Mitä vastinetta veroilleen saa tavallinen keskiluokkainen veronmaksaja, joka tienaa kuussa 4000 - 6000€?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Saako keskiluokka kakusta mitään?
Euroopan korkeimmat verot
Paskan tarjonnan
Paskat Ilmat
Huonon ilmapiirin
Ainahan sitä voi muuttaa hyvien ilmojen maihin alhaisten verojen ja hyvän tarjonnan ja ilmapiirin pariin.
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka on 3300e/kk, tuo 6000e/kk on ylimpiä tulodesiilejä jo.
Kela maksaa köyhille toimeentulon niin ne ei tule ikkunasta varkaisiin enkä tarvitse vartijoita enkä kaltereita ikkunassa.
Jos ajan hirvikolarin, pelastuslaitos auttaa ulos romusta ja ambulanssi vie sairaalaan, vaikkei olisi visaa taskussa.
Tenavat käy koulua ilmaiseksi.
Sain kaksi ilmaista yliopistotutkintoa itselleni.
Joku käy ajamassa lumet tosta tieltä joka aamu.
jne.
Ilmainen yliopistotutkinto ei ole totta. Opintolainataakkaa maksat takaisin vielä 10 vuotta tutkintosi jälkeen, edelleenkin. En kutsuisi siis akateemista tutkintoa ilnaiseksi, koska ilman rahaa ei voinut opiskella. En saanut myöskään asumistukea enkä opintotukea. Että kyllä meillä boomereilla ainakin yliopistotutkinto maksettiin omalla selkänahalla. Ja nyt eläkkeellä veroprosentti on yli 30. No, ne katuvalot on. Ja terveydenhoito Kela-taksin päässä, kiitos Katja Kiyrun soten, joka lakkautti kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe on saanut ainakin kaikki normilapsijutut kahdelle ja niiden lisäksi korvaamattoman suuren määrän hoitoa, apuvälineitä ja tukea monisairaan/vammaisen lapsen kanssa. Ikinä ei minun ja mieheni keskiluokkaiset tienistit olisi riittäneen esim. apuvälineisiin, joita kuitenkin mm. kasvun myötä pitää uusia aika ajoin. Samoin ei tulot olisi pitkään riittäneet kaikkiin tehtyihin veeg-tutkimuksiin yksityisellä. Enkä koskaan olisi arvannut, että sairastun säännöllistä hoitoa vaativaan sairauteen, joka sekin maksaa yksityisellä maltaita, ja julkisella puolella inhomilliset muutaman satasen vuodessa.
Näinhän se menee. Mutta rehellisesti sanottuna, minua ei kyllä pätkääkään kiinnostaisi maksaa teidän perheen heikkoja geenejä.
Minkälaiset geenit sinulla on? Huomenna jo voi olla vakava sairaus teilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe on saanut ainakin kaikki normilapsijutut kahdelle ja niiden lisäksi korvaamattoman suuren määrän hoitoa, apuvälineitä ja tukea monisairaan/vammaisen lapsen kanssa. Ikinä ei minun ja mieheni keskiluokkaiset tienistit olisi riittäneen esim. apuvälineisiin, joita kuitenkin mm. kasvun myötä pitää uusia aika ajoin. Samoin ei tulot olisi pitkään riittäneet kaikkiin tehtyihin veeg-tutkimuksiin yksityisellä. Enkä koskaan olisi arvannut, että sairastun säännöllistä hoitoa vaativaan sairauteen, joka sekin maksaa yksityisellä maltaita, ja julkisella puolella inhomilliset muutaman satasen vuodessa.
Näinhän se menee. Mutta rehellisesti sanottuna, minua ei kyllä pätkääkään kiinnostaisi maksaa teidän perheen heikkoja geenejä.
Ja mites onnettomuudet? Voiko niitä tapahtua sinulle tai perheellesi vai oletteko immuuneja niillekin?
No kyllähän sitä saa vaikka mitä. Toisaalta sitten on sillä lailla huoletonta, että vaikka tekisi vararikon, ei kuitenkaan joudu sillan alle, eli ei ole pakko käyttää omaa varallisuuttaan kaikenlaiseen varmisteluun, vaan voi käyttää sen taloon, mökkiin, harrastuksiin ja matkusteluun. Tietää, että jos sairastuu, saa hoidon aika halvalla, on maksukattokin jne. Ja vakaassa yhteiskunnassa ei tarvitse käyttää rahoja kaikenlaisiin hälytyksiin, vartijoihin, suojelurahoihin, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan tarjonnan
Paskat Ilmat
Huonon ilmapiirin
Ainahan sitä voi muuttaa hyvien ilmojen maihin alhaisten verojen ja hyvän tarjonnan ja ilmapiirin pariin.
Ei kyse ollutkaan tässä muuttamisesta vaan siitä että ne on tosiasioita.
suomalaisella on tapana suuttua kun puhutaan tosiasioista.
milloin suomalaiset on näyttänyt todella iloisilta ja onnelisilta kaupungeissä ja ostoskeskuksissa? pelkästään täällä netissä käydään jatkuvasti riitoja ja huono ilmapiiriä
Moni keskiluokkainen on saanut ilmaisen koulutuksen ja hänen mahdollisuuksia päästä suuremmille ansioille on tasoitettu tulonsiirroin.
Tienaan 7000 euroa kuussa. Yksinhuoltaja-äitini sai tukia aikanaan ja ilman niitä en tienaisi näin hyvin.
Anteeksi mutta en ymmärrä kysymystäsi... Mitä vastinetta saan veroilleni kun käyn työssä, tienaan n.1800 bruttona kuukaudessa ja veroprosentti on 12. Miten me eroamme toisistamme??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan tarjonnan
Paskat Ilmat
Huonon ilmapiirin
milloin suomalaiset on näyttänyt todella iloisilta ja onnelisilta kaupungeissä ja ostoskeskuksissa? pelkästään täällä netissä käydään jatkuvasti riitoja ja huono ilmapiiriä
Jos sinulla on täällä paha olla, niin miten niin et muuttaisi? En minä ainakaan ehdoin tahdoin haluaisi huonossa maassa asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset geenit sinulla on? Huomenna jo voi olla vakava sairaus
Sellaiset, että yhteiskuntaa ei pahemmin ole tarvinnut huutaa apuun. Omat vanhemmatkin ymmärsivät kuolla lyhyen sairastelun jälkeen. Tehokasta ja yhteiskunnalle hyödyllistä. Mitä ideaa on elättää jotain tuottamattomia yksiköitä vuosikymmen toisensa jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas pienituloinen, tienaan 3500e kuukaudessa. Olen lapseton enkä tälläiseen paskamaahan lapsia halua tehdä.
Euroakaan en ole saannut rahaa pankkitililleni enkä oikeastaan tiedä mitä hyödyn siitä että maksan veroja.
Huono. 0/5
Kuinka niin huono? Maksan veroja joka kuukausi noin 1500e ja työnantaja maksaa minusta myös kuluja. Suomessa kokonaisveroaste on lähemmäs 50%. Miksi maksan noin paljon veroja?
Et ole kuullut mitään heikosta huoltosuhteesta, päälaelleen kääntyneistä ikäpyramidista tai suurten ikäluokkien vanhenemisesta? Myös eläkeläiset maksavat paljon veroja, ja myös työttömyyskorvauksistakin maksetaan veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mites onnettomuudet? Voiko niitä tapahtua sinulle tai perheelles
Luonto on hoitanut meidän suvussa ongelmat nopeasti. Yhdessäkään tapauksessa ei yhteiskunnan varoja ole tarvittu paria kuukautta enempää. Kerralla henki pois, mitä sitä turhaan toisten rasitteeksi ja taakaksi tänne pitäisi jäädä. Jokainen kuitenkin kuolee jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Moni keskiluokkainen on saanut ilmaisen koulutuksen ja hänen mahdollisuuksia päästä suuremmille ansioille on tasoitettu tulonsiirroin.
Tienaan 7000 euroa kuussa. Yksinhuoltaja-äitini sai tukia aikanaan ja ilman niitä en tienaisi näin hyvin.
Toki se on näin suurimmalla osalla, mutta se halutaan unohtaa. Mukavampi sanoa, että minä olen itse ja yksin kaikki ansainnut. Meillähän saa kuulla miljonääriperheiden vesoiltakin, että he eivät saaneet keneltäkään mitään tukea. Itse joutuivat suunnilleen pölkkäreitä myymällä ruokansa ja koulutuksensa maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas pienituloinen, tienaan 3500e kuukaudessa. Olen lapseton enkä tälläiseen paskamaahan lapsia halua tehdä.
Euroakaan en ole saannut rahaa pankkitililleni enkä oikeastaan tiedä mitä hyödyn siitä että maksan veroja.
Huono. 0/5
Kuinka niin huono? Maksan veroja joka kuukausi noin 1500e ja työnantaja maksaa minusta myös kuluja. Suomessa kokonaisveroaste on lähemmäs 50%. Miksi maksan noin paljon veroja?
Et ole kuullut mitään heikosta huoltosuhteesta, päälaelleen kääntyneistä ikäpyramidista tai suurten ikäluokkien vanhenemisesta? Myös eläkeläiset maksavat paljon veroja, ja myös työttömyyskorvauksistakin maksetaan veroja.
Eläkeläisten pitäisi kuolla paljon nopeamminkin. Eläkkeitä pitäisi maksaa max 10 vuotta, sitten on aika poistua yhteiskunnan kukkarolta.
tulonsiirtoja nimittäin ne eläkkeetkin puhtaasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako keskiluokka kakusta mitään? Euroopan korkeimmat verot Paskan tarjonnan Paskat Ilmat Huonon ilmapiirin
Nyt on pakko kommentoida, että Suomessa ei ole paskoja ilmoja nähtykään. Ei ole hurrikaaneja, ei tornadoja, ei taifuuneja tai hirmumyrskyjä, ei ääretöntä kuivuutta, metsäpaloja, tappavaa hellettä tai niiden jälkeen tulevista rankkasateista johtuvia mutavyöryjä ja myrkkyvesitulvia, ei maanjäristyksiä eikä tsunameja. Jos jonkun mielestä paska ilma on sitä, että vähän sataa vettä eikä tarkene olla rannalla bikineissä, niin käykääpä tosiaan jossain muualla katsomassa ilmoja silloin kun siellä ei ole aivan se paras turistisesonki ja auringonpaiste. Nimittäin ei se auringonpaiste muuallakaan ikuista ole.
"Sellaiset, että yhteiskuntaa ei pahemmin ole tarvinnut huutaa apuun. Omat vanhemmatkin ymmärsivät kuolla lyhyen sairastelun jälkeen. Tehokasta ja yhteiskunnalle hyödyllistä. Mitä ideaa on elättää jotain tuottamattomia yksiköitä vuosikymmen toisensa jälkeen?"
Muista tämä sitten omalla kohdallasi, jos itse tai lapsesi sairastuu tai vammautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono. 0/5
Yhteiskunnan rahan siirtämistä yhdestä taskusta toiseen. Elättejä ovat kumpikin taho.
Olet käyttänyt valtion rahoja ainakin 100k aikuisuuteen mennessä, joten lyhennät sitä velkaa, jota tuskin koskaan saat täysin maksettua takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan tarjonnan
Paskat Ilmat
Huonon ilmapiirin
Jos sinulla on täällä paha olla, niin miten niin et muuttaisi? En minä ainakaan ehdoin tahdoin haluaisi huonossa ma
MIssä vaiheessa olen näin väittänyt? siis lue tarkemmin : kirjoitin asiat jotka on valitettavasti tosiasioita tästä maasta.
suomessa on ilmapiiri huono, sen näkee pelkästään teijän keskusteluista.
suomessa on myös todella paskat ilmat, kesä on todella lyhyt ja se voi olla todella sateinen, pimeää on jatkuvasti ja kestää aivan liian kauan. monella suomalaisella vituttaa nämä kelit varsinkin talvi joka kestää ja kestää.
Brutto vai netto? 4500 netto on 3000 ja 6000 netto 4000. Niillä yhteensä saa pariskuntana uuden omakotitalon kaupungista, uuden auton, ruokittua lapsen, 3 lomamatkaa vuodessa ja rahaa sijoitettua myös osakesalkkuun. Eli meille riittää ihan hyvin.