Pitääkö mielestäsi tämän työntekijän viedä kahvipaketti töihin ja miten usein?
Työpaikalla kahvia juovat myös tuovat kahvipaketteja ajoittain. Ovat työssä kolmena päivänä viikossa ja 2-4 mukia juovat päivässä.
Sitten on työntekijä joka käy työpaikalla 2-3 kertaa vuodessa. Juo kahvia 2 kupillista per kerta. Pitääkö mielestäsi hänen tuoda myös kahvipaketti?
Kommentit (93)
Olen hoitoalalla. Saamme juoda kahvit/teet talon piikkiin. Asukkaille keitämme kahvia, niin siinä samalla myös henkilökunnalle. Itse en juo kahvia, tuon omat teet. Meillä on myös tapana tuoda joskus jotain pullaa, suklaata yms. kollegojen iloksi. Huom. Kaikki eivät tuo ja joku tuo usein. Myös työnantaja tuo esim. hellepäivinä kesällä vichyä, sipsejä, pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pitää muka tuoda omat kahvit töihin? On pihi työnantaja.
Varmaan hoiva- ja duunarialoilla :D
Mä olen Attendolla töissä ja henkilökunta saa juoda kahvia talon piikkiin. Mä en juo kahvia ollenkaan.
Attendo kuulostaa kivalta työpaikalta! Pisteitä paljon sinne, ettei joka euroa pihistele, vaan jakaa myös työntekijöille etuja. Reilua.
Älä nyt oikeasti viitsi. Pelkän kahvin tarjoaminen ei tee Attendosta kivaa työpaikkaa. Mennään koko ajan liian vähällä henkilöstöllä ja sitten kitistään, että virikkeitä pitämättä ja vanhuksia ei viedä pihalle. Niin kun välillä hädin tuskin selvitään perushoidosta. Se miminimitoitus ei tarkoita sitä, että ei saisi olla enemmän hoitajia, mutta eihän Attendo ajattele kuin rahaa. Sitten ihmetellään kun porukkaa on sairaslomalla fyysisten tai psyykkisten ongelmien vuoksi. Henkilökuntaa juuri ja juuri sen mitä pitää ja jos esim. joku sairastuu yön aikan niin, ettei tule aamuvuoroon, niin ei siihen yleensä ketään enää saada. Sitten mennään selkänahasta repien. Sehän on todella helppoa ja hienoa hoitaa n.20 ihmisen aamutoimet kahdestaan. Kyllä siinä jää silloin suihkuja iltavuorolle ja mennään siitä mistä aita on matalin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sen kahvipaketin veisin vaikka joka toinen vuosi jos kerran työpaikalla kahvia juon eikä työnantaja sitä kustanna.
Tai kuten joku jo ehdotti, en joisi tuota yhteiskahvia vaan ottaisin kahvin lounaalla tms.
Nää on näitä juttuja joissa alkaa helposti näyttämään pihiltä vaikka siihen ei syytä olisikaan, mua ei haittaisi jos työkaveri pari kertaa vuodessa juo mukin kahvia tuomatta omaa pakettia mutta työpaikalla on varmuudella niitä joita se haittaa.
Tämä juuri. Mun mielestä tämän harvoin käyvän ei todellakaan tarvitsisi kahvipakettia tuoda. Tuo kuitenkin koska jotkut vetää herneen nenäänsä jos ei tuo. Minusta käsittämätöntä. Meillä käy toisesta yksiköstä porukkaa ihan vaan huvikseen kahvilla useammin, ja heitä on monta, eikä kukaan vaadi heiltä maksua. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, mutta minä veisin kerran vuodessa jonkin Amazonin kautta tilaamani kahvipaketin, jollaista ei saa Suomesta.
No onhan se tuokin yksi tapa vitt uilla työkavereille. Vie jotain erikoiskahvia josta kukaan ei tykkää. Samalla pääsee osoittamaan olevansa parempi kuin muut työyhteisön jäsenet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Attendolla töissä ja henkilökunta saa juoda kahvia talon piikkiin. Mä en juo kahvia ollenkaan.
Attendo kuulostaa kivalta työpaikalta! Pisteitä paljon sinne, ettei joka euroa pihistele, vaan jakaa myös työntekijöille etuja. Reilua.
Toivottavasti Attendo pitää myös huolta, että työpaikoilla on tarpeeksi vuoroissa koulutettuja hoitoalan ammattilaisia. Sen lisäksi laitoshuoltajia ja pyykinpesijöitä, eli toivottavasti Attendo ei teetä näitä töitä hoitotyön ohessa hoitajilla.
Mä olen ollut lähes 20 vuotta ulkomailla töissä, neljässä maassa, enkä ole ikinä ollut sellaisessa työssä (tai edes kuullut tällaisesta paikasta) jossa työntekijöiden pitäisi ostaa omat kahvit! Onko tämä yleistäkin Suomessa? Kaikissa työpaikoissani on ollut kahvikone, joka nappia painamalla jauhaa pavut ja tekee cappuccinot sun muut. Suodatinkahvia ei myöskään tunneta, on tosi harvinaista että jossain olisi Moccamaster tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi kouluissa opettajat maksavat ihan itse kahvinsa, maitonsa ja sokerinsa. Meillä jokainen tuo viisi pakettia kahvia ja kymmenen maitoa vuodessa omalla määrätyllä viikollaan. Aika harva käyttää sokeria, joten nähtävästi vain minä tuon kaksi koppaa vuodessa palasokeria, vaikka muutkin kyllä sieltä nappivat. Teen juojilla on omat teepakkaukset kaapissa. Vieraille tarjotaan kahvit, mutta jos joku väliaikainen muutaman viikon sijainen haluaa kahvitella joskus eikä halua tuoda kahvipaketteja, meillä on olemassa possu, johon voi tiputtaa parhaaksi katsomansa hinnan. Yleensä olemme ohjeistaneet 50 senttiä per päivä, kun asiasta on kysytty.
Minä (ope) en arjessa juo kahvia tai teetä, koska kofeiini ei sovi minulle. Juon kahvia töissä puoli kupillista vain silloin, kun kyseessä on selvästi työnantajan tarjoama kahvitus, esim. joulu- tai kevätkahvit tai veso (koulutuspäivä), jossa muukin tarjoilu tulee työnantajan puolesta. En siis myöskään maksa vuosittaista kahvirahaa, joka kahvinjuojilta kerätään (köksänopet tilaavat sillä tukusta kahvit ja maidot). Eipä ole kukaan kymmeneen vuoteen valittanut - enkä toisaalta ole kertaakaan normiarkena sitä kahvia ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla oli näin ja on iso firma, asiantuntijatyötä. Tosin siitä tuli niin paljon valitusta että ohjeistusta muutettiin ja työpaikalle tuli kahviautomaatit. Sekään ei tietenkään kaikille kelvannut kun kahvi oli pahaa jne. tiiätte sen laulun.
Ennen kuin tuli automaatit joka kerroksessa oli kahvikassa johon tyypit laittoi tietyn summan per kuppi. Eihän se välttis aina tasan mennyt mutta onko tuo nyt niin tarkkaa. Vapaamatkustajia oli ja ne kyllä tiedettiin. Kertyneillä rahoilla ostettiin kahvit, maitoa ja sokeria. Itse en juo kahvia joten en tietenkään osallistunut millään lailla. En laittanut kassaan rahaa, en käyttänyt kyseisiä tuotteita enkä käynyt kaupassa niitä hakemassa. Kyllä, kaiken huioouna jokaisella työntekijällä oli viikon ajan vastuullaan huolehtia että kaapeissa oli riittävästi kahvia, maitoa ja sokeria. En ollut ainoa ja tottahan tämä herättä närää kun "toiset pääsee helpommalla". Siis mitä???!? Pari akkaa vahti ihan työkseen etten vaan salaa liruta teeheni maitoa XDD Tai käytä sokeria. Muuten ihan kiva työyhteisö mutta tämä toi ihmisissä esiin todella ikäviä piirteitä. Kaikki oli helpottuneita kun työnantaja ilmoitti että jatkossa kahvit saa automaatista.
Vierailija kirjoitti:
Sote-alalla. Muutenkin kaikki pielessä sillä alalla, onneksi vaihdan alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sote-alalla. Muutenkin kaikki pielessä sillä alalla, onneksi vaihdan alaa.
Joo sote-alalla on paljon asioita pielessä, mutta en edelleenkään ymmärrä miksi työnantajan pitäisi maksaa työntekijöiden kahvit tai teet. Jokainen voisi ihan hyvin maksaa itse nuo. Ihmmeellinen ajattelutapa, että työntantajan pitäisi nuo maksaa.
Olin työpaikassa jossa vakituiset toivat paketin kerran kk, kelkkailija toi oman termarissa kun osasto jatkuvasti vaihtui.
onneksi meillä tarjolla ilmaiset kahvit. Juhlamokka kuraa ruokalassa ja sitten automaatista tummaa paahtoa.
Pitää tuoda yksi paketti kahvia per vuosi. Asuin tuetussa asunnossa jossa asiakkaat toivat kerran kuussa kahvipaketin. Jopa semmoiset jotka joivat ehkä kupillisen kuukaudessa joutuivat tuomaan sen kahvipaketin kerran kuussa. Se oli musta aika epäreilua