Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle kertoa kun puoliso petti

Vierailija
13.03.2025 |

Pakahdun tähän musertavaan tunteeseen, mutta en silti tiedä haluanko kertoa asiasta ja kelle. Ehkä jos erotaan, mutta en vielä tiedä miten tässä käy. En tiedä miten sukulaiset tai muut ihmiset suhtautuisivat minuun tai pettäjäpuolisooni. En tiedä miksi haluan jotenkin suojella yksityisyyttä, ehkä koska tämä on niin kipeä asia, mutta toisaalta ehkä liian raskasta pitää sisälläni vain. En tiedä. Kenelle kertoisit, tai kerroitko kellekään jos sinua on petetty?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele chatgptn kanssa 

Vierailija
2/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kertonut kellekään. Tai palstalla. En vaan kehdannut. En halunnut sanoa, että mä olen niin paska vaimo, että mua petetään. Aikamme yritettiin yhdessä, mutta nyttemmin erottu. Mun aloitteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut läheisille ystäville/sukulaisille. He tuntevat mieheni, enkä silti halunnut että ajattelevat hänestä pahaa. Jatkoimme suhdetta ja pääsimme sen yli. Tästä jo 15v aikaa.

Vierailija
4/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro äidillesi, äiti auttaa aina. 

Vierailija
5/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kertominen auttaa

Vierailija
6/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin saman tein kaikille. Olin niin shokissa. Myöhemmin harmitti, mutta olin lähes kuukauden verran jossain "psykoosissa" melkein, siitä kesti toipua puolisen vuotta. Traumatila oli päällä pari vuotta, sitten alkoi helpottaa hiljalleen. 

Vierailija
7/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pystyisinkö kertomaan kun joudun muutenkin puolustelemaan seurusteluani muille mutta kehotan Sinua kertomaan. Älä jää yksin miettimään. Kerro läheiselle. Olet arvokas ja tärkeä monelle. Kun kerrot, saat perspektiiviä asiaan ja ehkä alat arvostaa itseäsi uudella tavalla. Tsemppiä Sinulle!

Vierailija
8/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologille, kaupungeilla on myös päivystäviä psyk. sairaanhoitajia. Sellaisen kanssa juttelu auttoi. 

Vierailija
9/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa tavarasi ja muuta pois. Miksi haluat asua sian kanssa? Joka pettää kerran, pettää uudestaan.

Vierailija
10/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. Mieti ensin jatkatko suhdetta. Inhottavaa, jos selvitätte ongelman ja suhde jatku hyvänä, ja joku tietää pettämisestä. 

Vierailija
11/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olitte yhdessä?

Onko teillä lapsia?

Miten pettäminen paljastui?

Vierailija
12/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jutella täälläkin. Mieli ryn sivuilla myös ketjuja. 

Milloin asia selvisi sinulle? Onko teillä lapsia? 

Halaus! 

Pettämisen kokeminen on yksi pahimmista traumoista, mitä ihminen voi kokea. 

Vierailija
13/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäoikeudelle avioeropapereiden kera.

Vierailija
14/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko 15- vai 45-vuotiaita?

Vierailija
15/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi ns kertapettäminen niin en missään nimessä kertoisi kenellekään enkä todellakaan eroaisi.

Vierailija
16/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä olisi ns kertapettäminen niin en missään nimessä kertoisi kenellekään enkä todellakaan eroaisi.

Olet ap:n pettäjäpuoliso, etkö olekin?

Vierailija
17/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olitte yhdessä?

Onko teillä lapsia?

Miten pettäminen paljastui?

Meillä ainakin oltiin oltu silloin 13v yhdessä. Lapsia 3. Pitkään aikaan en ollut huomioinut miestä mitenkään omalta väsymykseltä. Mies kertoi itse pettäneensä, osasin sen kyllä arvata koska oli ollut muutaman päivän niin vaikean oloisena. En silti halunnut kysyä mikä mieltä painaa (koska arvasin vastauksen). Huutoa ja raivoa, käskin pakkaammaan tavarata ja poistumaan. Vähän myöhemmin kun olin saanut rauhoituttua pystyttiin keskustelemaan. Pidemmän aikaa meni luottamuksen rakentamiseen. Tunnen puolisoni, hän ei valehtele. Teki virheen, jota aidosti katuu.

-15v sitten petetty.

Vierailija
18/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertonut läheisille ystäville/sukulaisille. He tuntevat mieheni, enkä silti halunnut että ajattelevat hänestä pahaa. Jatkoimme suhdetta ja pääsimme sen yli. Tästä jo 15v aikaa.

Siinäpä se onkin, että jos aikoo jatkaa suhdetta niin onko hyvä pestä kaikki pyykit julkisesti. Esimerkiksi lapsille aika kova asia, joka ei kuitenkaan ihan täysin kuulu heille.

Toisaalta on väärin, että se, joka tekee häpeällisen teon, ei itse saa kantaa häpeäänsä. Loukatun osapuolen pitäisi voida puhua vapaasti.

Vierailija
19/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ap:n pettäjäpuoliso, etkö olekin?

En ole koskaan pettänyt. Minua on nuorena petetty. 

Vierailija
20/94 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen asenne oikeuttaa pettämisen: kerran saa pettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi