Mikä voi olla syynä että ihminen nukkuu sairaalassa vain yöt
Kommentit (20)
Jos hän saa esim. suonensisäisesti jotain lääkettä, joka annetaan yöaikaan, muttei haittaa elämää muuten?
No oisko ongelmana esim. unettomuus, uniapnea tms. uneen liittyvä tila, ja on siellä sairaalassa juurikin unien/uniseurannan tms. vuoksi ja päivällä ei ole tarvetta olla.
Voi herranpieksut. Mahtaa olla hyvä ja läheinen ystävä kun et kehtaa edes kysyä itseltään.
Ei sairaalassa päivisin saa nukkua.
Meillä oli näin silloin kun läheinen toipui vakavasta sairaudesta. Kun teho- ja osastohoidon tarve väheni, sai olla päivisin kotona. Yöksi osastolle, jossa seurattiin yön ajan käppyröitä antureilla. Tätä vaihetta ei tosin kovin kauaa kestänyt, sitten kotiutettiin kokonaan.
Sairaus oli siis niin vakava, että kävi lähellä kuolemaa, oli teholla koomassa ja hengityskoneessa ja piti tarkkailla pitkän aikaa vaikka toipuminen lähtikin hyvin käyntiin.
Monikin asia voi hoitua niin, että potilas on päivällä "lomalla" ja tulee illaksi/ yöksi/ aamuksi seurantaan/ hoitoon/ tutkimuksiin.
Lääkärinkiertokin määräyksineen sitten usein hoituu tutkimusten/seurannan perusteella "paperilla", eikä potilaan tarvitse sen takia 24h maata ja syödä sairaalassa, jollei halua.
Mutta aika utelias täytyy olla, että pitää jonkun toisen sairaala-asioita kysellä/ arvuutella keskustelupalstalla. Suosittelen elämän hankkimista.
Yöllä suonensisäisiä lääkkeitä monta tuntia, punasolutiputuksia, mitä näitä nyt on. Sykeseurantaa, onhan näitä.
Mitä se sinulle kuuluu?
Osastojakin on monenlaisia. Esim. itse olin nuorena psykiatrisella osastolla. Alussa olin siellä 24/7 mutta loppua kohden vain yöt. Pointtina oli turvallinen siirtymä takaisin arkielämään ja kotiin eli ei heitetty heti tyhjän päälle vaan seurattiin miten arki (koulunkäynti jne) lähtee kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
On rytmitettävänä.
Eli?
Vierailija kirjoitti:
Osastojakin on monenlaisia. Esim. itse olin nuorena psykiatrisella osastolla. Alussa olin siellä 24/7 mutta loppua kohden vain yöt. Pointtina oli turvallinen siirtymä takaisin arkielämään ja kotiin eli ei heitetty heti tyhjän päälle vaan seurattiin miten arki (koulunkäynti jne) lähtee kulkemaan.
Tätä epäilen myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä miksi olit sielä? Kuinka elämäsi on sujunut?
Mahtaako kyseessä olla oikeasti ystävä vai kyylääkö ap jonkun naapurin menemisiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavan masennuksen vuoksi. Koin erittäin hyödylliseksi tuon osastojakson. Masennus ei ole kokonaan hävinnyt elämästäni mutta olen kuitenkin opiskellut tutkinnon, käyn töissä jne. Ties mitä olisi käynyt ilman osastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavan masennuksen vuoksi. Koin erittäin hyödylliseksi tuon osastojakson. Masennus ei ole kokonaan hävinnyt elämästäni mutta olen kuitenkin opiskellut tutkinnon, käyn töissä jne. Ties mitä olisi käynyt ilman osastoa.
Hieno kuulla! Tsemppiä elämään!
Vierailija kirjoitti:
Omituista
Ei millään tavalla omituista.
Ihan vaan järkevää hilppasta kotiin päiväksi, jos vointi / hoito sallii, eikä erityisemmin nauti sairaalan sapuskoista ja hotellipalveluista.
On paljonkin hoitoja ja tutkimuksia, jotka pääosin tapahtuu esim. aamulla ja illalla (+ seuranta yöllä).
Labrakin kiertää osastolla jo kukonlaulun aikaan ja sen jälkeen voi hyvinkin hilppasta kotiin, jollei ole kummempaa ohjelmaa päivällä.
Lääkäri osaa lukea tutkimustuloksia ja määrätä jatkot ilman, että välttämättä pitää koko ajan tuijottaa potilasta.
Ja puhelimella saa tarvittaessa kiinni, jos tulee erityistä.
Ei ne sairaalan seinät ketään paranna; tippakanyylikin pysyy hyvin paikoillaan ilman niitä.
Enkä kehtaa kysyä mistä johtuu.