Miehen omituinen käytös pienessä asiassa. Mitä v***a oikeasti?
Minulla on hajuyliherkkyys. Olen pari kertaa riidellyt miehen kanssa sellaisesta asiasta, että roskapussia ei saa jättää eteiseen haisemaan, vaan se on nostettava heti pihalle. Tämä ei ole mielestäni iso asia. En edes tiedä miksi tästä on pitänyt riidellä. Miksi miehelle ei riitä, että huomautan asiasta? Miksi hän ei voi kunnioittaa asiassa minun toivettani?
Tänään taas roskapussin jättäminen toistui. Kysyin, miksi hän toistaa tätä. Saan todella pahan olon ko. hajusta. Hän alkoi syyttää että minä käytän tässä valtaa ja yritän hallita ja lähti. Ei vastaa edes viesteihin. Tällainen käytös on hänelle tyypillistä riidan aikana.
Muissa asioissa hän yleensä kunnioittaa minua.
Mitä minä en tässä hahmota?
Minulla on traumataustaa joten en aina huomaa väärinkohtelua.
Mikä on normaalia?
Kommentit (172)
Olen syntyjään nigerialaisen naisen kanssa naimisissa. Voin 99% varmuudella sanoa että jos käyttäytyisin noin häntä kohtaan niin tämä avioliitto olisi loppunut heti alkuunsa, joka on tietysti ihan ymmärrettävää, miksi teeskennellä parisuhdetta jos toista ei arvosta. Tuollainen käytös on omiaan melko nopeasti syömään luottamuksenkin, kun homma hoidetaan vain puoliksi ja sitten kiukutellaan kuin pikkulapsi kun kerrotaan että kuinka se ihan aikuisten oikeasti olisi pitänyt hoitaa. Nainen luultavasti on luullut menneensä naimisiin miehen eikä mieslapsen kanssa. No, sitten kun luottamus on mennyt niin jäljelle jää vain niiden eropaprujen täyttely.
Sinänsä tietysti ihan hyvä tilanne, jos elämän suurin ongelma on roskapussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko liikuntavammainen vai miksi nillität asiasta jonka voit hoitaa itsekin?
Mies ottaa roskapussin ja vie sen eteiseen asti. Mutta ei ulos. Pitäisikö juosta repimään pussi hänen kädestään?
Itsekin teen usein niin, että kun huomaan roskapussin täyttyneen, kannan sen eteiseen odottamaan seuraavaa hetkeä, jolloin lähden ulos ja voin viedä roskat samalla mennessäni. Aivan normaalia toimintaa miehen osalta.
Kuulostaa kyllä siltä, että tarkoitat sinun kunnioitramisella sitä, että pitää tottakai sinua ja tehdä niin kuin sinä haluat.
Jos se roskis häiritsee sinua niin nosta se ulos tai vie vaikka roskikseen.
Miten sinä muutet kunnioitat miestä ja hänen toiveitaan? Varsinkin, jos be ovat ristiriidassa sinun halujesi kanssa.
Kuulostaa vahvasti siltä, ettet oikein osaa elää parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän ap, että aistiyliherkkyys on aspergerin tai autismin oireita
Tiedän - mitä sitten?
Että taidat olla kirjolaisia
Mitä sitten? Miten tämä kuuluu asiaan? Ai siten että minussa on se ns. vika.
Juu, myönsin jo. Vikani ja vajavaisuuteni on aistiyliherkkyys. Miehen vika on se, että hän ei ota tätä huomioon.
Kyllä sulla on nyt ihan muut herkkyydet ongelmana. Esimerkiksi herkkyys tehdä elämää suurempi ongelma roskapussista jonka voit nostaa ihan itse pihalle. Niinkuin jossakin kommentissa todettiin, tämä roskis ei ole se perimmäinen syy vaan ihan joku muu. Arvelen vahvasti että haluat valtavasti huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntyjään nigerialaisen naisen kanssa naimisissa. Voin 99% varmuudella sanoa että jos käyttäytyisin noin häntä kohtaan niin tämä avioliitto olisi loppunut heti alkuunsa, joka on tietysti ihan ymmärrettävää, miksi teeskennellä parisuhdetta jos toista ei arvosta. Tuollainen käytös on omiaan melko nopeasti syömään luottamuksenkin, kun homma hoidetaan vain puoliksi ja sitten kiukutellaan kuin pikkulapsi kun kerrotaan että kuinka se ihan aikuisten oikeasti olisi pitänyt hoitaa. Nainen luultavasti on luullut menneensä naimisiin miehen eikä mieslapsen kanssa. No, sitten kun luottamus on mennyt niin jäljelle jää vain niiden eropaprujen täyttely.
Onko nigerialaisessa kulttuurissa roskat jotenkin erityisen pahoja? Vai miten tuo nigerialaisuus liittyy asiaan?
Kun mietin omia vanhempiakin polvia, niin ei niiden roskapussien kanssa kukaan ole ollut hysteerinen. Ei tehdä kärpäsistä härkäsiä.
Etkö itse kykene laittamaan sitä roskapussia ulos tai miksi se ylipäätään jää viemättä roskikseen saman tien, siitä kun ei varmasti ole mitään iloa onko se eteisessä vai keittiössä.
Miksi täällä takerrutaan ihan ihme asioihin? Tyypillistä palstaa, AP:sta leivottiin joku nillittävä paskiainen. Miksi ukko ei vaan vie sitä pussia kun on hyvät perustelut annettu sille, miksi pussin jättäminen eteiseen on huono juttu.
Siis onko pakko ylipäätään olla typerissä liitoissa🙄
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä takerrutaan ihan ihme asioihin? Tyypillistä palstaa, AP:sta leivottiin joku nillittävä paskiainen. Miksi ukko ei vaan vie sitä pussia kun on hyvät perustelut annettu sille, miksi pussin jättäminen eteiseen on huono juttu.
Mikä se ihme asia on johon takerrutaan? Eiköhän se ole ap itse joka takertuu ihme asiaan, kun yksinkertaista olisi aapeen itse nostaa se pussi pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Aphan kertoo sen aloituksessa. Mies kokee, että ap käyttää valtaa ja yrittää hallita. Ymmärrän kyllä sitä.
Ap kysyy aloituksessa, mikä on normaalia ja pohtii, mitä hän ei hahmota. Joitain epäasiallisia vastauksia kyllä saanut, mutta paljon myös asiallisia, joita ei ota kuuleviin korviinsa. Ainakin minusta miehen toiminta on normaalia, mutta se ei käy ap:lle vastaukseksi.
En ymmärrä miksi sitä roskapussia ei voi viedä heti ulos roska-astiaan. Meillä on tapana viedä se heti astiaan asti kun se otetaan pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nigerialaisessa kulttuurissa roskat jotenkin erityisen pahoja? Vai miten tuo nigerialaisuus liittyy asiaan?
Kun mietin omia vanhempiakin polvia, niin ei niiden roskapussien kanssa kukaan ole ollut hysteerinen. Ei tehdä k
Erilainen kulttuuri ja kotikasvatus. Jättteet muuttuvat epäilemättä nopeammin terveysriskiksi +30 asteessa kuin -30 asteessa. Pääasia kuitenkin oli että kulttuuri rakentuu ihmissuhteiden varaan perustavanlaatuisemmin kuin suomalainen kulttuuri. Tilannetta jossa vain asiat riitelevät on melkoisen vaikea kuvitella, eikä toisen huonoa käytöstä olla valmiita katsomaan läpi sormien oikein minkään vuoksi. Mitä parisuhteeseen ja muhin läheisiin tulee niin toisen arvostus on tärkeää niin että ongelmat sillä alueella aiheuttaa välittömiä johtopäätöksiä ja jopa radikaaleja toimenpiteitä. Ei jäädä hiljaa syrjätymään ja kaltoin kohdeltavaksi, vaan kissa nostetaan pöydälle heti kun siihen on sopiva tilaisuus. Ei sillä etteivätkö kaikki hommat naiseltakin hoituisi, miehellä on kuitenkin roolinsa täytettävänä ja vaimon hyvä ja huomaavainen kohtelu on siellä listan kärjessä.
Tuossa aloituksessa kuvatussa tilanteessa miehen suurin virhe on kyvyttömyys asettua yliherkkydestä kärsivän naisen asemaan, toiseksi suurin on olla uskomatta naisen sanaa siitä kuinka kielteisestä asiasta naisen kannalta on kysymys, kolmanneksi suurin virhe on käyttäytyä lapsellisen kärjekkäästi naista syyllistäen (joka on muuten yksi narsisimin piire) eikä tarjota luotettavaa tukea ja turvaa naiselle nopeasti ja vähäeleisen tehokkaasti täyttämällä vaimon pyynnön, näin näyttäytyen heikkona ja tuulen vietävänä tyhjäntoimittajana eikä lainkaan sellaisena miehenä jonka varaan nainen voisi tuntea luottavansa tulevaisuutensa, hyvinvointinsa ja jälkikasvunsa.
Maailma ei kaadu yhteen roskapussiin, mutta entä sataan, tuhanteen...? Mitä muuta tältä tyypiltä voi odottaa? Missä tilanteissa?
Tarpeeksi kun fundeeraa ja simuloi tulevaisuutta niin ne eropaprut alkavat tosiaan näyttämään helpolta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et kestä roskapussin hajua niin tuskin kestät myöskään vauvan paskanhajua. Normaali aikuinen kestää.
No HYI HELVETTI! Sairasta rassata vauvan peräaukko puhtaaksi sormella!
AP
Kiinni jäit!
Olet trolli ja keskenkasvuinen kakara
Upea suhde! Hienosti valittu! Pitäkää tuo!
Nalkutatkohan ja valitatkohan kuinka paljon muutenkin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä on siellä roskiksessa, jos se niin saatanasti käryää?
Sun vuoden menkkarätit?
Kuten sanoin: minulla on hajuyliherkkyys. Se tarkoittaa, että haistan asioita voimakkaammin kuin tavallinen ihminen.
Mulla on myös hajuyliherkkyys, mutta pidän itseäni aivan tavallisena ihmisenä. Roskat voin viedä itsekin ihan roskakatokseen, enkä delegoi tehtävää pelkästään miehelle. Hänkin osaa viedä roskapussit perille saakka, ilman että siitä tehdään sen suurempaa numeroa. Epäilen, että suurin ongelma on sun korvien välissä, eikä se ytimeltään ole mikään haju.
No vedäpä se roskapussi päähäsi ja ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ehtii joskus viedä sen ennen minua. Miksi minun pitäisi kilpailla kuka sen vie? Miksi hän ei vaan voi nostaa pussia oven ulkopuolelle?
Oven ulkopuolelle rottien ja lintujen tongittavaksi? Ei hyvä idea. Joko jåtetään eteiseen tai viedään ulkoroskikseen. Ei oven ulkopuolelle.
Tämä. Ei ihme että monissa paikoissa on rottaongelma kun uusavuttomat ovat palanneet keskiaikaiseen hygieniakäsitykseen että roskat vain heitetään pihalle.
Voi hyvänen aika, nosta sinä se pussi sitten sinne ulos. Ymmärrän että parisuhteessa tulee kränää eikä toinen aina tajua toistaan, mutta että roskapussista pitää aloittaa vääntö...