Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mielestäsi tämän työntekijän viedä kahvipaketti töihin ja miten usein?

Vierailija
15.03.2025 |

Työpaikalla kahvia juovat myös tuovat kahvipaketteja ajoittain. Ovat työssä kolmena päivänä viikossa ja 2-4 mukia juovat päivässä.

Sitten on työntekijä joka käy työpaikalla 2-3 kertaa vuodessa. Juo kahvia 2 kupillista per kerta. Pitääkö mielestäsi hänen tuoda myös kahvipaketti?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kahdella kunnalla toimistotöissä, molemmissa tuotiin ite kahvit. Valtiolla oli kahviautomaatti mistä sai ottaa ilmaiseksi, mutta se oli pahaa. Vein sinnekin omat kahvit. Sitten lopetin kahvinjuonnin muutoin kuin kotona aamupalalla.

Vierailija
62/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä pitää muka tuoda omat kahvit töihin? On pihi työnantaja.

Pahoinvpintialueilla ainakin 

Heko heko ku olet hauska!

En todellla ole hauska, kyllä nämä alueet ovat pahoinvointia tuoneet meille työntekijöille, ei yksin tuon kahvipakeftin muodossa. 

Ennen kaikki oli paremmin? Terveydenhuollossa ei ole mikään toiminut optimaalisesti kahteen vuosikymmeneen. 

- hoitaja, since - 92

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus silloin tällöin sijaisuuksia koululle ja siellä kyllä kytättiin jokaista kupillista kahvia. Olin menossa ottamaan vettä muki kädessä ja kaksi opettajaa juoksi väliin muistuttamaan että kahvi on sitten vain kahvikassan jäsenille. Eikä ollut ainoa kerta. Ei tulisi mieleenikään juoda heidän kahveja ilman lupaa, mutta aikamoista ylireagointia.

Paketti kahvia vuodessa. 

Vierailija
64/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä maassa työpaikkaa, missä ei olis aina joku säätö tai pohdinta kahvipaketeista?

Vierailija
65/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin pitää, jos kahvia juo. Tuolloin tietenkin riittää tietenkin oikein hyvin yksi kahvipaketti ja se on viisainta tuoda silloin, kun kaikki näkee, että on tuotu.

Meidän työpaikalla otettiin käyttööön kahvikuppimaksu. Eli joku kahvittelija laski paljonko yksi kupillinen kahvia maksaa (lukuun laitettiin mukaan sähköt, vesi, kuppien pesut ja kahvit, sekä laitteen kuluminen, koska oli selvää, että toisinaan vieraillekin tarjotaan kahvia eikä vierailta pyydetä rahaa, niin kahvikassassa olisi hyvä olla ylimääräistä) ja sitten jokainen maksaa sen hinnan. Tuo oli kahvinjuojien mielestä reilua, koska toiset kittaa sitä koko ajan, toiset kupillisen päivässä. tOimistoassari huolehtii kahvin hankkimisesta.

Yhdessä toisessa työpaikassa oli juoma-automaatti, siitä sai uskomattoman halvalla myös pieniä limupulloja, teetä, kaakaota ja useampaa erilaatuista kahvia. Oli jonkun yrityksen tuote, johon sisältyi automaatin huolto ja täyttäminen mysö kuukausivuokraan.

Teen juojat tuovat itse kotoaan omat teensä (koska kaikilla teen juojilla on omat mieltymyksensä teen laadusta lähtien) ja vedenkeittimellä keittelevät ne. Vierailelkin tarjotaan teemahdollisuutta, teenjuojat jättävät aina vähän muillekin teetä kaappiin.

Vierailija
66/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus silloin tällöin sijaisuuksia koululle ja siellä kyllä kytättiin jokaista kupillista kahvia. Olin menossa ottamaan vettä muki kädessä ja kaksi opettajaa juoksi väliin muistuttamaan että kahvi on sitten vain kahvikassan jäsenille. Eikä ollut ainoa kerta. Ei tulisi mieleenikään juoda heidän kahveja ilman lupaa, mutta aikamoista ylireagointia.

Paketti kahvia vuodessa. 

Tuollaisissa tilanteissa itse vastaan yleensä jotain "kuka hullu nyt kahvia suostuisi vapaaehtoisesti juomaan"

Vierailija
67/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join töissä pikakahvia. Purkki oli omassa jemmassa. Pyrin huomaan kahvini omassa rauhassa, en kahvihuoneessa. Sivusta hymähtelin noille kahviasioille.

Vierailija
68/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vien aina kahvipaketin ja lisäksi suklaalevyn kun käyn muutaman kerran vuodessa toimistolla. Sitä on mukava työkavereiden kanssa kahvitella.

Ei maksa kuin kolme kymppiä vuodessa, ja työkaverit tykkää todella paljon!

Mieti mikä hyöty kolmella kympillä, on 3 €/kk. Varmaan palkankorotustakin on tullut paljon enemmän kun ajatellaan että olen hyvä tyyppi.

Miksi täytyy ruveta hankalaksi työntekijäksi 3 € /kk takia, kun olemalla reilu tyyppi, niin saat 100 €/kk palkankorotuksen.

Tämä on hyvä keino pitää työkaverit tyytyväisinä 3 €/kk. Kahvia ja suklaata kun toimistolla muutaman kerran vuodessa käy. Työkaverit pitää hyvänä tyyppinä, niin eivät ala kyseenalaistamaan mitä kotona etätöissä teen.

Saa kotona olla etätöissä sitten käytännössä koko vuoden tekemättä mitään. Jos ei olisi niin mukava, niin työkaverit alkaisi varmasti ihmettelemään.

Hyvä diili maksaa 3 €/kk + pari päivää toimistolla vuodessa.

Loput 200+ päivää kotona "etätöissä" käytännössä tekemättä mitään.

Tyhmää alkaa jonkun yhden kahvipaketin takia haastamaan "riitaa" työkavereiden kanssa.

Vierailija
69/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut kahdella kunnalla toimistotöissä, molemmissa tuotiin ite kahvit. Valtiolla oli kahviautomaatti mistä sai ottaa ilmaiseksi, mutta se oli pahaa. Vein sinnekin omat kahvit. Sitten lopetin kahvinjuonnin muutoin kuin kotona aamupalalla.

Kahviautomaattien kahvit ovat parantunut huimasti. Olen kaupungilla töissä ja meillä on tosiaan automaatti, firman piikkiin. Nyt olen varmaan parempi ihminen tämän yhden rouvan mielestä kun valtio tarjoaa mulle kahvit. 

Vierailija
70/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hoiva- ja duunarialoilla :D

Mä olen Attendolla töissä ja henkilökunta saa juoda kahvia talon piikkiin. Mä en juo kahvia ollenkaan. 

Vierailija
71/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paketti kahvia vuodessa. 

Tuollaisissa tilanteissa itse vastaan yleensä jotain "kuka hullu nyt kahvia suostuisi vapaaehtoisesti juomaan"

Etkä vastaisi. 

Vierailija
72/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paketti kahvia vuodessa. 

Etkä vastaisi. 

Aina vastaan  jos työpaikalla on yksikin kyylä. En voi sietää kyyliä.

Vierailija
73/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa työpaikoissa missä olen ollut, on ollut säästöpossu, johon harvoin juovat voivat maksaa kahvinsa.

Vakkarityöpaikalla tuon kahvia sen paketin kuukaudessa mistä on sovittu. Juon 0-2 kuppia päivässä. Sitten kun kierrän eri työpisteissä, päivystävänä lääkärinä, osastoja tai eri kouluissa/neuvoloissa kiertävänä lääkärinä tai keikkalääkärinä, kysyn kahvihuoneessa miten voin maksaa kahvini. Yleensä se on 20snt-50 snt/kupillinen tai päivystyksessä 10 euroa/vuosi tms niille jotka eivät työskentele siellä päivittäin. Joskus, kun oikeasti käyn kerran jossain työpisteessä, sanotaan että talo tarjoaa tällä kertaa, mutta koskaan en oleta että kahvi olis mulle ilmaista. 

Julkisella sektorilla ei työnantaja tarjoa kahvia. Yksityisellä talo on tarjonnut taukokahvit, joskus jopa maidon ja välipalatarvikkeita kuten leipää tai hedelmiä. 

Vierailija
74/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Attendolla töissä ja henkilökunta saa juoda kahvia talon piikkiin. Mä en juo kahvia ollenkaan. 

Attendo kuulostaa kivalta työpaikalta! Pisteitä paljon sinne, ettei joka euroa pihistele, vaan jakaa myös työntekijöille etuja. Reilua.

Vierailija
75/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen assistenttina.Vien aina mukana omat kahvit, filtterit ym . Voin juoda vapaasti kahvia tämän takia , että ei tule keskustelua. 

Työpaikka tarjoaa Nescafeta mutta en voi sietää sitä. 

Vierailija
76/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhdenkään työnantajan pitäisi kustantaa työntekijöiden kahvit? Tai teet? En ymmärrä. Jokainen huolehtikoot itse. Sen ymmärrän, että kesähelteillä työnantaja voi tarjota vissyjä, limsaa yms. henkiläkunnalle. 

Mä olen Attendolla töissä ja siellä saa henkilökunta juoda kahvin työnantajan piikkiin. Teetäkin saisi juoda, mutta on jotaki halpista niin vien omat teepussit jos haluan teetä juoda töissä.

Vierailija
77/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sijoitin 1000 euroa pörssiosakkeisiin -> Loppu elämäksi ilmaiset kahvit 5% osingoilla.

Lisäksi kun aika jättää niin lapsi saa tuon sijoituksen takaisin.

Mä jätin lapset tekemättä ja sijoitin sen rahan mitä niihin olisi mennyt. Samoin sijoitan sen mitä menisi kahviin. Lällällällälieruu sultaaapääsiipieruuu

Vierailija
78/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinjuonti työaikana pitäisi kieltää kokonaan. :D

Vierailija
79/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tuon termarissa kahvin tai juon pikakahvia. En ala muiden kahveja makselemaan

Totta. Varsinkin kun kaatavat surutta viemäriin.

Vierailija
80/93 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Attendo kuulostaa kivalta työpaikalta! Pisteitä paljon sinne, ettei joka euroa pihistele, vaan jakaa myös työntekijöille etuja. Reilua.

Kaikkea muuta kuin kiva. Et taida paljon olla asioista perillä ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi