Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hörhöt kotisynnyttäjät Huomenta Suomessa

Vierailija
16.03.2025 |

Vastuutonta.

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruotsinkieliseltä alueelta? Siellä on myös se hopeavesikultti, että kaikkiin vaivoihin auttaa hopeavesi. Hopeavesi on myrkkyä mihin kuollut ihmisiä!

Vierailija
2/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut, mutta mun mielestä on koomista, että ensin vähennetään synnytyssairaaloita ja sitten ihmetellään, miksi naiset eivät luota enää siihen, että sairaalassa on turvallista synnyttää. Hörhöjä on aina tietty osuus ihmisistä, mutta kun suunnitellut kotisynnytykset alkavat yleistyä, kannattaa miettiä syitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuoran polttoa ja smoothieta istukasta. Great.

Vierailija
4/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies istuu hiljaa, saa varmasti kaikesta jo tarpeekseen ja pätkii pakoon.

Aikamoista, lapsia ei sitten jakseta hoitaa kuin pari päivää ja rääkyminen alkaa.

Vierailija
5/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmiä ja marjoja joukkoon  🤮

Vierailija
6/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä ihminen synnyttää missä haluaa, yleensä kotisynnyttäjät selvittää riskit huolella, palkkaa paikalle ammattilaiset, ostaa lääkkeet ja varautuu tarvittaessa lähtemään kätilö matkassa sairaalaan. Ovat valtaosin uudelleensynnyttäjiä, nuoria ja terveitä, normaali raskaudenkulku takana ja hyvä tarjonta lapsella.

Minun mummi on Pohjanmaalla synnyttänyt kaikki lapset kotona, ennen tuo on ollut aivan normaalia. Joskin riskit on olleet suuremmat.

Nyt synnytys on vahvasti medikalisoitu ja monelle sairaalassa traumaattinen kokemus jatkuvan puuttumisen ja kiireen vuoksi. Vaikka kyseessä olisi nuoren ja terveen äidin matalan riskin synnytys.

Vierailija
8/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku? Sillaihan ne suunnitteli.

Vierailija
9/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistynyt tää on, sama porukka kun jättää lapset rokottamatta... 

Vierailija
10/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain menisi pieleen niin synnyttäisin silti mieluummin kotona kuin nelostien pientareella autossa, taksissa tai ambulanssissa. Sairaala nykyään niin kaukana, että kaltaiseni syöksysynnyttäjä ei ehdi sinne ajoissa kuitenkaan. En siis enää raskaudu, ettei tarvitse synnyttää kotona tai siellä nelostien pientareella. Kolmas ja viimeinen vauva syntyi pikana sairaalassa kun oltiin ihan vaan muissa asioissa käymässä ja synnytys käynnistyi siellä. Alle  tunnissa vauva oli maailmassa. Keskimmäinen oli myös alle tunnin syntyjä. Ehdittiin nippanappa sairaalaan kun päälaki jo tuntui, siitä vauhdilla ovelta suoraan saliin ja ponnistamaan. 

Eli jos neljäs vielä tulisi, vaan ei tule, synnyttäisin suunnitelmallisesti kotona.

Vierailija
11/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisen suuri tarve joillakin on yrittää kontrolloida tuntemattomien perheiden päätöksiä synnytyksestä. Miksi?

Minä synnytin ensimmäisen lapsen sairaalassa. Siellä oli kova kiire ja makasin ensin käytäväpaikalla tuskissani pitkään, vieraita ihmisiä ja kirkkaat valot. En kokenut että voisin kävellä ja pitää ääntä vapaasti, se oli kamalaa.

Lopulta hätäinen kätilö vei minut saliin ja pian käytettiin imukuppia vasten tahtoani, repesin pahasti. Vauvalla eikä minulla ollut hätää ennen tuota päätöstä, ponnistusvaiheen olisi voinut antaa edetä rauhassa. Valtava kiire leimasi kokemusta.

Tuosta syystä en uskaltanut/halunnut enää uudelleen sairaalaan. Toinen lapsi syntyi kotiin kätilön, doulan ja miehen läsnäollessa. Se oli todella korjaava ja kaunis kokemus minulle. Sain olla turvallisessa tilassa, jossa on vapaus liikkua. Meillä oli hätälääkkeitä ja välineitä hankittuna kotiin, lääkärikontakti yksityisellä klinikalla kotimme lähellä.

Vierailija
12/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kokemus tärkeämpää kuin lapsen henki.

Vierailija
13/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksennushymiön vuoksi. Ei sinun tarvitse juoda moista jos et halua. Kuulostaa ravitsevalta, parempi kuin tehotuotettujen eläinten maksa tms. synnytyksen jälkeiseen  raudanpuutokseen. Sitä on hyvä korjata ruokavaliolla. Miksi ei tableteilla jos vatsa kestää, monella ei kestä.

Vierailija
14/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut, mutta mun mielestä on koomista, että ensin vähennetään synnytyssairaaloita ja sitten ihmetellään, miksi naiset eivät luota enää siihen, että sairaalassa on turvallista synnyttää. Hörhöjä on aina tietty osuus ihmisistä, mutta kun suunnitellut kotisynnytykset alkavat yleistyä, kannattaa miettiä syitä. 

Samaa ajattelen. Synnyttäjät eivät luota enää systeemiin eivätkä siihen, että pääsevät edes sairaalaan silloin, kun tarvitsevat. Minulla on kaksi ystävää, jotka ovat vahingossa synnyttäneet kotiin. Synnytyssairaala olisi ollut noin puolen tunnin ajomatkan päässä. Tilanteita yhdisti se, että kumpaakin kiellettiin tulemasta vielä sairaalaan "kun ei se nyt vielä synny". Itse aikanaan valitsin tarkoituksella hieman kauempana sijaitsevan sairaalan, kun lähemmässä oli toistuvasti sulkuja. Menin yliaikaiskontrolliin ja sanoin, että alkaa tuntua siltä, että synnytys on käynnistynyt, vaikka kipuja ei vielä ollut. Ei siis ollut ensimmäinen synnytys. Kätilö katseli käyriä ja totesi, ettei näytä siltä ja, että lääkäri katsoo kohta tiedot ja päästää kotiin. Onneksi lääkärillä kesti eikä meitä laitettu kotiin. Vauva syntyi kahden tunnin kuluttua. Jos olisimme lähteneet kotiin, emme olisi ehtineet mitenkään takaisin sairaalaan. Kolmatta lasta en uskaltanut edes ajatella. Ymmärrän täysin, että jotkut näkevät parempana vaihtoehtona suunnitellun kotisynnytyksen.

Vierailija
15/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisen suuri tarve joillakin on yrittää kontrolloida tuntemattomien perheiden päätöksiä synnytyksestä. Miksi?

Minä synnytin ensimmäisen lapsen sairaalassa. Siellä oli kova kiire ja makasin ensin käytäväpaikalla tuskissani pitkään, vieraita ihmisiä ja kirkkaat valot. En kokenut että voisin kävellä ja pitää ääntä vapaasti, se oli kamalaa.

Lopulta hätäinen kätilö vei minut saliin ja pian käytettiin imukuppia vasten tahtoani, repesin pahasti. Vauvalla eikä minulla ollut hätää ennen tuota päätöstä, ponnistusvaiheen olisi voinut antaa edetä rauhassa. Valtava kiire leimasi kokemusta.

Tuosta syystä en uskaltanut/halunnut enää uudelleen sairaalaan. Toinen lapsi syntyi kotiin kätilön, doulan ja miehen läsnäollessa. Se oli todella korjaava ja kaunis kokemus minulle. Sain olla turvallisessa tilassa, jossa on vapaus liikkua. Meillä oli hätälääkkeitä ja välineitä hankittuna kotiin, lääkärikontakti yksityise

Sinä, sinä ja sinä. Ikään kuin synnytys olisi jotain elämysmatkailua, jossa tärkeintä on oma fiilis ja ihana tunnelma. Tärkeintä on saada maailmaan terve lapsia ja itsekin säilyä hengissä. Jos olisi tarvittu hätäsektiota vauvan sydänäänten heiketessä, olisi vauva kuollut. Siinä on kyse minuuteista eikä silloin auta "lääkärikontakti". 

Vierailija
16/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni ihmissyönti on Suomen laissa kielletty?

Vierailija
17/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta syystä en uskaltanut/halunnut enää uudelleen sairaalaan. Toinen lapsi syntyi kotiin kätilön, doulan ja miehen läsnäollessa. Se oli todella korjaava ja kaunis kokemus minulle. Sain olla turvallisessa tilassa, jossa on vapaus liikkua. Meillä oli hätälääkkeitä ja välineitä hankittuna kotiin, lääkärikontakti yksityise

Mitä ihmeen hätälääkkeitä? Buranaa vai?

Vierailija
18/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelen. Synnyttäjät eivät luota enää systeemiin eivätkä siihen, että pääsevät edes sairaalaan silloin, kun tarvitsevat. Minulla on kaksi ystävää, jotka ovat vahingossa synnyttäneet kotiin. Synnytyssairaala olisi ollut noin puolen tunnin ajomatkan päässä. Tilanteita yhdisti se, että kumpaakin kiellettiin tulemasta vielä sairaalaan "kun ei se nyt vielä synny". Itse aikanaan valitsin tarkoituksella hieman kauempana sijaitsevan sairaalan, kun lähemmässä oli toistuvasti sulkuja. Menin yliaikaiskontrolliin ja sanoin, että alk

Alapeukuttajat voisivat myös kommentoida, että miksi alapeukuttavat. Kuvaamani tilanteet ovat 10-15 vuoden takaa, jonka jälkeen sairaaloita on lakkautettu vielä lisää.

Vierailija
19/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin kokemus tärkeämpää kuin lapsen henki.

Höpö höpö. Meillä laitettiin lapsen turvallisuuteen lähes 10 000 valmisteluissa. Aion synnyttää jatkossakin kotona.

Vierailija
20/173 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi sairaalassa synnyttää. Siellä on niin paljon synnytysväkivaltaa eikä esim synnytyslääkärin sukupuolta saa valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi