Miehen omituinen käytös pienessä asiassa. Mitä v***a oikeasti?
Minulla on hajuyliherkkyys. Olen pari kertaa riidellyt miehen kanssa sellaisesta asiasta, että roskapussia ei saa jättää eteiseen haisemaan, vaan se on nostettava heti pihalle. Tämä ei ole mielestäni iso asia. En edes tiedä miksi tästä on pitänyt riidellä. Miksi miehelle ei riitä, että huomautan asiasta? Miksi hän ei voi kunnioittaa asiassa minun toivettani?
Tänään taas roskapussin jättäminen toistui. Kysyin, miksi hän toistaa tätä. Saan todella pahan olon ko. hajusta. Hän alkoi syyttää että minä käytän tässä valtaa ja yritän hallita ja lähti. Ei vastaa edes viesteihin. Tällainen käytös on hänelle tyypillistä riidan aikana.
Muissa asioissa hän yleensä kunnioittaa minua.
Mitä minä en tässä hahmota?
Minulla on traumataustaa joten en aina huomaa väärinkohtelua.
Mikä on normaalia?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie itse jos asia häiritsee sinua. Kyllä meidänkin perheessä pussi jätetään joskus eteiseen ja otetaan mukaan, kun pihalle seuraavaksi mennään. Ihan normaalua. Jos ongelma on sinulla, voinet itse hoitaa pussin viennin.
Onko parisuhteessa siis normaalia, etteivät osapuolet kunnioita toistensa toiveita? En kysynyt onko pussin jättäminen eteiseen normaalia vaan sitä, onko tällainen toisen toiveiden päältä kävely normaalia?
Haiseeko ne roskat jotenkin vähemmän siellä keittiössä ja enemmän eteisessä?
Kyllä. Haju pysyy roskiskaapissa siihen asti että pussi otetaan ulos. Kun pussi on eteisessä, haju täyttää koko tilan ja jää sinne.
Eikö pussi yleensä solmita?
Mitä teillä on siellä roskiksessa, jos se niin saatanasti käryää?
Sun vuoden menkkarätit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ehtii joskus viedä sen ennen minua. Miksi minun pitäisi kilpailla kuka sen vie? Miksi hän ei vaan voi nostaa pussia oven ulkopuolelle?
Oven ulkopuolelle rottien ja lintujen tongittavaksi? Ei hyvä idea. Joko jåtetään eteiseen tai viedään ulkoroskikseen. Ei oven ulkopuolelle.
Täällä ei ole tapahtunut sellaista, että rotat ja linnut tonkivat roskista, jos se jätetään oven ulkopuolelle. Minä en halua sitä eteiseen.
No, vie se sitten roskikseen tai laita ulos tai vie vaikka takaisin keittiöön.
Haju jää leijumaan pitkäksi aikaa eteiseen.
Enpä ole koskaan elämässäni nostanut keittiön roskapussia mihinkään odottelemaan. Silloin, kun se vaihdetaan, se kannetaan samantien ulkoroskikseen. Ilmeisesti asutte vielä maantasossa, koska oven ulkopuolelle laitettaessa roskis on ulkona? Minkä ihmeen takia sitä ei voi hoitaa loppuun heti?
Eli roskapussi ei haise ollenkaan keittiössä?
Haisee vasta eteisessä? Outoa.
Vie itse pussi. Turha opetella miehen logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sun vuoden menkkarätit?
Kuten sanoin: minulla on hajuyliherkkyys. Se tarkoittaa, että haistan asioita voimakkaammin kuin tavallinen ihminen.
Suuttuuko mies jos ehdotat että sinä huolehdit aina roskien tyhjentämisen? Pääsette ongelmasta. Luulisi olevan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et kestä roskapussin hajua niin tuskin kestät myöskään vauvan paskanhajua. Normaali aikuinen kestää.
Mitä sitten? Mitä vauvanpaskanhajulla on tämän kanssa? Ja mitä jos en ole normaali? Mitä jos minulla on aistiyliherkkyys, joka ei lähde sillä että altistun hajuille? Siitä tulee vaan paha olo. Mitä ehdotat? Sitäkö että kanna paha olosi äläkä valita? Miksi, jos se on mahdollista estää viemällä roskapussi suoraan ulos.
Taidat olla muutenkin aika herkkä? Jos ongelma eli hajuyliherkkyys on sinulla, etkö voi itse vaikka kerran päivässä käydä viemässä pussin keittiöstä ulkoroskikseen? Sillä selvä. Pussi ei täyty, sinä et haista ja riitaa ei tule.
Mua mietityttään eniten, että mikä siinä teidän roskiksessa oikein aina haisee? Meillä ei yleensä haise roskat juuri millekään ja pussi suljetaan, minkä jälkeen ne haisevat vähemmän kuin roskiskaapissa, mikä ei ole ollenkaan hajutiivis. Ja teillä haisee aina ja just niin, että se haju osuu sun yliherkkyyksiin. Viikkojako te sitä pussia siinä eteisessä seisotatte vai viedäänkö se seuraavalla reissulla ulkoroskikseen?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pudottaa välillä vessapaperia ohi pöntön ja joudun keräämään niitä vessanpöntön ja lavuaarikaapin välistä. Joskus on se kaappikin kakassa.
Onneksi olkoon!
Miten niin sinun pitää niitä kerätä?
Eli teillä ei ole mitään halua tarkastella asiaa parisuhdenäkökulmasta, vaan haluatte kiusata minua aistiyliherkkyydestäni. Mielenkiintoista. Mitä iloa saatte tästä? Luultavasti ette mitään, sillä se ei vaikuta minuun. Mutta teihin se vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pudottaa välillä vessapaperia ohi pöntön ja joudun keräämään niitä vessanpöntön ja lavuaarikaapin välistä. Joskus on se kaappikin kakassa.
Onneksi olen sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et kestä roskapussin hajua niin tuskin kestät myöskään vauvan paskanhajua. Normaali aikuinen kestää.
Mitä sitten? Mitä vauvanpaskanhajulla on tämän kanssa? Ja mitä jos en ole normaali? Mitä jos minulla on aistiyliherkkyys, joka ei lähde sillä että altistun hajuille? Siitä tulee vaan paha olo. Mitä ehdotat? Sitäkö että kanna paha olosi äläkä valita? Miksi, jos se on mahdollista estää viemällä roskapussi suoraan ulos.
Taidat olla muutenkin aika herkkä? Jos ongelma eli hajuyliherkkyys on sinulla, etkö voi itse vaikka kerran päivässä käydä viemässä pussin keittiöstä ulkoroskikseen? Sillä selvä. Pussi ei täyty, sinä et haista ja riitaa ei tule.
En halua viedä puolityhjää pussia, muovia kuluu turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie itse jos asia häiritsee sinua. Kyllä meidänkin perheessä pussi jätetään joskus eteiseen ja otetaan mukaan, kun pihalle seuraavaksi mennään. Ihan normaalua. Jos ongelma on sinulla, voinet itse hoitaa pussin viennin.
Onko parisuhteessa siis normaalia, etteivät osapuolet kunnioita toistensa toiveita? En kysynyt onko pussin jättäminen eteiseen normaalia vaan sitä, onko tällainen toisen toiveiden päältä kävely normaalia?
Haiseeko ne roskat jotenkin vähemmän siellä keittiössä ja enemmän eteisessä?
Kyllä. Haju pysyy roskiskaapissa siihen asti että pussi otetaan ulos. Kun pussi on eteisessä, haju täyttää koko tilan ja jää sinne.
Hyvä. Vie
Ei ole. Haju jää leijumaan eteiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun vuoden menkkarätit?
Kuten sanoin: minulla on hajuyliherkkyys. Se tarkoittaa, että haistan asioita voimakkaammin kuin tavallinen ihminen.
Eli meemisairaus.
Toimiiko kädet ja jalat?
Siinä sulle vastaus. Vie ne roskat ihan itse vaikka kolmesti päivässä
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä ei ole mitään halua tarkastella asiaa parisuhdenäkökulmasta, vaan haluatte kiusata minua aistiyliherkkyydestäni. Mielenkiintoista. Mitä iloa saatte tästä? Luultavasti ette mitään, sillä se ei vaikuta minuun. Mutta teihin se vaikuttaa.
Nimenomaan parisuhdenäkökulmastahan sitä tässä keskustelussa tarkastellaan. Sinä vain et pidä saamistasi vastauksista. Eikö sinun kannattaisi ottaa hoitaaksesi tuo roskien vienti, niin palaa rauha taloon. Ethän voi vastuuttaa puolisoasi omasta yliherkkyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmetyttää onko mies ollut niin epätoivoinen että on pitänyt tyytyä sinuun. Miksei hän elä iloisen naisen kanssa joka ei kitise pikkuasioista.
Yliherkkyys on ok, mutta uhriutuminen ja marttyyrius ei, istukaa alas ja keksitte asialle jonkinlaisen ratkaisukeskeisen järjestelyn yhdessä, ei siis niin että sinä määräät ja suutut sekä märiset, kun asiat eivät mene määräämälläsi tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Pisti kaksi kommenttia. Toisessa sanoin että mies vanhasta tottumuksesta jättää pussin eikä kiusaksesi ja toisessa ehdotin että sovitte että hoidat aina roskisten tyhjennyksen. Mikä on kiusaamista? Pohdin asiaa eri näkökulmista. Lisään vielä että miehesi ehkä suuttuu että valitat asiasta niinkuin hän kiusaisi sia tahallaan. "Pienestä asiasta"