Mitä veisitte Suomesta ulkomailla asuvalle aikuiselle lapselle? Leipää ei kuulema halua.
Kommentit (206)
Salmiakkikossua ja muumi-lautasliinoja
Vierailija kirjoitti:
Ookoo täällä toivotaan salmiakkia vietäväksi ja miksei suomalaista lakritsaakin voisi samaan syssyyn viedä.
Sit juustohöylä ja purkinavaaja. Näitähän varmastikin kaikki jossain vaiheessa kaipaa.
Huoh... ...lakritsi ja salmiakki eivät tosiaankaan ole suomalaisia keksintöjä, eivätkä juustonhöylä tai purkinavaajakaan.
Vierailija kirjoitti:
No vie ruisjauhoja, maitojauhetta, puuroriisiä. Sitten leipasette karjalanpiirakoita siellä lapsen kodissa. Karjalanpiirakan taikinaan ei tarvi edes hiivaa tai leivinjauhetta.
Miksi viedä, kun noitahan saa monestakin maasta ihan peruselintarvikkeina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ulkomailla myydä elintarvikkeita? Miksi pitää roudata Suomesta ulkomaille evästä?
Käy paikallisessa kaupassa siellä ulkomailla ostamassa evästä tai anna lapselle rahaa, niin saapi itse valita eväänsä.
Outo ajatus sulla kyllä on, että muissa maissa on radikaali puute leivästä tai jostain muusta. Sinä sitten pelastavana enkelinä viet ressukalle Suomesta asti puutteesta kärsivälle jotain.
Kyllä mun lapsi on ainakin kaivannut juuri fazerin sinistä suklaata, kun kyseisessä maassa ei myydä mitään muita kuin paikallisia suklaita, eikä ne tosiaan ole edes hyviä. Ja reissumies on kanssa ollut toivottua, koska tarjolla kaupoissa on vain ja ainoastaan vaaleaa höttöleipää. Juustohöylä oli myös toivottu, kun sellaisia ei siellä myydä. Ei kai tässä siitä ole kyse, etteikö ruokaa olisi saatavilla. Kai its
Fazer toi Sveitsistä suklaan valmistuksen perinteet Suomeen, mutta alkoi valmistaa meille köyhille halpaa ja huonoa suklaata, koska Suomi oli köyhä maa.
"Itse kaipaan Suomesta kardemummaa (sitä karkeata rouhetta ei saa oikein mistään muualta), xylitoltuotteita, kaljamaltaita (saaristolaisleivän tekoa varten), neljän viljan puurohiutaleita, suihkun lattiakaivoon laitettavia ns. hiusverkkoja"
Miten niin näitä ei oikein saa mistään muualta? Kuule näitä on saanut xylitoltuotteita lukuun ottamatta muualta paljon aiemmin kuin niitä on ollut saatavilla Suomesta. Nykyään sieltä saa myös xylitoltuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan Suomesta kunnollista ruisleipää, missään täällä ei myydä. Oikein perinteinen ruislimppu olisi ihana saada. Lisäksi on ikävä jenkin spearmintiä, pandan lakuja, muumipatukoita sekä fazerin punaista maitosuklaata. Kiva olisi saada myös joku postikortti/valokuva kotiseudulla.
Pitäisiköhän sitä alkaa suunnittelemaan reissua Suomeen, alkaa koti-ikävä vaivata.
Ne ruislimput eivät alunperin ole edes Suomesta kotoisin. Kyllä sinä niitä saat, kun menet ulkomaille, sinne missä niitä valmistettiin, kun me suomalaiset kiipesimme vielä puissa.
Vierailija kirjoitti:
Suklaa. Leipä ja suklaa on ainoat asiat jotka Suomessa on parempaa kuin muualla Euroopassa.
No ei kyllä ole. Molemmat ovat halpakopioita oikeista eurooppalaisista tuoteista.
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleita
Saat vaikkapa Saksasta parempia kaurahiutaleita kuin Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hernekeittotölkkejä tietenkin.
Jalostajan perinteinen hernekeitto on hyvää.
Saat kyllä paljon parempia vaikkapa Keski- tai Itä-Euroopasta.
Oon asunut Saksassa ja nyt asun Etelä-Amerikassa.
Tervetullutta on kardemumma, glögimauste, pomeranssinkuori, talkkuna, kuivatut suppilovahverot, salmiakki, salmiakkijauhe, marjajauheet, Miniderm-kosteusvoide, Lancomen luomivärit (myös muut hyvät merkit), pullasuti, tarttumaton leivinpaperi, vesijuoksuvyö ja/tai -hanskat, kävelysauvat.
Mausteet ym. menee vielä pieneen tilaan eli on helppo kuljettaa.
Nyt on täällä joku tosi kuspäinen vastailemassa jokaiseen viestiin. No, huvit ne on hullullakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookoo täällä toivotaan salmiakkia vietäväksi ja miksei suomalaista lakritsaakin voisi samaan syssyyn viedä.
Sit juustohöylä ja purkinavaaja. Näitähän varmastikin kaikki jossain vaiheessa kaipaa.
Huoh... ...lakritsi ja salmiakki eivät tosiaankaan ole suomalaisia keksintöjä, eivätkä juustonhöylä tai purkinavaajakaan.
Ystäväiseni, ei se silti tarkoita, että niitä saisi joka puolella maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut Saksassa ja nyt asun Etelä-Amerikassa.
Tervetullutta on kardemumma, glögimauste, pomeranssinkuori, talkkuna, kuivatut suppilovahverot, salmiakki, salmiakkijauhe, marjajauheet, Miniderm-kosteusvoide, Lancomen luomivärit (myös muut hyvät merkit), pullasuti, tarttumaton leivinpaperi, vesijuoksuvyö ja/tai -hanskat, kävelysauvat.
Mausteet ym. menee vielä pieneen tilaan eli on helppo kuljettaa.
Ja noita kaikkiahan on saanut Saksasta ennen kuin niitä olis saatavilla Suomessa, suomalaista kosmetiikkaa lukuunottamatta. Missä lie sitten olet asunut, Itä-Saksassa kai.
Vierailija kirjoitti:
Irtokarkkeja
Suomessa on kyllä keskimäärin parempia karkkeja kuin ulkomailla. Itse muistan ilahtuneeni kun huomasin että Lontoon merimieskirkossa myytiin turkinpippureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväiseni, ei se silti tarkoita, että niitä saisi joka puolella maailmaa.
Ei kukaan niin väittänytkään, mutteivät ne mitään suomalaisia erikoisuuksia ole, joita ei olisi Euroopassa laajalti saatavilla ja joita ei olisi ollut saatavilla jo ennen kuin niitä oli saatavilla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtokarkkeja
Suomessa on kyllä keskimäärin parempia karkkeja kuin ulkomailla. Itse muistan ilahtuneeni kun huomasin että Lontoon merimieskirkossa myytiin turkinpippureita.
Nythän puhuttiin sivistysmaista, ei sisäsiittoisen saaren asukeista. Ne, kun siellä saarella eivät vielä ole omaksuneet mannermaista sivistystä, kuten emme me suomalaisetkaan. Niistä sivistysmaista saa ihan oikeita karkkeja, kun Suomessa myydään vain keinoainepaskaa.
Ai ei saa glögiä? Minulla on sinulle erittäin huono uutinen, se nimittäin on vanha perinnejuoma saksankielisessä maailmassa hehkuviinin ohella.