Pitääkö mielestäsi tämän työntekijän viedä kahvipaketti töihin ja miten usein?
Työpaikalla kahvia juovat myös tuovat kahvipaketteja ajoittain. Ovat työssä kolmena päivänä viikossa ja 2-4 mukia juovat päivässä.
Sitten on työntekijä joka käy työpaikalla 2-3 kertaa vuodessa. Juo kahvia 2 kupillista per kerta. Pitääkö mielestäsi hänen tuoda myös kahvipaketti?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pitää muka tuoda omat kahvit töihin? On pihi työnantaja.
Varmaan hoiva- ja duunarialoilla :D
Hih hih
Vierailija kirjoitti:
Kuka teillä laskee kuinka monta kuppia kukin juo? 😂
En ole ap mutta ei tarvitse edes laskea. Vuosien aikana oppii väkisinkin että Jaana ja Jukka juo aamuisin kaksi mukillista, muut yhden. Tämä huomioidaan keitettävässä kahvimäärässä. Meillä pyritään siihen ettei kahvia menisi hukkaan, vaikka työnantaja sen maksaakin.
Vien sen mukaan mitä juon. Meillä oli koulussa oma tila ja kahvinkeitin. Join paljon vähemmän kahvia kuin muut, ehkä max kerran päivässä. Muut joi jotain 4 kuppia. Jotain kitinää välillä oli, kuinka kaikki ei tuo niin usein kahvia sinne. No en kai tuo, jos en sitä juo niin paljon. Joskus vein esimerkiksi keksipaketin, siitäkin ehkä itse ehdin yhden syödä. Ei mua haittaa tarjota välillä muille, mutta se ärsyttää jos turhaan sitten valitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi kouluissa opettajat maksavat ihan itse kahvinsa, maitonsa ja sokerinsa. Meillä jokainen tuo viisi pakettia kahvia ja kymmenen maitoa vuodessa omalla määrätyllä viikollaan. Aika harva käyttää sokeria, joten nähtävästi vain minä tuon kaksi koppaa vuodessa palasokeria, vaikka muutkin kyllä sieltä nappivat. Teen juojilla on omat teepakkaukset kaapissa. Vieraille tarjotaan kahvit, mutta jos joku väliaikainen muutaman viikon sijainen haluaa kahvitella joskus eikä halua tuoda kahvipaketteja, meillä on olemassa possu, johon voi tiputtaa parhaaksi katsomansa hinnan. Yleensä olemme ohjeistaneet 50 senttiä per päivä, kun asiasta on kysytty.
Jos on tollanen niuhotus parista kupista vuodessa niin ostaisin kahvini muualta.
Riippuu mielestä siitä onko työyhteisö mukava vai ei. Mukaville ihmisille voin viedä kahvipaketin joskus (vaikka en itse joisi), mutta jos asemani työyhteisössä on lähinnä sylkikuppina niin ostakoot itse kahvinsa.
Ei pidä. Yhdestä kahvipaketista tulee noin 65 kupillista kahvia. Tää teidän kaveri juo vuoden aikana korkeintaan 6 kuppia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tollanen niuhotus parista kupista vuodessa niin ostaisin kahvini muualta.
Minäminäminä
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin tarkkaa niin laittakaa kupin hinnaksi euro ulkopuolisille
Euro yhdestä kupista? 0,40 e on sopiva summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminä
🖕
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Yhdestä kahvipaketista tulee noin 65 kupillista kahvia. Tää teidän kaveri juo vuoden aikana korkeintaan 6 kuppia.
Samaa mieltä.
Kukaan muu ei siis osta kahvia työpaikalle, kuin noi kahvinjuojat? Entä jos tulee vieraita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🥱
EIkö teillä ole kahvikonetta? Millaisessa työpaikassa te oikein käytte?
Toki sen vierailijan tulee maksaa kahvista
vaikka euron kuppi ja santisikuppi 50 senthiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Punavuoressa avokadoleipä kädessä päsmäröivä designtoimiston UX-suunnittelija.
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä paketista menee jo useampi kuppi viemäriinkin.
Kohteliaisuussyistä veisin yhden paketin vuodessa tai olisin juomatta kahvia ja ottaisin omat teepussit mukaan.
Totta kai pitää asia pitää tavalla tai toisella korvata. Mitä jos niitä muutaman kerran kävijöitä on useampia ja/tai moni muukin ajattelee, että "ei mun tartte tuoda kun silloin tällöin vain juon kupillisen" niin ei ole reilua niitä maksajia kohtaan.
Ostat kahvisi muualta, tuot kerran vuodessa kahvipaketin tai kysyt voitko maksaa per kuppi sen 0,5-1 euroa yhteiseen kahvikassaan.
Meillä työantaja laski montako pakettiakahvia menee vuodessa ja se ei ollut mikään pikkusumma. Varsinkin, kun sitä menee litratolkulla viemäristä alas. Tämä selvitystyö lähti siitä liikkeelle, kun se oli controller joka tuli ensimmäisenä aamuisin töihin ja hän oli se joka ne kaato vanhat pois. Kaapeista löytyi myös päiväysvanhoja kahvipaketteja.