Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyyden romahdus johtuu naisten pinnallisiksi ja turhamaisiksi muuttuneista elämäntapaihanteista

Vierailija
16.03.2025 |

Kyllähän totuus on, että viimeisten 15 vuoden aikana hyvin monen naisen elämäntapaihanteet ovat muuttuneet pinnallisiksi ja turhamaisiksi. Aikaisemmin lähes kaikilla naisilla oli haaveena jossain vaiheessa löytää mies ja perustaa perhe. Nykyään tuollaisia naisia on paljon, paljon vähemmän. Monia naisia kiinnostaa elämässään nykyään vain kaikki pinnallisuus ja turhamaisuus, kuten wine & travel elämäntapa. Liekö somella vaikutusta tuohon. Vaikuttaa myös siltä, että moni nainen haluaa elää ikuista nuoruutta, eihän sellaiseen tietenkään lapset sovi.

Mutta tuosta asiastahan ei tietenkään saa syntyvyyskeskusteluissa puhua. Vaan pitää etsiä syitä romahtaneeseen syntyvyyteen heikoista tulevaisuudennäkymistä ja heikosta uskosta tulevaisuuteen, ilmastoahdistuksesta, työttömyyden pelosta, hintojen noususta ja mahdollisesta omasta heikosta taloustilanteesta, vaikka todellinen syy syntyvyyden romahdukselle on todennäköisesti jossain aivan muualla.

Kommentit (1207)

Vierailija
341/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Ap ihan oikeassa, mitä ainakin minuun tulee. Mua ei huvita vaihtaa perhearkeen kaikin puolin mukavaa elämääni, jossa voin matkustella ja tehdä, mitä tykkään. Mua ei myöskään kiinnosta pilata raskauksilla vartaloani, joka on mun työväline. Mun kohdalla syntyvyyden romahdus ei siis tosiaankaan johdu siitä, etteikö mun tielle olisi osunut tosi ihania miehiä. Etten vaikuttaisi ihan läpeensä itsekkäältä, pidän tosi paljon kummilapsistani, jotka viettävät kanssani paljon aikaa. Eli helpotan siten läheisteni lapsiperhearkea.

N27

Vierailija
342/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että naisia syytellään pinnallisiksi hedonisteiksi kun ottavat itselleen saman vapauden, joka miehillä on ollut aina.

Minusta on vain hyvä, että ap:n tyyppiset miehet syrjäytyvät evoluutiossa. Ehkä seuraavat sukupolvet ovat henkisesti terveempiä ja tasa-arvoisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että wine & travel elämäntapa. Mun vanhemmat harrasti sellaista, vaikka heillä oli 3 lasta. Sen sijaan minä, omasta valinnastani sinkku, en ole koskaan välittänyt matkustelusta, eikä mun elämäntapaan oikein viinikään kuulu tai juhliminen yleensäkään. Mä olen sinkku, koska olen liian introvertti tai erakkoluonne edes parisuhteeseen, saati perhe-elämään, en jonkun pinnallisten elämäntapojen himon takia. 

Eikä se kyllä kuulu muutenkaan kenellekään, jos joku haluaakin elää ap:n miestä pinnallisesti ja turhamaisesti. Kunhan ei niillä elämäntavoillaan riko lakeja tai ketään vahingoita ja tekee työtä ja veronsa maksaa, niin jokainen saa valita elämäntapansa ihan itse, eikä siihen ole kellään nokan koputtamista. Ei kiitos takaisin sitä vanhaa aikaa, jossa sosiaalinen paine pakotti ihmiset muotteihin, joihin he eivät sovi.

Vierailija
344/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa lisäksi Kieksin dokkarisarja nuorten tilanteesta. Pojista miehiksi kasvaminen on tuskallinen ja lähes mahdoton tehtävä, kun isät joko hylkäävät tai hakkaavat lapsiaan. Isättömät ( eivät suinkaan orvot, vaan isiensä hylkäämät) lapset ovat melkoisessa riskissä väkivaltaiseen ja päihteeseen elämään, kun mitään isän rakkautta, hyväksyntää, huomioita tai tukea ei elämässään ole koskaan saanut.

Mutta onneksi iskä on saanut elellä miten kiinnostaa ja vähät välittää jälkikasvustaan. Miten nainen voisi haluta lisääntyä, kun miesten tavoitteet elämässä eivät mitenkään liippaa perheeseen ja vanhemmuuteen sitoutumista?

Vierailija
345/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä naiset ei vain lisäänny oikeistorunkkareiden kanssa?

Miehet eivät tajua, miten iso merkitys miehen arvomaailmalla on naiselle.

"Minä nyt vaan tykkään leikkiä uusnassea ja fanitan Trumppia, haluan viedä Yleltä rahat, työelämältä oikeudet ja heikoilta tuet. Miksi naiset eivät välitä minusta? Yhyy..."

Miksi naiset haluaisivat ylipäätään tehdä lapsia maahan, jota oikeisto pilaa koko ajan?

Vierailija
346/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vuosi valvoessa refluksivauvan kanssa neljän seinän sisällä oli todellakin yhden sortin "extreme-kokemus". Ei koskaan enää."

No ihmiset nykyään hakevat juuri extreme-kokemuksia koska ne kasvattavat myös ihmistä henkisesti. Joku juoksee maratonin, toinen kiipeää vuorelle ja joku downshiftaa radikaalisti. 

Se että selviää ja tietää selviävänsä on osa sitä että ihminen näkee rajansa ja oman potentiaalinsa. Niitä ei näe jos aina elää helpoimman kautta.

Noissa on semmoinen pikkuinen ero, että ne ovat vapaaehtoisia ja ne voidaan keskeyttää.

Lisäksi maratonin juokseminen tuskin maksaa 130 000€.

Tai kestä 19 vuotta sekä loppuelämää. Kuolleisuuskin matalampi maratonilla kuin raskauden ja synnytyksen ko

Naisen kohdalla lisääntymiseen liittyy todella paljon riskejä. Vaakakupin toisella puolella täytyy olla aika reippaasti positiivisia asioita, että riskin haluaa ottaa.

Vierailija
347/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäinhimillinen loukko on suomi suomalaiselle miehelle, ellei satu olemaan miljonääri tai suhteilla hyvässä asemassa. Muille suomessa kaikki menee iisimodella.

Vierailija
348/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen aikuisen lapsen äiti, ja ottanut kaikenlaista osumaa matkan varrella. Olen ollut myös yh. Aikanaan tuntui tosi pahalta tulla survotuksi siihen pienenpieneen äitilokeroon, ei vain miehen puolelta vaan myös yhteiskunta (neuvola, terveydenhuolto, päiväkoti, peruskoulu, työelämä) odotti, otti ja vaati vanhemmilta hyvin, hyvin epätasa-arvoisesti. Olen suorittanut suorittamasta päästyäni pitääkseni edes omat oikeuteni ja aivan pomminvarma siitä, että tällä vallinneella asetelmalla ja asenneilmapiirillä on jotakin tekemistä sen kanssa, miksei lapsia enää synny entiseen malliin nyt kun seuraava sukupolvi on lisääntymisiässä. Mun lapsilukuni jäi yhteen, pettymys oli niin valtaisa. Mies olisi toki halunnut enemmän ja vaihtui siksi toiseen."

Tämä on myös erittäin hyvä selitys. Äidin lokero on tosiaan niin pieni ja ahdas, että monikaan nainen ei ehkä koe soveltuvansa äidiksi.

Itsekin olen tällainen "epätyypillinen äiti", joka rakastaa sitä omaa aikaa: liikuntaharrastuksia ja työntekoa. Olen saanut elämässäni todella paljon arvostelua niskaani, koska en ole 24/7 kotona viihtyvä pullantuoksuinen äitihahmo. Olen ilmeisesti huono äiti.

Vastaava toiminta mieheltä taas ei johda päättelyyn, että hän olisi huono isä. Päinvastoin!

Vierailija
349/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes naisten syrjintä loppuu, ei kannata tehdä lapsia. 

Lapset jo hankkineiden on syytä sysätä isien vastuulle vanhempainvapaat, neuvolakäynnit, lasten vaatehankinnat, ruokkiminen ja lasten sairausaikainen hoito.

Oppivat miehet olemaan.

Vierailija
350/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäinhimillinen loukko on suomi suomalaiselle miehelle, ellei satu olemaan miljonääri tai suhteilla hyvässä asemassa. Muille suomessa kaikki menee iisimodella.

Aika lailla samat säännöt ja lakipykälät on muissa Pohjoismaissa, mutta niissä ei ruikuteta valkoisen miehen oikeuksien perään, kuin pikkulapset, eikä itketä miten on valtion syytä, että miehille ei järjestetä naisia.

Vierailija
351/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteikö muka kaikissa ihmisissä ole pinallisuutta ja turhamaisuutta. En niin pinnallista ja turhamaista tuntenut kuin äitini. Ei voinut viedä roskapussiakaan ilman pukeutumista juhlavaatteisiin, kampausta ja meikkiä.

Vierailija
352/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että naisia syytellään pinnallisiksi hedonisteiksi kun ottavat itselleen saman vapauden, joka miehillä on ollut aina.

Minusta on vain hyvä, että ap:n tyyppiset miehet syrjäytyvät evoluutiossa. Ehkä seuraavat sukupolvet ovat henkisesti terveempiä ja tasa-arvoisempia.

Mielenkiintoista myös, että sanoma antaa tällaisen naisvihalangan olla täällä.

Taitaa kuulua nykyään naisten julkinen pahoinpitely, vonkaaminen ja syyllistäminen sanoman "julkaisuohjelmaan" kun näitä juttuja on hesaria ja suomen kuvalehteä myöten. Iltapaskan vielä ymmärtäisin mutta ilmeisesti naisviha läpileikkaa sanoman kaikki mediat.

Vierailija
353/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomi on Matriarkaattinen valtio! Suomen miesten ydintehtävä on nöyrtyä naisille! Voimaantua, kun vaimo koskettelee mustaa miestä! Imeä mustan miehen kyrpåå!"

- Sanna Marin

Jaahas taas jonkun miehen fantasiat sieltä. Jos tosiaan matriarkka olisi vallassa, sinä nuolisit sen vaimosi toosaa kyselemättä ja vaatimatta itsellesi mitään.

Ei todellakaan noin päin, että edelleen nainen on polvillaan miehen edessä, väristä viis.

Vierailija
354/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että wine & travel elämäntapa. Mun vanhemmat harrasti sellaista, vaikka heillä oli 3 lasta. Sen sijaan minä, omasta valinnastani sinkku, en ole koskaan välittänyt matkustelusta, eikä mun elämäntapaan oikein viinikään kuulu tai juhliminen yleensäkään. Mä olen sinkku, koska olen liian introvertti tai erakkoluonne edes parisuhteeseen, saati perhe-elämään, en jonkun pinnallisten elämäntapojen himon takia. 

Eikä se kyllä kuulu muutenkaan kenellekään, jos joku haluaakin elää ap:n miestä pinnallisesti ja turhamaisesti. Kunhan ei niillä elämäntavoillaan riko lakeja tai ketään vahingoita ja tekee työtä ja veronsa maksaa, niin jokainen saa valita elämäntapansa ihan itse, eikä siihen ole kellään nokan koputtamista. Ei kiitos takaisin sitä vanhaa aikaa, jossa sosiaalinen paine pakotti ihmiset muotteihin, joihin he eivät sovi.

Työnteko ei ole sen enempää pakko kuin sikiöiden puskeminenkaan. Jos olisi, suomi olisi orjayhteiskunta.

Vierailija
355/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kuulua nykyään naisten julkinen pahoinpitely, vonkaaminen ja syyllistäminen sanoman "julkaisuohjelmaan" kun näitä juttuja on hesaria ja suomen kuvalehteä myöten. Iltapaskan vielä ymmärtäisin mutta ilmeisesti naisviha läpileikkaa sanoman kaikki mediat.

Kai modet kyllästyy, kun persuloidien trollikellari spämmää samaa viestiä vaikka tuhat kertaa, ja sitten lopulta modet antavat sen olla. Mikä ei ole sääntöjen mukaista.

Vierailija
356/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä olen aikuisen lapsen äiti, ja ottanut kaikenlaista osumaa matkan varrella. Olen ollut myös yh. Aikanaan tuntui tosi pahalta tulla survotuksi siihen pienenpieneen äitilokeroon, ei vain miehen puolelta vaan myös yhteiskunta (neuvola, terveydenhuolto, päiväkoti, peruskoulu, työelämä) odotti, otti ja vaati vanhemmilta hyvin, hyvin epätasa-arvoisesti. Olen suorittanut suorittamasta päästyäni pitääkseni edes omat oikeuteni ja aivan pomminvarma siitä, että tällä vallinneella asetelmalla ja asenneilmapiirillä on jotakin tekemistä sen kanssa, miksei lapsia enää synny entiseen malliin nyt kun seuraava sukupolvi on lisääntymisiässä. Mun lapsilukuni jäi yhteen, pettymys oli niin valtaisa. Mies olisi toki halunnut enemmän ja vaihtui siksi toiseen."

Tämä on myös erittäin hyvä selitys. Äidin lokero on tosiaan niin pieni ja ahdas, että monikaan nainen ei ehkä koe soveltuvansa äidiksi.

Itsekin olen tällainen "epätyypillinen äiti", jok

Toisaalta, jos olet "pullantuoksuinen äitihahmo", joka viihtyy kotona, olet huono työntekijä ja lompakkoloinen.

Vierailija
357/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomi on Matriarkaattinen valtio! Suomen miesten ydintehtävä on nöyrtyä naisille! Voimaantua, kun vaimo koskettelee mustaa miestä! Imeä mustan miehen kyrpåå!"

- Sanna Marin

Jaahas taas jonkun miehen fantasiat sieltä. Jos tosiaan matriarkka olisi vallassa, sinä nuolisit sen vaimosi toosaa kyselemättä ja vaatimatta itsellesi mitään.

Ei todellakaan noin päin, että edelleen nainen on polvillaan miehen edessä, väristä viis.

Mutta siinä hän on oikeassa, että naisella saisi olla myös rakastajia. Eikä mieheltä kysytä, koska hän on riippuvainen naisen antamasta elannosta.

Vierailija
358/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, jos olet "pullantuoksuinen äitihahmo", joka viihtyy kotona, olet huono työntekijä ja lompakkoloinen.

No tämä juuri. Äitiyttä ei arvosteta millään tavalla toteutettuna, ja kuitenkin se olisi se ainoa avain syntyvyyslukujen muuttamiseksi. Biologisista syistä kun nainen on lisääntymisen portinvartija, jos halutaan vauvoja, kuunnellaan naisten ja äitien kokemusta siitä mitä voisi ja pitäisi tehdä toisin. Näin ei kuitenkaan tehdä. Ulina ja syyllistäminen on helpompaa, halvempaa ja ilmeisesti myös hauskempaa.

Vierailija
359/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vuosi valvoessa refluksivauvan kanssa neljän seinän sisällä oli todellakin yhden sortin "extreme-kokemus". Ei koskaan enää."

No ihmiset nykyään hakevat juuri extreme-kokemuksia koska ne kasvattavat myös ihmistä henkisesti. Joku juoksee maratonin, toinen kiipeää vuorelle ja joku downshiftaa radikaalisti. 

Se että selviää ja tietää selviävänsä on osa sitä että ihminen näkee rajansa ja oman potentiaalinsa. Niitä ei näe jos aina elää helpoimman kautta.

Noissa on semmoinen pikkuinen ero, että ne ovat vapaaehtoisia ja ne voidaan keskeyttää.

Lapsen saaminenkin on ihan vapaaehtoista. Ja moni extreme-kokemus on sellainen että ei siitä suoraan mihinkään sohvalle entiseen olotilaan pääse sormia napsauttamalla.

Vierailija
360/1207 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nämä ketjut on siksi, että SUPO kartoittaa Suomen ekstremistejä. Jopa tarkkailee, mitä Venäjän agentti 10 avustajan tiimeineen puuhaa Europarlamenttirahalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi