Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen omituinen käytös pienessä asiassa. Mitä v***a oikeasti?

Vierailija
15.03.2025 |

Minulla on hajuyliherkkyys. Olen pari kertaa riidellyt miehen kanssa sellaisesta asiasta, että roskapussia ei saa jättää eteiseen haisemaan, vaan se on nostettava heti pihalle. Tämä ei ole mielestäni iso asia. En edes tiedä miksi tästä on pitänyt riidellä. Miksi miehelle ei riitä, että huomautan asiasta? Miksi hän ei voi kunnioittaa asiassa minun toivettani?  

Tänään taas roskapussin jättäminen toistui. Kysyin, miksi hän toistaa tätä. Saan todella pahan olon ko. hajusta. Hän alkoi syyttää että minä käytän tässä valtaa ja yritän hallita ja lähti. Ei vastaa edes viesteihin. Tällainen käytös on hänelle tyypillistä riidan aikana. 

Muissa asioissa hän yleensä kunnioittaa minua. 

Mitä minä en tässä hahmota? 

Minulla on traumataustaa joten en aina huomaa väärinkohtelua.  

Mikä on normaalia? 

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on hajuyliherkkyys. Saan myös pahan migreenin tietyistä hajuista vaikken haluaisi. 

Ei ole minulta mitään vittuilua tai kontrollointia jos toivon että läheiset ihmiset tämän huomioisivat.

En myöskään pysty katsomaan kauhuelokuvia. Joten minusta ei leffaseuraa kyseisiin leffoihin saa. 

Kunnioitusta ihmiset hyvät!

Saatko sä kuitenkin roskapussit vietyä? 

Kyllä mutta minua ei tämä kyseinen haju häiritse siinä määrin. Ap kärsii. Ymmärrän täysin että puolison ajattelemattomuus kummastuttaa häntä. 

Puoliso voisi kiikuttaa sen haisevan pussin suoraan pihalle eikä jättää vaimonsa kiusaksi eteiseen. Olisi sitten koskematta koko pussiin jos ei sitä ulos asti saa. Ja ottaisi huomioon muutkin!

Suoraan pihalle niin että harakat ja oravat levittää kaiken??

Lopettakaa jo miesvastainen trollaus.

Vierailija
162/172 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliarmeija on nyt vauhkona. Mikä heitä triggeröi? Kaikesta päätellen se, että mustavalkoinen ajattelu (vain kaksi ratkaisua joka ongelmaan) ei olekaan se normaali ajattelutapa valtaväestön keskuudessa. Valtaväestö osaa ajatella joustavasti ja etsiä muitakin ratkaisuja. 

Tässä vielä meidän ulkoroskis. IKEA KNODD, kannellinen tynnyri, 40 litraa, väri harmaa. Kestää hyvin ulkokäytössä, koska materiaali on metallia. Itse päätin pitää roskiksen terassilla sateensuojassa, niin että se ei ruostu. Ylläpito on helppoa. Pari kertaa vuodessa viedään roskis takapihalle ja pestään vedellä ja tiskiaineella (Fairy). Pyyhitään kuivaksi. Sitten se nostetaan takaisin terassille. 

Viimeksi kuluneiden 10 vuoden aikana ei ole yksikään lintu tai rotta päässyt roskikseen. Naapurit eivät nalkuta, koska roskis näyttää säilytyslaatikolta. Naapurilla on samanlainen, mutta hän säilyttää siinä puutarhatyökaluja ja lasten leluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on traumataustaa joten en aina huomaa väärinkohtelua."

Et ole ainoa traumataustainen joka ei huomaa kohtelevansa muita väärin.

Vierailija
164/172 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä sanottava, että en usko tippaakaan tuohon että roskien haju saisi sinut huono vointiseksi. Hyvin harvoin roskat haisevat oikeastaan miltään ellei siellä ole jotain todella nopeasti pilaantuvaa (kuten vaikka kala) ja viedä todella harvoin. Eipä ne mistään eteisestä ympäri kämppää lemua. Tätä mieltä puolisosikin luultavasti oikeasti on.

Ja ei, kyse ei ole siitä että en itse sitä muka tajuaisi, koska en ole hajuherkkä. Minulla on myös hajuaisti. 

Vierailija
165/172 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle erityisesti nigerialaisnaisen mies, ymmärsit kokonaiskuvan. Sinunlaisiakin miehiä siis kulkee maailmassa. Sellaista kohti! :) 

Pohjat veti viimeinen kommentoija. Jos minulle tulee roskien hajusta paha olo, ei ole olennaista onko paha olo kuviteltu vai ei - se on silti todellinen. Mikä sinä olet kyseenalaistamaan toisen ihmisen oireet oman uskosi kautta? Mikä sinut saa kuvittelemaan, että tietäisit paremmin hänen kokemuksensa? Mikä sinut saa asettumaan tällaiseen valheelliseen ylempiarvoiseen positioon?

Putoa.

Ja sinä putoat. 

Vierailija
166/172 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun pointti on? Tehdä hajuherkät naurettaviksi?

Miksi?

Vierailija
167/172 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No minäpä kerron. Maailmassa elää kahdenlaisia ihmisiä. Sielullisia ja sieluttomia. Sieluttomia ovat ne, jotka jyräävät toisen ihmisen kokemuksen omalla "normaalilla" järjestyksellään ja haluttomuudellaan asettua toisen olennon asemaan. Ne yleensä saavat vieläpä tyydytyksen kiusaamisesta ja tämä antaa niille energiaa. Tässä ketjussa sieluttomat ovat hyvin tunnistettavissa. Kyseenalaistetaan toisen ihmisen kokemus, mielenterveys, järki, aistit jne. ja jyrätään päälle.

Sielulliset kirjoittajat ovat ihmisiä, jotka osaavat asettua toisen asemaan. 

Ratkaisukeskeiset viestit ovat neutraaleja, eivät suoranaista kiusaamista. 

Houkuttelin sieluttomat torakat kolostaan kääntääkseni kirouksen takaisin heidän päälleen. Miksi? Koska osaan tämän. Minulle riittää heidän kiusaamisensa, sääntönsä ja julmuutensa. 

Vierailija
168/172 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota, ns. hajuherkät reagoi hajusteisiin, ei luonnollisiin hajuihin. Jos biojätepussi haisisi niin pahalta, ettet pysty olemaan, se haisisi jo ennen kuin se viedään sinne eteiseen. Mikään tässä ei täsmää.

Ja huvittavinta tässä trollauksessa on tämä ap:n alter egon tarina ihanasta nigerialaisesta vaimosta, joka ainoastaan ymmärtää miten asia on.

🤣😂🤣😂

Vierailija
169/172 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota, ns. hajuherkät reagoi hajusteisiin, ei luonnollisiin hajuihin. Jos biojätepussi haisisi niin pahalta, ettet pysty olemaan, se haisisi jo ennen kuin se viedään sinne eteiseen. Mikään tässä ei täsmää.

Ja huvittavinta tässä trollauksessa on tämä ap:n alter egon tarina ihanasta nigerialaisesta vaimosta, joka ainoastaan ymmärtää miten asia on.

🤣😂🤣😂

You'll see, honey. You'll see. 

Vierailija
170/172 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdatte osia niin, että sinä viet roskat. Mies tekee jotain muuta. 

Vierailija
171/172 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko liikuntavammainen vai miksi nillität asiasta jonka voit hoitaa itsekin?

ei se sitä hajua poista. se vaihtaa ja vie joka ei saa enään mahtuun roskikseen tavaraa. ymmärrän kun ittelläkin on herkkänokka

Vierailija
172/172 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No minäpä kerron. Maailmassa elää kahdenlaisia ihmisiä. Sielullisia ja sieluttomia. Sieluttomia ovat ne, jotka jyräävät toisen ihmisen kokemuksen omalla "normaalilla" järjestyksellään ja haluttomuudellaan asettua toisen olennon asemaan. Ne yleensä saavat vieläpä tyydytyksen kiusaamisesta ja tämä antaa niille energiaa. Tässä ketjussa sieluttomat ovat hyvin tunnistettavissa. Kyseenalaistetaan toisen ihmisen kokemus, mielenterveys, järki, aistit jne. ja jyrätään päälle.

Sielulliset kirjoittajat ovat ihmisiä, jotka osaavat asettua toisen asemaan. 

Ratkaisukeskeiset viestit ovat neutraaleja, eivät suoranaista kiusaamista. 

Houkuttelin sieluttomat torakat kolostaan kääntääkseni kirouksen takaisin heidän päälleen. Miksi? Koska osaan tämän. Minulle riit

näääh se on vaan toisen huomioon ottamista. sattuu sitä kaikille ettei vaan muista ja vanhansielun on vaikee oppia uutta. mutta se haju on sielä eteisessä silti vaikkei se toinen sitä haistaskaan. ehkä vieraat haistaa että asutaan paskankeskellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi