Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teetkö mummonmuusia pakkauksesta vai keitätkö ite perunia ja muussaat lisäätkö voita vai kermaa sekaan

Vierailija
13.03.2025 |

paras muusi tulee lapinPuikulasta ja voista survomalla

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän perunat ja muussaan. Yleensä jauhoisista lajikkeesta tulee tasalaatuisin. Lisään rutkasti valkopippuria sekaan ja tarvittaessa perunoiden keitinvettä.

Vierailija
2/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tekisin oikeista perunoista mutta tulee ostettua nykyään palvelutiskiltä. En tiiä miten se on tehty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin viikonloppuna aikaa itsetehtyyn muusiin. Jos silloinkaan.

Vierailija
4/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekasvatetuista potateista teen, ja voita tottakai. Yhtä hyvää lajikkeesta riippumatta, tänä talvena ollut käytössä annabella, mozart, marabella ja arielle.

Vierailija
5/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Enemmän itse tehtyä kuitenkin, yleensä rosamundasta. Voita, suolaa ja maitoa sekaan. 

Vierailija
6/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muusi valmistuu nopeasti kun lohko perunat pienempiin osiin.

Vierailija
7/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen, voita ja kermaa.

Vierailija
8/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoisista perunoista, maitoa ja oivariinia mukaan, joskus myös sipulia.

Vierailija
9/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen, jauhoisista perunoista. Kuullotan runsaassa voissa pieneksi pilkottua sipulia ja lisään ne, suolaa ja sopivasti maitoa survottujen perunoiden joukkoon. 

Vierailija
10/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitän perunat ja muussaan. Yleensä jauhoisista lajikkeesta tulee tasalaatuisin. Lisään rutkasti valkopippuria sekaan ja tarvittaessa perunoiden keitinvettä.

Minä taas heitän muusin sekaan raakaa kananmunankeltuaista, Dijon-sinappia ja suolaa. Sekä voita. Jos muusi on paksua, lorauta sekaan maitoa. Teen muusin aina itse jauhoperunoista.

Vierailija
11/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tein oikeista. Nyt knorrin kanaliemiaromia veteen ja lidlin muusi jauhetta perään napilla voita. Muusin teko kestää korkeintaan 4 minuuttia, josta aktiivista kokkausta ehkä minuutti. iduktioliesi kun on.

Vierailija
12/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kuoria perunaa ja ne pitää kuoria. Kokeiltu on, ja ohutkuorisetkin perunankuoret pilaa muusin.

Vierailija
13/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunia. Ei jumaliste. 

En todellakaan tee mitään mummon muusia tai muuta ällötysmuusia vaan teen perunamuusin itse perunoista, voista ja maidosta. Mausteeksi suolaa. Myös tuore ruohosipuli on hyvää muusissa. Joskus laitan nesteeksi kermaa ja joskus laitan muusiin koskenlaskijaa.

Vierailija
14/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa valkoista  muusia kun keittää perunat ja kuorii kypisinä ja sitten vasta tekee niistä muusia. Ovat helpompi kuoria kypsinä, eikä tule hävikkiä.

Vierailija
15/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunia. Ei jumaliste. 

En todellakaan tee mitään mummon muusia tai muuta ällötysmuusia vaan teen perunamuusin itse perunoista, voista ja maidosta. Mausteeksi suolaa. Myös tuore ruohosipuli on hyvää muusissa. Joskus laitan nesteeksi kermaa ja joskus laitan muusiin koskenlaskijaa.

Näin se on. Mummon muusit syödään suoraan vaipoista ilman mitään perunia.

Vierailija
16/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä muussaamisessa montaakaan minuuttia aikaa mene perunoiden keittämisen jälkeen, olet vain laiska.

Vierailija
17/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun asun yksin niin menee pussimuusiksi.

Perheellisenä tein toki vanhankaavan mukaan.

Vierailija
18/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa kuoria perunaa ja ne pitää kuoria. Kokeiltu on, ja ohutkuorisetkin perunankuoret pilaa muusin.

Laiskamato.

Vierailija
19/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole löytäneet pakasteita, joista voi tehdä maukkaampaa perunamuusia kuin jauheista?

Vierailija
20/62 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun asun yksin niin menee pussimuusiksi.

Perheellisenä tein toki vanhankaavan mukaan.

Mä asun yksin enkä silti syö pussimuusia. Mä en ymmärrä tuota asennetta, että yksin asuvana ei muka viitsitä tehdä kunnon ruokaa. En mä ainakaan silti yksin asuvana mitään einessontaa ala vetämään vaan haluan kunnollista ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme