Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastinetta veroilleen saa tavallinen keskiluokkainen veronmaksaja, joka tienaa kuussa 4000 - 6000€?

Vierailija
13.03.2025 |

Saako keskiluokka kakusta mitään?

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikosti varsinkin jos on lapseton sinkku.

Vierailija
2/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiet ja katuvalot, katujen auraus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokka on 3300e/kk, tuo 6000e/kk on ylimpiä tulodesiilejä jo.

Kela maksaa köyhille toimeentulon niin ne ei tule ikkunasta varkaisiin enkä tarvitse vartijoita enkä kaltereita ikkunassa.

Jos ajan hirvikolarin, pelastuslaitos auttaa ulos romusta ja ambulanssi vie sairaalaan, vaikkei olisi visaa taskussa.

Tenavat käy koulua ilmaiseksi.

Sain kaksi ilmaista yliopistotutkintoa itselleni.

Joku käy ajamassa lumet tosta tieltä joka aamu.

jne.

Vierailija
4/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikkihan tietää ettei kukaan ole ansainnut tuollaisia summia. Kyse on silkasta tuurista.

Vierailija
5/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset maksaa, toiset nostaa. Tätä se on Suomessa. 

Vierailija
6/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas pienituloinen, tienaan 3500e kuukaudessa. Olen lapseton enkä tälläiseen paskamaahan lapsia halua tehdä. 

Euroakaan en ole saannut rahaa pankkitililleni enkä oikeastaan tiedä mitä hyödyn siitä että maksan veroja. 

Vierailija
7/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen taas pienituloinen, tienaan 3500e kuukaudessa. Olen lapseton enkä tälläiseen paskamaahan lapsia halua tehdä. 

Euroakaan en ole saannut rahaa pankkitililleni enkä oikeastaan tiedä mitä hyödyn siitä että maksan veroja. 

Huono. 0/5

Vierailija
8/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallista liikkua kaikkialla. Vaikka metettäisin kaiken en kuole pakkaseen.

Vierailija
9/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit, puolustusvoiman ja rajavartiolaitoksen. Kaupunkien ja kuntien ulkoliikuntapaikat, retkeilyrakenteet kansallispuistoissa/retkeilyalueilla.

Vierailija
10/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksen, terveydenhoidon, lapsilisät, lasten lääkärikäynnit, lääkkeet ja leikkaukset, kirjastot, teiden ylläpidon, harrastukset.... 

Vierailija
11/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvauksen säännöllisesti pikurahalla.

Vierailija
12/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono. 0/5

Kuinka niin huono? Maksan veroja joka kuukausi noin 1500e ja työnantaja maksaa minusta myös kuluja. Suomessa kokonaisveroaste on lähemmäs 50%. 

Miksi maksan noin paljon veroja? 

Vierailija
13/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikosti varsinkin jos on lapseton sinkku.

OK. Eli sun synnytys, äitisi äitiysloma, hoitovapaa, sinun neuvolakäynnit, ilmainen koulutus, pkl- maksuilla maksettava terveydenhuolto, kelatuet lääkkeistä, sinun kelatuet lääkärikäynneistä, toimiva infra, julkinen liikenne, julkiset palvelut ( esim liikuntapaikat, kirjastot jne) eivät ole mitään?

Selvä. Muuta Jenkkeihin, joissa maksat noista kaikista.

Vierailija
14/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa sairaalareissusta satoja tuhansia.

Vierailija
15/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten hyvä työterveys sulla on ja onko lapsia?

Yhteiskunta antaa tiettyjä palovakuutuksia, esim. sairauspäivärahan jos sairastut tai et pystyisikään jatkamaan nykyisessä työssäsi. Ainoa mikä elämässä on varmaa on se, että tien päässä on loppu ja vaiheittain se oma raami rapistuu, mutta kukaan ei tiedä aikataulua varmaksi.

Vierailija
16/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisit, puolustusvoiman ja rajavartiolaitoksen. Kaupunkien ja kuntien ulkoliikuntapaikat, retkeilyrakenteet kansallispuistoissa/retkeilyalueilla.

Monet retkeilypaikat ovat tehty vapaaehtoisten voimin.

Vierailija
17/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimpään tuloviidennekseen kuuluva suomalainen mies elää 16 vuotta pidemmän elämän kuin alimpaan tuloviidennekseen kuuluva. Minusta ihan kiva etu tuokin. 

Vierailija
18/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuette ulkkareiden täällä olon. Eli saatte Suomen syntyvyyden nousuun välillisesti. Sitten kun olette vanhoja teitä hoidetaan englanniksi. 

Vierailija
19/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimpään tuloviidennekseen kuuluva suomalainen mies elää 16 vuotta pidemmän elämän kuin alimpaan tuloviidennekseen kuuluva. Minusta ihan kiva etu tuokin. 

2000 luvulla suomesta on tullut luokkayhteiskunta tai että yhteiskuntaluokat on vain eriytyneet entisestään. 

Vierailija
20/148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokka on 3300e/kk, tuo 6000e/kk on ylimpiä tulodesiilejä jo.

Kela maksaa köyhille toimeentulon niin ne ei tule ikkunasta varkaisiin enkä tarvitse vartijoita enkä kaltereita ikkunassa.

Jos ajan hirvikolarin, pelastuslaitos auttaa ulos romusta ja ambulanssi vie sairaalaan, vaikkei olisi visaa taskussa.

Tenavat käy koulua ilmaiseksi.

Sain kaksi ilmaista yliopistotutkintoa itselleni.

Joku käy ajamassa lumet tosta tieltä joka aamu.

jne.

Mutta kun nämä saa lähes jokaisessa Euroopan maassa ja lisää päälle huomattavasti pienemmällä veroasteella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan