Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso tekee ruokaa, mutta ei jätä minulle

Vierailija
16.03.2025 |

Onko tämä mielestänne ihan ok:

Olin muutaman tunnin pois kotoa, minkä aikana puolisollani oli käynyt vieraita, ja oli laittanut lämmintä ruokaa koko porukalle. Kun tulin kotiin (tiesi, että en ole syönyt vielä), niin kaikki oli korjattu pois, eikä hajuakaan ollut enää jäljellä. Kaikki, ihan kaikki, oli syöty. Kysyin ohimennen, että söittekö te jotain, mihin vastasi että joo mä tein sitä-ja-tätä. Katselin hetken keittiössä, kun mistään kiposta ja kupista ei ollut jälkeäkään, ja kysäisin, että sitäkö ei jäänyt yhtään.

Ja itse aina teen ruokaa niin, että kaikille jää, ja jopa hänen tarpeita ajatellen; tyyliin ruoka valmiina, kun tulee kotiin. Ja ihan yhtälailla molemmat ollaan päivätyössä.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä törkeää. Sinä tulet nälissäsi, ainoa pieni toive olisi että edes jotain pientä suuhunpantavaa olisi hän sinulle jättänyt, mutta ei. Nälissäsi kuljet asunnossa, ihan kelju mieliala valtaa pään. Minulla tuli kyyneleet silmiin kun luin tuon. Ansaitsisit niin paljon parempaa!

Vierailija
2/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kostopizza itsellesi äläkä anna hänelle siitä siivuakaan.

Vierailija
4/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, huomenna käyt ravintolassa syömässä ja kun pääset kotiin, menet sohvalle lehden kanssa!

Vierailija
5/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää. Sinä tulet nälissäsi, ainoa pieni toive olisi että edes jotain pientä suuhunpantavaa olisi hän sinulle jättänyt, mutta ei. Nälissäsi kuljet asunnossa, ihan kelju mieliala valtaa pään. Minulla tuli kyyneleet silmiin kun luin tuon. Ansaitsisit niin paljon parempaa!

Ei tarvitse heittää lekkeriksi. Ei tässä siitä ole kyse, vaan periaatteesta. Ikinä milloinkaan hän ei ole niin kiireinen siivoamaan kaikkia ruuanjämiä pois kuin tässä tapauksessa. Se tuohtumuksen määrä olisi mittaamaton, jos minä en jättäisi hänelle ruokaa.

Vierailija
6/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko tämä yhden kerran vai käykö näin useinkin? Onhan se mahdollista että vieraiden jäljiltä ei ole vaan jäänyt.

Vierailija
7/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin oli mitään ruokaa tehnyt, jos ei hajuakaan jäljellä. 

Vierailija
8/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä ymmärrä. Jos hän teki ruokaa ja vieraat söi kaiken niin mitä hänen olisi pitänyt tehdä. Jättää itsensä vain vieraat nälkäisiksi. Hän varmaan ajatteli että he eivät syö kaikkea mutta ehkä vieraat söivät odotettua enemmän. 

Vierailija
9/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko tämä yhden kerran vai käykö näin useinkin? Onhan se mahdollista että vieraiden jäljiltä ei ole vaan jäänyt.

Joskus vieraissa on joku rohmu, jonka jäljiltä ei jää tähteitä. Yhden tapauksen vuoksi tuomitset puolisosi?

Vierailija
10/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä ymmärrä. Jos hän teki ruokaa ja vieraat söi kaiken niin mitä hänen olisi pitänyt tehdä. Jättää itsensä vain vieraat nälkäisiksi. Hän varmaan ajatteli että he eivät syö kaikkea mutta ehkä vieraat söivät odotettua enemmän. 

Kaikkia raaka-aineita oli jääkaapissa sen verran, että olisi voinut valmistaa määrän, joka riittää kaikille. Teki vain sen määrän, että he saivat syötyä.

Vierailija
11/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse heittää lekkeriksi. Ei tässä siitä ole kyse, vaan periaatteesta. Ikinä milloinkaan hän ei ole niin kiireinen siivoamaan kaikkia ruuanjämiä pois kuin tässä tapauksessa. Se tuohtumuksen määrä olisi mittaamaton, jos minä en jättäisi hänelle ruokaa.

Hän varmaan aavisti että kun ruokaa ei jäänytkään niin sinä suutut. Siksi päätti siivota jälkensä ettei siitäkin tarvitsisi suuttua. No väärin arvasi vaan suutuit siitä vielä enemmän. Sinun on pakko olla nainen.

Vierailija
12/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ensimmäinen kerta.

Vierailija
13/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis voinut laittaa ruokaa rasiaan. Niin puoliso ei jää ilman.

Vierailija
14/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi juttu. Uuteen nousuun!

Vierailija
15/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaa ei jää niin sitä ei jää. Vieraat siis tuli yllättäen eli ei ollut varautunut? Ei silloin varmaan ruoka jää. Jos teillä on ruokatarvikkeet kahdelle, ja tupsahtaa vieraita niin eihän sitä jää ylimääräistä annosta. 

Vierailija
16/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä aloittajan kannattaisi kysyä puolisoltaan syytä tapahtuneeseen sen sijaan että provoilee täällä.

Vierailija
17/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti puoliso

Kouluta pari päivää

Vierailija
18/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus vieraissa on joku rohmu, jonka jäljiltä ei jää tähteitä. Yhden tapauksen vuoksi tuomitset puolisosi?

Tämä tyyppi on provo, joten sen sielunelämää on turha pohtia.

Vierailija
19/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Luin tätä itkuntuhruisin silmin. Siellä hän ilman ruokaa, nälissään vaeltaa.

Vierailija
20/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokaa ei jää niin sitä ei jää. Vieraat siis tuli yllättäen eli ei ollut varautunut? Ei silloin varmaan ruoka jää. Jos teillä on ruokatarvikkeet kahdelle, ja tupsahtaa vieraita niin eihän sitä jää ylimääräistä annosta. 

Siitähän tässä juuri on kyse; ruoka-aineita oli kaapissa kaikille, vieraat ei tulleet yllättäen. Sitä valmistettiin ihan vartavasten pannuilla ja kattiloilla, mutta sille viimeiseksi kotiintulijalle ei ollut jätetty muruakaan. Raaka-aineita olisi ollut, eikä tuo käsittääkseni mikään vajaaälyinen ole, että ei ymmärtäisi miten paljon x-määrä ihmisiä tarvitsee syötävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän