Syntyvyyden romahdus johtuu naisten pinnallisiksi ja turhamaisiksi muuttuneista elämäntapaihanteista
Kyllähän totuus on, että viimeisten 15 vuoden aikana hyvin monen naisen elämäntapaihanteet ovat muuttuneet pinnallisiksi ja turhamaisiksi. Aikaisemmin lähes kaikilla naisilla oli haaveena jossain vaiheessa löytää mies ja perustaa perhe. Nykyään tuollaisia naisia on paljon, paljon vähemmän. Monia naisia kiinnostaa elämässään nykyään vain kaikki pinnallisuus ja turhamaisuus, kuten wine & travel elämäntapa. Liekö somella vaikutusta tuohon. Vaikuttaa myös siltä, että moni nainen haluaa elää ikuista nuoruutta, eihän sellaiseen tietenkään lapset sovi.
Mutta tuosta asiastahan ei tietenkään saa syntyvyyskeskusteluissa puhua. Vaan pitää etsiä syitä romahtaneeseen syntyvyyteen heikoista tulevaisuudennäkymistä ja heikosta uskosta tulevaisuuteen, ilmastoahdistuksesta, työttömyyden pelosta, hintojen noususta ja mahdollisesta omasta heikosta taloustilanteesta, vaikka todellinen syy syntyvyyden romahdukselle on todennäköisesti jossain aivan muualla.
Kommentit (1207)
Toisaalta, jos olet "pullantuoksuinen äitihahmo", joka viihtyy kotona, olet huono työntekijä ja lompakkoloinen.
No tämä juuri. Äitiyttä ei arvosteta millään tavalla toteutettuna, ja kuitenkin se olisi se ainoa avain syntyvyyslukujen muuttamiseksi. Biologisista syistä kun nainen on lisääntymisen portinvartija, jos halutaan vauvoja, kuunnellaan naisten ja äitien kokemusta siitä mitä voisi ja pitäisi tehdä toisin. Näin ei kuitenkaan tehdä. Ulina ja syyllistäminen on helpompaa, halvempaa ja ilmeisesti myös hauskempaa.
Naisena et voi voittaa teit tai jätit tekemättä mitä tahansa, koska naisilla on yhä vain miehille alisteinen välinearvo.
Vierailija kirjoitti:
nää av-naiset on oikeasti selvästi keskivertoa matala-älyisempiä.
Ja kuulut heihin itsekin! Koska olet palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on sellaisia tuuliviirejä että heihin ei voi luottaa. Lapset vaativat pitkäaikaista sitoutumista ja nykypäivän erossa-kasvan henkisesti-naiset syövät miehen ennemmin tai myöhemmin. Lapsiperhearki on niin kovaa että nykypäivän individualistisilla naisilla ei vain ole enää kykyä laittaa sitä lasta etusijalle itseensä nähden. Niinpä erot ja lasut sen kuin lisääntyy...ei nykypäivän äideistä oo enää äideiksi. Ei mun lesta-mummo höpöttänyt jostain omasta ajasta tai vinkunut lastenhoidon sitovuudesta rai raskaudesta. Ei tämmösten luusereiden kaa voi lapsia ja perhettä perustaa kun ihan tavallinenkin arjen pyöritys ahdistaa niin että hermo ei kestä ja pakko ottaa ero.
Ja miehet taas aikojen alusta asti ovat pistäneet ne lapset itsensä edelle? :,D
Mun tytär haluaa lapsia, mutta vain sellaisen miehen kanssa, joka osallistuu tasapuolisesti kotitöihin ja lasten kasvattamiseen. Aika hiljaista on ollut. Suhteiden alkumetreillä on käynyt ilmi, että tyttären oletetaan olevan se, joka huolehtii kaikesta. Itse en ole lapsentekoiässä enää, mutta tekisin lapset itsellisesti, jos voisin nyt tällä järjellä valita, yksin kasvatin lapset nytkin, mutta olin puolisolle silti tilivelvollinen tekemisistäni.
Ikinä en muuta enää miehen kanssa saman katon alle. En tarvitse miehiltä muuta kuin seksiä, tai oikeastaan tarvitsisin, mutta koska en ole yhdeltäkään mieheltä saanut tukea ja turvaa elämääni, niin olen tullut siihen tulokseen, että turha haikailla yksisarvisen perään.
Otsikko pitäisi olla miesten ja naisten pinnallisesta elämästä johtuva lapsettomuus. Sitä se hyvinvointi teettää, lisätään hyvinvointia myös köyhiin maihiin ja lisätään ehkäisyvalistusta, niin eiköhän väkilu sielläkin putoa, kun ihmiset vaan nauttivat pinnallisesta elämästä, kuka sitä lapsia jaksaa enää tehdä, lapsien hoitaminen on raskasta.
Minulla on kaksi lasta ja olen silti yrittänyt nauttia pinnallisesta elämästä, mutta ei tietenkään pysty nauttimaan siitä niin paljon kuin he joilla ei ole lapsia, mukavaa olisi vaan mennä paneskelemaan spontaanisti kotiin töiden jälkeen vaimon kanssa, mutta eipä se enää onnistu, aina pitää tarkkaan sopia aikataulu sitäkin varten.
Samapa tuo mistä se johtuu. Hyvä asia se on joka tapauksessa. Ihmisiä on noin 7 miljardia liikaa.