jokaisesta tupakoitsijasta, joka altistaa ulkopuoliset tupakalleen. Se on yksiselitteisesti väärin ja sellainen ihminen on ainoastaan vain pahoinpitelijä/myrkyttäjä (tupakka on myrkky).
mutta jos osaa tupakoida niin ettei muita altista, niin sitten se on vain oma valinta