Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa syödään aamuisin puuroa kun se ei pidä nälkää yhtään?

Vierailija
15.03.2025 |

Aina kun syön puuroa aamulla, niin minulla on jo ennen lounasaikaan aivan järkyttävä nälkä 

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tää, tämän takia suomalaiset on niin lihavia😆😆

Aamu aloitetaan kevyesti puurolla, jee!

Tunnin päästä maha huutaa ruokaa ja kahvipaussilla sorrutaan viineriin.

Paheksutaan niitä, jotka syö aamulla munakasta, siinähän on kaloreita, ja rasvaa, huii!!

Ei mulla vaan, kun tein fyysisesti rasittavaa työtä.

Aamulla 6.00 puuro

Töissä 9.00 banaani

11.00 lounas

Jatkuvaa syömistä siis! Tuolla lailla hankkii diabeteksen.

Minä syön päivän aikana 3 kertaa. Klo 11 - 12 voileipiä brunssiksi, klo 16 välipalaa, klo 19 illallisen kunnonruokaa.

Vitut tule. Ei ole diabetestä tullut. Älä zaatana selitä siinä. Anna muiden syödä miten haluaa.

T. 55v.

Vierailija
62/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se puuro hyvin nälän pitää. Matkoilla syödään puuroa ensin, sitten kananmunaa, paahtoleipää ja runsaasti leikkeleitä päälle ja muita pöydän antimia. Sillä pärjää koko päivän. No, minulla on nälkä tosi harvoin, olen pieniruokainen. Kotona  syödään aamupuurot viikonloppuisin ja sama juttu, ei tule nälkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, puuro on köyhäilyruokaa. Sitä syö vasta sitten kun kaapissa ei ole mitään muuta.

Aamupalaksi paistettu kananmuna, pähkinöitä, vihanneksia ja kahvia. Lounaankin voi skipata ja juoda vain sumppia.

Vierailija
64/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paheksutaan niitä, jotka syö aamulla munakasta, siinähän on kaloreita, ja rasvaa, huii!!

Aamulla 6.00 puuro

Töissä 9.00 banaani

11.00 lounas

Minä syön päivän aikana 3 kertaa. Klo 11 - 12 voileipiä brunssiksi, klo 16 välipalaa, klo 19 illallisen kunnonruokaa.

Mitä työtä sä teet? Monelta heräät aamulla? Liikutko autolla?

Vierailija
65/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaako se nälkä jotenkin? 

Ryhdyin aikuisena syömään puuroa, kun huomasin, että enää en tunne nälkää. Oli jotenkin ruoansulatus laiskistunut.

Nälän tunne on hyvä.

Vierailija
66/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysisessä duunissa se on paras. Kun muistaa kahvilla syödä jotain pientä. Ennen lounasta. Ihmiset on kuitenkin yksilöitä. Energian tarvekin on eri hommissa eri.

Toi on totta, et toiset vetää turhaan sen viinerin. Fyysisessä työssä se pieni ei ole mikään pulla. Proteiinivanukkaita vetää pyllynpäällä päivän leipovat ihmiset. Lounaaksi koko pitsa. Ihmiset on edelleenkin yksilöitä. Itsellä lähtee taju ja uni saapuu, jos fyysisen duunipäivän aikana. Syön liian ison aterian tai viinerin. Tasainen sopii tälle. Joku muu jollekin muulle.

Vierailija
67/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian pienen puuron, jossa ei ole proteiinilisää.

Aamupuuron tilavuuden pitää olla yli litra. Siitä pari desiä esim. raejuustoa, pari isoa hedelmää ja 200g marjoja.

Vessaan ostettava karhupumppu.

Tuolla määrällä meikäläinen pärjäisi koko päivän. Ei pysty joka aamu noin syömään. Pieni kupillinen puuroa riittää. Tietysti lisäksi kananmunaa, nakkeja, pekonia, tonnikalaa, leipää ja leikkeleitä ja mitä milloinkin.

Vierailija
68/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle maistuu hyvin aamupuuro, se pitää verensokerini tasaisena ja vatsani rauhallisena. 

Mutta aamiaisella, samoin kuin kaikilla aterioilla, huolehdin että saan kaikkia ravintoaineita. 

Puuron sekaan laita esim kylmäpuristettua rypsiöljyä (hyvät rasvat), raejuustoa/kananmunan (proteiini), pakastemarjoja (vitamiinit ja kuidut) ja saatampa joskus muistaa laittaa vielä psyliumia lisäkuisuksi.

Olen myös saanut hyviä ideoita googlailemalla oat bowl reseptejä.

Tämä ei varmasti sovi kaikille, mutta minulle sopii. Ja en tyrkytä puuroa muille kuin lapsilleni, jos he joskus harvoin sattuvat valittamaan vatsavauvoja

Se että pyrkii pitämään verensokerin tasaisena, sen tien päässä on insuliiniresistenssi ja diabetes. Verensokeri tulee pitää minimissä ja energia saada pääasiassa eläinrasvasta, silloin sokerit ei pysy tasaisesti ylhäällä ja pysyy oikeasti terveenä.

Vierailija
69/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi italiassa syödään aamulla kakkua?

Niinpä. Aito italialainen aamiainen on melko yksinkertainen, mukaan lukien kahvijuomat (kuten cappuccino) ja makeat leivonnaiset. Suosittuja muunnelmia makealle herkulle ovat cornetto, italialainen versio croissantista (tarjoillaan hillolla tai ilman) tai biscotti, eräänlainen makea leipä, joka voidaan upottaa kahviin. 

Niinpä ei olekaan ihme että perinteisesti ne( nuorina; ah ,niin kauniit ja komeat)  jo  keski-ikäiset italialaiset  ovat pääsääntöisesti olleetkin varsin pulskia poikia ja tyttöjä...

Vierailija
70/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro varmaan sopii siis heille, jotka syövät tiuhaan muutenkin? Silloin se onkin hyvä valinta, kun on vähäenergista täyttäen kuitenkin vatsan, ja on kuituja. Jos syö harvoin, niin ehkä joku tuhdimpi ateria silloin parempi.

Tuokin on totta. Ne jotka syövät parin tunnin välein, voivat varmaan paremmin, jos syövät puuroa, eikä oikeaa ruokaa. Jos taas syö vain muutaman ruuan päivässä, puuro ei toimi, koska se ei hiilihydraattina pidä nälkää.

Vierailija
71/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se puuro hyvin nälän pitää. Matkoilla syödään puuroa ensin, sitten kananmunaa, paahtoleipää ja runsaasti leikkeleitä päälle ja muita pöydän antimia. Sillä pärjää koko päivän. No, minulla on nälkä tosi harvoin, olen pieniruokainen. Kotona  syödään aamupuurot viikonloppuisin ja sama juttu, ei tule nälkä. 

Ne kananmunat ja leikkeleet pitää nälän, siksi lisäät niitä. Jos pelkkää puuroa syöt, vaikka kuinka paljon ei nälkä pysy kuin hetken poissa

Vierailija
72/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasellinen puuroa marjoilla ja keitetty kananmuna aamulla. Minulla on nälkä seuraavan kerran joskus klo 14 maissa.

Vierailija
73/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pitää nälkää kun laittaa siihen proteiinia. Itse laitan puuroon marjoja, raejuustoa ja pähkinöitä.

Mä en voi ymmärtää raejuuston lisäämistä puuroon - miten kukaan voi haluta syödä lämpimiä maitoklimppejä puuronsa joukossa?? Sellaisia kuin olisi kaatanut vahingossa pilalle mennyttä maitoa puuroonsa. Kirjaimellisesti 🤢.

Vierailija
74/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautasellinen puuroa marjoilla ja keitetty kananmuna aamulla. Minulla on nälkä seuraavan kerran joskus klo 14 maissa.

Uskon, herätys kun oli 12 aikoihin.

Vierailija
75/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, puuro on köyhäilyruokaa. Sitä syö vasta sitten kun kaapissa ei ole mitään muuta.

Aamupalaksi paistettu kananmuna, pähkinöitä, vihanneksia ja kahvia. Lounaankin voi skipata ja juoda vain sumppia.

Et sitten varmaan syö riisiä, perunaa, porkkanaa, kaalia, herneitä ym. edullista perusruokaa kun ei ego kestä? No meillä ei syödä puuroja hinnan takia. Ja kyllä ainakin itsellä nälän pitää poissa, tietysti muutakin on pöydässä kuin puuroa.

Vierailija
76/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 6.00 puuro

Töissä 9.00 banaani

11.00 lounas

Mitä työtä sä teet? Monelta heräät aamulla? Liikutko autolla?

Olen akateeminen ja teen toimistotyötä. Herään klo 7 - 8. Liikun autolla.

En syö puuroa lainkaan, vaan kolme kertaa päivässä, joista kunnonruoka on illalla joskus ennen iltauutisia. Ensimmäinen ns aamupala, joka koostuu leivästä, juustosta, makkarasta ja salaatista, ehkä myös munanviipaleista leivän päällä, on klo 11 - 12 aikaan. Iltapäivällä n klo 15 -16 syön välipalan, kuten jugurtti ja banaani.

Vierailija
77/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysisessä duunissa se on paras. Kun muistaa kahvilla syödä jotain pientä. Ennen lounasta. Ihmiset on kuitenkin yksilöitä. Energian tarvekin on eri hommissa eri.

Toi on totta, et toiset vetää turhaan sen viinerin. Fyysisessä työssä se pieni ei ole mikään pulla. Proteiinivanukkaita vetää pyllynpäällä päivän leipovat ihmiset. Lounaaksi koko pitsa. Ihmiset on edelleenkin yksilöitä. Itsellä lähtee taju ja uni saapuu, jos fyysisen duunipäivän aikana. Syön liian ison aterian tai viinerin. Tasainen sopii tälle. Joku

Kun olen töissä se on hyvin fyysistä, en viitsi puuroja keitellä. Aamu menee kahvilla ja lounaspöydässä nautiskelen hyvästä ruuasta rauhassä. Sillä pärjääkin iltaan jolloin menee pari voileipää.

Vierailija
78/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten varmaan syö riisiä, perunaa, porkkanaa, kaalia, herneitä ym. edullista perusruokaa kun ei ego kestä? No meillä ei syödä puuroja hinnan takia. Ja kyllä ainakin itsellä nälän pitää poissa, tietysti muutakin on pöydässä kuin puuroa.

Itelläs ei ego kestä sitä ettei muut syö puuuuuuuroa. Vihannekset on ok, vilja ei.

Vierailija
79/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle maistuu hyvin aamupuuro, se pitää verensokerini tasaisena ja vatsani rauhallisena. 

Mutta aamiaisella, samoin kuin kaikilla aterioilla, huolehdin että saan kaikkia ravintoaineita. 

Puuron sekaan laita esim kylmäpuristettua rypsiöljyä (hyvät rasvat), raejuustoa/kananmunan (proteiini), pakastemarjoja (vitamiinit ja kuidut) ja saatampa joskus muistaa laittaa vielä psyliumia lisäkuisuksi.

Olen myös saanut hyviä ideoita googlailemalla oat bowl reseptejä.

Tämä ei varmasti sovi kaikille, mutta minulle sopii. Ja en tyrkytä puuroa muille kuin lapsilleni, jos he joskus harvoin sattuvat valittamaan vatsavauvoja

Se että pyrkii pitämään verensokerin tasaisena, sen tien päässä on insuliiniresistenssi ja diabetes. Verensokeri tulee pitää minimissä ja energia saada pääasiassa eläinrasvasta, silloin sokerit ei pysy tasaisesti ylhäällä j

Tämä on nykyajan tietoa, mutta monilla on yhä se vanhentunut käsitys, että pitäisi syödä ihan vähän väliä.

Diabeteksen hyvä hoitokeinokin on pätkäpaasto. Eli että paastoaa vuorokaudesta 16 h ja syö kaiken ruuan 8 h aikana. Hiilihydraatti (=puuro, marjat, hedelmät) nostaa verensokerin nopeasti ylös ja laskee sen myös nopeasti. Proteiini ja rasva päinvastoin. Eli esim ne kananmunat, juusto, maito, rasva, liha pitävät verensokerin tasaisempana pitkään ja olon kylläisempänä.

Vierailija
80/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nielee pureksimatta kaiken, myös sen, että aamupala on päivän tärkein ateria. Miten niin ei muka aamupalaa. Eihän sitä nyt ilman aamupalaa sentään!

Tuo on kirjaimellisesti Kellogg'sin propagandaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi