Sussexin herttuaparin elämä ja teot
Grandiöösi otsikko huumorilla.
Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.
Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.
Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.
Kommentit (24878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut asiat ovat joko-tai, ei mitään siltä väliltä. Veganismiin kuuluu kaikesta eläinperäisestä kieltäytyminen, on se sitten ruokaa tai laukkuja ym.
Miksi tämä on niin vaikea asia joillekin myöntää/hyväksyä?
Lähinnä kysymys kuuluu, että miksi lihaa syöville ihmisille on niin tarkkaa, että vegaani on vegaani seitsemänä eikä kuutena päivänä viikossa. Mistä kumpuaa tämä ehdottomuus, joka kohdistuu toisiin ihmisiin eikä itseen? Vähän sama ilmiö kuin että jos muslimi juo alkoholia, kristittynä itseään pitävä suomalainen on aivan raivona, mutta samaan aikaan surutta rikkoo puolia kymmenestä käskystä. Miksi ne toisten tekemiset vaativat niin kovaa vartiointia?
Mitä tarkoitat ehdottomuudella joka kohdistuu toisiin ihmisiin eikä itseen? Miten tähän ketjuun on ilmestynyt "osa-aikavegaaneja" joista en ennen ole kuullutkaan? Vegaanithan nimenomaan ovat ehdottomia ideologiansa suhteen. Sinun ajatusmaailmassa sekasyöjä voi syödä kuutena päivänä lihaa, seitsemäntenä ei ja nimittää itseään myös osa-aikavegaaniksi. Enpä ole tavannut kristittyjä joita kiinnostaisi tai hetkauttaisi muslimien alkoholinkäyttö vaikka uskovia paljon tunnenkin. Ne muslimit jotka tunnen eivät taas hyväksy islaminuskoisten alkoholinkäyttöä, edes vähäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään osa-aikavegaania. Hän on silloin sekasyöjä jos useimmiten syö kasvisruokaa mutta välillä lihaa/kalaa/kananmunia/hunajaa/maitotuotteita.
Mä olen varmaankin sellainen juuri sellainen pahamaineinen. osa-aikavegetaristi, Syön lihaa pari kertaa kuussa. Kaikki ystäväni puhuvat minusta kasvissyöjänä. En jaksa oikaista, koska tällä tavalla saan sellaista ruokaa, mitä syön. Jos kertoisin olevani sekasyöjä, saisin todennäköisesti lihaa joka helkutin aterialla. Enkä minä halua sitä.
Vegaani ja vegetaristikin ovat kaksi eri asiaa. Mutta sekasyöjähän sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=580422860946403&id=1009
"Heh, feikkiusalainen on innokkaasti ojentamassa ja opettamassa silloin kun ketään ei kiinnosta. Nyt kun olisi oiva tilaisuus näyttää olevansa oikeassa niin eipä vain tule yhtä ainutta linkkiä tai lehden nimeä missä Sussexlasten kuvat, selkeät kasvosellaiset, ovat olleet"
Mites nyt suu pannaan? Lisääkin olisi mutta ei tipu!
Nätit päivävaattet on Lilillä ja tukkakin kammattu.
Feikkiusalaisen oma illanvietto on alkanut taas. Heittelee ilmaan mitä sattuu harhaiseen päähän juolahtamaan. Huomionhakuisuus huipussaan.
Annetaan vetää esitystään keskenään vaan, ei mitään syytä noteerata. Tämä on sille myrkkyä.
Vegetaristi=kasvissyöjä, on eri asia kuin täysin vegaani.
Ei sellaista ole olemassa, voit pitää vaikka lihattoman, kalattoman, tai minkä tahansa vegaanisen dieetin kerran kuussa, mutta et ole mikään vegaani.
Minä en osta enkä valmista lihaa. Ravintolassakin valitsen aina kasvisvaihtoehdon, samoin työpaikan lounasruokalassa. Kuitenkin jos joku tuttuni valmistaa liharuoan (esim. kyläpaikassa), niin syön tarjottua ruokaa, oli lihaa tai ei. Lienee selvää, etten ole vegaani. Niin ikään ei tulisi mieleenikään kutsua itseäni sen enempää "osa-aikavegaaniksi", vegetaristiksi kuin kasvissyöjäksikään. Jos jostain muotioikusta kokisin tarvetta "julistautua" joksikin muuksi kuin sekasyöjäksi, niin olisin vaikka kasvipainotteista ruokavaliota noudattava sekaani.
Eiköhän tuo tässä ketjussa nähty jankkaus "osa-aikavegaaniudesta" ole ihan vain jonkun fanin yritystä muuttaa musta ensin harmaaksi, ja siitä edelleen valkoiseksi. On nimittäin kieltämättä hieman noloa, että Meghan, joka hoviin tullessaan paistatteli median valokeilassa muun muassa "veganismillaan", yks-kaks kertoikin paahtaneensa kanaa iltana, jolloin Harry kosi.
Mikä siinä on, että kaikki Meghan Markleen, Sussexin herttuattareen, prinssi Harryn Monteciton herttuattareen liittyvät kirjoitukset aiheuttavat hirveitä riitoja keskustelupalstoilla. Tulkintani on, että tuo lyhyen tv-sarjauran tehnyt nainen huokuu niin negatiivista auraa ympärilleen, ettei häntä voida sietää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en osta enkä valmista lihaa. Ravintolassakin valitsen aina kasvisvaihtoehdon, samoin työpaikan lounasruokalassa. Kuitenkin jos joku tuttuni valmistaa liharuoan (esim. kyläpaikassa), niin syön tarjottua ruokaa, oli lihaa tai ei. Lienee selvää, etten ole vegaani. Niin ikään ei tulisi mieleenikään kutsua itseäni sen enempää "osa-aikavegaaniksi", vegetaristiksi kuin kasvissyöjäksikään. Jos jostain muotioikusta kokisin tarvetta "julistautua" joksikin muuksi kuin sekasyöjäksi, niin olisin vaikka kasvipainotteista ruokavaliota noudattava sekaani.
Eiköhän tuo tässä ketjussa nähty jankkaus "osa-aikavegaaniudesta" ole ihan vain jonkun fanin yritystä muuttaa musta ensin harmaaksi, ja siitä edelleen valkoiseksi. On nimittäin kieltämättä hieman noloa, että Meghan, joka hoviin tullessaan paistatteli median valokeilassa muun muassa "veganismillaan", yks-kaks kertoikin paahtaneensa kanaa iltana, jolloin Harry kosi.
Heh heh, juuri näin. Siellä ne Meghanin lihaisat makkarat tirisevät pekoniin käärittyinä takapihan grillissä tämän tästä.
Paikalliseen ravintolaan mennään Harrya taluttaen syömään (esittämään onnellista pariskuntaa) ja tilataan pitkän pohdinnan jälkeen joku kasvislounas, ja kysellään että eihän vaan missään ole mitään kananmunaa tai muuta sopimatonta, ja onhan tämä varmasti täyttä vegaaniruokaa. Illalla sitten kunnon naudanpihvit. Ehkä kuitenkin hippusellinen kuivakukkaa vegaaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut asiat ovat joko-tai, ei mitään siltä väliltä. Veganismiin kuuluu kaikesta eläinperäisestä kieltäytyminen, on se sitten ruokaa tai laukkuja ym.
Miksi tämä on niin vaikea asia joillekin myöntää/hyväksyä?
Lähinnä kysymys kuuluu, että miksi lihaa syöville ihmisille on niin tarkkaa, että vegaani on vegaani seitsemänä eikä kuutena päivänä viikossa. Mistä kumpuaa tämä ehdottomuus, joka kohdistuu toisiin ihmisiin eikä itseen? Vähän sama ilmiö kuin että jos muslimi juo alkoholia, kristittynä itseään pitävä suomalainen on aivan raivona, mutta samaan aikaan surutta rikkoo puolia kymmenestä käskystä. Miksi ne toisten tekemiset vaativat niin kovaa vartiointia?
Vegaanit ovat ehdottomia. He eivät syö lihaa lainkaan tai mitään muutakaan mikä millään lailla liittyy eläintuota
Miksi tämä sinua niin sieppaa? Oletko sinä sellainen aito vegaani? Tulee mieleen se ketjun hupaisa mutta rasistinen tyyppi, joka aika paasaa mitä mustat ajattelevat Meghanista, ihan kuin toisen värisillä ihmisillä olisi vain yhdet yhteiset aivot.
On myös turha alkaa (sussexmaiseen tyylin) nillittää, ettei Meghan koskaan sanonut olevansa vegaani, ja että koko juttu on vain median keksintöä. Ensinnäkin ihminen, joka alkaa oman häämenunsa maistajaisissa huutaa kuninkaalliselle pääkokille siksi, että jossain ruuassa "maistuu kananmuna", ei voi olla muuta kuin raivokas (ja äärimmäisen huonosti kasvatettu) vegaani. Jos tämän lisäksi tulevan kotikartanon seinät pitää maalata "vegaani"maalilla - ja vuotaa tällainen turha joskin muodikas pikkudetalji lehtiin - niin kyseessä lienee vegaani. Tai ainakin muodin vuoksi tällaista larppaava. Muistakaamme myös, miten Harryn tuli Meghanin komennon alkaessa luopua ketunmetsästyksestä. Vaikka tämän voisikin panna myös eläintensuojelun piikkiin, niin minusta kaikki yhdessä viittaa veganismiin, tai ainakin jonkinsortin vegaanilarppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään osa-aikavegaania. Hän on silloin sekasyöjä jos useimmiten syö kasvisruokaa mutta välillä lihaa/kalaa/kananmunia/hunajaa/maitotuotteita.
Mä olen varmaankin sellainen juuri sellainen pahamaineinen. osa-aikavegetaristi, Syön lihaa pari kertaa kuussa. Kaikki ystäväni puhuvat minusta kasvissyöjänä. En jaksa oikaista, koska tällä tavalla saan sellaista ruokaa, mitä syön. Jos kertoisin olevani sekasyöjä, saisin todennäköisesti lihaa joka helkutin aterialla. Enkä minä halua sitä.
Vegaani ja vegetaristikin ovat kaksi eri asiaa. Mutta sekasyöjähän sinä olet.
Kuten sanottu, ystäväni ja tuttavani kutsuvat minua kasvissyöjäksi, ja minusta se on oikein hyvä asia, koska siten päädymme esimerkiksi sellaisiin lounaspaikkohin, joista minä saan kasvisruokaa. Sinä saat kutsua minua ihan miksi haluat. Suukko.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että kaikki Meghan Markleen, Sussexin herttuattareen, prinssi Harryn Monteciton herttuattareen liittyvät kirjoitukset aiheuttavat hirveitä riitoja keskustelupalstoilla. Tulkintani on, että tuo lyhyen tv-sarjauran tehnyt nainen huokuu niin negatiivista auraa ympärilleen, ettei häntä voida sietää.
No kukapa voisi sietää epäaitoa ja teeskentelevää valehtelijaa? Edes mikään nöyrtyminen tai anteeksipyynnöt eivät enää vaikuttaisi mitenkään (feikkiä, feikkiä), pohjat on jo nähty, vai onkohan?
Mä epäilen, että vielä sieltä tulee, kirjaa tai jotain kostonhimoista ja muuta yhtä kuvottavaa. Ei tuollaiset älyä lopettaa ikinä.
Maailman huipulle halusi, ja kuusesta katajaan kapsahti. Kiukku vaan syvenee. Jossain vaiheessa, kun se kirstu tyhjenee, alkaa avioliiton alasajo. Ja siihen kaikkeen on tietenkin Harry syyllinen. Saattaa miespoloisella tulla vielä isiä ikävä.
Yhdysvalloissa vegaani voi tarkoittaa vegaaniruokavaliota noudattavaa ihmistä, joka käyttää silkki- ja nahkavaatteita. Suomessakin puhutaan täysvegaaneista ja vegaanisen ruokavalion noudattajista.
Itse tunnen vegaaneja, jotka ovat alkaneet flexata sosiaalisissa tilanteissa lasten saamisen myötä, esimerkiksi lasten kavereiden synttäreillä. Kyllä he minun silmissäni edelleen vegaaneja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Palataanpa lähtöruutuun. Meghan ei ole koskaan, ei koskaan, kertonut olevansa vegaani.
Vierailija kirjoitti:
On myös turha alkaa (sussexmaiseen tyylin) nillittää, ettei Meghan koskaan sanonut olevansa vegaani, ja että koko juttu on vain median keksintöä. Ensinnäkin ihminen, joka alkaa oman häämenunsa maistajaisissa huutaa kuninkaalliselle pääkokille siksi, että jossain ruuassa "maistuu kananmuna", ei voi olla muuta kuin raivokas (ja äärimmäisen huonosti kasvatettu) vegaani. Jos tämän lisäksi tulevan kotikartanon seinät pitää maalata "vegaani"maalilla - ja vuotaa tällainen turha joskin muodikas pikkudetalji lehtiin - niin kyseessä lienee vegaani. Tai ainakin muodin vuoksi tällaista larppaava. Muistakaamme myös, miten Harryn tuli Meghanin komennon alkaessa luopua ketunmetsästyksestä. Vaikka tämän voisikin panna myös eläintensuojelun piikkiin, niin minusta kaikki yhdessä viittaa veganismiin, tai ainakin jonkinsortin vegaanilarppiin.
Oletko jotenkin sekopää? Minä voisin erittäin hyvin kuvitella, että tilaisin omiin juhliini vegaanista kakkua. Minulla on vegaanisia ystäviä, enkä todellakaan pidä kananmunan mausta kakuissa. En siltikään ole vegaani, voitko kuvitella? Ja brittimallinen ketunmetsästys lienee kielletty jo kaikissa sivistysmaissa, joten sen vastustus ei ole veganismia sekään. 
Mä syön vegaaniruokaa monta kertaa viikossa, onko mun nyt pakko olla vegaani? Äsken joku raivosi, miten olen sekasyöjä.