Mitä vastinetta veroilleen saa tavallinen keskiluokkainen veronmaksaja, joka tienaa kuussa 4000 - 6000€?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Infrastruktuuri. Paloauto, ambulanssi, poliisiauto, saapuvat paikalle, kun tarvitaan jne.
Pyhällä hengellä ajattelit yhteiskunnan pyörivän?
vasemmisto ajattelee julkistalouden pyörivän velalla
Oikeisto haluaa ulkoistaa nämä yrityksille, että saadaan Suomi vedettyä vessasta alas.
Suurin osa suomalaisista on matalapalkka-aloilla ja tienaa alle 3000€ kk.
Leipurit, kaupan työntekijät, ravintola-ala, puutarhurit, siivoojat, lähihoitajat, hoiva avustajat, henkilökohtaiset avustajat, pesula työntekijät. Jne. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...
Meillä ei töissä työnjohtajatkaan tienaa kuin 3000€ kk. Me muut n.2000-2400€.elintarviketeollisuudessa työskentelen.
Hätäsektio ja vauva tehohoidossa pari viikkoa, niin kyllä siihen meni omat ja varmaan vanhempienkin verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Infrastruktuuri. Paloauto, ambulanssi, poliisiauto, saapuvat paikalle, kun tarvitaan jne.
Yrittäjät ajattelevat yrityksen pyörivän alkuvaiheessaan velalla.
mahtava analogia, uusvasemmistolaista talousajattelua? Jatketaan toteamuksella, että jossain vaiheessa yrityksen kirjanpidon on oltava tasapainossa ja mieluusti ylimääräinen ml. lainojen lyhennykset. Jos tulot perustuvat vain lainalla elämiseen, on edessä piakkoin konkurssi
Valtioiden osalta tarkastellaan velkasuhdetta, meillä se alkaa olla kriittinen. Tarkoittaa, että lainanantajat asettavat lainaehtoja kuten Kreikalle tehtiin. Sen jälkeen voidaan uudestaan ihmetellä, että mitä niillä verorahoilla oikein saa
Meidän perhe on saanut ainakin kaikki normilapsijutut kahdelle ja niiden lisäksi korvaamattoman suuren määrän hoitoa, apuvälineitä ja tukea monisairaan/vammaisen lapsen kanssa. Ikinä ei minun ja mieheni keskiluokkaiset tienistit olisi riittäneen esim. apuvälineisiin, joita kuitenkin mm. kasvun myötä pitää uusia aika ajoin. Samoin ei tulot olisi pitkään riittäneet kaikkiin tehtyihin veeg-tutkimuksiin yksityisellä. Enkä koskaan olisi arvannut, että sairastun säännöllistä hoitoa vaativaan sairauteen, joka sekin maksaa yksityisellä maltaita, ja julkisella puolella inhomilliset muutaman satasen vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto haluaa ulkoistaa nämä yrityksille, että saadaan Suomi vedettyä vessasta alas.
yrittäkää enemmän, jos haluatte olla hauskoja! Vasemmistokaan ei pääse siitä eroon, että julkistalouden nettomaksajana toimii yksityinen sektori työntekijöineen. Ilman näitä ei julkinen sektori pyöri hetkeäkään
Muuta jonnekin Borneon sademetsään ja mieti sitten uudestaan.
Ainakaan lapsi ei päässyt oikomishoitoon. Rajat loppu hyvinvointiamueelta. Lääkäri totesi että vinot on mutta niiden kanssa voi elää. Hän suosittelee että menemme yksityiselle. Toki lapsemme hampaat korjaamme maksoi mitä maksoi mutta ilmeisesti sit nykyään ei enää näitä oikomishoitoja kovin helposti saa. Harmittaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Aika heikosti varsinkin jos on lapseton sinkku.
Olen lapseton sinkku ja tienaan tuon. Ymmärrän, että homma menee niin, että verovaroista saa eniten nuorena ja vanhana. Ei pidä siis juuttua tuijottamaan sitä välivaihetta.
Olen saanut verovaroista mm. hyvän koulutuksen, joka auttaa tienaamaan tuon verran. Verovaroilla rakennetaan sairaaloita ja hoivakoteja ja koulutetaan niihin henkilökuntaa, jonka palveluja minäkin varmaan joskus vielä joudun käyttämään, vaikka tähän mennessä melko terveenä olen pysynytkin.
Vaikka en välittömästi itse tarvitse poliisin, oikeuslaitoksen tai puolustusvoimien palveluita, välillisesti ne silti hyödyttävät minuakin. Maatamme hallitaan lakien mukaan, emme elä diktatuurissa, ja arvostan sitäkin. Ei se lakien säätäminenkään ilmaista ole. Saadakseni asiat järjestymään minun ei tarvitse joka välissä olla lahjomassa viranomaisia.
Verovaroilla maksetaan turvallisuudestani myös siten, että ihmisillä on edes jonkinlainen sosiaaliturva. Minun ei tarvitse muuttaa muureilla suojatulle, vartioimisliikkeen jatkuvasti vartioimalle alueelle ryöstöjen pelossa. Niillä myös kustannetaan esim. elintarvikehygienian valvonta ja vesilaitokset, joiden ansiosta saan hanasta juomakelpoista vettä. Edes jonkinlainen terveydenhoito ja työelämän sairauslomajärjestelyt köyhimpienkin saatavilla auttavat olennaisesti estämään tarttuvien tautien leviämistä.
Vierailija kirjoitti:
Tiet ja katuvalot, katujen auraus.
Ja maan täyteen ulkomaalaisia, jotka eivät kunnioita suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika heikosti varsinkin jos on lapseton sinkku.
Olen lapseton sinkku ja tienaan tuon. Ymmärrän, että homma menee niin, että verovaroista saa eniten nuorena ja vanhana. Ei pidä siis juuttua tuijottamaan sitä välivaihetta.
Olen saanut verovaroista mm. hyvän koulutuksen, joka auttaa tienaamaan tuon verran. Verovaroilla rakennetaan sairaaloita ja hoivakoteja ja koulutetaan niihin henkilökuntaa, jonka palveluja minäkin varmaan joskus vielä joudun käyttämään, vaikka tähän mennessä melko terveenä olen pysynytkin.
Vaikka en välittömästi itse tarvitse poliisin, oikeuslaitoksen tai puolustusvoimien palveluita, välillisesti ne silti hyödyttävät minuakin. Maatamme hallitaan lakien mukaan, emme elä diktatuurissa, ja arvostan sitäkin. Ei se lakien säätäminenkään ilmaista ole. Saadakseni asiat järjestymään minun ei tarvitse joka välissä olla lahjomassa virano
Kyllä siinäkin on vielä parannettavaa että turvallisuudentunne lisääntyisi. Tarvitaan ihan katupartioita jotka osaavat toimia nuorten kanssa ja päihdeongelmaisten kanssa jotta ennaltaehkäistään tappeluita ja ryöstöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiet ja katuvalot, katujen auraus.
Ja maan täyteen ulkomaalaisia, jotka eivät kunnioita suomalaisia.
Mahdatkohan sinä kunnioittaa muita kuin itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yrittäkää enemmän, jos haluatte olla hauskoja! Vasemmistokaan ei pääse siitä eroon, että julkistalouden nettomaksajana toimii yksityinen sektori työntekijöineen. Ilman näitä ei julkinen sektori pyöri hetkeäkään
Toimisiko sitten yksityinen sektori ilman julkista? Pitäisi kouluttaa työvoima itse, rakentaa tiet ja vesijohdot. Jos ei olisi lainsäädäntöä ja poliisin ja oikeuslaitoksen koneistoa sitä voimassa pitämässä, täytyisi järkätä itse puolustautuminen kaikenlaisia rosvoja vastaan.
Suomessa firmat poikkeuksellisen vähän osallistuvat työvoiman kouluttamiseen, mikä onkin taloutemme ongelmia. Oletetaan, että kyllä julkinen sektori järkkää valmista.
Moni huomaa sen verojen maksamisen pointin siinä vaiheessa, kun joutuu onnettomuuden seurauksena erikoissairaanhoitoon.
Ja käsittämättömän moni unohtaa, että on saanut verovaroin maksetun koulutuksen. Kai sitä haksahdetaan ajattelemaan, että kun on joutunut opintolainaa ottamaan, olisi maksanut sen itse. Mutta ei, sillähän on maksettu vain eläminen opiskeluaikana. Itse koulutuksesta ei ole maksettu mitään. Katsokaa mitä lukukausimaksut ovat maissa, joissa ei ole ilmaista koulutusta. Kyllä menee useampi kymppitonni vuodessa siihen.
Paljonkin. Teini käy lukiota, materiaalit, tietokone, ateriat "ilmaista". Nuorempi teini ysillä. Hänellä samat edut ja lisäksi koulukuljetus. Kunnassamme on maksuton kuntosali, jota käytämme koko perhe. Käytämme kirjastoa. Kuntaan rakennettiin uusi koulu. Terveydenhoito, sairaanhoito, hammashoito maksutonta alle 18v. Toimii kunnassamme erinomaisesti. Maksan verot oikein mielelläni. Siskoni asuu Jenkeissä saman ikäisten lasten kanssa. En kadehdi tätä amerikkalaista unelmaa!
"Toimisiko sitten yksityinen sektori ilman julkista? Pitäisi kouluttaa työvoima itse, rakentaa tiet ja vesijohdot. Jos ei olisi lainsäädäntöä ja poliisin ja oikeuslaitoksen koneistoa sitä voimassa pitämässä, täytyisi järkätä itse puolustautuminen kaikenlaisia rosvoja vastaan.
Suomessa firmat poikkeuksellisen vähän osallistuvat työvoiman kouluttamiseen, mikä onkin taloutemme ongelmia. Oletetaan, että kyllä julkinen sektori järkkää valmista."
No ei toimisi, ja koko ajan vähemmän haluaakaan toimia. Työvoimakin halutaan yhteiskunnan maksamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan sitä ajatusta että verorahoja ei käytetä yhtään julkisiin palveluihin vaan kyseiset palvelut rahoittaa ne jotka käyttää niitä palveluita. Se ei ole reilua että minä pienituloisena duunarina joudun maksamaan korkeita veroja jotta ihmiset voi viedä lapset päiväkotiin, porvari voi mennä edullisesti teatteriin tai kulttuuriin tai että joku pääsee uimahalliin.
Aika ilkeä lasku liikenneonnettomuudesta ja sairaalareissusta varsinkin duunarille.
Sitä varten ihmiset ostaa vakuutuksia että ne saa hoitoa.
Kyllä me on aina saatu tarvittavat hoidot julkisella puolella. Lapsenkin vakuutus oli ihan turha, kun sai kaiken tarvitsemansa jilkiselta puolelta, yksityinen ei takuulla olisi antanut lähellekään sitä, mitä julkisella saatiin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista on matalapalkka-aloilla ja tienaa alle 3000€ kk.
Leipurit, kaupan työntekijät, ravintola-ala, puutarhurit, siivoojat, lähihoitajat, hoiva avustajat, henkilökohtaiset avustajat, pesula työntekijät. Jne. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...
Meillä ei töissä työnjohtajatkaan tienaa kuin 3000€ kk. Me muut n.2000-2400€.elintarviketeollisuudessa työskentelen.
Valitettava tosiasia. Eivät ole kansainvälisiä mega hittejä joita buumi suosisi paitsi lapissa jossa turistit viihtyvät. Onko siellä palkkakehitys nousujohteisempaa mene ja tiedä.
Saako keskiluokka kakusta mitään?
Euroopan korkeimmat verot
Paskan tarjonnan
Paskat Ilmat
Huonon ilmapiirin
Yrittäjät ajattelevat yrityksen pyörivän alkuvaiheessaan velalla.