Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa syödään aamuisin puuroa kun se ei pidä nälkää yhtään?

Vierailija
15.03.2025 |

Aina kun syön puuroa aamulla, niin minulla on jo ennen lounasaikaan aivan järkyttävä nälkä 

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuron kanssa syödään esim kananmunia yksi keitetty riittää tai siihen voi lisätä raejuustoa, myös leipää juustolla ja tomaateilla, ei siis pelkkää puuroa. 

Vierailija
82/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautasellinen puuroa marjoilla ja keitetty kananmuna aamulla.

Minulla on nälkä seuraavan kerran joskus klo 14 maissa.

Syöt siannruokaa.

Miksi puuro puurona -maku pilataan?

Jos sun maha vetää, voithan syödä lisää erikseen hedelmää, kananmuna. 

Puuroon ei tungeta mitään ylimääräistä kuin voinokare.

Hirveä määrä ruokaa.

Ja todellako syöt taas klo 14?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin vuodessa 6 kiloa kun aloin syömään aamiaiseksi puuroa. Samalla pääsin eroon ärtyneen suolen oireilusta.

Puuro on ihan paras aamupala.

Vierailija
84/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri kehui aikoinaan että hän syö aamulla puuron ja pärjää sillä iltaan asti, kahvilla söi omenan. Tehnyt niin 30 v. Oli diabetes sillä. Ei ihme.

Vierailija
85/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään puoli viideltä, jolloin ei ole vielä nälkä ja juon vain kahvia. Syön  puuron joko hillonokareen tai voisilmän kanssa, vähän ennen kahdeksaa. Seuraavaksi syön lounaan kello 11. Hyvin pärjää.

Vierailija
86/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautasellinen puuroa marjoilla ja keitetty kananmuna aamulla. Minulla on nälkä seuraavan kerran joskus klo 14 maissa.

Itse syön aamiaiseksi vain puuron marjojen kera. Eikä tule nälkä ennen lounasaikaa.

Kannattaa syödä oikeaa täysjyväpuuroa eikä mitään sokerilla maustettua pikapuuroja niin jaksaa paremmin.

Vierailija
87/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä aina ihmetellään? Älä syö puuroa!!!

Anna niiden syödä jotka haluavat!

Mutta kun se oma totuus on sitä kaikille. Ei ymmärretä ihmisten yksilöllisyyttä. Minä pärjään puurolla enkä silti huutele miksi kaikki ei syö kun se pitää nälkää. 

Vierailija
88/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaurapuuro on parempi ilta ruokana. Illallahan pitäisi syödä kuin kerjäläinen. Puuro on lämmintä ja  täyttää vatsan vähillä kaloreilla. Syön puuron iltaisin, jos syön. Katkaisee jääkaapilla ravaamisen ja mieliteot, mikä illoille usein tyypillistä. Kannattaa kokeilla. 

Vierailija
89/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä raejuustovouhotus puuron kanssa oikein on? Proteiinia on aina saatu tarpeeksi.

Vierailija
90/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen puuroviha täällä nyt on?

Ei minulle ainakaan kukaan tyrkytä puuroa. Ei ole koskaan tyrkyttänyt. Enkä itsekään tyrkytä sitä kenellekään.

Reissaan paljon ja hotelleissa olen aamupalalla huomannut, että vain harvat syövät puuroa. Puuropiste on aina ainoa mihin ei ole jonoa.

Vierailija
91/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kello 7 puuro. Luomukaurapuuro pitkään haudutettuna kattilassa veteen jossa osittain kasvimaitoa, hieman suolaa, loraus öljyä. Päälle ripoteltu siemeniä ja pähkinää. Päällä keko maapähkinävoita. Sekä tietenkin päällä kasa monipuolisesti marjoja. Juomaksi vihreää teetä.

Lounas 11 aikaan ja oikeen hyvin aamupuuro on tehnyt tehtävänsä. Ei ole ollut aamun aikana nälkää ja on jaksanut töissä tehdä raskasta duunia.

Näin 5 päivää viikossa ja toimii erittäin hyvin. Viikonloppuisin menee brunssit.

Vierailija
92/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pitää kun laittaa voisilmän ja reilusti raejuustoa

Vierailija
93/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti herättää tunteita puolesta ja vastaan. Itse syön aamuin illoin puuron jogurtin, hillo- tai voisilmän kanssa.

Leipää ja pullaa en syö ollenkaan. Olenkin saanut lopettaa diapetes- ja verenpaine lääkityksen. 

Mutta jokainen tyylillään ja toki kehoa kannattaa "kuunnella".

Vierailija
94/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuron kanssa syödään esim kananmunia yksi keitetty riittää tai siihen voi lisätä raejuustoa, myös leipää juustolla ja tomaateilla, ei siis pelkkää puuroa. 

Joten sen puuron voi turhana jättää pois kokonaan.

Vierailija
95/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan fyysisessä työssä huomaa sen onko puuro jäänyt syömättä. Nälkä on varmasti lounasaikaan mutta heikotuksen tasossa näkyy ero.

Jos kuluttaa paljon, niin voi olla hyvä syödä vaikka voileipä puuron lisäksi.

Vierailija
96/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli lapsena aamupuurosta aina heikko ja oksettava olo. Lopetin puuron syömisen kun olin tarpeeksi iso ja rohkea pitämään puoliani

Vierailija
97/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä aina ihmetellään? Älä syö puuroa!!!

Anna niiden syödä jotka haluavat!

Mutta kun se oma totuus on sitä kaikille. Ei ymmärretä ihmisten yksilöllisyyttä. Minä pärjään puurolla enkä silti huutele miksi kaikki ei syö kun se pitää nälkää. 

En minäkään puhu puurosta esim. työpaikalla. En ole täälläkään. Mutta miksi täällä jotkut ihmettelevät joidenkin puuron syömistä?

Vierailija
98/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ennen nälkä nopeasti pelkän puuron syönnin jälkeen, mutta ei jos söin lisäksi leivän. Nykyään ei jostain syystä tule. En syö muutenkaan leipää nykyisin niin paljon. Laitan puuron kylkeen marjoja, banaania, voisilmän ja joskus rahkaa tai jogurttia.

Aamupainotteista syömistä jostain syystä suositellaan kaivenmaailman terveysoppaissa. Niin että niiden mukaan ei haittaa, vaikka aamupalan jälkeen ennen lounasta söis jo jonkin välipalan, mutta vähentää sitten iltasyömistä. Esim. Puuro lisukkeineen klo 6, kahvin kanssa pari voileipää klo 9, lounas klo 12, kahvi ja pulla klo 14, päivällinen klo 17. Ei ole mitään älytöntä mässäilyä.

Itse syön tosin usein myös ennen nukkumaan menoa, koska tulee paremmin uni, mutta joskus jos on syönyt oikein hyvin päivällä (hyvin ei tarkoita paljon, vaan terveellistä ja täyspainoista ruokailua) niin ei illalla ole ollenkaan nälkä ja silti nukuttaa.

Vierailija
99/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lautasellinen puuroa marjoilla ja keitetty kananmuna aamulla. Minulla on nälkä seuraavan kerran joskus klo 14 maissa.

Itse syön aamiaiseksi vain puuron marjojen kera. Eikä tule nälkä ennen lounasaikaa.

Kannattaa syödä oikeaa täysjyväpuuroa eikä mitään sokerilla maustettua pikapuuroja niin jaksaa paremmin.

Ei ole mitään eroa täysjyväpuurolla, hiilareiden kokonaismäärä on mikä ratkaisee 

Vierailija
100/112 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun ihmiset iloitsee, miten pitää nälkää hyvin, 4 tuntia ihan ilman heikotusta, niin miten te syötte loppupäivän? Minusta tuo 4h tuntuu tosi pieneltä ajalta nimittäin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme