Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet siitä ettei ajokortti ole virallinen henkilöllisyystodistus?

Vierailija
16.03.2025 |

Ennenhän se oli ja EU:ssa pystyi matkustamaan sillä

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut virallinen.

Vierailija
2/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jos sillä pystyi matkustamaan EU:ssa ja kotimaassa hoitamaan kaikkia samoja asioita kuin passilla/henkilökortillakin? Se oli poliisin myöntämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole koskaan pystynyt matkustamaan. 

Ihan hyvä juttu, kuva pysyy suunnilleen ajan tasalla noissa virallisissa. Kuinkahan moni 18v ikäisenä kortin saanut näyttää samalta vielä 50v päästä?

Vierailija
4/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jos sillä pystyi matkustamaan EU:ssa ja kotimaassa hoitamaan kaikkia samoja asioita kuin passilla/henkilökortillakin? Se oli poliisin myöntämä.

Ota selvää, älykääpiö. 

Vierailija
5/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ajokortti EI OLE virallinen henkilöllisyystodistus eikä sillä ole mihinkään koskaan matkusteltukaan. 

Vierailija
6/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ajokortti ole ajo-oikeuden todistamista varten, ei henkilöllisyyden.

Vierailija
7/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota selvää, älykääpiö. 

Olet väärässä

Vierailija
8/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että ajokortti EI OLE virallinen henkilöllisyystodistus eikä sillä ole mihinkään koskaan matkusteltukaan. 

Voi matkustaa Pohjoismaissa ajokortilla edelleenkin

Vierailija
9/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se typerää, että ei voi henkilöllisyyttä virallisesti todistaa ajokortilla. Käytännössä monessa tilanteessa kuitenkin käy, sen ymmärrän ettei pankkiasoiden hoitoon käy.

Meillä Suomessa on vaan jotenkin rahastuksen makua tuossa, että kaikki kortit pitää uusia viiden vuoden välein, paitsi sen tavallisen tallaajan ajokorttia.

Vierailija
10/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole! Ja ne kuvat on niin vanhoja ettei todellakaan tunnista henkilöä. Ja sitte rayhätään kun ei olla viititty hakea virallista todistusta. Hajotkaa itteenne!

Vierailija
11/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole! Ja ne kuvat on niin vanhoja ettei todellakaan tunnista henkilöä. Ja sitte rayhätään kun ei olla viititty hakea virallista todistusta. Hajotkaa itteenne!

Kukaan vanhene 10 vuodessa tuntemattomaksi.

Vierailija
12/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit matkustaa pohjoismaissa ilman mitään korttia. Eipä pohjoisen rajoilla kukaan mitään papereita kysele

Vierailija
13/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että on ihan ok että se ei ole virallinen henkilöllisyystodistus. Kuitenkin hyvä, että käy moniin asioihin henkilöllisyyden todistamiseksi.

Meitä on kuitenkin moneen junaan, ymmärrän että kaikki eivät asiaa käsitä. 

Sitä en käsitä, miten jotkut kuvittelevat kela-kortin käyvän henkilöllisyyden todistamiseksi. Näitä tonttuja kohtaan työssäni viikoittain, vaikka ennen työpaikallani asiointia asiakkaille kerrotaan, että tulee varautua virallisella henkilöllisyystodistuksella. 

Vierailija
14/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle sä urpo vastailet?

Vierailija
15/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä rahastusta valtion taholta tuo henkilökorttibisnes, ennen kelpasi ajokortti henkkareiksi joka paikkaan.

Vierailija
16/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:ssa pohjoismaiden ulkopuolella ei ole ikinä voinut matkustaa ajojortilla. Pohjoismaihin sillä pääsee kyllä.

Vierailija
17/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit matkustaa pohjoismaissa ilman mitään korttia. Eipä pohjoisen rajoilla kukaan mitään papereita kysele

Menepä Viikkarilla tukholmaan, niin paprut tarviit.

Vierailija
18/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Jos se pitäisi uusia viiden vuoden välein, sitten se kelpaisi kyllä. Mulla on ajokortti vuodelta 1991...vähän olen erinäköinen nyt. 

Vierailija
19/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Schengenissä voi monesti muutenkin matkustaa ilman koska harvemmin tarkistetaan ellei lentoyhtiö tarkista. Joka tapauksessa Pohjoismaissa pitää pystyä todistamaan henkilöllisyystodistus ja EU:ssa pitää olla matkustusasiakirja

Vierailija
20/93 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan vanhene 10 vuodessa tuntemattomaksi.

Kyllä mulla on ajokortissa yli 20 vuotta vanha kuva, ja sain sentään ajokortin vasta 25-vuotiaana.