teetkö mummonmuusia pakkauksesta vai keitätkö ite perunia ja muussaat lisäätkö voita vai kermaa sekaan
paras muusi tulee lapinPuikulasta ja voista survomalla
Kommentit (62)
Ostan perunamuussin aina valmiina. Ei ole mitään järkeä itse ruveta keitteleen pernoja ja muussaamaan niitä.
En kyllä keitä perunia, mutta perunoita keitän ja ne sähkövatkaimella muusiksi ja sekaan maito (ei kermaa) ja vähän voita. Arkiruokaan ei kannata aina lorautella kermaa, ihminen kun tuppaa lihomaan helposti.
1. Pese perunat
2. Pilko perunat kuorineen suolavedessä
3. Keitä kypsäksi
4. Muussaa nuijalla
5. Lisää margariini/voi sekä suola
6. Lisää maito/kerma, mutta älä vispaa vaan sekoita kevyesti
Vierailija kirjoitti:
Ostan perunamuussin aina valmiina. Ei ole mitään järkeä itse ruveta keitteleen pernoja ja muussaamaan niitä.
Eikös perna ole sisäelin? Ei kai siitä perunamuusia tehdä?
Itse laitan muusiin aina perunoita ja porkkanoita. Tulee parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Nopea helppo homma, yllä kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyiVittu jotain porkkanaa pernamuusiin🤢🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Jauhoisista perunoista, maitoa ja oivariinia mukaan, joskus myös sipulia.
Itse laitan reilusti sipulia sekaan, siis normaalia keltasipulia.
Itse teen, kermaa en laita mutta voita iso pala niin hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Nopea helppo homma, yllä kerrottu.
Ostan aina valmiina.
Just tein lemin punaisesta perunasta muussin, uunimakkaraa, jossa juustoviiltoja muussin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Just tein lemin punaisesta perunasta muussin, uunimakkaraa, jossa juustoviiltoja muussin kanssa.
Punaista maitoa käytin ja lisäsin vähän voita ja suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuin viikonloppuna aikaa itsetehtyyn muusiin. Jos silloinkaan.
Eipä siinä muussaamisessa montaakaan minuuttia aikaa mene perunoiden keittämisen jälkeen, olet vain laiska.
Äläpäs arvostele ja hauku, kun et kerran tiedä toisten elämästä tai tilanteesta.
Puikula on kyllä parasta muusiperunaa. Ei niitä tosin oikein pysty edes keittämään ilman, että tulee muusia. Uuniperunana ja lohkoinakin varmaan ihan ok. Älkää veljet ja sisaret niistä ainakaan keittoa yrittäkö tehdä.
Syön pakastemuusia. Siihenkin voi laittaa kermaa ja voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antrax muusiksi sitä pernamuusia kai kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Puikula on kyllä parasta muusiperunaa. Ei niitä tosin oikein pysty edes keittämään ilman, että tulee muusia. Uuniperunana ja lohkoinakin varmaan ihan ok. Älkää veljet ja sisaret niistä ainakaan keittoa yrittäkö tehdä.
Perunavelli onnistuu loistavasti
Veteen teen muusin ja lisään margariinia
Paras perunamuussi on Kruunu Herkun valmis muussi, en mä itse sen parempaa tee. Helppo ja hyvä.
Mitä hävikkiä??