Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tämäkin muoti sanoa asioinnin päätteeksi "Kaikkea hyvää"?

Vierailija
17.03.2025 |

Onko kyse tahallisesta kettuilusta? Vai eikö nykyihmiset tajua, että "kaikkea hyvää" indikoi lopullisuutta, että ei enää koskaan olla tekemisissä?

Kun asiakaspalvelu toivottaa "kaikkea hyvää", he siis ilmaisevat, etteivät halua kyseistä ihmistä enää asiakkaakseen.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin yt, ystävällisin terveisin.

No eikä ole. Kaikkea hyvää indikoi lopullisuutta, ei ole asiallista asiakaspalvelussa. Tarkoittaa suoraan sanottuna "älä ole enää yhteydessä meihin".

ap

Siis yt on täyttä kettuilua! Samoin kaikkea hyvää. Sama

Yt ei ole kettuilua. Se on vähimmäiskohteliaisuutta noin lyhennettynä. Neutraali.

Vierailija
22/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei taida enää nykyään olla niin vahvaa kielitajua että tuon vivahteen ymmärtäisivät. Onhan myös "hyvästi" sellanen lopullinen jäähyväinen. Samaa sarjaa tuo kaikkea hyvää.

Sanon yleensä  Hyvästi ,ihan koska en halua sanoa pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tätä on ruvettu tulkitsemaan negatiivisesti? Ihan yleinen sanonta muutenkin elämässä.

Osalle ihmisistä kohteliaat tervehdykset ja fraasit ovat kettuilua. Osalle myös se, että käyttää pistettä lauseen lopussa.

Vierailija
24/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjassamme vain Suomessa...loukkaannu ystävällisyydestä # facepalm#

Kerran kävi niin, että joku loukkaantui kun olin laittanut kutsumeilin loppuun Yt Minun perheeni. Pyysin juhliin tulijoita ilmoittamaan viikkoa aikaisemmin allergioistaan, että pystyn varaamaan kaikille syötävää. Ihmettelin kun yhdestä ei kuulunut mitään. Myöhemmin hän räjähti minulle siitä, että olin kuulemma rehvastellut juhlillani, kettuillut ja halunnut hänen henkilökohtaisia terveystietojaan. Sanoin, että kutsu oli ihan tavallinen kutsu. Laitoin kyllä kahakan jälkeen kyseisen henkilön estoon, koska ei minulla ole aikaa eikä haluja vääntää noin vainoharhaisen ihmisen kanssa ja kysellä, että kuinka voin kutsua sinua juhliini jne.

Vierailija
25/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tätä on ruvettu tulkitsemaan negatiivisesti? Ihan yleinen sanonta muutenkin elämässä.

Osalle ihmisistä kohteliaat tervehdykset ja fraasit ovat kettuilua. Osalle myös se, että käyttää pistettä lauseen lopussa.

Ei ole kyllä mitään kohteliasta päättää asiakaspalveluviesti fraasiin "Kaikkea hyvää". Kohteliasta on kiittää palautteesta ja toivottaa lopuksi vaikka hyvää kevättä.

ap

Vierailija
26/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävi niin, että joku loukkaantui kun olin laittanut kutsumeilin loppuun Yt Minun perheeni. Pyysin juhliin tulijoita ilmoittamaan viikkoa aikaisemmin allergioistaan, että pystyn varaamaan kaikille syötävää. Ihmettelin kun yhdestä ei kuulunut mitään. Myöhemmin hän räjähti minulle siitä, että olin kuulemma rehvastellut juhlillani, kettuillut ja halunnut hänen henkilökohtaisia terveystietojaan. Sanoin, että kutsu oli ihan tavallinen kutsu. Laitoin kyllä kahakan jälkeen kyseisen henkilön estoon, koska ei minulla ole aikaa eikä haluja vääntää noin vainoharhaisen ihmisen kanssa ja kysellä, että kuinka voin kutsua sinua juhliini jne.

No ei tuossa ole mitään syytä loukkantua. Mutta tuo "minun perheeni" on kyllä kömpelö. Jos teidän perheenne sukunimi on Nieminen, niin luontevaa olisi päättää viesti yt. Niemiset tai yt. Niemisen perhe. Tuo "minun" on suomessa yleensä turha ja antaa itsekeskeisen kuvan, kun omistusliite jo kertoo, että perheeNI. Nykynuoret, jotka ei hallitse kieltä, on alkaneet viljellä koko ajan tuota Minää. Minun mielestäni, minun koirani, minun perheeni, minun opintoni. Kääntävät suoraan englannista, ja se ei toimi.

Vierailija
27/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee tästä. Simo-faneja.

Vierailija
28/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistettä ei kyllä lauseen loppuun automaattisesti laitetakaan, vaan virkkeen.

Vierailija
29/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole kuin yksi suomalainen aloittajana. Suomessa tosin on perinteisesti myös ilo, nauru, tunteellisuus ja kaikenlainen kauneus ollut ylenkatsottua tai jopa kiellettyä. Alueellisia eroja mutta aiheen todistavia sanontojakin on runsaaasti. Menepä ulkomailla kertomaan että rumat ne vaatteilla koreilee, omakehu haisee yms. niin sinua ei aivan ymmärretä. 

Vierailija
30/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää toivotetaan lopullisten jäähyväisten ollessa kyseessä. Esim jos työkaveri irtisanoutuu töistä niin viimeisenä työpäivänä voi toivottaa vaikka kaikkea hyvää. 

Vierailija
31/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuullut / lukenut tuota fraasia asiakaspalvelutilanteessa. Muuten kyllä harvakseltaan.

Ehkä ei ole muotia meilläpäin.

Vierailija
32/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole kuin yksi suomalainen aloittajana. Suomessa tosin on perinteisesti myös ilo, nauru, tunteellisuus ja kaikenlainen kauneus ollut ylenkatsottua tai jopa kiellettyä. Alueellisia eroja mutta aiheen todistavia sanontojakin on runsaaasti. Menepä ulkomailla kertomaan että rumat ne vaatteilla koreilee, omakehu haisee yms. niin sinua ei aivan ymmärretä. 

No niin taas. Nyt on sitten muka kaikki kauneuskin kielletty, kun joku tuo esiin, että "kaikkea hyvää" ei tavanomaisessa viestinnässä ole neutraali eikä kohtelias.

ap

Vierailija
33/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuossa ole mitään syytä loukkantua. Mutta tuo "minun perheeni" on kyllä kömpelö.

Ei kai kukaan kerro täällä AV:lla sukunimeään? Minun perheeni on kirjoittajan, olkoon vaikka Makkonen, sukunimi tai Makkoset.

Vierailija
34/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV, autistien avautumis- ja tukifoorumi.

Vierailija
35/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuossa ole mitään syytä loukkant

Ei kai kukaan kerro täällä AV:lla sukunimeään? Minun perheeni on kirjoittajan, olkoon vaikka Makkonen, sukunimi tai Makkoset.

Eiköhän tuo olisi ymmärrettävämpi kirjoittaa vaikka "yt. perhe X". Jos joku kirjoittaa yt. Minun perheeni, niin ei sitä voi tulkita niin, että sillä kuvataan perheen nimeä.

Mutta joo. Mitään ei nykyään enää osata sanoa tai kirjoittaa, joten hyvin vaikea on ymmärtää, mitä kukakin tarkoittaa.

Vierailija
36/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kuulostaa vammaiselta. Samoin "kivaa päivää sulle" on niin pepusta revitty keskinkertaisten pöhinöitsijöiden some-syöpä että aina pala sielua kuolee kun joutuu lukemaan tai kuulee jonkun tuollaisen.

Jos on ihan pakko sanoa jotain niin voi tiovottaa hyvää loppupäivää, viikkoa, mukavaa päivänjatkoa, ym.

Vierailija
37/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen se joku meemi facebook-kirpparilta, missä joku kysyy myytävän paidan kokoa ja myyjä pimahtaa, että ei aio ilmoittaa mitä kokoa käyttää, nettiin.

Vierailija
38/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nää jotka toivottaa aina superihanaa sitä ja tätä. Supersuperihanaa loppuelämää sulle!!! Eikö tuo nyt ainakin ole täyttä vi tt uilua?

Vierailija
39/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs nää jotka toivottaa aina superihanaa sitä ja tätä. Supersuperihanaa loppuelämää sulle!!! Eikö tuo nyt ainakin ole täyttä vi tt uilua?

No todennäköisesti kyllä ihan aidosti ovat siinä fiiliksessä itse. Että heidän elämänsä on superihanaa ja haluavat muidenkin olevan. Vähän niinkuin pieni lapsikin haluaa että isäkin käyttää saparoita, jne.

Vierailija
40/54 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin yt, ystävällisin terveisin.

No eikä ole. Kaikkea hyvää indikoi lopullisuutta, ei ole asiallista asiakaspalvelussa. Tarkoittaa suoraan sanottuna "älä ole enää yhteydessä meihin".

ap

Siis yt on täyttä kettuilua! Samoin kaikkea hyvää. Sama

Yt ei ole kettuilua. Se on vähimmäiskohteliaisuutta noin lyhennettynä. Neutraali.

Minä laitoin joskus yst. terv. ja siitä oma äitini sai slaagin että olenpa huonotapainen.

Olen vasta jälkeen päin alkanut ymmärtämään miten paljon omaa elämääni on rajoittanut hänen neuroottinen reagointinsa milloin mihinkin. Pahastuu ja saa raivot jostakin, mikä on selvästi peruskohteliasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi