Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa syödään aamuisin puuroa kun se ei pidä nälkää yhtään?

Vierailija
15.03.2025 |

Aina kun syön puuroa aamulla, niin minulla on jo ennen lounasaikaan aivan järkyttävä nälkä 

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään kaurapuuron sekaan raejuustoa ja mustikoita, niin nälkä pysyy poissa.

Vierailija
22/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä aina ihmetellään? Älä syö puuroa!!!

Anna niiden syödä jotka haluavat!

Niiden pitäisi uskoa tämä asia, jotka sitä puuroa tyrkyttää. Sen tyrkytyksen voi lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 g voi silmä puuroon, rasva tuo kylläisyyttä niin jaksat lounaaseen.

Vierailija
24/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tää, tämän takia suomalaiset on niin lihavia😆😆

Aamu aloitetaan kevyesti puurolla, jee!

Tunnin päästä maha huutaa ruokaa ja kahvipaussilla sorrutaan viineriin.

Paheksutaan niitä, jotka syö aamulla munakasta, siinähän on kaloreita, ja rasvaa, huii!!

Ei mulla vaan, kun tein fyysisesti rasittavaa työtä.

Aamulla 6.00 puuro

Töissä 9.00 banaani

11.00 lounas

Vierailija
25/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pitää nälkää kun laittaa siihen proteiinia. Itse laitan puuroon marjoja, raejuustoa ja pähkinöitä.

Eli myönnätttä puuro ei pidä nälkää. Juusto ja pähkinät pitävät

Vierailija
26/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt tietysti veteen keitetyn puuron, desi hiutaleita ja korkeintaan marjoja päälle tms?

Kai tiedät, että se vastaa energiamäärältään kahta pientä leipäviipaletta, ilman levitettä tai muitakaan päällisiä. En ole koskaan kuullut, että kukaan söisi tuollaista aamiaiseksi, miksi se puuro pitää syödä pelkältään?

Vierailija
27/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tantta ap. ei kestä nälän tunnetta.

Vierailija
28/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella aterialla pitäisi olla mukana proteiinia, joka pitää sitä nälkää poissa pitempään. Mun taktiikkani on harrastaa hobittien tapaan niitä kakkosaamupaloja. ensin se puuro ja marjakeitto. Sitten tunti tai kaksi töitä ja sen jälkeen voi teen kanssa syödä leivän, jonka päällä on jotain proteiinipitoista, kananmuna tms. Sitten jaksaa odottaa lounastaukoon ilman järkyttävää nälkää.

Eikä se puuroannos, mikä on virallisesti laskettu yhdeksi annokseksi mihinkään riitä. Syön yleensä 1,5 annoksen verran. Voihan siihen puuron päälle laittaa auringonkukansiemeniä, banaaniviipaleita tai jotkut laittaa raejuustoa. Minä en halua siihen mitään ylimääräistä. Syön banaanin mieluummin erikseen ja raejuuston sitten lounaalla.

Vierailija
29/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden pitäisi uskoa tämä asia, jotka sitä puuroa tyrkyttää. Sen tyrkytyksen voi lopettaa.

Oletko vielä tai kenties jälleen lusikalla ruokittava? Ihan itse voit päättää mitä syöt.

Vierailija
30/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pointtina on, ettei aamulla tarvitsekaan syödä raskaasti. Kunhan saa edes jotain ravintoa ja sitten lounaalla syö tukevammin. Tietenkin lihavat eivät tällaista ymmärrä ja aina pitää vatsan olla täpötäysi. 

Vierailija
31/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulle sitä tyrkyttää? Mä en oo koskaan ehdottanut puuroa kellekään.

Vierailija
32/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro on yksi kaikkein huonoimpia vaihtoehtoja millekään aterialle, ainoastaan jos on nälänhätä eikä muuta ole, silloin puurokin kelpaa.

Puuron hiilihydraatti ampuu verensokerin pilviin ja haima vastaa insuliinilla ja kohta verensokerin romahdettua, pitää kaapia kattilallinen puuroa taas naamaan. Lihoaminen, insuliiniresistenssi ja pitkässä juoksussa diabetes on varmaa. 

Puuro on todellista halpaa roskaruokaa, joka ei edes maistu hyvälle ilman sokeria, joka sekin on omiaan pahentamaan ongelmaa

Vierailija
33/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella aterialla pitäisi olla mukana proteiinia, joka pitää sitä nälkää poissa pitempään. Mun taktiikkani on harrastaa hobittien tapaan niitä kakkosaamupaloja. ensin se puuro ja marjakeitto. Sitten tunti tai kaksi töitä ja sen jälkeen voi teen kanssa syödä leivän, jonka päällä on jotain proteiinipitoista, kananmuna tms. Sitten jaksaa odottaa lounastaukoon ilman järkyttävää nälkää.

Eikä se puuroannos, mikä on virallisesti laskettu yhdeksi annokseksi mihinkään riitä. Syön yleensä 1,5 annoksen verran. Voihan siihen puuron päälle laittaa auringonkukansiemeniä, banaaniviipaleita tai jotkut laittaa raejuustoa. Minä en halua siihen mitään ylimääräistä. Syön banaanin mieluummin erikseen ja raejuuston sitten lounaalla.

Desistä puurohiutaleita (yksi puuroannos) saa 5g proteiinia. 

Vierailija
34/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pitää nälkää kun laittaa siihen proteiinia. Itse laitan puuroon marjoja, raejuustoa ja pähkinöitä.

Eli myönnätttä puuro ei pidä nälkää. Juusto ja pähkinät pitävät

Onko se kielletty? Eikö puuroon saa lisätä mitään? 😯

Vierailija
35/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro on yksi kaikkein huonoimpia vaihtoehtoja millekään aterialle, ainoastaan jos on nälänhätä eikä muuta ole, silloin puurokin kelpaa.

Puuron hiilihydraatti ampuu verensokerin pilviin ja haima vastaa insuliinilla ja kohta verensokerin romahdettua, pitää kaapia kattilallinen puuroa taas naamaan. Lihoaminen, insuliiniresistenssi ja pitkässä juoksussa diabetes on varmaa. 

Puuro on todellista halpaa roskaruokaa, joka ei edes maistu hyvälle ilman sokeria, joka sekin on omiaan pahentamaan ongelmaa

Lihoaminen?

36/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta. Sama se jatkuva leivän mussutus. Ikinä oo niin nopeasti niin nälkä kuin jos on kompastunut syömään jompaakumpaa höttöä.

Vierailija
37/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi italiassa syödään aamulla kakkua?

Vierailija
38/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin pitää nälkää poissa ja joillekin ei...Kukin syö, miten on hyväksi, että ei siitä tarvitse kenenkään nokkaansa koputtaa. Itse syön melkein joka aamu puuroa. Täyttää, lämmittää ja tekee mukavan olon vatsaan. Olen hoikka naisimmeinen.

Vierailija
39/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako se nälkä jotenkin? 

Puuronälkä on vttumainen. Se tulee tunti-pari puuron jälkeen. Ei ilmeisesti kaikille?

Minulla on sama myös. En syö siksi puuroa ollenkaan. Nälkä pysyy minulla poissa paremmin, kun en syö mitään verrattuna siihen, että söisin puuroa, jolloin on kiljuva nälkä heti tunnin päästä. Mistäköhän se johtuu, että joillain puuro pitää nälän poissa?

T. Aina ollut hoikka/ normaalipainoinen

Vierailija
40/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa aamulla vetäistään croissant hillolla 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä