Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hörhöt kotisynnyttäjät Huomenta Suomessa

Vierailija
16.03.2025 |

Vastuutonta.

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin kokemus tärkeämpää kuin lapsen henki.

Höpö höpö. Meillä laitettiin lapsen turvallisuuteen lähes 10 000 valmisteluissa. Aion synnyttää jatkossakin kotona.

Turvallisuuteen 10 000 ? Hienoa ja hyvä. Jos turvallisuuteen laittaa , niin osaako kätilö tehdä sen hätäsektion ja kaikki mitä vaan voi sattua ? Itse synnytin 4 lapsen sairaalassa ja sitten vaan oli muutamassa hetkessä valtavasti ihmisiä ympärillä ja vauhdilla hätäsektioon. Eli nukutettiin. Onneksi selvisimme ja nyt mun iltatähti on 20 vuotias. Voin sanoa sairaalassa laitettiin juuri tuohon turvallisuuteen ainakin minun kohdalla. No jokainen saa synnyttää missä tahtoo. 

Kätilöt eivät tee hätäsektioita, vaan kirurgit. Saisi varmasti syytteet jos edes yrittäisi. Jos tuollainen harvinainen tilanne sattuu kohdalle, niin silloin lähdetään varautumispakki mukana sairaalaan. Kätilö tekee matkalla sen minkä voi.

Vierailija
102/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin kokemus tärkeämpää kuin lapsen henki.

Höpö höpö. Meillä laitettiin lapsen turvallisuuteen lähes 10 000 valmisteluissa. Aion synnyttää jatkossakin kotona.

Turvallisuuteen 10 000 ? Hienoa ja hyvä. Jos turvallisuuteen laittaa , niin osaako kätilö tehdä sen hätäsektion ja kaikki mitä vaan voi sattua ? Itse synnytin 4 lapsen sairaalassa ja sitten vaan oli muutamassa hetkessä valtavasti ihmisiä ympärillä ja vauhdilla hätäsektioon. Eli nukutettiin. Onneksi selvisimme ja nyt mun iltatähti on 20 vuotias. Voin sanoa sairaalassa laitettiin juuri tuohon turvallisuuteen ainakin minun kohdalla. No jokainen saa synnyttää missä tahtoo. 

Kätilöt eivät tee hätäsektioita, vaan kirurgit. Saisi varmasti syytteet jos edes yrittäisi

Tietysti lähdetään sairaalaan ja toivottavasti ehditään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitaan hätäsektio, niin sen kokeneet voivat kertoa, että silloin henkilökunta oikeasti juoksee!

Vierailija
104/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kätilöitä jotka ei lähde tuohon kotisynnytykseen. Mitä kuuluu tai sisältyy tuohon turvallisuuteen mitä joku kirjoitti ? Eli 10 000 mitä sisältä ? Leikkaussalin jos tulee kiire ?? Joskus on ihan minuuteista kiinni , että lapsi saadaan vauhdilla ulos. 

Vierailija
105/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista syö istukan. Oikeasti.

Vierailija
106/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olin tällainen matalan riskin, nuori, terve uudelleensynnyttyjä mutta onneksi sairaalassa. Kun istukka tuntemattomasta syystä repesi/irtosi minut ja vauvan pelasti vain hätäsektio ja hätäveri.

Asiaa tutkittiin ja selviteltiin jälkikäteen mutta koskaan ei selvinnyt miksi näin kävi, mitään altistavaa tekijää ei ollut, aiemmat 2 synnytystä sujunut alateitse ilman ongelmia.

Synnyttäköön jokainen miten haluaa, itse en enää aio hommaan lähteä mutta jos lähtisin niin ehdottomasti sairaalaan.

Kiitos, kun muistutit, että näin voi käydä ja etukäteen eivät edes ammattilaiset voi arvioida kaikkia riskejä. Ja että aiempi hyvin mennyt synnytys ei takaa sitä, että seuraavassa ei ole mitään erityisiä ongelmia. Mutta hienoa, että kaikki meni hyvin!

Tässä erityisesti kylmiä väreitä tuo ajatus että myös 2 lasta olisi jäänyt ilman äitiä, jos ei oltaisi oltu muutamien metrien päässä leikkaussalista. Olen ikuisesti kiitollinen sairaalan toiminnalle ja henkilökunnalle!

Vierailija
107/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi he..tti. Minkä ihmeen takia?

Vierailija
108/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joskus kuolema tapahtuu ja sekin kuuluu elämään"

Että tämmöisellä asenteella ollaan liikenteessä kotisynnytyksiä puolustamassa, voi luoja. Turha sitten on myötätuntoa odottaa, jos pahin tapahtuu. 

Luulisi tuon kotisynnytyksen kaduttavan ihan tosissaan, jos vauva menehtyy. Tuskin siinä synnyttäjä ajattelee että elämäähän tämä on, ei kun vain uutta putkeen. Taitaa sairaalasynnytys kelvata sitten jatkossa..

En usko että minua ainakaan kaduttaisi, niin huolellisesti harkittu päätös on kyseessä. Tietysti se olisi todella surullista, syystä riippuen jatkossa harkitsisin uudelleen. Muuten keskittyisin surutyöhön ensisijaisesti.

Jos vauva menehtyy parin minuutin sairaalamatkan aikana, on aika iso todennäköisyys kyllä että olisi menehtynyt myös sairaalassa...

Onneksi mitään tuollaista ei ole tähän saakka sattunut, on saatu elää normaalit raskausajat vaivoineen ja synnytykset olleet sujuvia ja hyviä kokemuksia. Tuskin olisin lapsia enempää lähtenyt tekemään jos tätä vaihtoehtoa ei olisi. Tai no, ainahan sitä voi olla lähtemättä sairaalaan sanoi yhteiskunta mitä vain. Ei muut kuin äiti tiedä milloin synnytys alkaa.

Vierailija
109/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan järkevää. Puhdas sisäelin, jossa on paljon rautaa. Niin tehdään monissa kulttuureissa. Itselle ajatus olisi hieman inhottava, mutta tiedostan että kyse on kulttuurimme vaikutuksesta. Syömme monet kuitenkin myös toisen lajin tapetun edustajan sisäelimiä. Parempi se on kaikella järjellä oma istukka hyödyntää.

Vierailija
110/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En usko että minua ainakaan kaduttaisi, niin huolellisesti harkittu päätös on kyseessä."

Sanoi hän siitä asiasta, että vauva kuolisi kotisynnytyksessä. Ihan uskomatonta. 

Se, että edesvastuutonta asiaa on harkinnut pitkään, ei tee siitä yhtään vähemmän edesvastuutonta 

Vierailija
111/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran täällä teille lumihiutaleille "synnytys on sEksuaalista väkivaltaa!!!"

Jättäkää lapset tekemättä, mitähän teidän kasvatus on? Ei siinä ihan hyvää viihdettä olette, harmi että ei ole popparia

Vierailija
112/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin esikoiseni isossa kaupungissa. Nykyään asun Lapin pikkukunnassa ja pohdin uskaltaako toista tehdä. Ensimmäiden kanssa jouduttiin kiireelliseen sektioon, kun hän ei mahtunut tulemaan ulos minusta mitenkään (ei päässyt edes kohdunkaulaan, ollenkaan kohdusta ulos) ja synnytys pitkittyi. Ehkä ensi kerralla sanon haluavani suunnitellun sektion.

Äidilläni kävi sama minun ja sisarusteni kohdalla. Yksikään meistä ei mahtunut tulemaan ulos, kaikki me ollaan sektiolla ulos tultu. Mä ja mun äiti ollaan hyvin pienikokoisia naisia.

Vierailija
113/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan, joka on ollut synnytyksessä läheltä piti -tilanteessa niin, että joko kirurgi pelasti lapsen hengen tai äidin hengen tai molemmat, ei suunnittele kotisynnytystä. Ei myöskään kukaan, jonka vauva tai jonka läheisen vauva on kuollut kotisynnytyksessä.

Ja näitä tapauksia on ollut viime vuosina huolestuttavan paljon. Jokainen tapaus on liikaa.  Enkä usko, että kukaan näistä äideistä on ottanut tietoista riskiä vaan jokainen varmaan on pitänyt tilannetta etukäteen turvallisena. Se nyt vain on niin, että koskaan et voi etukäteen olla ihan varma, että kaikki menee hyvin. Jos ei mene, voi tapahtua se pahin. En ymmärrä, miten kukaan voi ottaa sellaista riskiä. 

Näin juuri. 

Oma kuopukseni syntyi sinisenä ja elottomana. Ongelmat alkoivat vasta ponnistusvaiheessa, kun sydänäänet yhtäkkiä alkoivat laskea. Vaihtoehtoina oli nopea ponnistaminen imukupin avulla tai hätäsektio. Siinä kohtaa minä vähät välitin mukavuudestani, ponnistusasennosta, kuinka pahasti repeän. Halusin vauvani ulos hengissä ja ponnistin kuin hullu. Kun lapsi sitten syntyi (napanuora useasti kaulan ympärillä), paikalle hälytetyt lääkärit elvyttivät ja vauva tokeni.

Ilman lääkäreitä, kätilöitä ja sairaalan laitteita, minulla olisi nyt joko kuollut tai vaikeasti vammainen lapsi. Siinä ei olisi paljoa auttanut kokenut kätilö kotona. 

Se kokemus ravisutti sydänjuuriani. Mikään ei ole ollut kammottavampi ääni kuin täysi hiljaisuus vauvan syntyessä.

Vierailija
114/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei muuten voida ottaa sairaalaan sisälle, onko se niin kallista? Voisiko edes yksi sairaala olla sellainen, että siellä saa olla vaikka viikon, ihan pelkkä synnytyssairaala? Voisi kauempaakin matkustaa sinne odottamaan synnytystä lähellä laskettua aikaa?

Toki, jos jokainen maksaisi siitä todelliset kustannukset, eikä yhteiskunta tukisi yhtään.

Vierailija
115/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneepä possella ihon alle kuinka joku vieras ihminen synnyttää :D Miksi?

Käyttäkää sama tarmo vaikka auttaaksenne päihdevanhempia ja heidän lastensa alkutaipaletta. Ai niin eihän se kiinnosta kun turtunutta kohderyhmää ei ole mahdollista syyllistää samalla tapaa. Doh!

Vierailija
116/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion synnyttää esikoisen meidän mökillä luonnon helmassa, sinne hautaamme myös istukan rituaalin jälkeen. Haluaako joku purkaa raivoaan? Antaa tulla 😌

Vierailija
117/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin viis omasta ja vauvan turvallisuudesta ja eloonjäämisestä! Kunhan äidin fengshui on kohdallaan. " Ei oo hyvä fiilis sairaalassa! Hyi joku voi koskea minuun ja se on raiskaamista"

Ei siinä, jos lapsenne vammautuu tai kuolee puutteellisuuden takia, nii aina voi tehä uuden koe kaniini? Eiks jea, kunhan on hyvät voivat äidillä 

Vierailija
118/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kätilöitä jotka ei lähde tuohon kotisynnytykseen. Mitä kuuluu tai sisältyy tuohon turvallisuuteen mitä joku kirjoitti ? Eli 10 000 mitä sisältä ? Leikkaussalin jos tulee kiire ?? Joskus on ihan minuuteista kiinni , että lapsi saadaan vauhdilla ulos. 

...ja sitten on ensihoitajia, joiden on pakko osallistua kun Uniikin Lumihiutaleen kotisynnytys ei ollutkaan yhtä euforiaa ja yksisarvisia. Mitäpä veikkaat, kuinka toivottuja tällaiset keikat on?

Vierailija
119/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin viis omasta ja vauvan turvallisuudesta ja eloonjäämisestä! Kunhan äidin fengshui on kohdallaan. " Ei oo hyvä fiilis sairaalassa! Hyi joku voi koskea minuun ja se on raiskaamista"

Ei siinä, jos lapsenne vammautuu tai kuolee puutteellisuuden takia, nii aina voi tehä uuden koe kaniini? Eiks jea, kunhan on hyvät voivat äidillä 

Vibat* puhelin korjaa sanoja 

Vierailija
120/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion synnyttää esikoisen meidän mökillä luonnon helmassa, sinne hautaamme myös istukan rituaalin jälkeen. Haluaako joku purkaa raivoaan? Antaa tulla 😌

Ai niin ja ei oteta mitään rokotteita, eikä käytetä maskeja. Vouhoti vou? Any one? Elämänne tuhoutuu ja traumatisoidutte iäksi tämän tiedon seurauksena 🥺

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi