Mitä tekee ihminen, joka pitää kaihtimet kiinnni aivan koko ajan?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako, kun et pääse kyttäämään naapuriin sisälle? 😀
EI harmita vaan pidän outona. Outoa elää noin.
Minäpä järkytän elämääsi lisää. Sen lisäksi että minulla on kaihtimet kiinni kokoajan, on myös jokaisen huoneen ikkunoissa pimennysverhot. Myös kattoikkunaan olen teettänyt pimennysverhon.
Vihaan valoa. Saan siitä päänsäryn. En pidä myöskään keinotekoisia valoja päällä sisällä, vaan elelen kynttilän ja hentojen ledvalojen keskellä. Ulos menen mieluiten vain pimeällä ja jos joudun päiväsaikaan käymään jossain, pidän aurinkolaseja päässä oli kesä tai talvi. Mieti, voisit asua minunkin naapurissani.
Eli et käy töissä?
Olet oikeassa, en käy. Teen työtäni kotoa käsin. Olen katsos rakentanut elämäni minulle itselleni mieleiseksi, vaikkei se sinun muottiisi mahdukkaan. Voin tehdä työtäni omassa rytmissäni yöaikaan, jolloin olen virkeimmilläni ja nukkua päivällä inhottavan päivänvalon ohi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on huoneistossani peräti 8 ikkunaa, joista osassa sälärit kiinni, osassa ei.
Arska porottaa kämppääni armotta pitkän päivän - tässä asunnossa juuri tämä valomäärä (näihin ilmansuuntiin) on minulle optimaalinen.
Lisämäärä triggeröisi minulle voimakkaan valomigreenin.
Rakastan niin luonnonvaloa, mielelläni pitäisin ikkunat verhoitta omassa tuvassa, mutta kerrostalon 1. kerros laittaa hyvin paljon rajoituksia käyttäytymiseen.
Alkuaikoina kävikin muutaman kerran niin, että henkilö y narahti tuijottamasta asuntooni ikkunarivistöni alla seisten.
Aloin sitten sulkea kaihtimia.
Toivottavasti tulevaisuuden kodissani maisematapetti verhoitta.. haaveeni.
[Ap, annat psychopath-vibat. 🧐]
Sä annat narsisti-vibat kun kuvittelet muiden kyttäävän sua.
Mulla on alakerrassa kaihtimet aina kiinni kun en halua että naapurit/kävelijät tuijottaa mun kämppään. Yläkerrassa vain silloin kun aurinko paistaa.
Sälekaihtimien kiinni pitäminen kuuluu kotirauhan piiriin. Ei siis kuulu muille pidätkö niitä kiinni vai et. Kotirauha! Jossei sovi ulkopuolisille, se on heidän ongelmansa. T. Kotirauha
No en halua että vastapäisen kerrostalon ihmiset näkevät kotiini. En ole mikään tositeeveepersoona.
Keittiön ikkuna kadulle päin ja aina kun verhot on auki niin on samat ohikulkijat tuijottelemassa sisälle. Takapihalle onneksi ei kukaan näe eikä pääse niin voi pitää verhot huoletta auki.
Asun ekassa kerroksessa ja suoraan rapun oven yläpuolella. Ei huvita rasvaisten hiuksien ja pieruverkkareiden kanssa olla jatkuvasti näytillä. Tai pyllistellä jumpatessa, tai keikuroida alasti ennen/jälkeen suihkun jne.
Nykyään rakennetaan niin kerrostalot kuin omakotitalotkin niin lähelle toisiaan että muutoin olisi fiilis kuin akvaariossa.
Teille stalkkereita pelkääville tiedoksi että sieltä kaihtimien reiistä pystyy tarkkailemaan mutta sä et näe sitä kun kaihtimet on kiinni. Avonainen ikkuna ei stalkkeria houkuta kun paljastuu siinä töllöttäessään.
Ihan samoja juttuja teen kuin tekisin kaihtimet aukikin. Tosi jännää, eikö?
Vierailija kirjoitti:
No en halua että vastapäisen kerrostalon ihmiset näkevät kotiini. En ole mikään tositeeveepersoona.
No ei kellään ole niin köyhä elämä. Telkkarista tulee mielenkiintoisempaa tarjontaa kuin sun ikkunasta.
Mulla on kaihtimet auki, mutta sillä tavalla, että kadulle näyttää kuin olisivat kiinni. Minä näen ulos, mutta kadulta ei näe kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kellään ole niin köyhä elämä. Telkkarista tulee mielenkiintoisempaa tarjontaa kuin sun ikkunasta.
Tietäisitpä vain.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on huoneistossani peräti 8 ikkunaa, joista osassa sälärit kiinni, osassa ei.
Arska porottaa kämppääni armotta pitkän päivän - tässä asunnossa juuri tämä valomäärä (näihin ilmansuuntiin) on minulle optimaalinen.
Lisämäärä triggeröisi minulle voimakkaan valomigreenin.
Rakastan niin luonnonvaloa, mielelläni pitäisin ikkunat verhoitta omassa tuvassa, mutta kerrostalon 1. kerros laittaa hyvin paljon rajoituksia käyttäytymiseen.
Alkuaikoina kävikin muutaman kerran niin, että henkilö y narahti tuijottamasta asuntooni ikkunarivistöni alla seisten.
Aloin sitten sulkea kaihtimia.
Toivottavasti tulevaisuuden kodissani maisematapetti verhoitta.. haaveeni.
[Ap, annat psychopath-vibat. 🧐]
Sä annat narsisti-vibat kun kuvittelet muiden kyttäävän sua.
Ei. Kyse ei kuvittelusta. Ikkunani alla todella seisoi henkilö, ihminen, homo sapiens, mies.
Hän t u i j o t t i intensiivisesti minua.
Näin useita kertoja.
Vähemmän piriä, kultaseni. Oletko kovissa aineissa, taas..? Et vaikuta olevan selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä katselen sisälle asuntoihin kun kävelen kadulla. Hauska nähdä, millaisia koteja ihmisillä on :)
eri
Mulla ei ole kaihtimia vaan verhot, jotka ovat koko aika kiinni. Mä aamulla lähden kotoa ja myöhään illalla palaan kotiin niin valoisuus kotiin ei ole tarpeellista.
Kotona jos oon päivällä niin katselen elokuvia tai sarjoja. Kotona mä paremmin viihdyn huoneiden valoissa.
Ainakin tähän aikaan vuodesta on todella kirkasta, että samalla ehkäisen silmätulehduksen saamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy yötöissä. Nukkuu päivällä. Tarvitseeko selittää sana "työ"?
Tuskinpa käy. Ne on kiinni yötä päivää.
No höh, kävelytie kulkee ikkunan alta. En tahdo että kukaan kyylää ikkunasta sisään!
Vierailija kirjoitti:
Elää kuten muutkin ihmiset, muttei viitsi avata verhoja. Minulla on kaihtimien tilalla jätesäkit. Pimentävät asunnon paremmin!
Siis tosi coolii heeei!! 🤩
Jos on pääasiassa kotona esimerkiksi sairauden vuoksi, tilanteeseen tottuu: verhojen avaamisen rutiini unohtuu, ei enää tunnu tärkeältä. Puhun nyt kerrostaloasukkaista yhtä lailla. Asumisesta aina verhot kiinni sähkövalot päällä voi tulla uusi normaali. Tiedän, että noin voivat elää täysin tavalliset ja siistit ihmiset.