Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veisitte Suomesta ulkomailla asuvalle aikuiselle lapselle? Leipää ei kuulema halua.

Vierailija
17.03.2025 |

Saa vinkata.

Kommentit (206)

Vierailija
141/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on täällä joku tosi kuspäinen vastailemassa jokaiseen viestiin. No, huvit ne on hullullakin

Harmittaako, kun Suomessa ei ole juuri mitään omaperäistä, jota ei olisi saatavilla muuallakin?

Vierailija
142/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunajauhoja minigrippusseihin ja teippaisin ne kiinni matkalaukun pohjaan ettei kastu :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookoo täällä toivotaan salmiakkia vietäväksi ja miksei suomalaista lakritsaakin voisi samaan syssyyn viedä.

Sit juustohöylä ja purkinavaaja. Näitähän varmastikin kaikki jossain vaiheessa kaipaa.

Huoh... ...lakritsi ja salmiakki eivät tosiaankaan ole suomalaisia keksintöjä, eivätkä juustonhöylä tai purkinavaajakaan. 

No onpa hölmö vastaus. Missä on sääntö saa viedä vain suomalaisia keksintöjä ?

Vierailija
144/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtokarkkeja

Suomessa on kyllä keskimäärin parempia karkkeja kuin ulkomailla. Itse muistan ilahtuneeni kun huomasin että Lontoon merimieskirkossa myytiin turkinpippureita.

Nythän puhuttiin sivistysmaista, ei sisäsiittoisen saaren asukeista. Ne, kun siellä saarella eivät vielä ole omaksuneet mannermaista sivistystä, kuten emme me suomalaisetkaan. Niistä sivistysmaista saa ihan oikeita karkkeja, kun Suomessa myydään vain keinoainepaskaa.

Ime munaa

Vierailija
145/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on täällä joku tosi kuspäinen vastailemassa jokaiseen viestiin. No, huvit ne on hullullakin

Harmittaako, kun Suomessa ei ole juuri mitään omaperäistä, jota ei olisi saatavilla muuallakin?

Tunnistit itsesi :D Harmittaako olla imbesilli 

Tunnistit itsesi. Totuus sattuu. :)

Vierailija
146/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on parhaat karkit joten vie niitä mistä tykkää. Suklaa on myös hyvää. 

Vierailija
147/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtokarkkeja

Suomessa on kyllä keskimäärin parempia karkkeja kuin ulkomailla. Itse muistan ilahtuneeni kun huomasin että Lontoon merimieskirkossa myytiin turkinpippureita.

Nythän puhuttiin sivistysmaista, ei sisäsiittoisen saaren asukeista. Ne, kun siellä saarella eivät vielä ole omaksuneet mannermaista sivistystä, kuten emme me suomalaisetkaan. Niistä sivistysmaista saa ihan oikeita karkkeja, kun Suomessa myydään vain keinoainepaskaa.

Ime munaa

Sehän sinulle homolle tulee ensimmäiseksi mieleen, kun häviät keskustelun. :(

Vierailija
148/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut Saksassa ja nyt asun Etelä-Amerikassa.

Tervetullutta on kardemumma, glögimauste, pomeranssinkuori, talkkuna, kuivatut suppilovahverot, salmiakki, salmiakkijauhe, marjajauheet, Miniderm-kosteusvoide, Lancomen luomivärit (myös muut hyvät merkit), pullasuti, tarttumaton leivinpaperi, vesijuoksuvyö ja/tai -hanskat, kävelysauvat. 

Mausteet ym. menee vielä pieneen tilaan eli on helppo kuljettaa. 

Ja noita kaikkiahan on saanut Saksasta ennen kuin niitä olis saatavilla Suomessa, suomalaista kosmetiikkaa lukuunottamatta. Missä lie sitten olet asunut, Itä-Saksassa kai.

Osaa noista saikin Saksasta, mut esimerkiksi Minidermiä ei. On hyvä muistaa, että suomalaisia asuu myös Euroopan ulkopuolella, esim. minä Paraguayssa. Mitään luettelemaani ei saa täältä. EU on sikäli ikävä järjestelmä, että kaupanköynti muualle maailmaan on vaikeaa tai kallista ja siksi esim. ranskalaisia meikkejä ei ole tarjolla. 

Vierailija
149/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunajauhoja minigrippusseihin ja teippaisin ne kiinni matkalaukun pohjaan ettei kastu :(

Mitä 😮?

Vierailija
150/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ulkomailla myydä elintarvikkeita? Miksi pitää roudata Suomesta ulkomaille evästä?

Käy paikallisessa kaupassa siellä ulkomailla ostamassa evästä tai anna lapselle rahaa, niin saapi itse valita eväänsä.

Outo ajatus sulla kyllä on, että muissa maissa on radikaali puute leivästä tai jostain muusta. Sinä sitten pelastavana enkelinä viet ressukalle Suomesta asti puutteesta kärsivälle jotain.

Moni suomalainen(kuten minä) rakastaa rukiista hapanleipää ja sitä ei ulkomailla ole kaupoissa. Etkö tiennyt? 

On, saksankielisillä alueille ruisleipä on ihan normaali osa ruokavaliota, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa, esim. Baltian maissa, Puolassa, Tsekissä, Slovakiassa, Ukrainassa jne.

Se on sitä realia. Kosteaa ja sokerista ja täynnä säilöntäaineita. Yäk. 

Vierailija
151/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ulkomailla myydä elintarvikkeita? Miksi pitää roudata Suomesta ulkomaille evästä?

Käy paikallisessa kaupassa siellä ulkomailla ostamassa evästä tai anna lapselle rahaa, niin saapi itse valita eväänsä.

Outo ajatus sulla kyllä on, että muissa maissa on radikaali puute leivästä tai jostain muusta. Sinä sitten pelastavana enkelinä viet ressukalle Suomesta asti puutteesta kärsivälle jotain.

Moni suomalainen(kuten minä) rakastaa rukiista hapanleipää ja sitä ei ulkomailla ole kaupoissa. Etkö tiennyt? 

On, saksankielisillä alueille ruisleipä on ihan normaali osa ruokavaliota, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa, esim. Baltian maissa, Puolassa, Tsekissä, Slovakiassa, Ukrainassa jne.

Te olette kyllä todella fiksautuneita Eurooppaan. Jokuhan saattaa asua vaikka Yhdysvalloissa. 

Vierailija
152/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljonkin vein viime joulun aikaan, kun menin Amerikkaan häihin, morsian ja hänen vanhemmat Suomesta.

Kahvia, kaurahiutaleita, suklaata, savustettua kalaa, tämä siis säilykkeenä, ruisleipää. Pakkasin ohueen kassiin nämä ja laukku painoi 22.8 kg.

Olivat todella iloisia tuliaisista

Noita tietysti saisi mistä tahansa Keski- tai Itä-Euroopasta, mutta ehkä tuonne rapakon taa ei ole vielä sivistys saapunut.

Voevoe sentään. Käyn serkun luona Kaliforniassa ja hän esim. tilaa ruisleipänsä SUOMALAISESTA leipomosta mutten nyt vaan muista ollenkaan missä osavaltiossa se olisi. Mutta hemmetin hyvää ruislimppua ja reikäleipää sieltä tuli pikapostissa. Kaurahiutaleita ostettiin ihan marketista erilaisia lajeja oli tarjolla, niissä luki päällä OAK MEAL PORRIDGE. Hyvää puuroa niistä tuli. 

Vierailija
153/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen  vienyt Kouvolan lakuja ja puuroriisiä.

Vierailija
154/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen  vienyt Kouvolan lakuja ja puuroriisiä.

Risottoriisistä tulee hyvä puuro!

Vierailija
155/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä re

Ei ole. Minä ainakin ostin niin Saksassa kuin myös nyt täällä Italiassa ihan oikeaa ruislimppua ja ostan siis vieläkin vaikka itsekin leivon aika usein. Ei ole mitään kosteaa eikä pakattua. Ihan leipomoista ostan ja on hyvää. Turistina tietty et ole osannut mennä leipomoon vaan olet ostanut markettipascaa muoviin pakattuna. 

Vierailija
156/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalainen täällä hei.

Suomessa käydessä ostan irtokarkkeja, kardemummaa, dippijauheita, Elovena-puuropusseja, grillimarinadeja ja ruislastuja/sipsejä.

Myös kirjoja ja erilaisia Muumi-juttuja lapsille.

Vierailija
157/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vie ruisjauhoja, maitojauhetta, puuroriisiä. Sitten leipasette karjalanpiirakoita siellä lapsen kodissa. Karjalanpiirakan taikinaan ei tarvi edes hiivaa tai leivinjauhetta.

Miksi viedä, kun noitahan saa monestakin maasta ihan peruselintarvikkeina.

Älkää sitten uikuttako ruisleivän perään. Leipokaa ihan itse sitä ruisleipää kun sitä saa monestakin maasta.

Vierailija
158/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vänkäämistä taas. Jos olet kyseisissä maissa käynyt, tiedät varmasti itsekin, että ruisleipä ei ole samanlaista kuin Suomessa. Pelkkä rukiin käyttö ei tee leivästä hapanta.

Vierailija
159/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljonkin vein viime joulun aikaan, kun menin Amerikkaan häihin, morsian ja hänen vanhemmat Suomesta.

Kahvia, kaurahiutaleita, suklaata, savustettua kalaa, tämä siis säilykkeenä, ruisleipää. Pakkasin ohueen kassiin nämä ja laukku painoi 22.8 kg.

Olivat todella iloisia tuliaisista

Noita tietysti saisi mistä tahansa Keski- tai Itä-Euroopasta, mutta ehkä tuonne rapakon taa ei ole vielä sivistys saapunut.

Voevoe sentään. Käyn serkun luona Kaliforniassa ja hän esim. tilaa ruisleipänsä SUOMALAISESTA leipomosta mutten nyt vaan muista ollenkaan missä osavaltiossa se olisi. Mutta hemmetin hyvää ruislimppua ja reikäleipää sieltä tuli pikapostissa. Kaurahiutaleita ostettiin ihan marketista erilaisia lajeja oli tarjolla, niissä luki päällä OAK MEAL PORRIDGE. Hyvää puuroa niistä tuli.&n

Oatmeal, ja niitä on monenlaisia. Itse pidän quick-cooking oatmeal ja sitäkin saa hauduttaa jonkin aikaa. On myös old fashioned rolled oats, scottish oat, irish oats, steel cut, instant, maustettuja jne

Vierailija
160/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroriisiä saa varmaan jokaisesta maasta jossa syödään riisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä