Meneekö patterit metallijätteeseen?
Kommentit (63)
Ei kumpaankaan. Pattereille on ihan omat keräyspisteensä useimpien kauppojen yhteydessä.
Niille on erillinen keräys kauppojen tuulikaapeissa. Älä missään nimessä laita metallinkeräykseen tai sekajätteisiin.
Niin ja muista teipata ne pattereiden niinus ja plus navat.
Olen laittanut aina metallijätteeseen.
Lämpöpatterit voi viedä metallilavalle. Sähköpattereista kannattaa kysyä kaatopaikalta kumpaan lavaan heittää. Elektroniikka vai metalli. Vastaavat kaatopaikan jäteasemalla mielellään kysymyksiin.
Jos sinulla on paristoja.
Kaupassa on keräyspiste.
Miten on mahdollista ettet ole ikinä nähnyt paristojen kierrätyspistettä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ei patterissa edes se kuori ole metallia.
Ei täällä ole sellaisia kaupunkien juttuja. On vaan sellainen piste jossa on muovi, lasi ja pahvi.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole sellaisia kaupunkien juttuja. On vaan sellainen piste jossa on muovi, lasi ja pahvi.
Mitä kaupunkien juttuja? Paristopisteitä on ihan pienten K-markettienkin yhteydessä. Aivan varmasti on siellä teidän kylälläkin jossain kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten menet lähimpään kaupunkiin tai kylään, missä sellainen juttu on ja viet paristot teipattuina sinne. Ei missään nimessä mihinkään muihin kierrätysastioihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ei patterissa edes se kuori ole metallia.
Tietysti on metallia!
Vai onko sulla ihosta tehtyjä pattereita? 😂
KAIKKI menee sekajätteisiin. Heitin jopa vanhan elohopealämpömittarin perunankuorten päälle viime viikolla.
Minä laitan ne vittuillakseni aina pahvinkeräykseen.
Hei, ne pannaan biojätteeseen. Tämä on varma tieto.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja muista teipata ne pattereiden niinus ja plus navat.
Muista AINA maski!!!
Älä älä vitsaile kierrätyksellä, palstan mummot käy ihan kuumina ja voivat saada halvauksen!
Kaupunkilaisvihreet keksii aina näitä lajittelujuttuja. Helppoa siellä kaupungissa on huudella.
Kaupunkilaisvihreitten juttuja. Voi heittää mihin vaan.
😱 Ei, vaan paristojätteeseen!