Miksi Suomessa syödään aamuisin puuroa kun se ei pidä nälkää yhtään?
Aina kun syön puuroa aamulla, niin minulla on jo ennen lounasaikaan aivan järkyttävä nälkä
Kommentit (112)
Syöt liian pienen puuron, jossa ei ole proteiinilisää.
Aamupuuron tilavuuden pitää olla yli litra. Siitä pari desiä esim. raejuustoa, pari isoa hedelmää ja 200g marjoja.
Vessaan ostettava karhupumppu.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa aamulla vetäistään croissant hillolla
..ja lähetään raksalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tää, tämän takia suomalaiset on niin lihavia😆😆
Aamu aloitetaan kevyesti puurolla, jee!
Tunnin päästä maha huutaa ruokaa ja kahvipaussilla sorrutaan viineriin.
Paheksutaan niitä, jotka syö aamulla munakasta, siinähän on kaloreita, ja rasvaa, huii!!
Ei mulla vaan, kun tein fyysisesti rasittavaa työtä.
Aamulla 6.00 puuro
Töissä 9.00 banaani
11.00 lounas
Jatkuvaa syömistä siis! Tuolla lailla hankkii diabeteksen.
Minä syön päivän aikana 3 kertaa. Klo 11 - 12 voileipiä brunssiksi, klo 16 välipalaa, klo 19 illallisen kunnonruokaa.
Mee töihin
Mulle ei myöskään sovi puuro yhtään, verensokeri on enemmän ongelma kuin nälkä. Laskee niin alas että kylmä hiki tulee. Ja mulla pysyy normaalisti verensokeri tosi tasaisena. Ratkaisu, en syö puuroa oikeastaan koskaan. En syö aamupalaa ollenkaan nykyään, enkä iltapalaa, ja tämä sopii mulle tosi hyvin. En ollut ylipainoinen silloinkaan, kun söin parin tunnin välein, kun söin niin vähän kerrallaan, mutta olotilat vaihteli hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä aina ihmetellään? Älä syö puuroa!!!
Anna niiden syödä jotka haluavat!
Niiden pitäisi uskoa tämä asia, jotka sitä puuroa tyrkyttää. Sen tyrkytyksen voi lopettaa.
Kuka sulle sitä kotonasi tyrkyttää tai missään muuallakaan? Ei mulle ole ikinä kukaan tyrkyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Puuro on yksi kaikkein huonoimpia vaihtoehtoja millekään aterialle, ainoastaan jos on nälänhätä eikä muuta ole, silloin puurokin kelpaa.
Puuron hiilihydraatti ampuu verensokerin pilviin ja haima vastaa insuliinilla ja kohta verensokerin romahdettua, pitää kaapia kattilallinen puuroa taas naamaan. Lihoaminen, insuliiniresistenssi ja pitkässä juoksussa diabetes on varmaa.
Puuro on todellista halpaa roskaruokaa, joka ei edes maistu hyvälle ilman sokeria, joka sekin on omiaan pahentamaan ongelmaa
Tämähän se.
Puuro on halpaa ruokaa ja Suomi on agraariyhteiskuntana ollut köyhä maa. Puuroa on syöty joka aterialla, kun muuta ei ole ollut. Pula-aikoina ei sitäkään, vaan pettuleipää. Siitä se puuroperinne on jäänyt elämään.
Syön aamulla-päivällä jos syön banaanin. Illalla klo 19 syön vähän ruokaa jos syön.
Vierailija kirjoitti:
Niin, pointtina on, ettei aamulla tarvitsekaan syödä raskaasti. Kunhan saa edes jotain ravintoa ja sitten lounaalla syö tukevammin. Tietenkin lihavat eivät tällaista ymmärrä ja aina pitää vatsan olla täpötäysi.
Höpö, höpö.
Iäkäs äitini rehvastelee kuinka syö joka aamu kunnon puuron. Kunnon puuro: Vajaa desi hiutaleita ja 2 dl vettä mikroon ja syödään maitotilkan kanssa. Voi jee, kaloreita varmaan vaan 100. Sitten syö seuraavan kerran vasta iltapäivällä. Ei ihme, jos alkaa heikottaa.
Minulle maistuu hyvin aamupuuro, se pitää verensokerini tasaisena ja vatsani rauhallisena.
Mutta aamiaisella, samoin kuin kaikilla aterioilla, huolehdin että saan kaikkia ravintoaineita.
Puuron sekaan laita esim kylmäpuristettua rypsiöljyä (hyvät rasvat), raejuustoa/kananmunan (proteiini), pakastemarjoja (vitamiinit ja kuidut) ja saatampa joskus muistaa laittaa vielä psyliumia lisäkuisuksi.
Olen myös saanut hyviä ideoita googlailemalla oat bowl reseptejä.
Tämä ei varmasti sovi kaikille, mutta minulle sopii. Ja en tyrkytä puuroa muille kuin lapsilleni, jos he joskus harvoin sattuvat valittamaan vatsavauvoja
Puuro varmaan sopii siis heille, jotka syövät tiuhaan muutenkin? Silloin se onkin hyvä valinta, kun on vähäenergista täyttäen kuitenkin vatsan, ja on kuituja. Jos syö harvoin, niin ehkä joku tuhdimpi ateria silloin parempi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi italiassa syödään aamulla kakkua?
Niinpä. Aito italialainen aamiainen on melko yksinkertainen, mukaan lukien kahvijuomat (kuten cappuccino) ja makeat leivonnaiset. Suosittuja muunnelmia makealle herkulle ovat cornetto, italialainen versio croissantista (tarjoillaan hillolla tai ilman) tai biscotti, eräänlainen makea leipä, joka voidaan upottaa kahviin.
Kyllä mulla pitää nälkää ja vatsa toimii paremmin.
Sekoitan puolet Elovena täysjyvä iso kaurahiutale.
https://elovena.fi/tuotteet/elovena-iso-kaurahiutale/
Puolet Nalle ruishiutaletta, ruokalusikallinen herkku oivariinia ja kauralesettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paheksutaan niitä, jotka syö aamulla munakasta, siinähän on kaloreita, ja rasvaa, huii!!
Aamulla 6.00 puuro
Töissä 9.00 banaani
11.00 lounas
Minä syön päivän aikana 3 kertaa. Klo 11 - 12 voileipiä brunssiksi, klo 16 välipalaa, klo 19 illallisen kunnonruokaa.
Suksi suolle.
Itse teen istumatyötä ja juuri tuollainen yllä kuvattu litran puuro sopii minulle tosi hyvin. Pitää nälän poissa tuntitolkulla eikä aiheuta mitään ongelmia. Terävänä ja tehokkaana pysyn koko päivän.
Lounaaksi syön yleensä kalaa, ison annoksen. Mitään pastoja ja riisejä ei kannata ottaa. Kalaa ja kasviksia, esim. juureksia ja vihanneksia. Noin 300-500g kalaa on hyvä. Pysyy turkki kiiltävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla 6.00 puuro
Töissä 9.00 banaani
11.00 lounas
Kaikkein tärkeintä on syödä säännöllisin väliajoin, jotta virtaa riittää koko päiväksi. Useimmilla ihmisillä sopiva ruokailuväli on 34 tuntia. Päivän aikana kannattaa syödä aamupala, lounas ja päivällinen sekä 13 välipalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla 6.00 puuro
Töissä 9.00 banaani
11.00 lounas
Kaikkein tärkeintä on syödä säännöllisin väliajoin, jotta virtaa riittää koko päiväksi. Useimmilla ihmi
siis 3 - 4 tuntia
Jos nielaisee naudan sisätiedoston kokonaisena, 34 tunnin ateriaväli on ymmärrettävissä.
Tattaripuuro on kyllä sellaista ihmeainetta, että sen voimalla pärjää jopa ilman varsinaista päivän pääateriaakin.