Mitä makeaa herkkua ostaisit kaupasta perheelle jälkiruuaksi?
Meillä yleensä syödään jotain makeaa aina oikean ruuan jälkeen, keksiä, pullaa, suklaahippukakkua tjs...
Nyt vaan pää lyö tyhjää, eikä viittis aina noita samoja syödä. Vai pitäskö ostaa mokkapalatarvikkeet ja leipoa pellillinen mokkapaloja. 🤔
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Jätskiä.
Ehdotan samaa.
Meillä ei syödä koskaan jälkiruokia.
Ei kukaan jaksa ruoan jälkeen, jos jotain makeaa haluaa (itse en syö juuri koskaan) niin syödään muulloin.
Mutta joo, tee mokkapaloja vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Jukurttia (hedelmäpommi) ja vegaanista rahkaa (Yosa) punalaputettuna
t. eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei syödä koskaan jälkiruokia.
Ei kukaan jaksa ruoan jälkeen, jos jotain makeaa haluaa (itse en syö juuri koskaan) niin syödään muulloin.
Mutta joo, tee mokkapaloja vaikka.
Kyllä oli taas tarpeellinen vastaus. Syö säki mokkapaloja niin piristyt.
Itse tehty kiisseli: marjakiisseli, suklaakiisseli tms. + kermavaahto tai maitokiisseli+marjahillo.
Mulla on pashakausi menosaa eli ruuan jälkeen jos tekee mieli jälkkäriä, otan sellaisen pienen purkin kaupasta ostettua pashaa. On ihan parasta ja toivoisin että sitä saisi kaupasta muulloinkin kun vaan näin pääsiäisen laikoihin.
Ja joo, voi tehdä itse mutta silloin tulee tehtyä ja syötyä liikaa, nuo kaupan pikkupurkit on sopivan kokoisia.
Mämmiä näin pääsiäistä odotellessa meillä syödään, joko kuohukerman tai vaniljakastikkeen kanssa. Ei muuten oikeastaan syödäkään jälkkäreitä, toi vaan on meidän herkkua.
Mutakakkua, mokkapaloja, mustikkapiirakkaa, banaanimuffinsseja, porkkanakakkua, kauralastuja, kuivakakkua (kinuskikuorrutus), marjarahkaa, marjakiisseliä, raparperi/omenapaistosta, vatkattua marjapuuroa... Noita meillä on välipaloina, mutakakkua harvemmin, rahkaa varmaan useimmin.
Jukurttia (hedelmäpommi) ja vegaanista rahkaa (Yosa) punalaputettuna