Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset on onnettomia ylitunnollisia ylisuorittajia?

Vierailija
16.03.2025 |

Perfektionismiä pidetään hyveenä, loppuunpalaminen on joka toisen kohtalo jossain vaiheessa, kaikesta katkeroidutaan viimeistään eläkeiässä. Suoritetaan töissä ja vapaa-ajalla kunnes uuvutaan. Miksi?

Kannetaanko sota-ajan kotirintamanaisten traumoja, täydellisen tasa-arvon mahdottomuutta -kaikki on mahdollista mutta kaikkea ei voi siltikään saada- vai mistä on kyse? 

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kakat housuissa! 💩

Vierailija
82/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perfektionismi on feminiininen piirre. Miehet ovat luovia ongelmanratkaisijoita. Naisilla on oltava kaikki vimosen päälle kun mies ajattelee miten luovia niin että pääsee vähemmällä vaivannäöllå. Miehet luovii ja ideoi kun naiset suorittaa. 

Tämä. Naisilla ei ole luovuutta ja siksi esim töissä on kauhea ulina jos kaikkea ei neuvota, opasteta ja näytetä eteen. Naisten mielestä on sellainen asia kuin Oikein tekeminen. Miehet ymmärtävät ettei sellaista ole, säännöt taipuvat ja maailma tehdään omanlaiseksi. 

Tämä on totta. Naisilla on enemmän sääntöuskovaisuutta. Toisilla se menee ihan överiksi, ei uskalleta ottaa mitään riskejä. 

Näkee miten täällä av:ssä ilmiannetaan asiallisia ja miele

Naisten innovaatioita ei synny mikäli ei oteta riskejä, käytetä luovuutta ja olla kiinnostuneita matemaattisista aineista. Naisia enemmän teknillisiin korkeakouluihin. Tytöille nukkekotileikkien sijaan enemmän legoilla leikkimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin ennen todella tunnollinen.

Nykyään teen asiat, joista olen itse vastuussa, löyhemmällä kädellä. Koska se olen minä, ketä ottaa syyt niskoille, mikäli tulee epäonnistuminen.

Mutta jos epäonnistuminen vaikuttaa muihin ja siitä seuraa vaivaa muille, panostan. Koska se en enää ole ainoastaan minä, joka kärsii negatiivisista seurauksista.

Sinulle tiedoksi että et todellakaan ole korvaamaton. Jos huomenna kuolisit, kaikki jatkuisi kuten ennenkin. 

Jaahas. No, silti aion työskennellä hyvin. Se on periaatteeni; älä tuota turhaa vaivaa muille.

Katsos tämänkin näköjään voi jotenkin kääntää naisen syyksi tai viaksi. Et tekee parhaansa. Koko ketju on puhdasta naisvihaa. Mut ei se mitään, kunhan miehiä ei syyllistetä mistään.

Vierailija
84/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehillä on luonnostaan suurempi taipumus ottaa riskejä. Syynä testosteroni? Eivät välitä, meneekö syteen vai saveen, ja sitten välillä onnistuvat luomaan jotain uutta.

Ihan kiva vaan. Tykkään enemmän tukea muita kuin saavuttaa asioita. Pätevämmät voivat tehdä kokeiluja, ja minä voin ylläpitää perusjärjestelmää.

Vierailija
85/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perfektionismi on feminiininen piirre. Miehet ovat luovia ongelmanratkaisijoita. Naisilla on oltava kaikki vimosen päälle kun mies ajattelee miten luovia niin että pääsee vähemmällä vaivannäöllå. Miehet luovii ja ideoi kun naiset suorittaa. 

Tämä. Naisilla ei ole luovuutta ja siksi esim töissä on kauhea ulina jos kaikkea ei neuvota, opasteta ja näytetä eteen. Naisten mielestä on sellainen asia kuin Oikein tekeminen. Miehet ymmärtävät ettei sellaista ole, säännöt taipuvat ja maailma tehdään omanlaiseksi. 

Useilla aloilla on kyllä olemassa oikein tekeminen. Ehkä tuon takia myös sekä lääkis että oikis ovat jo pidempään olleet naisvoittoisia. Sooloilu, leväperäisyys ja sääntöjen omapäinen tulkinta ei vaan sovi kaikkee

Niilläkään aloilla ne oIkEiN tEkeVäT eivät löydä asioihin parempia, uusia ratkaisuja, koska eivät uskalla kuin mennä sääntöjen mukaan. 

Kirjoitat adhd-naiselle, taiteilijasuvusta. Mulle sanoi graduohjaaja aikanaan, että metsästä kuuluu rytinää ja tulen pois mänty kaulan ympärillä. Kyse on harvoin uskalluksen puutteesta, vaan realiteeteista eli siitä, ettei tuulimyllyjä vastaan taistelu yksin joko kannata tai onnistu. Enpä minäkään taivuttanut laitosta tai tieteenalaa. Naisvaltaisessa toisessa ammatissa taas ei ole minkäänlaista tilaa luovuudelle. En haluaisi sitä itsekään labrasta, apteekkarilta, kirurgilta, sähköasentajalta, verottajalta, poliisilta tai nyt viimeksi tekniseltä isännöitsijältä. Hyvin moneen asiaan on jokin syy, miksi ne tehdään tietyllä tavalla.

Vierailija
86/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöt taipuvat ja muut kärsii. Ei se mitään, mies on kuitenkin luova.

Vierailija
87/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tuo ei mene sukupuolen mukaan. Meillä mies on säännöille uskollinen perfektionisti, nainen boheemi ja omalla tavallaan elävä. Ehkä perheissä tasapaino syntyy, koska on pakko. Jos toinen on täysi boheemi, ehkä toisen on pakko olla se järjestelmällinen.

Yritän ajoittain kovasti olla tosi organisoituva ja tunnollinen, mutta alan voida huonosti. On siis valittava, hieman räjähtänyt elämä tai kaikki tiptop ja mielenterveys pragaa. Mieluummin valitsen sen hassahtaneemman elämäntavan. Mutta ainakaan ei ole burnout uhkana, kun vähempikin kaikessa riittää. Monet eivät kestä tällaista vaimoa!

Vierailija
89/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Naisilla on enemmän sääntöuskovaisuutta. Toisilla se menee ihan överiksi, ei uskalleta ottaa mitään riskejä. 

Näkee mite

Matematiikka on kivaa, mutta legoilla en ole ikinä tykännyt rakentaa. Niilläkin vain leikkiä.

Vierailija
90/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia naisten ammatteja ovat kirjanpitäjä, palkanlaskija ym. Miesten yrittäjä, arkkitehti ja säveltäjä. 

On myös kulttuurinen juttu. Saariaholle aikoinaan opettaja sanoi, ettei suostu opettamaan säveltämistä, kun hukkaan se opetus menee. Kun naisena menee kuitenkin naimisiin ja saa lapsia. No niinhän tuo tekikin ja samalla on 17. merkittävä säveltäjä sadan merkittävän joukossa. Muutos on hidas. 20v. sitten ei pahemmin ollut naisia kitaraa soitamassa. Nyt tilanne jo onneks muuttunut.

Vierailija
91/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollainen nainen. En osaa sanoa miksi olen sellainen.

Vierailija
92/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se tulee sieltä kun naisia on aina pidetty ns. 2. luokan kansalaisena. Työmaailmassa edelleen on maita ja aloja missä naiset työskentelevät jopa tuplasti sen mitä miehet että saisivat kunnollista palkkaa -sitä kuitenkaan saamatta. Sen sijaan tuloksena on loppuunpalaminen ja muut liitännäissaurauksien puhkeaminen.

Hölöhölö. Nykyaika suosii tyttöjä selvästi, tyttöihin panostetaan selvästi poikia enemmän, kannustetaan ja taputellaan päähän ja silti varsinkin nuoret tytöt oirehtii älyttömästi. Ei mene yks yhteen tuo logiikkasi nyt todellisuuden kanssa.

Naisia nykymaailma suosii. Meillä on Suomessa monenlaisia naiskiintiöitä, joissa päästään jonon ohi sukupuolen perusteella. Koska miehiä syrjitään, tätä kutsutaan positiivise

Ei asevelvollisuutta, jossa opetetaan kuria ja vastuunkantoa.

Ja mites tuo kouluesimerkki? Naisopet lelli tyttöjä.

Näetkö mitään ongelmaa?

Vierailija
93/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin ennen todella tunnollinen.

Nykyään teen asiat, joista olen itse vastuussa, löyhemmällä kädellä. Koska se olen minä, ketä ottaa syyt niskoille, mikäli tulee epäonnistuminen.

Mutta jos epäonnistuminen vaikuttaa muihin ja siitä seuraa vaivaa muille, panostan. Koska se en enää ole ainoastaan minä, joka kärsii negatiivisista seurauksista.

Sinulle tiedoksi että et todellakaan ole korvaamaton. Jos huomenna kuolisit, kaikki jatkuisi kuten ennenkin. 

Jaahas. No, silti aion työskennellä hyvin. Se on periaatteeni; älä tuota turhaa vaivaa muille.

Katsos tämänkin näköjään voi jotenkin kääntää naisen syyksi tai viaksi. Et tekee parhaansa. Koko ketju on puhdasta naisvihaa. Mut ei se mitään, kunhan miehi

Ehkä hänen työpanoksensa työpaikalla ei merkitse mitään, ja hän uskoo sen olevan jokaisen kohdalla niin 🙈

Vierailija
94/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen narsistinen naisuhriutuminen tällä kertaa. :D

Vierailija
95/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehillä on luonnostaan suurempi taipumus ottaa riskejä. Syynä testosteroni? Eivät välitä, meneekö syteen vai saveen, ja sitten välillä onnistuvat luomaan jotain uutta.

Tämä taitaa pitää paikkansa. Ainakin nuoremmat miehet. Se on hyvä silloin kun onnistuu. Aina ei. 

Vierailija
96/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen narsistinen naisuhriutuminen tällä kertaa. :D

Kiva, että teillä on joku keskustelu, johon voitte purkaa turhautumistanne, ja saada väitteisiinne kerrankin vastakaikua 🥰

Vierailija
97/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa pitää paikkansa. Ainakin nuoremmat miehet. Se on hyvä silloin kun onnistuu. Aina ei. 

Mutta siihen on syynsä miksi me ollaan erilaisia ja molempia tarvitaan. 

Vierailija
98/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se tulee sieltä kun naisia on aina pidetty ns. 2. luokan kansalaisena. Työmaailmassa edelleen on maita ja aloja missä naiset työskentelevät jopa tuplasti sen mitä miehet että saisivat kunnollista palkkaa -sitä kuitenkaan saamatta. Sen sijaan tuloksena on loppuunpalaminen ja muut liitännäissaurauksien puhkeaminen.

Hölöhölö. Nykyaika suosii tyttöjä selvästi, tyttöihin panostetaan selvästi poikia enemmän, kannustetaan ja taputellaan päähän ja silti varsinkin nuoret tytöt oirehtii älyttömästi. Ei mene yks yhteen tuo logiikkasi nyt todellisuuden kanssa.

Naisia nykymaailma suosii. Meillä on Suomessa monenlaisia naiskiintiöitä, joissa päästään jonon ohi sukupuolen perusteella. Kos

"Ei asevelvollisuutta, jossa opetetaan kuria ja vastuunkantoa."

No koko ketju perustuu siihen, kun naiset tekee tätä vastuunkantoa niskat kireinä.

Armeija opettaa lähinnä tottelee. Ja lusmuilee aina, kun mahdollista. Armeijassa se vaan ei usein ole. Mut ei armeija opeta mihinkään vapaaehtoiseen vastuunkantoon. Siellähän nimenomaan ei saa olla luova.

Vierailija
99/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ainahan suorittajat on olleet sellaisia. 

Vaihda kuva, se on karmea. Nimikin on.

Vierailija
100/106 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat neuroottisempia, solipsistisempia ja tunteellisempia kuin miehet. Voi olla, että naiset aidosti kokevat tekevänsä miehiä enemmän, mutta se ei tarkoita, että tämä olisi objektiivisesti totta. Tällaisesta syntyy esimerkiksi myytti naisen eurosta, jossa nainen oikeasti työskentelee miestä vähemmän, mutta subjektiivisesti kokee ansaitsevansa saman palkkion pienemmästä työstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi