Minkälaisen palkan 39v mies tarvitsee jos hän haluaa löytää säällisen naisen jonka kanssa olla ja perustaa perhe + omakotitalo + auto +
+ normaali elämä muutenkin harrastuksineen.
Paljonko miehen pitää tienata nettona per kuukausi jotta pystyy saamaan suhteeseen vähintään keskitason naisen, ostaa talon, ylläpitää autoa ja harrastaa sekä muutenkin elää normaalia elämää PK-Seudulla?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin miehen pitäisi osata itse arvioida paljonko tarvitsee palkkaa hankkiakseen asunnon ja auton ja ne pitäisi mielummin olla kyllä jo hankittuina 39-vuotiaana. Itse olen keskitason nainen ja ostin ensimmäisen asuntoni 25-vuotiaana ja se oli kokonaan maksettu 35-vuotiaana palkallani, joka oli keskitasoa.
Ostin mun kodin 23-vuotiaana, koska pääsin jo ennen valmistumistani todella hyvin palkattuun työhön. Sikäli nuo miesten mietteet, kuinka paljon pitäisi tienata, jotta "saisi" itselleen naisen, kuulostavat jokseenkin huvittavilta. Mun mies on duunari ja ansaitsee ehkä kolmasosan siitä, mitä minä, mutta ikinä en vaihtaisi häntä kehenkään toiseen. 😍
Mä en ole vielä ostanut omaa kotia
M39
Harva sitä ok-taloakaan suoraan ostaa, vaan ensin maksetaan se kerrostalokämppä tai rivari pois ja sen jälkeen siirrytään omakotitaloon. Mulla oli sun ikäisenä kerrostaloyksiö lähes maksettu.
Sun pitäis aloittaa nollasta, eli aika iso palkka pitää olla ja antaako pankki edes lainaa sulle?
N47
Vierailija kirjoitti:
Mä ihastuin ja rakastuin 10v nuorempaan mieheen joka muhun verrattuna ihan persaukinen mutta asiansa hyvin hoitava, on vaan suht pienituloinen ja omaisuutta ei ole osittain itselle maksettua kolmiota enempää ehtiny kertyä. Opiskelee toista ammattia niin opintovapaalla käyttänyt loputkin säästöt.
Mulle tällä ei ole ollu ikinä mitään väliä, ei voisi vähempää kiinnostaa. Mies ja suhde on aivan ihania ja se riittää, elelllään ja mm. reissataan pääosin mun tuloilla ja se on täysin ok ja tapahtuu mun aloitteesta.
Rahasta ei oo ikinä ollu mitään kiistaa.
Samoin kun aloitin ensimmäisen pitkän suhteen joka johti avioliittoon mies oli 20v tyhjätasku, just intistä päässy työtön. En koskaan edes miettiny tota vaan yhdessä sitte opiskeltiin ja hommattiin töissä ollessa talot ja autot.
Jos ei etsi mitään elätettävää naista niin näin ne normaalisti menee. Tää on ehkä sellanen selitys si
Aloituksessa nimenomaan kysyttiin, että paljonko pitää tienata jos haluaa että on puolison kanssa varaa taloon, autoon, harrastuksiin ym. keskiluokkaiselta kuulostavaan elämään pk-seudulla. Ei siis kysytty, että voiko nainen rakastua tyhjätaskuun.
Itse tienaan n.5000€/kk nettona. Se on näyttänyt riittävän säälliseen elämään, kun avovaimo tienaa vielä lisäksi 6000€/kk nettona.
"Sinä itsekin haluaisit toimia sanomallasi tavalla, mutta tositilanteessa valitsisit sen 11 000e/kk tienaavan lääkärin 1800e/kk tienaavan siivoojan sijaan 100% kerroista. Ihan alitajuntaisella tasolla jo. Niin biologia toimii."
Elämä ei vain ole valintamyymälä jossa nuo molemmat vaihtoehdot olisivat vierekkäin saatavilla. Oikeassa elämässä itselle sopivia ja itseä viehättäviä ihmisiä tulee eteen yksittäin ja vain silloin tällöin ja silloin päätetään ihan vain että kelpaako se silloin tarjolla oleva vai odotetaanko seuraavaa. Mitään "valitse näiden kaikkien vaihtoehtojen välillä" tilannetta ei ihmisillä kyllä normaalisti ole.
Siksi sillä siivoojallakin on mahdollisuus jos tulee elämään oikeaan aikaan ja oikealla tavalla.
Miehet ei usko, että kysymys ei ole rahasta.
Nainen haluaa kunnollisen miehen eli sellaisen miehen, jonka kanssa kokee olevansa rakastettu ja arvostettu. Sellaisen miehen, jonka kanssa olo on turvallinen. Sellaisen, jonka kanssa kokee, että ollaan yhdessä tekemässä yhteisestä elämästä mahdollisimman hyvää.
Kyse ei ole rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihastuin ja rakastuin 10v nuorempaan mieheen joka muhun verrattuna ihan persaukinen mutta asiansa hyvin hoitava, on vaan suht pienituloinen ja omaisuutta ei ole osittain itselle maksettua kolmiota enempää ehtiny kertyä. Opiskelee toista ammattia niin opintovapaalla käyttänyt loputkin säästöt.
Mulle tällä ei ole ollu ikinä mitään väliä, ei voisi vähempää kiinnostaa. Mies ja suhde on aivan ihania ja se riittää, elelllään ja mm. reissataan pääosin mun tuloilla ja se on täysin ok ja tapahtuu mun aloitteesta.
Samoin kun aloitin ensimmäisen pitkän suhteen joka johti avioliittoon mies oli 20v tyhjätasku, just intistä päässy työtön. En koskaan edes miettiny tota vaan yhdessä sitte opiskeltiin ja hommattiin töissä ollessa talot ja autot.
Jos ei etsi mitään elätettävää naista niin näin ne normaalisti menee. Tää on ehkä sellanen selitys si
netissä voi kirjoitella kaikenlaista hölynpölyä, tosielämässä ne biologiset faktat sitten alitajuntaisesti ohjaavat naista sen rahakkaan miehen luo. Emme me niin tyhmiä ole, että kaiken uskoisimme.
Mun miehellä on nämä kaikki: monta lasta, uusi okt Helsingissä, uusi auto, lomakoti, itse olen kotona oleva vaimo, joten minulla on aikaa myös laittautua, liikkua ja varmistaa että ruoka on tehty yms. Mieheni tienaa n. 100 000 e/vuosi + joitain sijoituksia myös on, joista tulee jotain tuloja. Meillä ei velkoja ole juurikaan. Vain pieni laina talosta. Hän on korkeakoulutettu ja tehnyt jo vuosia töitä tämän kaiken eteen. Ei ole vielä ihan 39 v kylläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei etsi mitään elätettävää naista niin näin ne n
Vaikket nimelläsi ja nimissäsi puhuisikaan, niin puhu kuitenkin VAIN omasta puolestasi.
Palkan ei tarvi olla kovin iso, koska tuohon ikään mennessä on ehtinyt jo hankkia asunnon ja varallisuutta. Joku pari tonnia käteen riittää.
Ja jos ei ole ehtinyt, niin kannattaa jatkaa suosiolla sitä nuoruutta suoraan vanhuuteen ja jättää aikuisten jutut kokonaan väliin. Ei vanha koira opi uusia temppuja.
Itselläni se vaati tuossa iässä 1500€/päivä verojen jälkeen. Pääomatuloja pääosin. Erityisesti halutun omakotitalon hankinta ja ylläpito vaati korkeahkoja tuloja.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä sanoisin että nykyaikana suuri osa miehistä tapaa ekan kumppaninsa vasta 30+ ikäisenä...Oletko seurannut uutisia yksin jääneistä miehistä?"
Yksin jäänet miehet eivät tapaa sitä koskaan. Normaalisti pariutuneet taas kyllä yleensä ensimmäisen kumppaninsa selvästi ennen 30 ikävuotta eli aikana jolloin joko opiskellaan tai ollaan ihan työurien alusssa.
Esim. omassa tuttavapiirissäni oli tosi kova "pariutumisaalto" 24-26 vuotiaana.
Eli on ok hypätä järven pohjaan kun kerrotaan faktana ettei enää 30+ ikäisenä enää tule pariutumaan vaan jää ikuisesti yksin.
No varmasti valitsisin sen lääkärin mieluummin kuin sen siivoojan. Olen itsekin lääkäri.
Voin vastata omasta puolestani, että mulla oli kriteerinä että miehellä piti olla vakituinen työ, jossa vähintään mediaanipalkka eli yli 3200 e kuussa oli minimi. Tämä sen takia vaan, koska haluan perheen, enkä halua että olisi aina huolta ja pulaa toimeentulosta.
Sen takia en edes deittaillut sellaisia jotka ei tuohon kriteeriin sopineet, koska en halunnut ihastua mieheen jonka kanssa ei voi rakentaa haluamaani tulevaisuutta. Jos on joku tavoite siitä millaista elämää haluaa elää, niin toki on järkevää etsiä sellaista kumppania jonka kanssa se on mahdollista. Rakkautta se ei sulje pois, vaan ainoastaan kaventaa niitä mahdollisten kumppanien määrää, joihin antaa itselleen mahdollisuuden rakastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää ensin ihastua johonkuhun naiseen, joka saa sukat pyörimään sun jaloissa. Sen jälkeen pyrit hurmaamaan sun kohteen olemalla kohteliaan miehekäs ja ritarillisen huomioonottava. Siinä vaiheessa, kun teidän sydämet alkavat lyödä samaa tahtia, huomaat, ettei sun varallisuudella ole juurikaan merkitystä, ellet sitten ole täysin elätettävä pummi, joka ei viitsi tehdä edes kotitöitä.
Älä nyt viitsi olla naurettava. Varallisuus on ominaisuus jonka naiset arvottavat miehessä korkeimmalle. Ulkonäkö, luonne, yms. tulevat vasta sen jälkeen
Semmonen incel sitten 🙄
Ah tämä naisten "kaiken kuittaava ja tyhjentävä" vastaus mihin
Eihän se, että useampi kiinnostuu lääkäristä kuin siivoojasta selity pelkästään rahalla. Itse olen korkeakoulutettu, hyvin toimeentuleva, energinen ja älykäs nainen. En tarvitse mieheni rahoja mihinkään. Mutta totta ihmeessä muhun vetoaa enemmän lääkäri kuin siivoja, kertoohan tuo ammatin valinta myös koulutustasosta, kunnianhimosta, saattaa antaa viitettä myös älykkyydestä (tosin ei välttämättä).
Yleisesti ottaen: Suomen veroprogressio takaa saman parin-kolmen tonnin nettopalkan jokaiselle. Sellainen sosialistinen "tasa-arvoinen" systeemi.
Palkalla ei ole väliä koska 39-vuotias mies on pahasti jäljessä aikataulusta. Tuon ikäisellä pitäisi olla jo nainen, talo ja auto jos perhe-elämästä haaveilee. Jos ei taloa niin vähintään oma asunto jonka voi vaihtaa siihen taloon. En ymmärrä miehiä ja naisia jotka alkavat vasta neljänkympin lähestyessä miettimään perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Teidän lailla ajattelevat taitaa kyllä olla kaikki jo varattuja kun yleensä törmää vain tulojen ja työpaikan kyselijöihin ja kun vastaus ei miellytä häivytään samantien.
Nappaa varakas nainen niitäkin nykyisin riittää ei tarvi omia tuloja miettiä.