Tämän takia moni mies ei löydä naiskumppania
Sinkkumiehillä, jotka ovat deittisovelluksissa kuten Tinder ja Bumble jne, on se harha, että siellä on runsaasti valinnanvaraa naisissa. Heistä tuntuu, että heillä on puhelimessa suurin piirtein kaikki Suomen sinkkunaiset ja he voivat halutessaan päästä treffeille ihan kenen vaan upean naisen kanssa että siitä vaan valitsemaan. Todellisuudessa moni on siellä ihan vaan "ikkunaostoksilla" katselemassa tarjontaa ja testaamassa markkina-arvoaan ja boostaamassa egoaan.
Moni mies on myös ikään kuin nostanut itsensä jalustalle ja ajattelee, että kun hän itse on niin upea, niin myös tyttöystävän tulee olla 10/10. monella miehellä on näin ollen kilometrin mittainen kriteerilista siitä, millainen tulevan naisystävän tulee olla. Tyttöystävän pitää olla sitä, tätä ja tuota. Täytyy olla kaunis, hoikka, nuorempi, sporttinen, lapseton (vaikka miehellä itsellään olisi lapsia), hyvässä työssä ja vähintään keskituloinen. Jos ajattelee jotain keskikokoista kaupunkia, niin kuinka monta kriteerit täyttävää sinkkunaista sieltä löytyy?
Moni tällainen mies ajattelee myös, että heti ensitreffeillä pitää kipinöidä ja tuntea syvää henkistä yhteyttä ja kemiaa ja jos näin ei tapahdu, niin ei edes haluta yrittää tutustua.
Ja jos joku upea mies löytääkin naisen, joka täyttää edes muutaman kohdan hänen kriteerilistallaan, niin hänelle saattaa muutaman kuukauden kuluttua hiipiä mieleen ajatus, että "pitäisikö mun kuitenkin palata takaisin sinne Tinderiin swaippailemaan, että ä jospa minä kuitenkin löytäisin paremman naisen?".
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Mun sinkulla kaverimiehellä on vain yksi kriteeri naiselle: "Haluaisin vain jonkun, joka haluaa juuri minut eikä ketään muuta"
Minkälainen mies kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka joutuu turvautumaan Tinderiin miehen saadakseen...
noh... ei ole mikään saalis
Miksi Tineriin turvautuva mieskään siis olisi saalis?
Aivan, hehän ovat sopivia toisilleen, jos tasoteoriaan uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen näkökulmaa asioihin.
Mulla oli vähän vaikeeta löytää fiksua seuraa treffeille, kun olin sinkku. Suurin osa etsi pelkkää seksiseuraa ja tähän miehillä liittyy se, ettei viitsitä nähdä yhtään vaivaa, etten mä nyt vaan ala luulee mitään.
Mulle silloin kovasti pari kaveria vihjaili, että mulla on rima liian korkealla ja se ongelma on vaan siinä. Mutta mulle oikeasti kelpas lihava, laiha, lyhyt, pitkä, kaljuuntunut, pitkätukkainen, ei niin komea, melkeinpä mikä vaan, mutta ei sillä kauheasti ollut mitään eroa siinä, ettei kelvannut kuin kerran panoksi. Että on näitä naisissakin. Ei se todellakaan niin mene, että nainen ku nainen saa seuraa.
Ja kun joku nyt kuitenkin kysyy, niin en ole lihava, yh ja muutenkin sellaset "perusjutut" oli ok.
Omista tinderissä olevista miespuolisista kavereista
Jep. Monogaminen mies on monogaminen vain ennen kuin saa sen ekan tyttöystävän, sitten onkin polygaminen. Viimeistään kun lapset tehty ja elämä ei olekaan enää yhtä siitosfestivaalia, "loppuu rakkaus" :)
Kiitti mutta ei kiitti, seksuloikaa toisianne vaan. Reikä löytyy rinkeliltäkin, minä en munasoluja tuuttaavaa, hedelmällistä ja verekästä kohtuani tuollaiseen touhuun alenna.
Itse en löydä vain ja ainoastaan sen takia että en edes etsi eli en halua koska haluan olla yksin 👍
Hyvässä työssä? Älä jauha paskaa, miehelle se on yhden tekevää missä nainen on töissä, tämä on enemmänkin asia mikä merkkaa naisille enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä työssä? Älä jauha paskaa, miehelle se on yhden tekevää missä nainen on töissä, tämä on enemmänkin asia mikä merkkaa naisille enemmän.
no korkeasti koulutetuille, arvonsa tunteville miehille naiskumppanin koulutus/hyvä työ on tärkeä asia. Ei tarvii olla akateemisesti koulutettu nainen, kunhan on kuitenkin ihan hyvässä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas sentään, valtaosalla Tinderissä olevista miehistä on vaikeuksia saada edes yksi tykkäys naiselta, saati sitten match. Joten ei, kukaan mies ei kuvittele, että heillä on Tinderissä tai missään muuallakaan deittisovelluksessa valinnanvaraa.
Itse asiassa n. 60% naisten antamista tykkäyksistä kasaantuu pienelle 10% osuudelle mieskäyttäjistä. Eli kyllä deittisovelluksissa on pieni osuus miehiä, joilla on todella, todella paljon valinnanvaraa.
No itse juuri laskin, että olen tämän vuoden aikana käynyt treffeillä 9 eri miehen kanssa. Heistä vain kolme halusi tavata minut uudelleen. Heistä yhdelle annoin heti ensitreffien jälkeen pakit, yhtä näin kerran uudelleen kunnes kumpikin oli sitä mieltä, ettei kannata jatkaa tutustumista ja yhtä tapaan tällä viikolla neljännen kerran. Eli jos negatiivisesti ajattelee, niin 7 miestä yhdeksästä Antoi minulle pakit joko ekojen tai toisten treffien jälkeen. Eli kyllä miehet useimmiten ajattelevat niin, että jo ensitreffeillä täytyy kolahtaa kunnolla, että haluaa tavata uudelleen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistaako kukaan mies itsensä tuosta aloituksesta?
Ap
Itse en ainakaan tunnista.
T. 38v Sinkku mies, joka ei saa mitään Tinderistä
Mitä tarkoitat tuolla, että et saa mitään Tinderistä? Ai mitään 10/10 -naisia et saa mutta tavallisia naisia saisit?
Minulla on tällä hetkellä siellä 9 saatua tykkäystä. Näistä tykkääjistä 5 on sairaalloisen ylipainoisia naisia, 1 on transseksuaali, ja 3 on aasialaisia, jotka asuvat Aasiassa.
Vastasiko tämä kysymykseesi?
Kun naistenkin saamat tykkäukset on samaa "laatua", niin ymmärrätkö nyt ettei sillä tykkäysten määrällä ole mitään väliä jos ne tykkääjät on täysin epäsopivia?
Vierailija kirjoitti:
No en nyt tiedä. Naisiahan täällä nimitellään lompakkoloisiksi, joten eiköhän se naisen tulotaso ja omistukset miehiä kiinnosta.
Tinder on kamala paikka naiselle. Vaikka profiilissa lukee, että etsii vakavaa suhdetta, niin kaikenmaailman häntäheikkiä ja vonkaajaa tunkee joka tuutista. Vongataan suoraan seksiä tai lähetellään munakuvia. Seuraavista teen rikosilmoitukset.
Kyllä siellä menee usko ihmisiin ja loppuu kiinnostus kumppanin etsintään aika äkkiä.
Eipä ole Kirsi Salokaan löytänyt isäntärenkiä ekotaloonsa.
Kirsin "vika" on siinä, että hän on liian lennokas, itsenäinen ja energinen ikäisilleen ja nuoremmat miehet taas eivät sitoudu 58-vuotiaaseen, vaikka seksi kelpaisi hyvinkin.
Mä en ole yhtä varakas kukn Kirsi ja olen vieläkin(!) vanhempi, joten mun on aika mahdoton löytää ainakaan ketään suomalaista omaan "omaperäistalouteeni". Ja miksei sitten ulkoma alainen käy? No, sama juttu kuin Kirsillä, ettei kuuskymppiset enää halua muuttaa uudisasukkaiksi vieraaseen, kylmään maahan, Paitsi ne nuoremmatkin, joilla on muut intressit tulla kuin minä.
"Moni tällainen mies ajattelee myös, että heti ensitreffeillä pitää kipinöidä ja tuntea syvää henkistä yhteyttä ja kemiaa ja jos näin ei tapahdu, niin ei edes haluta yrittää tutustua."
Molemmat sukupuolet tekee näin eli jos ei kemiaa heti ekoilla treffeillä niin ei jatkoon ja seuraavaa kehiin.
Vierailija kirjoitti:
"Moni tällainen mies ajattelee myös, että heti ensitreffeillä pitää kipinöidä ja tuntea syvää henkistä yhteyttä ja kemiaa ja jos näin ei tapahdu, niin ei edes haluta yrittää tutustua."
Molemmat sukupuolet tekee näin eli jos ei kemiaa heti ekoilla treffeillä niin ei jatkoon ja seuraavaa kehiin.
Se on huono juttu, koska eihän yksi tunnin mittainen tapaaminen oikein vielä kerro mitään. Ethän sä oikeasti edes tunne sitä toista sen ekan tapaamisen jälkeen . Ja jos joku tunteekin voimakasta kipinää ja kemiaa, niin se kertoo vain siitä, että kokee sen toisen henkilön ulkonäön viehättäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Niillä ihmisillä on sitten varmaan runsaasti valinnanvaraa treffikumppaneissa. Jos sulla on vaikeuksia päästä edes treffeille niin kyllä sä haluat kunnolla panostaa siihen treffikumppaniin sen hsrcdn kerran kun pääset treffeille.
"Moni niistä miehistä jotka eivät pääse edes suhteeseen asti ovat tylsiä, persoonattomia, sosiaalisesti kömpelöitä, eivät osaa hurmata naista edes olemalla hänestä oikeasti kiinnostunut. He eivät myöskään etsi lyhyttä, tanakkaa, tympeää, hieman pesemätöntä ja köyhää naista (omaa vastinpariaan) vaan jotakuta mielenkiintoisempaa ja sievempää. "
Tämä pitää paikkansa 90% itse tuntemieni vasten tahtoaan ikisinkkujen miesten kohdalla. Erityisesti tuo sosiaalinen kömpelöys, osalla jopa sellainen autistityyppinen vaikkei diagnoosia olisikaan. Eilen juuri puhelimessa kuuntelin yhden tällaisen valitusta. Naiset vaatii yli 180 cm pituutta, naiset vaatii varakkuutta, naiset on piinallisia ja itsekkäitä loisijoita - miksi hän edes noin ikävää otusta. haluaisi, mietin siinä kuunnellessani. Mutta tämän tapauksen syy ei todellakaan ole pituuden tai tulojen yms. puute, vaan se että on hyvin sulkeutunut ihminen, joka sitten kun puhuu, helposti päästelee juuri tuommoisia omituisia "rantteja" jotka saa ihmiset jotka ei tunne häntä kummastelemaan ja vieroksumaan. On elämässään omien sanojensa mukaan lähestynyt KERRAN tosielämässä naista, opiskeluaikana, ja koska se nainen ei ollut kiinnostunut, on päätellyt että kaikki naiset on kusipäitä, mutta silti loputtomasti haaveilee naisesta, jota ei kuitenkaan usko voivansa saada koska ei ole tarpeeksi pitkä tai komea.
Omat kokemukseni Tinderistä ja muista vastaavista. Ne joiden kanssa olen alkanut keskustelemaan, ollaan vaihdettu myös numerot ja jatkettu näin tutustumista useamman päivän ennen tapaamista. Aina sama kaava toistunut, että on onnellinen elämäänsä, eikä menneisyydessä ole haamuja tai muutakaan ikävää. Exien kanssa ollaan sovussa, työ on mukavaa mutta ei häiritse vapaa-ajalla jne.
Kun sitten ollaan tapailtu parikin kuukautta, niin alkaakin löytymään kaikenlaisia luurankoja, milloin ex on tehnyt sitä ja tätä ja on joutunut käymään terapiassa, tai käy edelleen. On perheen sisäisiä ongelmia mitkä painaa koko ajan. Tai kun soittaa ja kysyy miten päivä meni, niin jatkuvasti oksennetaan kuinka paskaa töissä on ja tätä kaikkea kun kuuntelee päivästä toiseen, niin kyllä siinä ajattelee, että olenko joku jolle vain oksennetaan koko elämä. Mihin katosi kaikki se elämä on ihanaa?
Minulla on ollut ja on omat haasteet elämässä ja niistä olen kertonut, mutta en kaada niitä toisen niskaan, enkä anna vaikuttaa suhteeseen, kun ei niillä saa toista kuormittaa. Johtuuko kaikki siis itsestäni, että olen antanut kuvan, että minulle voi oksentaa kaiken? Tietysti haluan olla se jolle voi kertoa asioista, kuuluuhan se terveeseen suhteeseen. Mutta jos kaikki rakkauden osoitukset, anteeksipyynnöt, tai pahoittelut omasta käytöksestä unohtuu ja suhde menee siihen, ettei muuta puheenaihetta enää ole kuin pelkästään negatiiviset, eikä sellaista onnellisuutta minkälaisen kuvan alussa annettiin, niin oman henkisen hyvinvoinnin takia en pysty suhdetta jatkamaan. Saa tuntemaan olon, ettei minusta haettu muuta kuin terapeuttia. Kun sitten erotaan, niin itketään perään kuukausi tolkulla ja kerrotaan, että asiat on nyt kunnossa. Yhden kanssa yritettiin uudestaan, kun ongelmat oli "käsitelty" mutta kuinka ollakaan samat asiat alkoi olemaan päivittäiset puheenaiheet. Kerroin, ettei hän tainnut vieläkään ollut ihan valmis ja erosimme ystävinä.
Eli älkää menkö tinderiin tai muuten etsi itsellenne miestä ennen kuin olette kipuilunne kipuillut ja olette valmiina uuteen suhteeseen
Tuolla yhdellä miehellä oli jopa 9 tykkäystä. Hänhän vaan nollasi ne pulleammat tavalliset naiset määrittelemällä heidät "sairaalloisen lihaviksi", transeksuaali ei kelvannut eikä ollut halukas tutustumaan aasialaisiin naisiinkaan.
Jos joku nainen olisi tehnyt samoin, hänet olisi tyrmätty heti nirsona.