teetkö mummonmuusia pakkauksesta vai keitätkö ite perunia ja muussaat lisäätkö voita vai kermaa sekaan
paras muusi tulee lapinPuikulasta ja voista survomalla
Kommentit (62)
Itse teen, voita, kermaa, suolaa,pippuria,hiukan creme fraisea ja ripaus jauhettua muskottipähkinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun asun yksin niin menee pussimuusiksi.
Perheellisenä tein toki vanhankaavan mukaan.
Mä asun yksin enkä silti syö pussimuusia. Mä en ymmärrä tuota asennetta, että yksin asuvana ei muka viitsitä tehdä kunnon ruokaa. En mä ainakaan silti yksin asuvana mitään einessontaa ala vetämään vaan haluan kunnollista ruokaa.
Taas harhaluulo.
Ei se eines moska ole sen kummempaa kun sun oma tekemäsikään.
Pakaste muusissa on perunaa lohkoina, lisätään vain maito. Ihan samaa se on.
Kumma miten ihmiset kuvittelee että niitä valmiita tuotteita ei valmistettais samalla lailla kun mitä kotona ne teet. Yleensä ne valmistetaan ihan samoin.
Prosessoitua ruokaa on kaikki leivät ja margariinitkin. Jauhot jopa, joten vaikka teet kotona itse leipää se on ihan yhtä prosessoitua kun se kaupan myymä on. Ei se itsetehty ole sen kummempaa kun materiaalit on samoja silti.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tein oikeista. Nyt knorrin kanaliemiaromia veteen ja lidlin muusi jauhetta perään napilla voita. Muusin teko kestää korkeintaan 4 minuuttia, josta aktiivista kokkausta ehkä minuutti. iduktioliesi kun on.
Minulla ei kestäisi senkään vertaa, koska hanasta tulee kiehuvaa vettä.
Mutta kyllä haluan keittää perunat itse ja tehdä muusin niistä, välttyy teolliselta sivumaulta.
Sekä että. Joskus on vaan kiva keittää pottuja ja porkkanaa, paistaa makkaraa ja sipulia sekaan. Voita ei nestettä.
Paras pernamuussi tulee LIDL perunamuusijauheesta.
Minä olen sekäyttäjä, eli välillä on pussimuusia, välillä teen perunoista. Ostan jauhoisia perunoita muusia varten. Laitan sekä kaurakermaa että margariinia (koska olen vegaani). Jos on kiire, niin pussimuusi on ihan hyvä vaihtoehto ja kuiva-aineena se myös säilyy pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asun yksin enkä silti syö pussimuusia. Mä en ymmärrä tuota asennetta, että yksin asuvana ei muka viitsitä tehdä kunnon ruokaa. En mä ainakaan silti yksin asuvana mitään einessontaa ala vetämään vaan haluan kunnollista ruokaa.
Ok kulinaristi. Kaikkia ei kiinnosta kunnon ruoka.
Vettä keittimestä lautaselle ja siihen muussijauho. Thats it 👌
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sekäyttäjä, eli välillä on pussimuusia, välillä teen perunoista. Ostan jauhoisia perunoita muusia varten. Laitan sekä kaurakermaa että margariinia (koska olen vegaani). Jos on kiire, niin pussimuusi on ihan hyvä vaihtoehto ja kuiva-aineena se myös säilyy pitkään.
Siitä saa monenlaista. Käy leivontaan ja lisukkeisiin, voi paistaa lettuja tai tehdä puuron, maustamalla ja uunissa vaihtelua makuun. Hyvä hätävara kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Perunia. Ei jumaliste.
En todellakaan tee mitään mummon muusia tai muuta ällötysmuusia vaan teen perunamuusin itse perunoista, voista ja maidosta. Mausteeksi suolaa. Myös tuore ruohosipuli on hyvää muusissa. Joskus laitan nesteeksi kermaa ja joskus laitan muusiin koskenlaskijaa.
mummon muussiin kun laittaa voita, kermaa ja juustoraastetta, niin valmistuu nopeasti, jos on kiire tai väsynyt
Teen itse mutta en todellakaan laita mitään kermaa ja voita. Perunoiden keitinvettä, hieman suolaa ja margariinia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuin viikonloppuna aikaa itsetehtyyn muusiin. Jos silloinkaan.
Eipä siinä muussaamisessa montaakaan minuuttia aikaa mene perunoiden keittämisen jälkeen, olet vain laiska.
sä oot itse laiska
Lisään punaista maitoa ja voita, kun teen perunamuussia. Eihän siitä muuten kunnolista perunamuussia tule. Kermaa en ole perunamuussia tehdessäni käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas harhaluulo.
Ei se eines moska ole sen kummempaa kun sun oma tekemäsikään.
Pakaste muusissa on perunaa lohkoina, lisätään vain maito. Ihan samaa se on.
Kumma miten ihmiset kuvittelee että niitä valmiita tuotteita ei valmistettais samalla lailla kun mitä kotona ne teet. Yleensä ne valmistetaan ihan samoin.
Prosessoitua ruokaa on kaikki leivät ja margariinitkin. Jauhot jopa, joten vaikka teet kotona itse leipää se on ihan yhtä prosessoitu
Sulla ei ole varmaan mitään makuaistia?! Et maista kotona valmistetun ja einessonnan välillä mitään eroa?!
Teen itse perunasurvimella, keitinvettä, suolaa ja voita.
En ole ikinä tehnyt pussimuussia ja maistanut haarukallisen 1x.
Yksin ollessakin teen erinomaista ruokaa itselleni, siitä en tingi
65v
Mummonmuusi muistuttaa liisteriä.
Lidlistä saa hyvää perunamuusijauhetta, sitä tulee hyvää kun ei sotke liikaa.
Perunarieskat helppo tehdä niistä myös.
No huhhuh, kuumaa hanavettä ei saa käyttää ruuanvalmistukseen, eikä sitä tietenkään saa muutenkaan juoda
Keittää perunat kuorineen, niin saa perunaista vettä.