Hörhöt kotisynnyttäjät Huomenta Suomessa
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Miksi teidän pitäisi saada elää kuin pellossa, vailla vastuuta ja sitten oikeudet vastuullisten järjestämiin hoitoihin?'
Mites huumeäidit ja heidän lapset, et sallisi heillekään hoitoa? Aika synkkä yhteiskunta tulisi jos sinä päättäisit..
Ja nämä todella vie niitä "vastuullisten" kustantamia resursseja. Luulenpa että kotisynnyttäjät tulee todella halvaksi tuossa mielessä ja heitä on suhteessa vielä niin vähän. Versus vaikka nuo huumeäidit ja lapset.
Ei tuollaisella ole väliä. Pääasia että saan kontrolloida ja haukkua muita täällä jollakin verukkeella.
Sellaisella jalolla agendalla näin kauniina sunnuntai päivänä, ei taida mennä kovin hyvin omassa elämässäsi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Miksi teidän pitäisi saada elää kuin pellossa, vailla vastuuta ja sitten oikeudet vastuullisten järjestämiin hoitoihin?'
Mites huumeäidit ja heidän lapset, et sallisi heillekään hoitoa? Aika synkkä yhteiskunta tulisi jos sinä päättäisit..
Ja nämä todella vie niitä "vastuullisten" kustantamia resursseja. Luulenpa että kotisynnyttäjät tulee todella halvaksi tuossa mielessä ja heitä on suhteessa vielä niin vähän. Versus vaikka nuo huumeäidit ja lapset.
Nostat itsesi siis huumeäitien yläpuolelle!
En käsitä miksi näitä halutaan hyysätä ja pitää heitä some julkkiksia.Synnytyksen kokee sairaalassa aivan yhtä rauhalliseksi ja omaksi.Olen kaikki lapseni synnyttänyt sairaalassa erittäin ammattitaitoisten kätilöiden avustuksella.Juuri niin rauhassa kun olen halunnut Hämärässä ja hiljaisessa huoneessa.Sekä lämpimässä altaassa avautumisvaiheen.Ei tulisi mieleenkään vain itsekkäistä minä haluan,minulle syistä riskeerata lapsen hyvinvointia. Niitä erikois efektejä voi sitten hakea vaikka mistä muualta Hyvä harjoitte,yö yksin metsässä.Laavu ja makuupussi.Rinkka selkään ja retkelle,yksin.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksi näitä halutaan hyysätä ja pitää heitä some julkkiksia.Synnytyksen kokee sairaalassa aivan yhtä rauhalliseksi ja omaksi.Olen kaikki lapseni synnyttänyt sairaalassa erittäin ammattitaitoisten kätilöiden avustuksella.Juuri niin rauhassa kun olen halunnut Hämärässä ja hiljaisessa huoneessa.Sekä lämpimässä altaassa avautumisvaiheen.Ei tulisi mieleenkään vain itsekkäistä minä haluan,minulle syistä riskeerata lapsen hyvinvointia. Niitä erikois efektejä voi sitten hakea vaikka mistä muualta Hyvä harjoitte,yö yksin metsässä.Laavu ja makuupussi.Rinkka selkään ja retkelle,yksin.
Hyvä tuoda tämäkin näkökulma esiin. Jos on ollut huono sairaalakokemus, josta on jäänyt trauma, niin ehkä pitäisi pyrkiä parempaan sairaalakokemukseen? Eikä heittää hyvästejä sairaalalle kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuoda tämäkin näkökulma esiin. Jos on ollut huono sairaalakokemus, josta on jäänyt trauma, niin ehkä pitäisi pyrkiä parempaan sairaalakokemukseen? Eikä heittää hyvästejä sairaalalle kokonaan.
Siihen ei kyllä saa tukea. Minulle synnytys sairaalassa oli aivan hirveä kokemus, siitä jaettuun huoneeseen revenneenä ja väsyneenä valvomaan. Maitokaan ei noussut siinä ahdingossa. Kotiin ilman synnytyskeskustelua tai kummempaa ohajusta, kätilö sitten soitti 5min puhelun joka korvasi keskustelun. Neuvolassa pelkoani sairaalasynnytystä kohtaan ei otettu vakavasti.
No niin päädyin kotisynnytykseen itse, onneksi kaikki meni siinä hyvin. Toinen synnytys on yleensä huomattavasti helpompi, mutta enpä voi välttyä ajattelemasta että myös sillä turvallisuuden tunteella oli osana. Ja joo tiedän että hätätilassa ei ole turvallista, sellaista ei onneksi tullut. En ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Napanuoran polttoa ja smoothieta istukasta. Great.
Hedelmiä ja marjoja joukkoon 🤮
Miksi alapeukku? Sillaihan ne suunnitteli.
Ymmärtääkseni ihmissyönti on Suomen laissa kielletty?
Istukan syöminen ei ole kiellettyä. Eikä Suomessa ole muutenkaan sellaista rikosnimikettä kuin ihmissyönti. Jos syö elävää ihmistä se on pahoinpitely ja todennäköisesti pysyvän vamman tuottaminen. Jos syö kuollutta, se on hautarauhan rikkominen. Jos tappaa ja syö, niin tappo/murha ja hautarauhan rikkominen.
"Siihen ei kyllä saa tukea. Minulle synnytys sairaalassa oli aivan hirveä kokemus, siitä jaettuun huoneeseen revenneenä ja väsyneenä valvomaan. Maitokaan ei noussut siinä ahdingossa. Kotiin ilman synnytyskeskustelua tai kummempaa ohajusta, kätilö sitten soitti 5min puhelun joka korvasi keskustelun. Neuvolassa pelkoani sairaalasynnytystä kohtaan ei otettu vakavasti.
No niin päädyin kotisynnytykseen itse, onneksi kaikki meni siinä hyvin. Toinen synnytys on yleensä huomattavasti helpompi, mutta enpä voi välttyä ajattelemasta että myös sillä turvallisuuden tunteella oli osana. Ja joo tiedän että hätätilassa ei ole turvallista, sellaista ei onneksi tullut. En ole katunut"
Todella ikävää että oma kokemuksesi oli huono ja onneksi oma kotisynnytys sujui ilman ongelmia. On kuitenkin ikävää väittää että huonojen kokemuksien purkuun ei saa koskaan tukea, esim. Minä sain erinomaisesti, jopa niin paljon että uskalsin traumoista huolimatta synnyttää uudelleen sairaalassa.
En silti väitä että kaikkien kohdalla olisi ollut niin mutta myös tämmöiset palstalla huutelut vääristävät asiaa. Suomessa syntyy n.40000 lasta vuosittain ja voisin väittää että näistä hyvin iso osa on ihan "tavallisia" kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onko ruotsinkieliseltä alueelta? Siellä on myös se hopeavesikultti, että kaikkiin vaivoihin auttaa hopeavesi. Hopeavesi on myrkkyä mihin kuollut ihmisiä!
Ovat myös rokotevastaisia foliohattuja. Kummasti ne myrkyt kelpaa toisessa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
"Siihen ei kyllä saa tukea. Minulle synnytys sairaalassa oli aivan hirveä kokemus, siitä jaettuun huoneeseen revenneenä ja väsyneenä valvomaan. Maitokaan ei noussut siinä ahdingossa. Kotiin ilman synnytyskeskustelua tai kummempaa ohajusta, kätilö sitten soitti 5min puhelun joka korvasi keskustelun. Neuvolassa pelkoani sairaalasynnytystä kohtaan ei otettu vakavasti.
No niin päädyin kotisynnytykseen itse, onneksi kaikki meni siinä hyvin. Toinen synnytys on yleensä huomattavasti helpompi, mutta enpä voi välttyä ajattelemasta että myös sillä turvallisuuden tunteella oli osana. Ja joo tiedän että hätätilassa ei ole turvallista, sellaista ei onneksi tullut. En ole katunut"
Todella ikävää että oma kokemuksesi oli huono ja onneksi oma kotisynnytys sujui ilman ongelmia. On kuitenkin ikävää väittää että huonojen kokemuksien purkuun ei saa koskaan tukea, esim. Minä sain erinomaisesti, jopa niin paljon ett
Hienoa että sait apua ja selätettyä pelot. Synnytys on rankkaa puuhaa.
Sitä en sanokaan että ikävät kokemukset olisivat valtavan yleisiä, varmasti iso osa on aivan mukiin meneviä tai hyviä. Itse olen herkkä tuollaisissa kehollisissa asioissa ja taisi käydä huono tuuri kiireisen henkilökunnan kanssa. Enkä ole myöskään kova vaatimaan, ehkä olisin vaatimalla saanut enemmän apuja. Toisaalta ei haitannut lainkaan vaihtaa paikka kotiin.
Synnärien pitäisi olla tässä asiassa joustavampia..olisi rauhallisia synnytyshuoneita missä jokainen saisi olla tyylillään ja ne omat kätilöt/tukijoukot mukana..synnytykseen puututtaisiin vasta jos on oikea hätätilanne eli apu on lähellä, mutta kuitenkin on se oma rauha ja tila minkä nämä kotisynnyttäjät haluavat..itse olen synnyttänyt 7 kertaa sairaalassa ja kyllä siinä on kaikenlaista tullut vastaan, en uskaltaisi synnyttää kotona, mutta ymmärrän hyvin nämä kaikki traumat ja huonot kokemukset mitä liittyy synnytyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Synnärien pitäisi olla tässä asiassa joustavampia..olisi rauhallisia synnytyshuoneita missä jokainen saisi olla tyylillään ja ne omat kätilöt/tukijoukot mukana..synnytykseen puututtaisiin vasta jos on oikea hätätilanne eli apu on lähellä, mutta kuitenkin on se oma rauha ja tila minkä nämä kotisynnyttäjät haluavat..itse olen synnyttänyt 7 kertaa sairaalassa ja kyllä siinä on kaikenlaista tullut vastaan, en uskaltaisi synnyttää kotona, mutta ymmärrän hyvin nämä kaikki traumat ja huonot kokemukset mitä liittyy synnytyksiin.
Tuollainen jousto ja rauha olisi optimaalinen synnytykselle, ei keskeytymisiä tai traumoja liiallisen puuttumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Napanuoran polttoa ja smoothieta istukasta. Great.
Hedelmiä ja marjoja joukkoon 🤮
Miksi alapeukku? Sillaihan ne suunnitteli.
Oksennushymiön vuoksi. Ei sinun tarvitse juoda moista jos et halua. Kuulostaa ravitsevalta, parempi kuin tehotuotettujen eläinten maksa tms. synnytyksen jälkeiseen raudanpuutokseen. Sitä on hyvä korjata ruokavaliolla. Miksi ei tableteilla jos vatsa kestää, monella ei kestä.
Ei kai noita nyt kukaan kulttuurissa kasvanut tosissaan, siis oikeasti, ala syödä?
Vitsillä joku heitti?
-vaikka olin kyllä itsekin aivan hörhö silloin, kun lapsi oli vauva. Mietin että mihin tämän kuivan napatyngän saa talteen.😳
Onni ja uupumus ja into ja halu toimia tekee montaa juttua ihmisessä.
Onneksi tokenin.
Jos äiti ottaa riskin, vaarat tiedostaen, hän tekee valinnan oman ja lapsensa puolesta. Vastuun jättää kuitenkin yhteiskunnalle kun jotain sattuu. Tottakai heitä vahingon tapahduttua hoidetaan yhteiskunnan varoilla, eihän heitä jätetä heitteille. Yhteiskunta tai kukaan, edes se minähaluunmullaonoikeus -äiti, ei voi kääntää aikaa takaisinpäin jos itse tai lapsi kuolee tai vammautuu tilanteessa, joka olisi voitu estää sillä, että olisivat olleet avun ulottuvilla. Äiti ottaa siinä riskin myös lapsensa puolesta. Lapsi ei voi valita. Synkkää on sitten kaikilla.