Miehen omituinen käytös pienessä asiassa. Mitä v***a oikeasti?
Minulla on hajuyliherkkyys. Olen pari kertaa riidellyt miehen kanssa sellaisesta asiasta, että roskapussia ei saa jättää eteiseen haisemaan, vaan se on nostettava heti pihalle. Tämä ei ole mielestäni iso asia. En edes tiedä miksi tästä on pitänyt riidellä. Miksi miehelle ei riitä, että huomautan asiasta? Miksi hän ei voi kunnioittaa asiassa minun toivettani?
Tänään taas roskapussin jättäminen toistui. Kysyin, miksi hän toistaa tätä. Saan todella pahan olon ko. hajusta. Hän alkoi syyttää että minä käytän tässä valtaa ja yritän hallita ja lähti. Ei vastaa edes viesteihin. Tällainen käytös on hänelle tyypillistä riidan aikana.
Muissa asioissa hän yleensä kunnioittaa minua.
Mitä minä en tässä hahmota?
Minulla on traumataustaa joten en aina huomaa väärinkohtelua.
Mikä on normaalia?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet psyykkisesti liian sairas parisuhteeseen.
Miksi minä? Perustele.
Siksi, että keksit näitä aloituksia liukuhihnalta. Hanki parempi harrastus. Tai vaikka mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä on siellä roskiksessa, jos se niin saatanasti käryää?
Sun vuoden menkkarätit?
Kuten sanoin: minulla on hajuyliherkkyys. Se tarkoittaa, että haistan asioita voimakkaammin kuin tavallinen ihminen.
Hajusteyliherkkuus ei tarkoita parempaa hajuaistia, vaan voimakkaampaa reagointia hajuille*
Byyyääää, äiti sanoi, että mä nyt oon spessu ja erikoinen kun haistelen vieraiden vanhoja pieruja byyyääää😩😩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä ei ole mitään halua tarkastella asiaa parisuhdenäkökulmasta, vaan haluatte kiusata minua aistiyliherkkyydestäni. Mielenkiintoista. Mitä iloa saatte tästä? Luultavasti ette mitään, sillä se ei vaikuta minuun. Mutta teihin se vaikuttaa.
Onko tästä väittämästäsi aistiyliherkkyydestä oikein lääkärin (tiedän että niitä lääkäreitä tarvitaan enemmän kun yksi) diagnoosia vai oletko diagnisoinut sen itse ihan internetistä löytyvillä sivuilla?
Miksi tämä olisi mitenkään oleellinen tieto tässä asiassa? Tarvitaanko auktoritettti toteamaan asiantila eikä yksilön oma vointi ole mikään oikea todiste?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuttuuko mies jos ehdotat että sinä huolehdit aina roskien tyhjentämisen? Pääsette ongelmasta. Luulisi olevan tyytyväinen.
Tätä en ole kokeillut. En koe sitä käytännölliseksi että minun pitäisi tulla tyhjentämään roskis jos hän esim. laittaa ruokaa ja se sattuu täyttymään. Miksi se ei käy että pussi laitetaan suoraan ulos?
Se on selitetty sinulle. Rotat, lokit, varikset.
Naapurit ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet psyykkisesti liian sairas parisuhteeseen.
Miksi minä? Perustele.
Siksi, että keksit näitä aloituksia liukuhihnalta. Hanki parempi harrastus. Tai vaikka mies.
Ihan oli ensimmäinen aloitukseni.
Kuka jaksaa tuollaista nalkuttajaa. Vie itse, jos häiritsee.
Tässä on nyt ehdotettu ratkaisuja, jotka eivät sinulle kelpaa. Kyse ei todennäköisesti ole roskapussista ollenkaan, vaan jostain muusta täyttymättömästä tarpeesta, jota tämä roskapussi sinulle nyt objektina edustaa. En tiedä, tiedätkö itse sen tarpeen, mutta miehesi ei taatusti tiedä. Traumataustasi sumentaa ajatteluasi asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä ei ole mitään halua tarkastella asiaa parisuhdenäkökulmasta, vaan haluatte kiusata minua aistiyliherkkyydestäni. Mielenkiintoista. Mitä iloa saatte tästä? Luultavasti ette mitään, sillä se ei vaikuta minuun. Mutta teihin se vaikuttaa.
Lähinnä ihmetyttää onko mies ollut niin epätoivoinen että on pitänyt tyytyä sinuun. Miksei hän elä iloisen naisen kanssa joka ei kitise pikkuasioista.
Ei hajuyliherkkyys ole jotain iloisuuden puutetta. Pitäisikö ap:n olla sairaana, ettei vaan mies joudu yhtään muuttamaan toimintaansa, edes jättämällä roskien viemisen ap:lle? Pitäisikö vastaavasti miehenkin kestää esim. sitä, että ap astuu kivuliaasti sen varpaille joka kerran ohi kävellessään, koska asiasta huomauttaminen olisi "kitinää" eikä olisi riittävän "iloista"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun vuoden menkkarätit?
Kuten sanoin: minulla on hajuyliherkkyys. Se tarkoittaa, että haistan asioita voimakkaammin kuin tavallinen ihminen.
Hajusteyliherkkuus ei tarkoita parempaa hajuaistia, vaan voimakkaampaa reagointia hajuille*
Byyyääää, äiti sanoi, että mä nyt oon spessu ja erikoinen kun haistelen vieraiden vanhoja pieruja byyyääää😩😩
Tarkkaile omaa energiakenttääsi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet inhoaa nalkuttamista, ja inho varmaan nousee johonkin potenssiin jos nalkutus on höystetty jollain "tuhoat terveyteni" -syyllistämisellä. Ennen kuin alkaa nalkuttaa kannattaa oikeasti harkita voisiko asian vaan tehdä itse. Okei meillä kyllä asiaa helpottaa se, että miehellä on oma työhuone, jonne voin vain heittää kaikki tavarat, jotka mies on jättänyt lojumaan, ja mies sitten siivoaa luolansa kun jaksaa. Roskapussia en toki sinne heittäisi, vaan veisin sen ulos jos ärsyttää.
Kaikki inhoavat nalkuttamista, sekä miehet että naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun vuoden menkkarätit?
Tuota noin. Ihan tässä lähellä seuranneena. Haju herkkä haistaa ja se toinen ei haista. Toki on tuo reagointi. Mutta myös se, että hajuherkkä haistaa ne hajut, mitä joku toinen ei edes haista.
Yhtä lailla kuuloaisti-Toinen kuulee paljon herkemmin, ja häiriintyy. Kuka sen sitten mittaa: onko parempi kuulo parempi vai herkempi ärsyyntymään äänistä?
Kyseessä on allergiareaktio eikä aistivaste. Sun mutuilu ei nyt oikein täytä tieteellisen tutkimuksen kriteerejä
Vierailija kirjoitti:
Miehet inhoaa nalkuttamista, ja inho varmaan nousee johonkin potenssiin jos nalkutus on höystetty jollain "tuhoat terveyteni" -syyllistämisellä. Ennen kuin alkaa nalkuttaa kannattaa oikeasti harkita voisiko asian vaan tehdä itse. Okei meillä kyllä asiaa helpottaa se, että miehellä on oma työhuone, jonne voin vain heittää kaikki tavarat, jotka mies on jättänyt lojumaan, ja mies sitten siivoaa luolansa kun jaksaa. Roskapussia en toki sinne heittäisi, vaan veisin sen ulos jos ärsyttää.
Minäkin inhoan nalkuttamista, vaikka olen nainen. Ihan oikeasti ap, ota ongelma omiin käsiisi tai ei teidän suhteella voi olla pitkälle kantavaa tulevaisuutta. Olet liian joustamaton ja jäykkä. Tuota menoa saat puolison inhoamaan itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt ehdotettu ratkaisuja, jotka eivät sinulle kelpaa. Kyse ei todennäköisesti ole roskapussista ollenkaan, vaan jostain muusta täyttymättömästä tarpeesta, jota tämä roskapussi sinulle nyt objektina edustaa. En tiedä, tiedätkö itse sen tarpeen, mutta miehesi ei taatusti tiedä. Traumataustasi sumentaa ajatteluasi asiassa.
Eiköhän se täyttymätön tarve ole se, ettei häntä ehdoin tahdoin sairastutettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tarve on tulla kuulluksi ja ymmärretyksi asiassa jossa en voi itselleni mitään (aistiyliherkkyys). Toive, ettei hän tekisi toiminnallaan oloani huonoksi tuntikausiksi.
Asiasta ei ole nalkutettu. Siitä on sanottu. Minä ihmettelen, mitä se kertoo ettei sitä kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se täyttymätön tarve ole se, ettei häntä ehdoin tahdoin sairastutettaisi.
Ei, koska hän voisi hyvin ottaa asian huolehtiakseen ja vastata roskien viennistä. Mutta se ei nyt vain sovi hänelle, vaan miehen pitäisi huolehtia hänenkin puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuttuuko mies jos ehdotat että sinä huolehdit aina roskien tyhjentämisen? Pääsette ongelmasta. Luulisi olevan tyytyväinen.
Tätä en ole kokeillut. En koe sitä käytännölliseksi että minun pitäisi tulla tyhjentämään roskis jos hän esim. laittaa ruokaa ja se sattuu täyttymään. Miksi se ei käy että pussi laitetaan suoraan ulos?
Se on selitetty sinulle. Rotat, lokit, varikset.
Naapurit ei tykkää.
Täällä ei ole naapureita eivätkä eläimet ole hajottaneet koskaan roskia, vaikka pussi olisi jäänyt portaille yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa juuri luin?!? Eli miehesi laittaa sinulle ruokaa, kokoaa roskat ja sinä kehtaat nillittää vielä hänelle. Oikeasti, nyt on ap:lla peiliin katsomisen paikka. Sinä olet törkeä, ei miehesi.
Tiesithän ap, että aistiyliherkkyys on aspergerin tai autismin oireita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmetyttää onko mies ollut niin epätoivoinen että on pitänyt tyytyä sinuun. Miksei hän elä iloisen naisen kanssa joka ei kitise pikkuasioista.
Ei hajuyliherkkyys ole jotain iloisuuden puutetta. Pitäisikö ap:n olla sairaana, ettei vaan mies joudu yhtään muuttamaan toimintaansa, edes jättämällä roskien viemisen ap:lle? Pitäisikö vastaavasti miehenkin kestää esim. sitä, että ap astuu kivuliaasti sen varpaille joka kerran ohi kävellessään, koska asiasta huomauttaminen olisi "kitinää" eikä olisi riittävän "iloista"?
Tästä ketjusta tulikin kiusaajien kokoontumisajot joilla ne tykkää piinata herkkiä ihmisiä. Eipä hätää, tämä ei vaikuta minuun. Vaikka olen aistiyliherkkä, minulla on tapoja purra kiusaajia takaisin.