Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sussexin herttuaparin elämä ja teot

Vierailija
15.03.2025 |

Grandiöösi otsikko huumorilla.

Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.

Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.

Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.

Kommentit (33263)

Vierailija
32861/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, nämä hänen valheensa ja esityksensä ovat välillä niin korneja, että saattaa luulla tekaistuiksi, kunnes nämä aidot dokumentit paljastavat totuuden.

Tämä ihminen on jollain tasolla häiriintynyt/epävakaa.

Ja oudointa on, että mies mahdollistaa tämän sekoilun eikä puutu mihinkään. Sekin olisi jo rakkauden teko, että estäisi toista nolaamasta itseään (saati valehtelemasta mieheen perheestä) julkisesti. Voisi kohteliaasti korjata toisen juttuja haastatteluissa tai lisätä niihin jonkun järjen hivenen edes sen sijaan, että käpertyy itseensä tai nyökyttelee kuin naruista ohjattu nukke.

Sitähän se on. Luottaa Harryn brittiläiseen hyvään kasvatukseen, ettei nolaa vaimoaan julkisesti.

Vierailija
32862/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon Harryyn palatakseni. Kuvissa Harryn länkisääret vaan näyttävän kasvavan ikääntyessä. Kenelläkään toisella Windsorin tai Spencerin miehellä ei länkkäreitä ole, mistä lie perinyt. 

Philipin isällä ja kuningataräidillä oli.  

Älähän keksi, tuskin olet Philipin isän jalkoja nähnyt, eikä vanhemman (lonkkavikaisen naisen) jalkoja oteta mukaan, koska nuorempana ei ollut- Habituksensa pojat perii miespuolisilta sukulaisiltaan. Monta kertaa huomioitu, kun "poika kävelee kuin isänsä", tai "on ihan isänsä kroppa". Enempää en sinulle väitä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
32863/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, nämä hänen valheensa ja esityksensä ovat välillä niin korneja, että saattaa luulla tekaistuiksi, kunnes nämä aidot dokumentit paljastavat totuuden.

Ja oudointa on, että mies mahdollistaa tämän sekoilun eikä puutu mihinkään. Sekin olisi jo rakkauden teko, että estäisi toista nolaamasta itseään (saati valehtelemasta mieheen perheestä) julkisesti. Voisi kohteliaasti korjata toisen juttuja haastatteluissa tai lisätä niihin jonkun järjen hivenen edes sen sijaan, että käpertyy itseensä tai nyökyttelee kuin naruista ohjattu nukke.

Tuopa se onkin kertoman mukaan ollut useiden, Harryn ja Megsin parissa työskennelleiden kokemus - Harry itsessään on mitä mukavin ja kohteliain, mutta tyystin kykenemätön (Muistakaamme, kuinka itse Elisabet kuvaili serkulle en huoltaan Harryn heikkoudesta!) puuttumaan vaimonsa huonoon käytökseen kuten alaisille ja yhteistyökumppaneille ärjentelyyn (Muistakaamme muun muassa, kuinka: "Meghan gets what Meghan wants!") . 

Painotettakoon vielä, että todellakaan pidä Harryä minään "puhtaana pulmusena", joka yksin tyhmyyttään joutui Meghanin pauloihin. Kyllä tuossa parissa on vakka löytänyt kantensa, sillä myös Harry itse on kateellinen ja kostonhimoinen ihmistekele. Uskon kuitenkin, että Harryn kohdalla hänen kuninkaallinen, diplomaattisuuteen ja miellyttävyyteen tähtäävä, kasvatuksensa nousee väkisinkin osaksi käytöstä - etenkin mitä tulee prinssiä itseään "alempiarvoisten" kohteluun. Olihan jo äiti-Diana esimerkkinä pojilleen siitä, kuinka "tavan ihmisiä" tulee kohdella kunnioituksella. Myös yleisemmin (modernissa) brittihovissa on ollut tapana kohdella alaisia syvällä kunnioituksella (Muistakaamme mm. kuningatar Elisabetin tiukka puuttuminen Meghanin raivoamiseen häämenun maistelutilaisuudessa ruokalajit laatineelle pääkokille...).

Ja nyt kun näin näpsästi pyhään äiti-Dianaan pääsimme, niin disclaimerina todettakoon, että aiempi viittaukseni Harryn typeryydestä on alunperin Dianan suusta kuultua: "He's an air head like me". Ja typerähän on pojan täytynyt olla, kun ei väitteiden mukaan olisi edes yläkoulun kuvaamataidosta olisi päässyt läpi ilman vilunkia. Tämän lisäksi on toki myös tuoreempia esimerkkejä typeryydestä, mutta annetaan nyt toistaiseksi olla. Kyllä te tiedätte.

T. Poistattaja-Eukko

Vierailija
32864/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon Harryyn palatakseni. Kuvissa Harryn länkisääret vaan näyttävän kasvavan ikääntyessä. Kenelläkään toisella Windsorin tai Spencerin miehellä ei länkkäreitä ole, mistä lie perinyt. 

Länkisääret löytyy esimerkiksi kuningatar Maryn mieheltä, Zara Phillipsiltä, Savannahilta, prinssi Georgelta ja edesmenneen kuningatar Elisabethin äidiltä. Samoin Charles näyttää ne perineen. 

Ei muuten löydy, puhut pötyä. Nyt puhutaan kuninkaallisten miesten länkisääristä. Ensiksi, Zaralla, Savannahilla ja Kuningataräidillä ei ole länkisääriä. Peter Phillipsillä, eikä isällään Markilla niitä ei ole. Williamilla, Charlesilla tai prinssi Georgella niitä ei ole, eikö Williamia ole pihtisäärisyydestäkin arvosteltu. Etkö vaan voi luovuttaa, mistä Harry on länkisäärensä perinyt, ei lähisuvulta ainakaan. 

Vierailija
32865/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko enää mihinkään materiaaliin mitä nuo Sussexit julkaisee. Luulin oikeasti, että se tarina jossa joku lentokoneen henkilökuntaan kuuluva ottaa lakin pois päästä ja polvistuen kiittelee Meghania kaikesta mitä hän on tehnyt maansa? hyväksi, oli matkallaan värittynyt juoru, mutta mulle selvisi vasta nyt että hän kertoo sen ITSE omin sanoin siinä Netflix-dokumentissa. Näin sen nyt, ja ei herranjestas. Hän on kuin lapsuudesta se kaveri jolla oli tapana lasketella palturia aivan pokkana. Toiset lapset ehkä uskoi jonkun jutun kunnes kaikille vähitellen selvisi että tuon tyypin juttuihin ei kannata uskoa. Toinen mielikuva mikä hänen jutuista tuli, oli kuin katsoisi jonkun saippuasarjan tai Hallmark-elokuvan koe-esiintymistä.

Siinä dokkarissa hän näköjään myös kertoo dramaattisen tarinan siitä miten romahti turvamiehen käsivarsille itkuun purskahtaen. Varmaan oli oikeasti vaikeuksia noina aikoina, herra ties missä määrin ja mi

Minä olen ymmärtänyt, että Meghan kertoo turvamies-jutun siksi, että saa lykättyä turvamiehen sanomaksi maa'am, ihan kuin kuningatarta olisi puhutellut, kun puhutteli Meghania. Meghan kun on niin kauheen tittelinkipee ja piti itseään kuningattaren veroisena, tai jopa ylempiarvoisena. 

Vierailija
32866/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika pikkuhiljaa jo palaa ihan ketjun aiheeseen, löytyisikö keneltäkään mitään sanottavaa itse Sussexeista?  

Sopii. Keskustellaan vaikka siitä, että viime päivien uutisointien mukaan Harryn lakitiimiä epäillään maanantaina alkavan turvallisuusoikeudenkäynnin todistajien uhkailusta ynnä muusta ammatillisesti ja eettisesti kestämättömästä toiminnasta. 

Joko muut olette lukeneet aiheesta?

T. Poistattaja-Eukko

Varsinainen filantrooppi tämä tavisharry.

Minä olen poistattanut yhteensä 38 viestiä joista tuon Meghan-heitterin viestejä on ollut 35. Lieneekö hän ihmetellyt missä hänen herjausviestinsä ovat. 

Itse Meghan lienee eksynyt palstalle. Ainakin käytösmalli on sama: Yrittää epätoivoisesti päästä jaoille toisten kunniateoista.

Joko muuten olette lukeneet Archewellin/Sussexin/What-ass-everin viimeisimmän tiedotteen herttuaparin viimeisimmästä hyväntekeväisyys teosta? Kauniin ja pitkäsäärisen sanasalaatin saattelemana prinssi-herttua ja herttuatar toteavat YHTYVÄNSÄ New Yorkin osavaltion aloitteeseen AI:n suitsimiseksi.

Tässä tapauksessa YHTYÄ = OLLA SAMAA MIELTÄ. 

Ah. Sussexit ne niin kunnostautuvat konkreettisissa hyväntekeväisyysteoissa.

T. Poistattaja-Eukko

Vierailija
32867/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ymmärtänyt, että Dylanilla on jonkin sortin kytköksiä Suomeen, vaikka en ihan tiedäkään, millaisia.

Kopsasin tuon Poistattaja-Eukon kommentin tähän kun lainaus ei toimi. Sitä vaan, että mielenkiintoista! Olen bongannut yhdestä hänen videostaan Suomi-aiheisen taulun seinältä

Vierailija
32868/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika pikkuhiljaa jo palaa ihan ketjun aiheeseen, löytyisikö keneltäkään mitään sanottavaa itse Sussexeista?  

Sopii. Keskustellaan vaikka siitä, että viime päivien uutisointien mukaan Harryn lakitiimiä epäillään maanantaina alkavan turvallisuusoikeudenkäynnin todistajien uhkailusta ynnä muusta ammatillisesti ja eettisesti kestämättömästä toiminnasta. 

Joko muut olette lukeneet aiheesta?

T. Poistattaja-Eukko

Varsinainen filantrooppi tämä tavisharry.

Minä olen poistattanut yhteensä 38 viestiä joista tuon Meghan-heitterin viestejä on ollut 35. Lieneekö hän ihmetellyt missä hänen herjausviestinsä ovat. 

Mutta suomen kieltä et osaa, finglishillä menet komeasti. Vetämään alas, my ass. 🙄

Vierailija
32869/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ymmärtänyt, että Dylanilla on jonkin sortin kytköksiä Suomeen, vaikka en ihan tiedäkään, millaisia.

Kopsasin tuon Poistattaja-Eukon kommentin tähän kun lainaus ei toimi. Sitä vaan, että mielenkiintoista! Olen bongannut yhdestä hänen videostaan Suomi-aiheisen taulun seinältä

Heh. Sama juttu! Sen jälkeen kaivelin kaverin tietoja vähän lisää, ja vastaan tuli hänen sos.median tms. (Tästä on jo pitkä aika!) kuvakommenttinsa, jossa hän kiitteli 'jälleen kerran' mukavasta Suomen-reissusta. 

T. Poistattaja-Eukko

Vierailija
32870/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lillibetteri kuvannut 175 senttimetrin korkeudelta kun Hartsa ja Martsa tanssivat pellolla. Mihin Artsi huippukuvaajan Leicakamera on jäänyt ja komeat otokset äidistään joita Monteshitin kartanon seinät ovat täynnä.

Ja mihin koko Artsi oli jäänyt, kun ei päässyt muun perheen bileisiin mukaan? Istui yhdessä niissä kuudestatoista vessasta vai? 

Joku väitti jossain, että Lilistä tehtiin "kuvaaja", koska pikkuprinssi Louis kuvasi taannoin äitiään. Ja Meghanin tuntosarvet ovat aina höröllä siihen suuntaan, ja hän tykkää yleensäkin laulaa että "anything you can do I can do better".

Jänskää on, että Meghanin valittu onkin prinsessa Lilibili eikä esikoinen, joka on poika. Lilibilillä oli varmaan parempi sijaisäiti. 

Kuka maailmassa uskoo tuota lapsen kuvaamaksi? Jostain syystä mittasuhteiltaan epäonnistunut tekele, ja sekö laitetaan lapsen syyksi. Marklella suhteettoman iso pää, lyhyt ja paksu vartalo, mutta vielä ohuemmat sääret kuin yleensä. Harry tavallista lyhyempi ja suhteettoman suuri pää. Vertailuksi ammattikuvaajan tekeleitä Siltä kuuluisalta rakkauslomalta Mosambikista, miksi?

Vierailija
32871/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se on. Luottaa Harryn brittiläiseen hyvään kasvatukseen, ettei nolaa vaimoaan julkisesti.

Ei tarvitse olla huippuylipiston käynyt huippuälykkö tajutakakseen, Harryn kirjan luettuaan, että Harryn suusta voi aikanaan tulla ihan mitä vaan.

Varmaan Harryn läheisetkin luottivat, että kuninkaalliseen tyyliin asiat ja erimielisyydetkin hoidetaan diskreetisti? Fiksu Harry, käytöstavat ja kasvatus? Voipi hyvin olla että Meggi löytää itsensäkin alelaarien kirjasta joku kaunis päivä, kun Harryn hermo napsahtaa lopullisesti. Ainakin jos ero tulee ja omii lapset.

Vierailija
32872/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee ollut "kuuluisa" Mosambikin rakkausreissu, kun minä en sellaista muista - vaikka melkoinen Sussex-kyttä olenkin. 

Tämä ei ollut herjaa sinulle, joka "kuuluisasta" puhuit; Tämä oli herjaa Sussexeista, joiden Afrikka-yhteyksistä tulee mieleen lähinnä puolialaston Meghan faux-royal-tourilla Nigeriassa ja Harryn luotsaaman African Parksin murha-kidutus-raiskaus -kokonaisuus (ja Harryn huutava hiljaisuus asiasta). Niin, ja tietysti Harryn Sentebale-ragekuittaus. 

T. Poistattaja-Eukko

Vierailija
32873/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee ollut "kuuluisa" Mosambikin rakkausreissu, kun minä en sellaista muista - vaikka melkoinen Sussex-kyttä olenkin. 

Tämä ei ollut herjaa sinulle, joka "kuuluisasta" puhuit; Tämä oli herjaa Sussexeista, joiden Afrikka-yhteyksistä tulee mieleen lähinnä puolialaston Meghan faux-royal-tourilla Nigeriassa ja Harryn luotsaaman African Parksin murha-kidutus-raiskaus -kokonaisuus (ja Harryn huutava hiljaisuus asiasta). Niin, ja tietysti Harryn Sentebale-ragekuittaus. 

T. Poistattaja-Eukko

Muuten annan olla omassa arvossaan, mutte eikö poistattajaeukko ole ikinä kuullut Sussexien lemmenlomasta Mosambikiin? Mites nyt noin on mennyt ohi?

Vierailija
32874/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Poistattaja-Eukko

Lainaan itseäni. 

Oliko rakkausreissu mahdollisesti se kuuluisa Meghanin nyyhkyreissu ("No one has asked me HOW I AM faring!" tjsp?) keskellä köyhintä Afrikkaa? Ja jolla Harry kieltäytyi kameroiden edessä luovuttamasta Archieta "äiti"-Meghanin syliin? 

T. Poistattaja-Eukko

Noup! Etpä taida niin hyvin perillä asioista ollakaan.

Vierailija
32875/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Poistattaja-Eukko

Muuten annan olla omassa arvossaan, mutte eikö poistattajaeukko ole ikinä kuullut Sussexien lemmenlomasta Mosambikiin? Mites nyt noin on mennyt ohi?

Johan se (siis onko Eukko kuullut vai eikö ole kuullut) taisi tuossa selvitä?

Muita askarrutuksia?

T. Poistattaja-Eukko

Vierailija
32876/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Poistattaja-Eukko

Johan se (siis onko Eukko kuullut vai eikö ole kuullut) taisi tuossa selvitä?

Muita as

No kun täällä on tapana ollut aloittaa hervoton jankkaaminen, jos joku erehtyy paljastamaan jotain tai tekee esim. kirjoitus- tai ajatusvirheen. Jokainen meghanisti haluaa nyt rääppiä sinut alimpaan maanrakoon.

Ensin huutelevat eikö ole muuta elämää, ja sitten pitäisi kuitenkin tietää minuutilleen kaikki. Puheenaiheet koskettavat joko Walesin prinsessaa tai ovat ad hominem-osastoa.

/Ulkopuolinen lueskelija

Vierailija
32877/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko rakkausreissu mahdollisesti se kuuluisa Meghanin nyyhkyreissu ("No one has asked me HOW I AM faring!" tjsp?) keskellä köyhintä Afrikkaa? Ja jolla Harry kieltäytyi kameroiden edessä luovuttamasta Archieta "äiti"-Meghanin syliin? *

Ei ollut, vaan heidän 3. treffinsä v. 2016, jolloin he telttailivat  Meghanin niin kovasti rakastamassa Afrikassa. (Kuka lähtee kolmansilla treffeillään telttailemaan toiselle mantereelle, siis vasta tapaamansa miehen kanssa? Mieshän voisi olla vaikka sarjamurhaaja - mutta Meghan oli taustatyönsä tehnyt, vaikka muuta väittikin, ja tiesi millaisen kaverin kanssa telttaili.)

Vierailija
32878/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokainen meghanisti haluaa räppiä sinut nyt alimpaan maanrakoon". 

Kopioitu tuohon, koska lainaukset eivät toimi. 

Niin minäkin sen päättelin, ja nyt vähän niin kuin odottelenkin, että minkälainen lauantai-illan "shöy" sieltä on tuloillaan. 

Minun maalittamisenihan on ollut käynnissä jo jonkin aikaa, ja yhä kiihtymään päin eilisestä alkaen. Jotkut kun kuvittelevat voivansa - squad-oppiensa mukaisesti - pelotella soraäänet hiljaisiksi "henkilökohtaisuuksiin" käymällä. Samat henkilöt kuitenkin itse mielellään esiintyvät iänikuisinä "ereinä" ja "sivustajina" - kuten tänäänkin on nähty.

T. Pilkkanimeensä tykästynyt, ja ikuisesti piikkinä lihassa, one-and-only: Poistattaja-Eukko

Vierailija
32879/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti oli kyllä palstalainen kirjoittanut, että Harryn lakitiimiä epäillään vakavista väärinkäytöksistä. Suomessa kun ollaan totuttu siihen, että epäilyt hoitaa poliisi. Mutta kas kummaa, se epäilijä olikin syytetyn penkillä istuva Daily Mail, joka kuunteli salaa Harryn ja muutaman muunkin puhelimia.

Ollaanpa tarkkoja faktoista, ja mielellään myös eletään, kuten opetetaan:

Se, kuunteliko Daily Mail Harryn ja muiden kantajien puhelimia vai eikö, on tällä hetkellä oikeuden käsittelyssä: Koko keissihän kiteytyy tämän ydinkysymyksen ympärille. 

Mikäli eläisit - kuten muita niin hanakasti opetat - on vasta syyksi lukevan tuomion jälkeen korrektia väittää, kuinka "Daily Mail, -- kuunteli salaa Harryn -- puhelimia." 

Olisit siis sinäkin vain hiljaa, sillä omia (kappas vain niin tekopyhiä) sanojasi lainatakseni: Suomessa (kuten muuallakin sivistyneessä maailmassa) rikosoikeudelliset faktat päättää tuomioistuin - et sinä. 

T. Poistattaja-Eukko

Vierailija
32880/33263 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuopa se onkin kertoman mukaan ollut useiden, Harryn ja Megsin parissa työskennelleiden kokemus - Harry itsessään on mitä mukavin ja kohteliain, mutta tyystin kykenemätön (Muistakaamme, kuinka itse Elisabet kuvaili serkulle en huoltaan Harryn heikk

Ikävä kertoa, mutta olet eukko aika kova levittämään valheita muka tosina, ja olet myös aivan pihalla Britannian koulujärjestelmästä.

Sen sijaan osaat kyllä toisia nimitellä. Kehottaisin lukemaan palstan säännöt.