Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sussexin herttuaparin elämä ja teot

Vierailija
15.03.2025 |

Grandiöösi otsikko huumorilla.

Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.

Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.

Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.

Kommentit (18252)

Vierailija
581/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartsan järjestö oli saanut USAID .tukea. No nyt se on lakkautettu ja korttitalo taisi hajota. Hartsahan sanoi jossain haastattelussa, että Markle opetti että hyväntekeväisyysjärjestö voi tehdä myös profittia. Eli kusettaa.

Vierailija
582/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Meghanin kauneus ole Catherinelta pois. Kyllä tähän maailmaan kauniita naisia mahtuu, joten mikset brittihoviinkin? Luulisi Catherinen tämän ymmärtävän. Sen sijaan se, mitä tähän maailmaan ja brittihoviin ei mahdu kuin yksi kerrallaan on Kansainyhteisön tulevan kuningatarpuolison pesti. Ja siinä on Meghanilla kateuden aihetta Catherinea koh ontaan, ei toisin päin. Joten miettiköön kukin nyt oikein tarkasti tykönään (vaikka minä toki hieman autoin), kuka oli kateellinen ja kenelle.

Catherinen työ on tylsää kaiken ikäiselle. Korvaus toki on hyvä mutta työ 1/5 ja vapaa hän ei ole. Vapaus on tärkeintä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Meghanin kauneus ole Catherinelta pois. Kyllä tähän maailmaan kauniita naisia mahtuu, joten mikset brittihoviinkin? Luulisi Catherinen tämän ymmärtävän. Sen sijaan se, mitä tähän maailmaan ja brittihoviin ei mahdu kuin yksi kerrallaan on Kansainyhteisön tulevan kuningatarpuolison pesti. Ja siinä on Meghanilla kateuden aihetta Catherinea koh ontaan, ei toisin päin. Joten miettiköön kukin nyt oikein tarkasti tykönään (vaikka minä toki hieman autoin), kuka oli kateellinen ja kenelle.

Catherinen työ on tylsää kaiken ikäiselle. Korvaus toki on hyvä mutta työ 1/5 ja vapaa hän ei ole. Vapaus on tärkeintä. 

Vapautta on monenlaista.

Vierailija
584/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapautta on monenlaista.

Vapautta johonkin ja vapautta jostakin? Vai mitä tarkoitat? 

T:FM (teoreettinen filosofia) 

Vierailija
585/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaa suomea. 

Ulkomaalaisen korvaan suomi kuulostaa kakaykäkäkä. Prrrr

Ei täällä ole ulkomaalaisia. 

Nuorena tyttönä minulla oli tapana sanoa, että amerikkalaiset puhuvat englantia kuuma peruna suussa, siltä se minun korviini kuulosti. 😁 Ja tanskalaiset puhuvat ruotsia samoin kuuma peruna suussa. Tosin nyt kuulen tanskan muistuttavan enemmän hollantia kuin ruotsia. 

Öö, tuota, itse pidän itseäni ainakin flaamilaisena. 

Vierailija
586/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tuli sönkötystä englanniksi. Sönköti-sönköti-sönköti. 

Ei se osaa suomea. 

Yhdestä sanonnasta menet sekaisin mutta red flag, merch, trad wife, case closed etc. eivät aiheuta ihottumaa?

Vierailija
587/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan ihan siitä, mitä itse kukin pitää kiinnostavana. Vaikka jonkun työ vaikuttaisi ties miten upealta, tylsältä, hyvin tai huonosti palkatulta ulkopuolisen silmään, voi se olla ihan muuta tekijälle itselleen. 

Ainakin minun silmääni Catherine vaikuttaa ihan aidosti ottautuvan muun muassa erilaisten järjestöjen edustajien tapaamisiin vaikuttaen iloiselta ja vilpittömältä, mutta en toki voi tietää, miten hän itse työnsä kokee.

Vierailija
588/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaa suomea. 

Nuorena tyttönä minulla oli tapana sanoa, että amerikkalaiset puhuvat englantia kuuma peruna suussa, siltä se minun korviini kuulosti. 😁 Ja tanskalaiset puhuvat ruotsia samoin kuuma peruna suussa. Tosin nyt kuulen tanskan muistuttavan enemmän hollantia kuin ruotsia. 

Mikähän minä sitten olen kun matkustan USAn passilla?

Vierailija
589/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaa suomea. 

Yhdestä sanonnasta menet sekaisin mutta red flag, merch, trad wife, case closed etc. eivät aiheuta ihottumaa?

Kyllä niitä sanontoja on kuultu jo aika monta. Eikä englannissa, kuten muissakaan kielissä, mitään vikaa ole. Sen sijaan jotkin vieraan kielen käyttöyhteydet voivat vaikuttaa hieman huvittavalta, ja omia kulmiani kohotuttaa mm. juurikin toistuva omien, muutoin täysin suomenkielisten, kommenttien "viimeistely" vieraskielisillä sutkautuksilla.

Tulee väistämättä pohtineeksi, että mikähän kyseisten lisäysten funktio on. En usko, että kukaan niin sanotusti "lämpimikseen" vaihtaa kieltä kesken kaiken, ellei sitten kyseessä ole esimerkiksi juurikin pyrkimys tuottaa mielikuvaa kieliä lämpimikseen (lue: sujuvasti, huvikseen, automaatiolla, jaadajaada) vaihtelevasta kielivirtuoosi maailmankansalaisesta. 

Vierailija
590/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaa suomea. 

Emme me sitä täällä kaiketi voi tietää? Veikkaan, että saat pitkälti itse määritellä sen, mikä olet. Vai mikä tuon kysymyksen pointti on? Onko pointtina vain tuoda esille uniikkiuttasi tällä palstalla? 

Jos kysymyksesi pointti on uniikkiutesi ihmettelyssä, niin voin vastata sinulle: Kyllä, olet hyvin uniikki. Jokainen ihminen itsessään toki on uniikki olento, mutta sinun lumihiutaleisuuttasi lisää se, että mikäli vertailemme tällä palstalla käyvien henkilöiden kansalaisuuksia, on todennäköisempää, että täällä kirjoittelevilla henkilöillä on pikemminkin Suomen kuin USA:n passi.

Lisäksi oletan, että olet poikkeusyksilö myös sikäli, että sinulla lienee sekä Suomen että USA:n passi. Olenko oikeassa?

Olet siis todella, todella uniikki. Nyt voit onnitella itseäsi. 

Vierailija
591/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan keskustelun aiheesta, kts aloitus.

*

Meghan on päässyt suuren yleisön ja median julkisuuteen nimenomaan Prinssi Harryn kautta. Ilman Harrya hänestä ei tehtäisi lehtiin kansikuvia ja haastatteluja, hän ei saisi miljoonasopimuksia Netflixillä yms 

Silti hän esiintyy kuin olisi tässä nykyisessä asemassa omasta ansiostaan. Hän änkee Harryn eteen, simputtaa henkilökuntaa joka paikassa, missä toimii, puhuu itsestään, vaikka hänellä ei ole mitään erityisiä saavutuksia eikä mielenkiintoista kerrottavaa. 

Hän on saavuttanut etuoikeutetun aseman ja yltäkylläisen elämän vain Harryn aseman kautta. Hän ei tunnu sitä itse käsittävän.

Vierailija
592/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapautta on monenlaista.

Vapautta johonkin ja vapautta jostakin? Vai mitä tarkoitat? 

T:FM (teoreettin

Kukin määrittelee vapautensa laadun ja määrän ihan itse. Toisen vapaus on jonkun toisen vankila.

t. FM minäkin, vaan ilman filosofian opintoja (paitsi jos se yksi umpitylsä kesken jäänyt kurssi otetaan mukaan)

Vierailija
593/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*

Meghan on päässyt suuren yleisön ja median julkisuuteen nimenomaan Prinssi Harryn kautta. Ilman Harrya hänestä ei tehtäisi lehtiin kansikuvia ja haastatteluja, hän ei saisi miljoonasopimuksia Netflixillä yms 

Silti hän esiintyy kuin olisi tässä nykyisessä asemassa omasta ansiostaan. Hän änkee Harryn eteen, simputtaa henkilökuntaa joka paikassa, missä toimii, puhuu itsestään, vaikka hänellä ei ole mitään erityisiä saavutuksia eikä mielenkiintoista kerrottavaa. 

Hän on saavuttanut etuoikeutetun aseman ja yltäkylläisen elämän vain Harryn aseman kautta. Hän ei tunnu sitä itse käsittävän.

Nyt Meghan "somekansansa" ohella kuuluu pöyristyneen siitä, että William osallistuu Jeremy Clarksonin maatilaohjelmaan. Syynä on se, että vuosia sitten Clarkson ilmaisi inhonsa Meghania kohtaan erikoisen ilmeikkäin sanoin. Poikkeuksellisen kohun vuoksi Clarkson esitti anteeksipyynnön, joka kuitenkin oli pöyristyneiden mielestä ihan vääränlainen. Ei tuossa tilanteessa kuitenkaan voi esittää anteeksipyyntöään sillä tavalla, että kohde sen hyväksyisi - sanojaan voi pahoitella, mutta mieltään tuskin muuttaa.

Meghan kiukuttelee turhaan. Hän on niin vähäpätöinen tyyppi, että eivät hovin jäsenet muistele häntä joka käänteessä ja mieti, saako näin tehdä, ei kai näin saa tehdä, ja suuttuuko Meghan. Poissa silmistä, poissa mielestä, ja hyvä niin.

Jeremy Clarkson on monella tavalla mahtihahmo omilla ansioillaan. Williaminkin mielestä on hän on tapaamisen arvoinen tyyppi. Hienoa nähdä nuo kaksi salskeaa englantilaista herraa saapastelemassa viljapellon laitaa yhtä jalkaa.

Vierailija
594/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi hämmentävää, että Meghan näyttelijänä ei kykene edes esittämään olevansa kiva ihminen 

Vierailija
595/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaa suomea. 

Kyllä niitä sanontoja on kuultu jo aika monta. Eikä englannissa, kuten muissakaan kielissä, mitään vikaa ole. Sen sijaan jotkin vieraan kielen käyttöyhteydet voivat vaikuttaa hieman huvittavalta, ja omia kulmiani kohotuttaa mm. juurikin toistuva omien, muutoin täysin suomenkielisten, kommenttien "viimeistely" vieraskielisillä sutkautuksilla.

Tulee väistämättä pohtineeksi, että mikähän kyseisten lisäysten funktio on. En usko, että kukaan niin sanotusti "lämpimikseen" vaihtaa kieltä kesken kaiken, ellei sitten kyseessä ole esimerkiksi juurikin pyrkimys tuottaa mieli

Ole sitten niin ystävällinen ja kerro mikä tuo sanonta olisi suomeksi, minulle ei tullut mitään mieleen, siinä sinulle sen funktio.

Minä tässä luen ja kirjoitan suomeksi ja samalla keskustelen päivän ohjelmasta englanniksi mieheni kanssa, ei mitään ihmeellistä sillä englanti on meillä kotikieli.

Vierailija
596/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaa suomea. 

Emme me sitä täällä kaiketi voi tietää? V

Kunhan vastasin tuon yhden kommenttiin:"Ei täällä ole ulkomaalaisia". USAn kansalainen olen, en Suomen. Ei kannata arvuutella ihmisten olemisia ja tekemisiä kun oma kokemus niistä on vajavainen.

Vierailija
597/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaa suomea. 

"'Kunhan vastasin tuon yhden kommenttiin:"Ei täällä ole ulkomaalaisia". USAn kansalainen olen, en Suomen. Ei kannata arvuutella ihmisten olemisia ja tekemisiä kun oma kokemus niistä on vajavainen.'

Kansalaisuudestasi huolimatta sinä olet supisuomalainen, sinä höpönassu.

Vierailija
598/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*

Nyt Meghan "somekansansa" ohella kuuluu pöyristyneen siitä, että William osallistuu Jeremy Clarksonin maatilaohjelmaan. Syynä on se, että vuosia sitten Clarkson ilmaisi inhonsa Meghania kohtaan

Williamilta meni kaikki luotettavuus kun pokkuroi Trumpin edessä ja kuvautti itseään sohvalla sen vieressä. Charlesilta meni kun lähetti Trumpille kutsun palatsiin.

Vierailija
599/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaa suomea. 

Tulee väistämättä pohtineeksi, että mikähän kyseisten lisäysten funktio on. En usko, että kukaan niin sanotusti "lämpimikseen" vaihtaa kieltä kesken kaiken, ellei sitten kysee

"Minä tässä luen ja kirjoitan suomeksi ja samalla keskustelen päivän ohjelmasta englanniksi mieheni kanssa, ei mitään ihmeellistä sillä englanti on meillä kotikieli."

Kotikieli tai työkieli ei välttämättä kerro mitään kielitaidon tasosta. Ei kerro sekään, että sitä pälpättää päivät pitkät. Sen sijaan jotain kertoo se, että sitä tunkee muiden kielten sekaan.

Vierailija
600/18252 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on, kun käy suomalaisella keskustelupalstalla keskustelua (lähes) yhtä hyvällä suomen kielellä kuin Suomessa asuvat. Onko passi myönnetty uuäsaasta tai uudestaseelannista tai vaikka vinkuintiasta, on se ja sama. 

En arvosta kaiken maailman passitekosyillä venkoilijoita. En todellakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi