Paljon riitelyä, yhdessä alle vuosi
Mitä tekisitte? Olemme ollet yhdessä noin 9 kk ja olemme alkaneet riidellä paljon. Sen jälkeen kun muutimme yhteen. Riidat on tosi repiviä ja mies yrittää loukata. Minä yleensä itken.
Riidan aiheina on jokin asia josta puhuttiin, yleensä painava asia. Ja sitten mies suuttuu jostain minun sanamuodosta. Hän sanoo ettei hänen vastaus muka kelpaa, vaikka asia olisi ihan kesken.
Sitten hän nostaa minut syylliseksi ja riidasta tulee ihan kamala. Minä yritän vain miettiä mistä riita alkoi, kumpikin on syyllinen. Mutta mies ei hyväksy omaa ilkeää kommenttiaan, ainoastaan minun.
Riita ei koskaan kunnolla selviä, vaikka alkuperäinen asia tuli puhuttua. Mitä tekisitte? Rakastan miestä paljon.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä itse ajattelet?
Suhde on niin tuore, että pitäisi olla tässä kohtaa vielä rakastumisvaihe päällä ja ihanaa yhdessäoloa.
Tämä kuulostaa vaikean ja väkivaltaisen (henkinen tai/ja fyysinen) parisuhteen alulta. Kokemusta valitettavasti on, ja tuossakin suhteessa käännös huonompaan tuli kun muutettiin yhteen.
Jos olisin äitisi, hakisin sinut kotiin sieltä. Niin omatkin vanhemmat lopulta tekivät, kun olin sairaalareissun heittänyt ja menettänyt työpaikan sekä elin jossain sumussa kaikki päivät. Mies maalasi minusta hullua, uhkaili ja syytti, takertui juuri sanamuotoihin tai minun reaktioihin loukkauksille. Eristi, satutti, ,loukkasi lisää ja välillä oli täysin tunnekylmä. Antoi pieniä "todella ihania" hetkiä noiden välissä. Kertoi minulle että olen hullu. Kuukausien saatossa rupesi tuntumaan että olen hullu.
Et halua samaa itsellesi.
En tiedä mitä ajatella, riidat on jälkeenpäin suin sumua. En tiedä mitä oikein tapahtui, tuntuu vaan pahalta.
Kaikki muut ajat meillä onkin todella ihanaa. Se vuorottelee, joko riita, tai todella ihanaa. Pääosin ihanaa.
ap
Riidatkin kuuluu parisuhteeseen, nyt teidän täytyy opetella riitelemään rakentavasti. Ja sinulla on internet edessäsi, sieltä löytyy rutkasti tietoa. Yhdessä opettelemaan. Parisuhdekin vaatii taitoa ja yhdessä opettelua.
Vierailija kirjoitti:
"Kylmä kuuma-vaihtelulla mies saa sinut pidettyä koukussa."
Paitsi että minä aloitan riitaan johtaneet keskusteluniaheet.
Minulla on kokemusta kylmää kuumaa miehistä ja tässä ei ole koskaan ollut sitä.
ap
Miksi sitten aloitat riitoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En aloita RIITOJA, aloitan keskustelun aiheesta. Siitä tulee riita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi perusasiaa:
- sinä olet väärä nainen sille miehelle, koska sanot väärin ja saat hänet suuttumaan
- se mies on sinulle väärä, koska saa sinut itkemään.
Mikä saa sinut rakastamaan sellaista miestä, joka kohtelee sinua niin huonosti? Eihän sinun ole pakko elää hänen kanssaan ja tehdä omaa elämääsi vaikeaksi vaikka rakastaisit!
Kohteleeko hän sinusta huonosti? Miksi?
ap
Aloitus provo tai vastailemassa muu kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Eikö tuossa ole ihan syytä kerrakseen lopettaa suhde?
Yleensä tuollaisessa suhteessa on kaksi aikuista lasta, toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Kohta olette siinä pisteessä, ettet uskalla puhua säästä tai uutisista kummemmista asioista. Parisuhde on liian arka aiheita keskusteltavaksi ja pyrit kaikin tavoin välttämään aihetta, ettei tule riitaa.
En ikinä muuttais kenkä kaa noin nopeasti yhteen, en kyllä edes parin v jälkeen. Sekoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Lapsi kulta, kaikki ihmissuhteet ovat kahden kauppa. Joissa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaa olisikohan kummassakin vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Lapsi kulta, kaikki ihmissuhteet ovat kahden kauppa. Joissa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaa olisikohan kummassakin vikaa.
Ap sanoo aloituksessa että kumpikin on syyllinen.
Mitä tekisitte, lopetin lukemisen tähän. Vain amatööri trolli kyselee näitä mitä, miten, jne kysymyksiä.
Jätkäsi on tyypillinen nykyajan minäminä-sukupolven edustaja. Hän ja hänen tunteet merkkaa. Varmaan äitinsä paapoma. Heitä mäkeen kasvamaan.
Eli ap haastamalla haastaa riitaa, kuten kaikki muutkin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuollaisessa suhteessa on kaksi aikuista lasta, toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Kohta olette siinä pisteessä, ettet uskalla puhua säästä tai uutisista kummemmista asioista. Parisuhde on liian arka aiheita keskusteltavaksi ja pyrit kaikin tavoin välttämään aihetta, ettei tule riitaa.
Me nimenomaan puhumme todella aroistakin aiheista. En ole koskaan puhunut yhtä syvällisiä yhdenkään kumppanin kanssa.
ap
Mä tein sen virheen että 7 v koitin kouluttaa miestä. ei onneksi asuttu yhdessä.En ikinä aio asua. Mies on lapsi kohdusta hautaan.
"Riidatkin kuuluu parisuhteeseen, nyt teidän täytyy opetella riitelemään rakentavasti. Ja sinulla on internet edessäsi, sieltä löytyy rutkasti tietoa. Yhdessä opettelemaan. Parisuhdekin vaatii taitoa ja yhdessä opettelua. "
Kiitos, haluan todella selvittää tämän, mutta tuntuu että olen jumissa.
ap
Uskon vahvasti, että joissa riidellään usein ja herkästi erityisesti siksi, että ne on alunperinkin aloitettu väärän ihmisen kanssa. En usko, että pelkkä rakkaus riittää toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me nimenomaan puhumme todella aroistakin aiheista. En ole koskaan puhunut yhtä syvällisiä yhdenkään kumppanin kanssa.
ap
Koh-ta o-let-te . . .
Vierailija kirjoitti:
"Riidatkin kuuluu parisuhteeseen, nyt teidän täytyy opetella riitelemään rakentavasti. Ja sinulla on internet edessäsi, sieltä löytyy rutkasti tietoa. Yhdessä opettelemaan. Parisuhdekin vaatii taitoa ja yhdessä opettelua. "
Kiitos, haluan todella selvittää tämän, mutta tuntuu että olen jumissa.
ap
Se kyllä vaatisi myös sen, että se jätkäkin haluaisi muutosta tuohon riitelytapaansa. Tajuaisi oman myrkyllisen tapansa. Myöntäisi tosiasiat. Ei todellakaan riitä, että sinä vain haluat muutosta.
Muista itsekunnioitus äläkä anna toisen kohdella sinua kuin arvotonta.
Liian pian muutettu yhteen, selkeästi ei ole toista vielä tunnettu kunnolla. Vietittekö ennen muuttoa yhtään viikonloppua pidempää aikajaksoa "asuen" yhdessä (tyyliin koko lomaviikko saman katon alla)? Vaihtoehdot on joko ero tai suhteen jatko omissa kodeissa asuen ja paremmin tutustuen.
Hyvissä parisuhteissa ei riidellä jatkuvasti. Mutta kaipa se on ok, eikä haittaa olla jatkuvasti kurjalla fiiliksellä, koska kuitenkin rakastat miestä, mutta ilmeisestikään et itseäsi 🙄