Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön määrällisesti liian vähän, kalorimäärä kuitenkin ok

Vierailija
13.03.2025 |

Mitä haittaa on siitä, jos suoli on jatkuvasti "tyhjä"? Tai siis että siellä olevaa massaa on jatkuvasti tosi vähän, kun ei määrällisesti syö kovin paljon? 

Syön siis määrällisesti liian vähän ruokaa päivän aikana, minkä vuoksi ulostan kerran päivässä ehkä jotain desin verran tavaraa. Näyttää kovin vähäiseltä määrältä. Ei ummeta, vessarutiini on säännöllinen, mutta tavaraa tulee auttamatta tosi vähän.

Kuitenkin syön kalorimääriä ajatellen riittävästi, koska olen perso kaikenlaisille herkuille ja tykkään kovasti myös esimerkiksi pähkinöistä (nyt on ryhtiliike menossa, koska ruokavalio on huikean epäterveellinen jos kalorit pääsääntöisesti tulevat sipseistä ja leivoksista, olkoonkin että olen hyvin hoikka. Sehän ei ole mikään tae siitä, että olen terve ja tällä menolla en ole pitkään).

Ainahan sanotaan, että ummetus ei esimerkiksi ole senkään vuoksi hyvä asia, koska ulostemassa viipyy silloin suolessa ns. "liian pitkään", mutta miten sitten päinvastaisessa tilanteessa? Eikös esim. anorektikoilla saata suolen toiminta lopulta hiipua jos tilanne kestää vuosia? Itse en nyt mikään anorektikko ole, mutta mitä muita haittoja suolistoon voi tulla jos ei syö riittävästi "massaa" sinne suoleen?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä voi tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi