Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sussexin herttuaparin elämä ja teot

Vierailija
15.03.2025 |

Grandiöösi otsikko huumorilla.

Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.

Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.

Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.

Kommentit (34973)

Vierailija
17141/34973 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17142/34973 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghan ei noudattanut hovin protokollaa ja se on minusta todella töykeää. Itsehän se hoviin itsensä lykkäsi, ei Elisabet ollut sitä sinne maanittelemassa. Olisi pitänyt noudattaa Elisabetin määräämää protokollaa sukkahousuista ja kynsilakan väristä ja hatuista työvierailuilla ja muista vastaavista. Ei se olisi ollut paljon vaadittu, mutta narsisti on narsisti. Näitä minäminä-ihmisiä, joita nykyisin on kaikki paikat pullollaan, sellainen on tämä Markle. 

Ja Katehan alkoi perässä pukeutua kuten Meghan. Onko hänkin narsisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17143/34973 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se herrajjesta hauskaa, kun sadan vuoden vanhat nimet ovat pienillä ihmisillä! Sinä olet todella tosikko, jos sinua ei moinen naurata. Ja Kaarlo ja Veikko ja Niilo ja Alina (äidinäitini, s. 1890) ja äidin paras ystävätär, Helmi, hän myös syntynyt 1925 ja kuoli paria kuukautta myöhemmin kuin äiti. Vanhojen ihmisten nimiä kaikki, suurin osa tuntemistani ovat jo kuolleita. Minä en näe niissä nimissä mitään lapsen ikäistä. Marja-Liisat ja Pirkot ja Markut ovat minua 10-15 vuotta vanhempia. 

Minun ikäisiäni ovat Minnat ja Ninat, Sarit ja Jarit, Tepot ja Timot, Juhat ja Petrit. Luokallani oli myös Jaana, Leena, Anne, Birgith ja Margit, Reetta ja Riitta. Erja oli kaverini Eijan sisko, meitä pari vuotta nuorempi, eli 60-luvun lopulla syntynyt. 

Eli tämä nimistä. Toivottavasti selvensi. 

Vierailija
17144/34973 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se herrajjesta hauskaa, kun sadan vuoden vanhat nimet ovat pienillä ihmisillä! Sinä olet todella tosikko, jos sinua ei moinen naurata. Ja Kaarlo ja Veikko ja Niilo ja Alina (äidinäitini, s. 1890) ja äidin paras ystävätär, Helmi, hän myös syntynyt 1925 ja kuoli paria kuukautta myöhemmin kuin äiti. Vanhojen ihmisten nimiä kaikki, suurin osa tuntemistani ovat jo kuolleita. Minä en näe niissä nimissä mitään lapsen ikäistä. Marja-Liisat ja Pirkot ja Markut ovat minua 10-15 vuotta vanhempia. 

Minun ikäisiäni ovat Minnat ja Ninat, Sarit ja Jarit, Tepot ja Timot, Juhat ja Petrit. Luokallani oli myös Jaana, Leena, Anne, Birgith ja Margit, Reetta ja Riitta. Erja oli kaverini Eijan sisko, meitä pari vuotta nuorempi, eli 60-luvun lopulla syntynyt. 

No myönnetään, vähän ehkä nauratti nimi George vauvalla. Tuli mieleen semmoinen George W. Bushin näköinen vauva.

Vierailija
17145/34973 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17146/34973 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma porhaltaa ketjulaisten ohitse.

Vierailija
17147/34973 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No myönnetään, vähän ehkä nauratti

Ei tullut mieleen George VI? Se minulle tuli mieleen pikku-Georgesta. 

Vierailija
17148/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi tuota Attenborough-AI-ääntä tuossa turhassa videossa. On muuten pyydetty aikaisemmin, että noita täysin valheellisia juttuja ei tuotaisi tänne. Ne löytyy YouTubesta, jos joku niillä haluaa mieltänsä tyhjentää.

Attenborough itse ei pidä siitä, että hänen äänensä on tuolla tavalla plagioitu ja laitettu tällaiseen tarkoitukseen.

Vai onko tuo parodia tyyliin South Park? Eihän tuota tosissaan ole tehty?

Vierailija
17149/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin Georgekin, kuin joku kotimainen ihanuus Eemi, tai Bunkerin Archie. On kuitenkin tuleva kuningas. Suvustahan tuo nimi on. 

Vierailija
17150/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoija puolusti Meghanin showta sanomalla, että eihän se olekaan mikään ruokaohjelma, kun joku toinen kirjoitti, ettei siinä edes kokata. "It's not a cooking show, it's lifestyle."

Mutta siis haloo: mikä lifestyle se on, että puuhastelee designer-vaatteissa ja kymmenien tuhansien puntien koruissa toisen ihmisen keittiössä ja puutarhassa ihmisten kanssa, jotka eivät edes ole hänen oikeita ystäviään? Leikkaa leipomon leipää, kauhoo valmiista jäätelöpakkauksesta hampaat irvessä jäätelöpalloja, sirottelee kuivakukkamurusia donitsien päälle (joita ei ole itse leiponut) jne

Lainattu ja feikattu lifestyle.

Ihan eri juttu, jos oikeasti omassa kodissaan tekisi jotain KATSOJAA inspiroivaa.

Meghan ei ole vieläkään tajunnut erästä tärkeää toimivan bisneksen periaatetta: miten tämä, mitä teen, palvelee ja innostaa muita, mitä annettavaa minulla on?

Meghanin kaikki tekeminen on itsekeskeistä ja -lähtöistä. 

Emma Greden haastattelemana tämä tuli selvästi ilmi.

Vierailija
17151/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoija puolusti Meghanin showta sanomalla, että eihän se olekaan mikään ruokaohjelma, kun joku toinen kirjoitti, ettei siinä edes kokata. "It's not a cooking show, it's lifestyle."

Mutta siis haloo: mikä lifestyle se on, että puuhastelee designer-vaatteissa ja kymmenien tuhansien puntien koruissa toisen ihmisen keittiössä ja puutarhassa ihmisten kanssa, jotka eivät edes ole hänen oikeita ystäviään? Leikkaa leipomon leipää, kauhoo valmiista jäätelöpakkauksesta hampaat irvessä jäätelöpalloja, sirottelee kuivakukkamurusia donitsien päälle (joita ei ole itse leiponut) jne

Ihan eri juttu, jos oikeasti omassa kodissaan tekisi jotain KATSOJAA inspiroivaa.

Meghan ei ole vieläkään tajunnut erästä tärkeää toimivan bisneksen periaatetta: miten tämä, mitä teen, palvelee ja innostaa muita, mitä annettavaa minulla on?

Meghanin kaikki tekeminen on itsekeskeistä ja -läh

No tämäpä tässä. Kun ihminen elää pelkästään itseään varten ja kaikki tähtää siihen omaan hyvään. Kaikki on minä, minun, minulle...me, my and my husband, ettekö kysy miten MINÄ voin?

Täyttä lavastusta koko sen elämä.

Prinssi piti saada, ja siitäkin valehteli, ettei muka tiennyt koko Harrysta mitään, mitä nyt oikein hyvin tiesi Katen, ihaili Dianaa ja kuvasi Buckinghamin palatsia :D Kaikki muu ok, mutta se suvun "kuuluisin" jäsen (lööpit ympäri maailmaa), raikuli Harry, oli jostain kumman syystä tuiki tuntemattomaksi jäänyt, mitä nyt tulevan kuninkaan poika, eihän se sen kummempi.

Pitkä lista matkittuja asioita, ei tarvitse enää edes luetella. Jatkaa samoilla linjoilla, mitä nyt laihtuu ja nenäänsä muokkaa aina välillä. Feikkiä, lainattua, muovia, teeskenneltyä, jopa täysin puhtaat porkkanat multaisesta maasta.

Ei voi kuin onnitella hovia, että pääsivät tuosta hyvän sään aikana eroon, toivottavasti lopullisesti. Kyllä ne Britanniaan kiitävät oitis, kun Charlesista aika jättää, ja Williamilla on vielä hyvin ikävät tehtävät edessään. Onnekseen he tietävät toki mitä on tulossa.

Tuo suuruudenhullu sauhuaja riekkuu vielä vuosia, ei se usko, ettei sinne huipulle vaan koskaan tule pääsemään, paitsi koomisena hauskuuttajana, ja onhan tuo jo aika säälittävää seurattavaa. Nämä ihailijat minua hämmästyttävät, sokeudessaan käsittämättömät. Voidaan odottaa vaikka mitä ideaa vielä, ei ne siltä lopu, eikä tietty matkittavat. Missä se leffa viipyy?

Vierailija
17152/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on liikuttavaa, miten iso juttu näille postmenopausaalisille mummoille on, että joku tykkää syödä vegaanista ruokaa. Voisiko joku tulla vielä kolostaan kertomaan että se on eri asia kuin vegetarismi.

Mikäs naissheimaaja sieltä ilmoittautui? Tiesit kai, että postmenopausaalisuus on täysin normaali vaihe naisen elämässä? Kuten eräänlainen "mummouskin". Onko tapanasi myös homotella ihmisiä haukkumamielessä? Luulenpa, ettei löydy montaakaan "postmenopausaalista mummoa", joista huokuu yhtä elähtänyt viba kuin sinusta.

T. Kolmekymppinen

No aina kun nuoria tai kauniita naisia haukutaan niin aina löytyy haukkujan nimenä joku Erja, Pirkko, Marja-Liisa tms

No, selitä minulle, miksi alle kouluikäisissä tytöntylleröissä on

Mitä sulle nyt pitäisi selittää? Kertut ja Martat on nimiä 1930-50 luvulta ja 2000-luvulta. 

Vierailija
17153/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No myönnetään, vähän ehkä nauratti

Tämä oli hirvein nimi jonka voi antaa lapselle. Miksei Edward, James tai Arthur? 

Vierailija
17154/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Molemmat ovat valehtelijoita. Meghanilla ei ole miellyttävää persoona koska kaikki kietoutuu aina häneen itseensä. Me, I and myself. Harry on taas katkera ja kateellinen koska äiti isoveli sai enemmän ruokaa. Ne kaksi sopivat toisilleen täydellisesti ja pysykööt yhdessä ikuisesti etteivät pilaa muiden elämää.

Vierailija
17155/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsi tuota Attenborough-AI-ääntä tuossa turhassa videossa. On muuten pyydetty aikaisemmin, että noita täysin valheellisia juttuja ei tuotaisi tänne. Ne löytyy YouTubesta, jos joku niillä haluaa mieltänsä tyhjentää.

Attenborough itse ei pidä siitä, että hänen äänensä on tuolla tavalla plagioitu ja laitettu tällaiseen tarkoitukseen.

En ymmärrä miten joku edes jaksaa katsoa AI sontaa?

Vierailija
17156/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kehuvat Marklen maasta taivaaseen, siksi. Niiden tekijät ovat niitä sugareita, jotka ovat Marklen palkkalistoilla. En sano enää Sussexien,  koska on hyvin selvää, että Markle ja Harry elävät jo täysin erillistä elämää. Näyttäytyvät yhdessä kameroille, mutta menevät eri osoitteisiin nukkumaan. 

Vierailija
17157/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanoit. Tuon kiteytyksen jälkeen kysynkin meghanisteilta millä tavoin Meghanin oli tarkoitus hovia uudistaa, mikä oli se raikas tuulahdus jonka hän toi mukanaan? Hän olisi vaihtanut ikiaikaiset ja toimivat perinteet ja kulttuurin - niin mihin? Mitä hänellä/hänessä olisi ollut annettavaa?

Vierailija
17158/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukausalainen jaksaa ja on niin innoissaan.

Vierailija
17159/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttisuomalaiselle George voi olla hirvein nimi minkä tietää jos yhdistää sen Yrjöön. Mutta fiksulle Yrjökin on vain perinteinen vanha miehennimi, ei mikään oksennus. Britanniassa taas, voitko kuvitella, nimellä tuskin on minkäänlaista yhtymäkohtaa oksennukseen. Siellä se on vanha, kunniakas yläluokan nimi.

Vierailija
17160/34973 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junttisuomalaiselle George voi olla hirvein nimi minkä tietää jos yhdistää sen Yrjöön. Mutta fiksulle Yrjökin on vain perinteinen vanha miehennimi, ei mikään oksennus. Britanniassa taas, voitko kuvitella, nimellä tuskin on minkäänlaista yhtymäkohtaa oksennukseen. Siellä se on vanha, kunniakas yläluokan nimi.

Tämähän se, ettei tunnuta millään ymmärtävän niiden satojen vuosien kulttuuria ja noita kuninkaallisia juttuja, mihin kuuluvat kullatut kärryt hevosineen, kruunajaiset, rituaalit, tiukat säännöt ja etenkin kaikki perinteet. Ja vuosisatojen mukana kulkeneet arvokkaat nimet, nimenomaan yläluokkaisille kuninkaallisille, ei huonomaineisen lähiön sossun tuilla elävien kersoille...(Silti Edward, Andrew, Charles, George ovat siellä myös tavisten nimiä, nuorempi polvi tosin saattaa jo olla Archie, Jamie jne)

Nämä ovat näitä Meghanin kannattajia, joiden mielestä kaikki pitäisi muuttaa ja arkipäiväistää nykyaikaan, "tuulettaa". Ja nykyään tietenkin lopettaa koko monarkia, koska Meghanista ei tullut kuningatarta, eikä Harrysta ikinä kuningasta. Sen sijaan jäänteenä hokevat vielä kuinka Harry olisi parempi kuningas (huom: William kuninkaana on pelkkä kansanelätti, mutta Harry komea helikopterilentäjä, ja nimenomaan runsashiuksinen komistus, Good King Harry, aatelinen, mutta Catherine on tavis, Megsu jostain syystä ei??).

Ketju on lukittu.